Zakon Assassin's Creed


Assassin's Creed Origins - informacje i ciekawostki z Game Informera

10-06-2017, 19:51 Nowina o grze

origins

Assassin's Creed: Origins znalazł się na okładce najnowszego wydania magazynu Game Informer. W sieci znalazły się już zdjęcia artykułu poświęconego grze (dziękuję osobom, które podesłały cynk), więc można przeczytać go w całości. Poniżej znajdziecie zaś wybrane informacje:

  • dyrektor kreatywny, Jean Guesdon, rozpoczął prace nad AC Origins tuż po wydaniu Black Flag - na początku roku 2014;
  • zespół wybrał starożytny Egipt, gdyż były to doskonałe realia, bardzo pożądane przez fanów;
  • produkcja Origins rozpoczęła się kilka miesięcy po premierze AC Unity;
  • dodatkowy czas, jaki zyskał zespół, pozwolił twórcom podjąć odważne kroki w nowym kierunku;
  • akcja ma toczyć się w czasach rządów Kleopatry;
  • Egipt nie będzie ogromną, złoto-brązową pustynią upstrzoną oazami. Delta Nilu to bardzo płaski teren, ale porośnięty bujną, zieloną roślinnością, pełno tam zwierząt typu krokodyle czające się bagnach; pustynie są również zróżnicowane - mamy piaskowe wydmy, solne skały o niezwykłych kształtach wyglądające jak z obcej planety; będą też różne miasta - Memfis, Aleksandria (tu zajrzymy do jednego z cudów starożytnego świata - latarni morskiej oraz do legendarnej biblioteki); zobaczymy też słynne obiekty typu Sfinks itd.;
  • Bayek może wdrapać się na każdy klif, skałę i górę;
  • w grze pojawi się nowy system walki - przypomina trochę Dark Souls, choć nie ma paska wytrzymałości; nowa sztuczna inteligencja
  • wrogowie nie będą grzecznie czekać na swoją kolej by zaatakować podczas walki, tym razem nie możemy czekać na okazję do kontrataku;
  • w walce ważne będą umiejętności gracza i odblokowane skille;
  • po naładowaniu paska adrenaliny, gdy naciśniemy oba przyciski ataku jednocześnie, wykonamy potężny atak;
  • dzikie zwierzęta mogą nas atakować, mogą też walczyć między sobą - wykorzystamy to, by zdobyć przewagę;
  • nie będzie mini-mapy - zamiast niej pojawi się kompas na górze ekranu, podobny do rozwiązania znanego z The Elder Scrolls;
  • po zbliżeniu się do ciekawego miejsca na pasku pojawią się nowe symbole, interfejs jest znacznie mniej zaśmiecony;
  • można włączyć mapę świata, by zorientować się, gdzie jesteśmy;
  • nie ma przycisku biegania - postać zawsze jest gotowa do biegu;
  • można przykucnąć, by zacząć się skradać;
  • zespół nie trzymał się starych rozwiązań tylko dlatego, że pojawiły się one w poprzednich częściach - generalnie twórcy kierowali się myślą, że powinni odświeżyć serię; pozostały natomiast elementy, które pasowały, np. wdrapywanie się na wysokie punkty widokowe;
  • w demie, które redakcja Game Informera miała okazję ukończyć, protagonista imieniem Bayek polował na Krokodyla - ale najpierw musiał znaleźć informatora, który zdradzi mu więcej o celu; informator się ukrywa, więc Bayek uwalnia z pobliskiego, strzeżonego obozu służącego, by zadać mu kilka pytań; misja ta nie jest jedną z początkowych;
  • Bayek może wysłać wokół siebie impuls, dzięki któremu dostrzeże np. pobliską skrzynkę i interaktywne obiekty, ale nie wrogów
  • Bayek na początku gry zaprzyjaźnia się z orlicą imieniem Senu - kiedy aktywujemy orli wzrok, ptak wznosi się w górę i oglądamy świat jego oczami;
  • w grze można pływać niewielką łodzią i nurkować w poszukiwaniu skarbów w zatopionych ruinach i statkach;
  • w grze będziemy mogli dostosowywać wygląd postaci, zbroje w grze nie będą mieć statystyk, pojawią się nie tylko stroje stosowne dla danej ery, ale też np. strój Anubisa ze złotą maską albo strój inspirowany mumiami;
  • każdy strój będzie można ulepszać za pomocą materiałów do craftingu;
  • Bayek to człowiek, który uformuje bractwo asasynów; z początku nie będzie asasynem - zobaczymy, jak powoli się nim staje;
  • Bayek nie jest jedyną grywalną postacią;
  • broń będzie podzielona na klasy - zwykłe przedmioty, rzadkie, itd., legendarne przedmioty mogą dawać specjalne efekty, np. zatruwać lub podpalać wrogów;
  • można mieć pod ręką dwie bronie do walki wręcz i dwa łuki, zaś nosić przy sobie można wszystko, nie ma limitu posiadanego wyposażenia; niechciane przedmioty można sprzedać lub rozłożyć na materiały;
  • gracze mogą otrzymywać zadania na różne sposoby, przykładowo, możemy zostać poproszeni o pomoc w uwolnieniu sąsiada farmerki-wojowniczki albo zostać oskarżonymi przez nią o porwanie;
  • w grze zajrzymy do piramid, świątyń, grobowców i innych miejsc pełnych skarbów - niektóre będą częścią misji głównych, inne możemy odwiedzić wedle uznania;
  • zamiast drzewek umiejętności będziemy mieli graf - dostęp do różnych umiejętności odblokujemy więc na różne sposoby;
  • w grafie pojawią się umiejętności związane z trzema dziedzinami (np. zwiększanie siły ataku, zatruwanie, oswajanie zwierząt);
  • maksymalny poziom bohatera to 40, ale punkty umiejętności można zdobywać także po osiągnięciu tego poziomu i inwestować je w trzy główne dyscypliny;
  • w grze nie będzie jedynego słusznego sposobu wykonania misji (można więc będzie się skradać lub walczyć);
  • AC Origins będzie jedną z pierwszych gier ze wsparciem dla konsoli Scorpio od Microsoftu.
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (24)

10. maname110-06-2017, 23:15@Immortal: Dyrektorem kreatywnym jest Jean Guesdon (chyba scenarzysta pracujący nad AC II, Brotherhood, Revelations, AC III, Black Flag), który podobno pilnuje by fabuła trzymała się kupy z resztą historii AC. Wydaję mi się, że jakoś wytłumaczą assassynów z Vw. p.n.e.
11. Immortal610-06-2017, 23:45No i jak widać już nie daje chłopak rady... Zresztą nie dziwię się jeżeli każdą cześć po revelations zaczęto tworzyć w innym studiu... A gry jak można wyczytać powstawały niby (choć nie chce mi się w to wierzyć) w tym samym czasie.
12. suchy711-06-2017, 00:54Jeszcze czytałem gdzieś o wyborach moralnych - wyszedł RPG, jak dla mnie to źle, bo gra akcji nie powinna przejść zmiany gatunkowej, tylko wprowadzić dobre zmiany w swoim gatunku. ACO nie dla mnie, a szkoda
13. DeadExit1011-06-2017, 00:58Wydarzenia w serii póki co nigdy się wzajemnie nie wykluczały, ba nawet by powiedział że są ładnie cały czas uzupełniane.Nie widzę problemu w tym, że Bayek ma niby założyć Bractwo w Egipcie. Równie dobrze do tego samego odłamu mogła należeć późniejsza zabójczyni Kleopatry i tak oto historia ładnie się zazębia. Fani bacznie śledzący historię w całym uniwersum dobrze wiedzą, że owszem wg zapowiedzi mamy zobaczyć powstanie Bractwa Asasynów w Egipcie, ale jakoś mało kto pamięta że organizacja ta istniała dużo wcześniej, kiedy to spierała się z protoplastami templariuszy już od czasów Kaina i Abla. Po za tym nie rozumiem pewnego faktu. Narzekacie, że co roku dostajemy taką samą grę i odgrzewanego kotleta. Że mało innowacji, monotonia, nieciekawa fabuła tylko w nowych szatach i z inną epoką. A jak w końcu chcą wprowadzić konkretne miany do serii, to też jojczycie, że nieeee, to nie będzie to samo itd. Jakoś jak Black Fag wyróżniał się na tle poprzedniczek, to do dziś jest uznawany za jedną z najlepszych części serii i z tym problemu nie ma. Nie rozumiem takiego podejścia, które zakraja o czystą hipokryzję i to jeszcze ze strony fanów...
14. Wyklęty811-06-2017, 01:04@DeadExit: Nikt nikomu jeszcze nie dogodził, a w szczególności graczom i fanom danej serii. Zawsze znajdą się tacy, co jojczeć będą na wszystko.
15. suchy711-06-2017, 01:31@DeadExit: Nigdy nie narzekałem na "odgrzewanego kotleta" i nigdy tak AC nie nazwałem i każda cześć na swój sposób była dobra. AC4 nadal był przygodówką akcji. Drzewko z Unity lubiłem, bo sprawiło, że nie graliśmy napakowaną postacią od początku gry, tylko musieliśmy zdobyć umiejętności. Ale strasznie nie lubię RPG i póki co po samych opisach się kierując - dostajemy RPGa...
Nie wkładaj wszystkich do tego samego wora przesiąkniętego oskarżeniami o hipokryzję.
16. Kris89611-06-2017, 11:33Witam forumowiczów :)
Od mojej ostatniej wizyty na tej stronie minęło ze 2 lata. Stanąłem wtedy na Unity i nie ruszyłem dalej. Ostatnio jednak powróciłem do AC i sukcesywnie przechodzę Unity.
Jeżeli chodzi o zapowiedzi dotyczące nowej części AC. To jestem ciekaw jak im wyjdzie nowa część. Niektóre nowości opisane w artykule jak i na innych stronach napawają mnie optymizmem :) Choćby korzystanie z orła jako zwiadowcy. Ah, szkoda że Connor nie miał takiej umiejętności. Jest to nowe spojrzenie na proces poznawania świata gry. Jak dla mnie na plus.
Jeżeli chodzi o aspekty RPG. Tutaj również brzmi to ciekawie. Może w końcu poczuję, że protagonista którym gram, faktycznie staje się wspaniałym wojownikiem, asssasynem a nie po prostu jest nim z założenia. Nawet jeszcze przed przystąpieniem do Bractwa. Jeżeli do tego wszystkiego fabuła wesprze to rozwijanie się postaci, to będzie to naprawdę coś co pozwoli zżyć się z historią i bohaterem.
Mam nadzieję, że system walki w końcu będzie tak satysfakcjonujący jak w Batmanie. Hhhhmmm, zdaję sobie sprawę, że Ubi może mieć inną "nową" koncepcję na ten element gry. Lecz moim marzeniem od zawsze było ujrzenie w tej grze takiego systemu jak w wspomnianej grze. Różne ataki, wrogowie, taktyki, miksy ataków przeciwników, wzajemne wspieranie się. Do tego brak wrażenia tłuczenia tekturowych przeciwników - gdyby to udało się osiągnąć w tej części byłbym wniebowzięty. Do tego wspaniała historia prowadzona na dwóch płaszczyznach. W Egipcie i teraźniejszości i kupiliby mnie jak przedsiębiorcy polityka.
Największą bolączką jeżeli chodzi o fabułę w tej serii, był brak koncepcji na tą część która rozgrywa się w teraźniejszości. Była to, moim zdaniem, fundamentalna część całej serii. I według mnie odpuszczanie jej i traktowanie po macoszemu od pewnego momentu ( bo tak chcieli co mniej zainteresowani fabułą gracze) było strzałem w stopę. Lub, przyznaniem się, że tak naprawdę nie bardzo rozumieją, lub ich to nie obchodzi, że cała historia AC sprowadza się do tego co tu i teraz. Bo przecież walka nadal trwa, a my do chol... cały czas dowiadujemy się co było kiedyś! Więc jak ja mam uwierzyć w to, że jest to konflikt mający tak ogromne znaczenie dla świata teraźniejszego, skoro najwyraźniej obecnie obie strony konfliktu zamarły i żyją tym co było kiedyś.
Na koniec - poziom trudności. Wraz z pójściem nowej odsłony w rozwijanie postaci w trakcie gry, warto byłoby może zrobić coś z poziomem wyzwań.
Bo jeżeli polowanie na zwierzęta ma wyglądać tak jak w BF - podejdź, wyciągnij pistolet lub inną broń, ewentualnie skocz na coś z drzewa, dźgnij/traf raz, zabij. To nadal będzie to strasznie monotonne. I nie zmienią tego jakieś podchody. To sama walka i polowanie z zwierzem ma być wyzwaniem! Boże, przecież można choć trochę zgapić z takich gier jak Horizon (choć tutaj akurat przykład dość trudny do powielenia z racji tego, że to dość nowa gra). Generalnie chodzi o to, by aktywności, których się dopuszczamy w grze nie sprawiały wrażenia, że robią się same, a my tylko je odnajdujemy na mapie. Jak bardzo nie uwielbiałbym BF, właśnie tam było to strasznie nudne.
A więc podsumowując mój korowód: złożoność, ograniczenie monotonii, fabuła z ambicjami, system walki. Jeżeli to im wyjdzie gra będzie nieziemska.
Przynajmniej dla mnie :D
17. konrad1989konrad611-06-2017, 12:33Nie mogę się doczekać :)
18. Gajos911-06-2017, 13:02Hm, ciekawe. Skoro nie będziemy w bractwie od początku, to ciekawe kiedy dorobimy się własnego ukrytego ostrza? Wprowadzenie go na początku byłoby fabularnym błędem, a od połowy - zabójstwem całego gameplay'u.
19. Kris89611-06-2017, 16:44Gajos - wymieniłeś dwie skrajne możliwości, które o ile faktycznie mogłyby zabić trochę fun z gry, to są raczej mało prawdopodobne.
Podejrzewam, że ostrze dostaniemy w miarę szybko. I tak szybko staniemy się jakimś rekrutem asasynków. Pewnie od 2,3 sekwencji będziemy już hasać z ukrytym ostrzem. Lub po prostu fartem wpadnie nam w ręce.
PS. taka mała uwaga. Pamiętam podobne rozmowy przy innych częściach AC. Ktoś kiedyś miał rację pisząc, że bycie rekrutem i postronną postacią, która dopiero pretenduje do bycia assassynem i przez to co część zaczynam od podstaw byłoby bez sensu. Co też ma sens. Problem w tym, że oprócz trylogii Ezio, Ubi nie skupiało się bardziej na jakiejś postaci. A szkoda. Wydając część co roku nie mogli co roku kazać graczom grać jako kandydat. I co część wymyślać nowe wątki inicjacyjne. Dlatego fajnie by było (jak teraz ponoć ma być) gdyby znów pojawiła się postać, które wystąpi w kilku częściach.
20. Fidojunior11-06-2017, 17:13Ogarnia mnie śmiech jak czytam twoje komentarze @Immortal. Te twoje argumenty, że gra nie pasuje do kanonu bo nie mówiono o Bayku wcześniej, jest dla mnie śmieszne... zdajesz sobie sprawę, że (kierując się przeciekami, które narazie się sprawdzają) od 1329 roku p.n.e do 2017 to w ciul czasu, dodatkowo nie znamy i sami asasyni zapewne też wszystkich swoich członków tym bardziej tak odległych, Jak @DeadExit zauważył fabuła ładnie się zazębia z tym co wiedzieliśmy od czasu dwójki. Dla Mario w dwójce sam Altair był enigmatyczny i niewiele o nim było wiadomo, a dzieliło ich około 300 lat, to tak na pewno gdzieś miał całą biografię wszystkich asasynów... Idąc dalej twoim tokiem myślenia to GTA V też jest grą RPG, bo są różne rodzaje broni, sa wybory, są statystyki...takie gadanie dla samego gadania bez sensu irytuje. I tak jak właśnie @DeadExit pisze, wychodzi co roku bez zmian narzekają tacy jak ty, że gra monotonna nudna i powtarzalna, odświeżają mechanikę (którą męczyli od 2007 WE WSZYSTKICH PRAKTYCZNIE GRACH) dodają parę bardziej immersyjnych rozwiązań, i nagle płacz, bo niema mechaniki z poprzedniczek no ludzie. To wszystko wygląda zacnie, czekam na jakiś gameplay, żeby popatrzeć na to w praktyce. A i jeszcze jedno. Śmieszny jest ten twoja wzmianka " że jak się nie podoba mechanika poprzedniczek to niech nie gra w tą serię". Parafrazując jeśli ktoś ma wylewać bezpodstawny hejt bez ładu i składu oraz świadomości,że wszystko idzie na przód, to lepiej niech nic nie pisze :)
21. DarthDestruktor1011-06-2017, 19:16Mam jeszcze nadzieję, że Bayek nie dołączy do Asasynów z zemsty, bo mu kogoś zabito. A może by tak - o zgrozo - dołączyć z własnego światopoglądu i przekonań?
22. suchy711-06-2017, 23:27No i dostaliśmy pierwszą zapowiedź AC na e3, czyżby postawili na jakieś potwory? ten wąż z końca zwiastuna troszku niepokoi
23. FenrirVanUlvenbor712-06-2017, 01:07Oby tym razem dali nam na prawdę dobry i skończony w pełni produkt.
24. malgosia713822-07-2017, 21:22@Kris89: o ile mnie wzrok nie myli, to w którymś artykule wyczytałam, że Bayek ma być założycielem BRACTWA, więc jako takim rekrutem raczej może nie być. Sugerowała bym raczej, że to on będzie rekrutował ludzi. A co do ukrytego ostrza to pierwsze będzie raczej prowizorką znanej nam i ulubionej broni. Myślę, że dopiero z czasem będzie ją ulepszał.
A wracając do artykułu wygląda na to, że dostaniemy coś zupełnie nowego, oczywiście z wplecionymi elementami z poprzednich części. Jak dla mnie to gra zapowiada się ciekawie. Mam co prawda pewne wątpliwości co do nurkowania, mam nadzieję, że zrobią to trochę lepiej niż w BL, nie wiem ale wrażenie, że czegoś tam jednak brakowało.
Czekam z niecierpliwością na najnowszą odsłoną AC.

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
020
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza