Strona Główna Zakonu
* FAQ    * Szukaj
 * Zarejestruj    * Zaloguj 
Teraz jest 21-07-2019, 13:12




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku Posty: 95 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
 Tytuł: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 17:45 
Offline
Adept
Adept
Posty: 45
Płeć: nie podano/inna
Na samym początku chciałbym powiedzieć że konsole nie są lepsze od PC ani odwrotnie jeżeli spojrzymy na to ogólnie. Są różne więc nie można ich od tak porównać i stwierdzić że jeden sprzęt jest 'lepszy'.
Oczywiście komputer pozwala na mnóstwo innych rzeczy niż tylko granie więc na tym polu ma przewagę. Jednak konsola (w moim przypadku Playstation 3) jak sama nazwa wskazuje służy do grania. Tak więc gry na konsoli są bardzo dobrze zoptymalizowane, chodzą płynnie i wcale nie mają takiej spartańskiej grafiki jak niektórzy zagorzali przeciwnicy konsol chcieliby wierzyć. W zasadzie ta 6 letnia konsola nadal potrafi wygenerować grafikę której nie powstydziłoby się całkiem sporo obecnych komputerów. No chyba mi nie powiecie że Uncharted 3 albo Red Dead Redemption mają słabą grafikę. Posiadając konsolę nie trzeba jej ulepszać i wymieniać części oraz martwić się o wymagania gier. Wiem że na PC też można nie robić tego aż tak często ale i tak co pare lat należy wywalić dwukrotną wartość konsoli aby komputer ciągnął nowe gry na wysokich detalach i z dużą płynnością.
Uważam że warto też mieć konsolę dla pewnych ekskluzywnych gier. Na PS3 np. Jest w\w Uncharted, Infamous, Killzone czy świetne Red Dead Redemption. Nie mówiąc już o nadchodzącym GTA V które prawdopodobnie nie zagości na PC. Tak więc są gry dla których zdecydowanie warto mieć konsolę.
Poza tym w grach zdarzają się ekskluzywne zawartości. Już w samej serii AC są 2 znaczące przypadki. Cała sekwencja z Kopernikiem w ACB i misje Benedicta Arnolda w ACIII.

A teraz chciałbym przejść do sterowania. Ja ostatnio coraz częściej gram na padzie podłączonym do PC. Tak, taka magia nie jest mi obca, w dodatku to pad od PS3 więc wyobraźcie sobie że nawet to umiem podłączyć.
Otóż uważam że do wielu gier pad jest lepszy i nie mam na myśli samej wygody, bo to że ktoś się urodził z myszką w dłoni i nie umie przerzucić się na pada mnie w ogóle nie obchodzi.
Ale Pad daje pewne możliwości technologiczne których myszka i klawiatura nie mają z oczywistych przyczyn - nie zostały zaprojektowane do grania.
Jako całość pad jest fajny bo jest niewielki i łatwy w obsłudze. Ma niewiele przycisków ale mimo tego zachowuje funkcjonalność. Nie trzeba się bawić w mapowanie 30 różnych przycisków z czego każdy jest przypisany pod inną drobną czynność bo klawisze są wielofunkcyjne, a dzięki szybkim naciśnięciom, przytrzymaniom guzików itp. Można w wielu grach sprawnie rozwiązać sterowanie.
Już same gałki analogowe są świetnym wynalazkiem. Pozwalają na niezależne sterowanie poruszaniem się i rozglądaniem. Mają zakres ruchu 360 stopni, a nie jak klawiatura 8 kierunków. Zapewnia to płynniejszy gameplay i większą precyzję. Oprócz tego można je wyginać w małym stopniu co pozwala na dostosowanie tempa chodu i obrotu kamery. Tak więc gdy musimy iść za kimś kto idzie wolniej niż my standardowo jak choćby Achilles w ACIII to wystarczy że wychylimy lekko gałkę i będziemy iść z jego prędkością. Na klawiaturze tak nie można i trzeba iść co chwilę się zatrzymując co jest niedorzeczne.
Podobnie jest z prowadzeniem samochodów choćby w GTA. Używając pada można dodawać spustami gazu tyle żeby dostosować prędkość auta do potrzeb zamiast co chwilę przyspieszać na maksa i chamować za pomocą klawiatury. Skręcanie dzięki gałkom także jest bardzo precyzyjne. To wszystko sprawia że odbiór gry jest lepszy, nie ma chaotycznego machina kamerą, a nasze ruchy są realistyczne i precyzyjne co sprawia że gameplay jest po prostu lepszy i bardziej profesjonalny.
Można też na przykład zrobić efektowny obrót kamerą wokół naszej postaci trzymając gałkę cały czas wychyloną o taki sam stopień. Grając myszką jest to fizycznie niemożliwe bo siłą rzeczy w końcu skończy się przestrzeń po której można ją przesuwać.
Myszka nadal pozostaje bardziej precyzjna w FPSach i RTSach. Ale do gier sportowych, wyścigowych, czy akcji TPP jak choćby AC o wiele lepszy jest według mnie pad.
Mam nadzieje że podałem już wystarczająco dużo argumentów i wszystkie z nich to fakty więc zdziwię się jak spróbujecie im zaprzeczać.
Ale chętnie usłyszę wasze kontrargumenty szczególnie to co macie do powiedzenia na temat pada. No doprawdy ciekawe jakie przewagi technologiczne myszki i klawiatury znajdziecie.
Pozdrawiam


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 19:09 
Offline
Asasyn
Asasyn
Awatar użytkownika
Posty: 1181
Płeć: mężczyzna
Platforma: PS4
Swoją rozprawkę napisałeś głównie o zaletach pada, zamiast konsoli, a jak nam wszystkim wiadomo pada można podpiąć pod komputer. Twoja rozprawka w zasadzie nic nie wnosi do tematu.

Raziel095 napisał(a):
Ale chętnie usłyszę wasze kontrargumenty szczególnie to co macie do powiedzenia na temat pada. No doprawdy ciekawe jakie przewagi technologiczne myszki i klawiatury znajdziecie.
Według mnie nie można porównywać pada do myszki i klawiatury. Co prawda mnie to obojętne na jakim kontrolerze gram (ale wole klawiaturę + mysz) to grach sportowych lepsze są pady, a w FPS'ach lepszy jest gryzoń. Zresztą dla każdego lepsze jest co innego. To kwestia upodobania, a nie "lepszości"

Moim zdaniem jeżeli kogoś stać na utrzymanie PC (wymiana co kilka lat części) to powinien brać PC. Jeżeli kogoś nie stać niech bierze konsole. Ja ze swojego PC jestem bardzo zadowolony. Przez 3 lata włożyłem w niego tylko 600 zł na kartę graficzną. Gry które korzystają z DX11 są cudne, szczególnie w rozdzielczości full hd 3d na telewizorze. Obecny minus PC jest taki, że na Windows 8 nie działają gry z EA wyprodukowane przed premierą Win8. :(


Ostatnio edytowano 21-11-2012, 19:47 przez jb087, łącznie edytowano 2 razy

Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 19:33 
Offline
Adept
Adept
Posty: 45
Płeć: nie podano/inna
Argumenty na temat konsoli są jakoś tak w pierwszym akapicie. Ale wolałem się skupić na zaletach pada które wszyscy łącznie z Tobą próbują ignorować.
Jak powiedziałem wyższość pada w wielu grach właśnie jest sprawą lepszości, a nie przyzwyczajenia. Przeczytaj jeszcze raz drugi akapit. Tam są konkretne przykłady technologicznych bajerów których nie ma na klawiaturze. Tak więc jeżeli się z tym nie zgadzasz proszę o argumenty. W czym klawiatura i myszka jest lepsza od pada? Najlepiej na przykładach gier, AC na przykład. Póki nie uzasadnisz dlaczego uważasz że klawiaturą i myszką gra się w to lepiej to uznaje że twoje zdanie jest bezpodstawne i nielogiczne. Zrozum że przyzwyczajenie nie ma żadnego znaczenia, bo do wszystkiego można się przyzwyczaić. Chodzi o to który kontroler jest lepszy. Według mnie pad i jak na razie tylko ja mam argumenty.
Właśnie dlatego wkurza mnie pisanie tutaj. W ogóle nie rozumiecie o co chodzi i cała moja praca z pisaniem idzie na marne.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 19:35 
Offline
Asasyn
Asasyn
Awatar użytkownika
Posty: 1953
Płeć: mężczyzna
Raziel095 napisał(a):
Mają zakres ruchu 360 stopni, a nie jak klawiatura 8 kierunków.
Oh, a co to zmienia? Bo to, że mogę się ruszyć na 360 sposobów, co i tak nie ma znaczenia, bo mobilność Twoich palców pozwala Ci na może 20 z nich, pomijając, że jest to bez znaczenia. Chyba, że kręcisz się w kółko, ale póki co w żadnej grze nie było to użyteczne, więc...

Raziel095 napisał(a):
Można też na przykład zrobić efektowny obrót kamerą wokół naszej postaci trzymając gałkę cały czas wychyloną o taki sam stopień. Grając myszką jest to fizycznie niemożliwe bo siłą rzeczy w końcu skończy się przestrzeń po której można ją przesuwać.
Kolejny bajer bez znaczenia. Możesz to zrobić, jasne, ale jaka jest tego użyteczność?

Raziel095 napisał(a):
Pozwalają na niezależne sterowanie poruszaniem się i rozglądaniem.
Klawiatura i mysz też.

Raziel095 napisał(a):
Używając pada można dodawać spustami gazu tyle żeby dostosować prędkość auta do potrzeb zamiast co chwilę przyspieszać na maksa i chamować za pomocą klawiatury. Skręcanie dzięki gałkom także jest bardzo precyzyjne.
W obu przypadkach się nie zgodzę. Pomijając, że nie ma takiego słowa jak "chamować". Nie musisz przyspieszać na maksa, możesz po prostu lekko wcisnąć przycisk, albo go wciskać i odpuszczać, co jest równie wymagające jak wciskanie spustu na padzie. Czyli wcale, i jest zupełnie intuicyjne.
A mi zawsze się łatwiej w wyścigówki grało na klawiaturze. Bo precyzyjniej, pojazd poruszał się tak, jak chciałem.

Raziel095 napisał(a):
Ma niewiele przycisków ale mimo tego zachowuje funkcjonalność. Nie trzeba się bawić w mapowanie 30 różnych przycisków z czego każdy jest przypisany pod inną drobną czynność bo klawisze są wielofunkcyjne, a dzięki szybkim naciśnięciom, przytrzymaniom guzików itp. Można w wielu grach sprawnie rozwiązać sterowanie.
Na klawiaturze przecież można zrobić dokładnie to samo.

Raziel095 napisał(a):
Nie mówiąc już o nadchodzącym GTA V które prawdopodobnie nie zagości na PC.
Na razie nie wiemy, na co zagości, bo Rockstar nic na ten temat nie mówił. Są jedynie plotki, bo powiedziano, że "na pewno będzie na konsole". Więc ludzie przeredagowali, że będzie "tylko" na konsole.

Raziel095 napisał(a):
Ale Pad daje pewne możliwości technologiczne których myszka i klawiatura nie mają z oczywistych przyczyn - nie zostały zaprojektowane do grania.
Nie zostały, co nie zmienia faktu, że jako "urządzenia zaprojektowane do grania" pady się średnio sprawdzają - w FPSy ciężko nimi grać, a w RTSy się wręcz nie da. A wypadałoby, żeby się dało, bo kto to widział, żeby na urządzeniu do grania nie dało się grać? Tutaj przewaga jest po stronie myszy, która jest szybsza i bardziej precyzyjna niż pad, bo opiera się na kierunkowych ruchach dłoni, które ludzie mają o wiele lepiej wypracowane niż kierunkowe ruszanie kciukami.

Raziel095 napisał(a):
No doprawdy ciekawe jakie przewagi technologiczne myszki i klawiatury znajdziecie.
Pytanie brzmi, jakie są "przewagi technologiczne" padów, skoro są to urządzenia z grubsza stworzone do czegoś innego? Porównujesz sportowego Mercedesa z terenowym SUVem. Raz, że mają różne przeznaczenie, dwa, że jednemu będzie się lepiej jeździło tym, a drugiemu tym.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 19:56 
Offline
Asasyn
Asasyn
Awatar użytkownika
Posty: 1181
Płeć: mężczyzna
Platforma: PS4
Raziel095 napisał(a):
Argumenty na temat konsoli są jakoś tak w pierwszym akapicie.
Wow ale argumenty. Brawo 6+.

Raziel095 napisał(a):
Ale wolałem się skupić na zaletach pada które wszyscy łącznie z Tobą próbują ignorować.
Czy ja gdzieś napisałem, że ignoruje "zalety" pada? Napisałem tylko, że każdy woli co innego i to jest kwestia upodobania. :facepalm:

Raziel095 napisał(a):
Zrozum że przyzwyczajenie nie ma żadnego znaczenia, bo do wszystkiego można się przyzwyczaić.
Dlatego ja równie dobrze gram na padzie jak i na gryzoniu i klawiaturze, ale dla mnie gryzoń z kuwetą :P jest wygodniejszy i nic tego nie zmieni.

Raziel095 napisał(a):
Póki nie uzasadnisz dlaczego uważasz że klawiaturą i myszką gra się w to lepiej to uznaje że twoje zdanie jest bezpodstawne i nielogiczne.
Nie wiem czy jest sens robienia i zapowiadania jakże ważnej i cudnej rozprawki skoro Amer i tak już troszkę napisał.

Raziel095 napisał(a):
Właśnie dlatego wkurza mnie pisanie tutaj. W ogóle nie rozumiecie o co chodzi i cała moja praca z pisaniem idzie na marne.
Ja dla uniknięcia takich "kłótni" zamknąłbym ten temat i podsumował tym, że jeżeli masz kasę kup PC, a jeżeli nie masz kasy kup konsole to tyle.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 20:04 
Offline
Adept
Adept
Posty: 45
Płeć: nie podano/inna
Jak na razie próbujesz zanegować zalety pada co jest trochę śmieszne, bo jednocześnie nie pokazujesz przewag klawiatury i myszki.
To że tobie takie funkcje niepotrzebne to inna sprawa. Nie istotne na czym komu wygodniej. Rzecz w tym że na padzie mogę zrobić wyżej wymienione rzeczy a klawiaturą się nie da.
A z tą niezależnością ruchów chyba nie rozkminiłeś o co chodzi. A chodzi o to że mając dwie gałki ruszające się w obrębie 360 stopni można np. Zrobić obrót kamerą idąc cały czas w tym samym kierunku. W singleplayerze AC jest to bajer kosmetyczny. Pewnie nie zrozumiesz tego co teraz powiem ale cóż. Dzięki bardziej precyzyjnemu sterowaniu można zachowywać się w grze bardziej naturalnie i realistycznie, a to zwiększa fun i poziom gameplaya. Chodzi o to aby wyglądał lepiej niż gameplaye jakichś przeciętnych ludzi robiących filmiki na YT.
Jeżeli podczas gry nie zwracasz uwagi na to jak grasz no to trudno, twoja strata. Ale wiesz... To wyższa szkoła jazdy. Bo przydałoby się trochę polotu i finezji. Jeżeli uważasz że lepiej się jeździ samochodem za pomocą klawiatury to też pozdro.
No chyba że lubisz takie casualskie rozwalanie się po latarniach, jeżdżenie zawsze z pełną prędkością, gazowanie i Hamowanie bez sensu oraz oglądanie kół które skaczą z prawej na lewo wyglądając jakby się bugowały.

A jeżeli chcesz już zastosowanie pada bardziej w jakimś praktycznym celu to multiplayer AC jest świetnym przykładem. Grając padem można lepiej udawać tłum chodząc z odpowiednią prędkością, delikatnie skręcając i mając przy tym pełną swobodę w ruszaniu kamerą. Otóż na klawiaturze możesz chodzić płynnie ruszając myszką i idąc cały czas do przodu. kumasz?
Ale kiedy zaczynasz się rozglądać to masz tylko 8 kombinacji klawiszy kierunkowych do poruszania się co ogranicza ruchy. Bardzo łatwo w multiplayerze rozpoznać gracza grającego klawiaturą bo się biedak gibie jak rezus gdy się rozgląda. Za mało swobody w wybierania kierunku chodzenia w stosunku do kierunku patrzenia. A rozglądanie się i wyglądanie niepozornie w multi jest bardzo ważne. Mam nadzieje że zajarzyłeś. Bardziej łopatologicznie to się już chyba nie da.

I jeszcze jedno Amer. Od kiedy to można przycisnąć przycisk na klawiaturze mocniej i ma to znaczenie? lol
Zawsze jak naciśniesz przycisk pojedziesz tak samo szybko. To właśnie na padzie masz spust który można przycisnąć lekko co powoduje wolniejszą jazdę.
Jeszcze może mi powiesz że jak naciskasz przycisk na pilocie mocniej to lepiej działa. Xd


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 20:24 
Offline
Asasyn
Asasyn
Awatar użytkownika
Posty: 1181
Płeć: mężczyzna
Platforma: PS4
Raziel095 napisał(a):
A jeżeli chcesz już zastosowanie pada bardziej w jakimś praktycznym celu to multiplayer AC jest świetnym przykładem. Grając padem można lepiej udawać tłum chodząc z odpowiednią prędkością, delikatnie skręcając i mając przy tym pełną swobodę w ruszaniu kamerą. Otóż na klawiaturze możesz chodzić płynnie ruszając myszką i idąc cały czas do przodu. kumasz?
Ale kiedy zaczynasz się rozglądać to masz tylko 8 kombinacji klawiszy kierunkowych do poruszania się co ogranicza ruchy. Bardzo łatwo w multiplayerze rozpoznać gracza grającego klawiaturą bo się biedak gibie jak rezus gdy się rozgląda. Za mało swobody w wybierania kierunku chodzenia w stosunku do kierunku patrzenia. A rozglądanie się i wyglądanie niepozornie w multi jest bardzo ważne. Mam nadzieje że zajarzyłeś. Bardziej łopatologicznie to się już chyba nie da.
Oj szkoda, że nie będziemy mogli razem zagrać. Zobaczylibyśmy kto tu by się gibał...

Raziel095 napisał(a):
A z tą niezależnością ruchów chyba nie rozkminiłeś o co chodzi. A chodzi o to że mając dwie gałki ruszające się w obrębie 360 stopni można np. Zrobić obrót kamerą idąc cały czas w tym samym kierunku. W singleplayerze AC jest to bajer kosmetyczny. Pewnie nie zrozumiesz tego co teraz powiem ale cóż. Dzięki bardziej precyzyjnemu sterowaniu można zachowywać się w grze bardziej naturalnie i realistycznie, a to zwiększa fun i poziom gameplaya.
Hym większość osób w multi które umieją grać chodzi w grupkach w których postać automatycznie chodzi. Dzięki temu można się rozglądać. Nikt nie chodzi sam, bo przeciwnik ma radar, więc "płynne ruchy" nic ci nie dadzą.

Raziel095 napisał(a):
Jeżeli uważasz że lepiej się jeździ samochodem za pomocą klawiatury to też pozdro.
No chyba że lubisz takie casualskie rozwalanie się po latarniach, jeżdżenie zawsze z pełną prędkością, gazowanie i Hamowanie bez sensu oraz oglądanie kół które skaczą z prawej na lewo wyglądając jakby się bugowały.
Ja wolę grać w takie gry na kierownicy. Pełen realizm :P.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 20:31 
Offline
Adept
Adept
Posty: 45
Płeć: nie podano/inna
Na kierownicy w Gta?
Myślę że takie ciągłe zamienianie kierownicy na kontroler nie byłoby wygodne. Xd
A tak w ogóle to mowa była o tym że pad ma więcej możliwości niż klawiatura. To że nie możesz znaleźć żadnych faktycznych przewag klawiatury nie znaczy że masz zmieniać temat na kierownicę.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 20:37 
Offline
Asasyn
Asasyn
Awatar użytkownika
Posty: 1953
Płeć: mężczyzna
Raziel095 napisał(a):
To że tobie takie funkcje niepotrzebne to inna sprawa. Nie istotne na czym komu wygodniej. Rzecz w tym że na padzie mogę zrobić wyżej wymienione rzeczy a klawiaturą się nie da.
Mogę rzucić kamieniem w sufit, tylko po co, skoro nie ma w tym celu? Mogę rzucić w ciebie wacikiem, tylko po co, skoro to nic nie da? Wykonanie jakiejś czynności nie ma sensu, dopóki coś z tego nie wyniknie.

Raziel095 napisał(a):
Dzięki bardziej precyzyjnemu sterowaniu można zachowywać się w grze bardziej naturalnie i realistycznie, a to zwiększa fun i poziom gameplaya. Chodzi o to aby wyglądał lepiej niż gameplaye jakichś przeciętnych ludzi robiących filmiki na YT.
Gry z zasady nie są naturalne i realistyczne, i nie postrzegam ich w tej kategorii, o ile nie było takiego założenia (jak w np. ARMAII). Poza tym, nie widzę, dlaczego sterowanie na padzie ma był "bardziej precyzyjne" - wręcz przeciwnie, myszka ma większą mobilność niż gałka pada, oraz większą prędkość poruszania się. Jest również, jak już pisałem, "zespolona" z Twoją dłonią, co powoduje, że np. wyczucie odległości od danego punktu zależy jedynie od koordynacji ręka-oko. Dlatego między innymi mysz jest lepsza w FPSach niż pad.

Raziel095 napisał(a):
Zrobić obrót kamerą idąc cały czas w tym samym kierunku.
As funny as it is, mogę zrobić dokładnie to samo myszą i klawiaturą.

Raziel095 napisał(a):
Pewnie nie zrozumiesz tego co teraz powiem ale cóż.
Dlaczego? Mojej znajomości języka polskiego nie mam wiele do zarzucenia.

Raziel095 napisał(a):
Jeżeli podczas gry nie zwracasz uwagi na to jak grasz no to trudno, twoja strata. Ale wiesz... To wyższa szkoła jazdy. Bo przydałoby się trochę polotu i finezji.
Wybacz, ale tej części nie rozumiem. Jest tu zwyczajny brak logiki - "jeżeli podczas gry nie zwracasz uwagi na to jak grasz no to trudno" - jak można nie zwracać uwagi na to, jak się gra, w momencie, w którym się gra?

Raziel095 napisał(a):
Jeżeli uważasz że lepiej się jeździ samochodem za pomocą klawiatury to też pozdro.
"Pozdro" to wyraz, którego używali moi znajomi "gangsta" w klasach 3 do 5 podstawówki. Nie ma go w języku polskim. Szczególnie bezsensowne byłoby uznanie, że wywodzi się ono od słowa "pozdrawiam", skoro ma ono oryginalnie wydźwięk pozytywny, a "pozdro" - negatywny.

I nie, nie musisz mnie "pozdro"wać. Tak mi się jeździ lepiej.

Raziel095 napisał(a):
Jak na razie próbujesz zanegować zalety pada co jest trochę śmieszne, bo jednocześnie nie pokazujesz przewag klawiatury i myszki.
Przepraszam? Wymieniłem je już, chyba dwu- czy trzykrotnie nawet. Mysz i klawiatura są bardziej precyzyjne i bardziej uniwersalne niż pad. Są też bardziej modyfikowalne (np. możesz mieć dodatkowe przyciski do myszy, ciężarki zwiększające wagę itp.). Bardziej intuicyjne i bardziej dostosowane do ludzkiej fizjonomii.

I wypraszam sobie, nigdzie nie "neguję zalet pada" - pady są bardzo miłe w np. grach przygodowych, czy slasherach. Po prostu odrzucam durne argumenty, jakoby pad był lepszy, wygodniejszy, sprawniejszy i ogółem "lepszy technologicznie", jak to określiłeś, od myszy. Piszę: wszystko zależy od przypadku, i od człowieka, który to obsługuje.

Gdzieś tam widziałem że wspomniałeś, że "przyzwyczajenie nie ma żadnego znaczenia". Nie zgodzę się. Do wszystkiego możesz się przyzwyczaić, owszem, ale to zajmuje czas. Czasem dużo czasu. I dopóki się do czegoś nie przyzwyczaisz, nie będziesz tego tak efektywnie wykorzystywał.

Raziel095 napisał(a):
No chyba że lubisz takie casualskie rozwalanie się po latarniach, jeżdżenie zawsze z pełną prędkością, gazowanie i Hamowanie bez sensu oraz oglądanie kół które skaczą z prawej na lewo wyglądając jakby się bugowały.
Casualskie? Kiedy ostatnio sprawdzałem, i piszę to nie tylko do Ciebie, a i do wszystkich, to NIE BYŁO wyznacznika co jest casualowe (a nie casualskie, jak już) a co nie. Znajdź mi taką tabelkę, to pogadamy na ten temat.

I nie wiem, co moje preferencje jazdy w GTA miałyby mieć do tematu. Jeżdżę jak chcę - czasem z pełną prędkością, czasem zgodnie z zasadami ruchu drogowego. Lecz ciągle nie widzę związku.

Raziel095 napisał(a):
A jeżeli chcesz już zastosowanie pada bardziej w jakimś praktycznym celu to multiplayer AC jest świetnym przykładem. Grając padem można lepiej udawać tłum chodząc z odpowiednią prędkością, delikatnie skręcając i mając przy tym pełną swobodę w ruszaniu kamerą. Otóż na klawiaturze możesz chodzić płynnie ruszając myszką i idąc cały czas do przodu. kumasz?
Nie, nie jestę żabę, więc nie kumę. Nie jestem też Twoim kolegą z ulicy, więc się nie spoufalaj.

A co Ty na to: w Assassin's Creed na Mullti nie musisz w ogóle trzymać żadnego przycisku, ani używać gałki, bo postać sama chodzi razem z tłumem, w takim samym tempie? I na to, że możesz wtedy też dowolnie obracać kamerę?

Raziel095 napisał(a):
Ale kiedy zaczynasz się rozglądać to masz tylko 8 kombinacji klawiszy kierunkowych do poruszania się co ogranicza ruchy. Bardzo łatwo w multiplayerze rozpoznać gracza grającego klawiaturą bo się biedak gibie jak rezus gdy się rozgląda. Za mało swobody w wybierania kierunku chodzenia w stosunku do kierunku patrzenia.
Bzdura. Przecież postać nie obraca się razem z kamerą, więc skąd niby taki wniosek? Nigdy w AC nie miałem problemu z rozglądaniem się, a ładne godziny w to przegrałem. Tak samo nie rozumiem, skąd wniosek, że ludzie poruszają się samymi klawiszami WSAD. W AC:M używałem praktycznie tylko i wyłącznie W, S i myszki. Tak, między innymi dlatego, że wtedy postać porusza się płynnie, i nie wyróżnia się z tłumu.

Raziel095 napisał(a):
A rozglądanie się i wyglądanie niepozornie w multi jest bardzo ważne.
Nie, średnio. Bardziej liczy się prędkość łącza, i to, czy gra odpowiednio wychwyci zasięg bomby dymnej. Albo czy się nie zbuguje. W żadnym wypadku, z jakim zdarzyło mi się zetknąć, mysz i klawiatura nie przeszkadzały w pozostaniu niezauważonym.

Raziel095 napisał(a):
Mam nadzieje że zajarzyłeś.
Jarzą to się żarówki.

Raziel095 napisał(a):
Bardziej łopatologicznie to się już chyba nie da.
Oh, więc przestajemy być grzeczni? Z tym bym uważał, na głównej już bana dostałeś.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 20:45 
Offline
Asasyn
Asasyn
Awatar użytkownika
Posty: 1181
Płeć: mężczyzna
Platforma: PS4
Raziel095 napisał(a):
Na kierownicy w Gta?
Nie, ale w NFS, F1. Mój błąd, bo dokładnie nie sprecyzowałem.

Raziel095 napisał(a):
A tak w ogóle to mowa była o tym że pad ma więcej możliwości niż klawiatura. To że nie możesz znaleźć żadnych faktycznych przewag klawiatury nie znaczy że masz zmieniać temat na kierownicę.
Nie zmieniam tematu na kierownice. Po prostu piszę, że w gry samochodowe jest lepsza kierownica.
Ja nie próbuję znaleźć przewag klawiatury nad padem, tylko wyjaśnić Ci, że to jest kwestia przyzwyczajenia, a nie "lepszości" pada nad klawiaturą, bo takowej nie ma.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 20:58 
Offline
Weteran
Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 643
Płeć: kobieta
Przede wszystkim wielkie dzięki, że w końcu zacząłeś się wysławiać. W ten sposób wyglądasz mniej jak troll, a bardziej jak człowiek.

Zgodzę się z rozglądaniem i ogólnie chodzeniem podczas obracania kamery. Nie, żeby mi się to kiedykolwiek znacząco przydało w grze, ale z samym faktem się zgodzę.

Raziel095 napisał(a):
Otóż uważam że do wielu gier pad jest lepszy i nie mam na myśli samej wygody, bo to że ktoś się urodził z myszką w dłoni i nie umie przerzucić się na pada mnie w ogóle nie obchodzi.
Otóż uważam, że do wielu gier klawa i mysza są lepsze i nie mam na myśli samej wygody, bo to że ktoś się urodził z padem w dłoni i nie umie przerzucić się na klawiaturę mnie w ogóle nie obchodzi. See what I did there?

Raziel095 napisał(a):
Ale Pad daje pewne możliwości technologiczne których myszka i klawiatura nie mają z oczywistych przyczyn - nie zostały zaprojektowane do grania.
Ale mysz+klawa dają pewne możliwości technologiczne których pad nie ma z oczywistych przyczyn - został zaprojektowany w głupkowaty sposób. Powiedz mi jak wciśniesz jeden z buttonów (albo więcej naraz) mając jednocześnie kciuk na analogu? Powiedz mi w jaki sposób możesz kontrolować postać w grze lepiej sześcioma palcami (pad), niż siedmioma/ośmioma + dłonią na myszce?

Raziel095 napisał(a):
Nie trzeba się bawić w mapowanie 30 różnych przycisków
...dzięki czemu w większości FPSów masz tylko dwie bronie, bo zwyczajnie nie masz tylu przycisków? Dzięki czemu większość współczesnych gier jest zgłupawianych, bo po co mieć kupę różnych funkcji, skoro można mieć tylko sześć palców, z których cztery są praktycznie przyklejone do swoich przycisków?

Raziel095 napisał(a):
...z czego każdy jest przypisany pod inną drobną czynność bo klawisze są wielofunkcyjne
...dzięki czemu dochodzi do głupich sytuacji, kiedy chcę wykonać jakąś czynność, a nie mogę, bo jest przypisana do czegoś innego. Spróbuj wynająć najemników w Brotherhoodzie i wezwać swojego konia. Impossibru.

Raziel095 napisał(a):
Skręcanie dzięki gałkom także jest bardzo precyzyjne. To wszystko sprawia że odbiór gry jest lepszy, nie ma chaotycznego machina kamerą, a nasze ruchy są realistyczne i precyzyjne co sprawia że gameplay jest po prostu lepszy i bardziej profesjonalny.
Może jestem nadczłowiekiem, geniuszem, albo Rain Manem, ale grając w wyścigówki na klawie nie zauważyłem "chaotycznych machań" i innych takich. Who knew?

Raziel095 napisał(a):
Można też na przykład zrobić efektowny obrót kamerą wokół naszej postaci trzymając gałkę cały czas wychyloną o taki sam stopień. Grając myszką jest to fizycznie niemożliwe bo siłą rzeczy w końcu skończy się przestrzeń po której można ją przesuwać.
Miażdżąca przewaga technologiczna. Leżę i kwiczę bez argumentów.

Chciałbym zakończyć ten wywód słowami: marzę o dniu, w którym zostanie wyprodukowana klawiatura z gałką analogową, albo z WSAD z czujnikami nacisku. Hej, skoro moje tanie elektroniczne pianinko ma dynamiczne klawisze (w liczbie 12x, gdzie "x" jest liczbą oktaw), to czemu klawiatura miałaby nie mieć takich czterech? Kiedyś taki dzień nadejdzie, Amen.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 21:06 
Offline
Asasyn
Asasyn
Awatar użytkownika
Posty: 1953
Płeć: mężczyzna
Optimus Prime napisał(a):
Ale mysz+klawa dają pewne możliwości technologiczne których pad nie ma z oczywistych przyczyn - został zaprojektowany w głupkowaty sposób. Powiedz mi jak wciśniesz jeden z buttonów (albo więcej naraz) mając jednocześnie kciuk na analogu? Powiedz mi w jaki sposób możesz kontrolować postać w grze lepiej sześcioma palcami (pad), niż siedmioma/ośmioma + dłonią na myszce?
Good point, Opti. Tak samo nie wiem, jak np. ktoś chciałby wcisnąć na padzie X i Trójkąt w tym samym momencie, i to jeszcze tak, żeby nie zdjąć kciuka z gałki. Zakładając, że np. X odpowiada za skok, Trójak za zmianę broni (jak często w grach konsolowych jest), a prawa gałka za rozglądanie się, otrzymujemy brak możliwości wykonania tego, co na PC wykonam bez problemu spacją, scrollem i ruchem myszy. Mogę w tym samym momencie obracać się, kucać, przeładowywać i włączyć menu. Jeszcze tosty się usmażą.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 22:12 
Offline
Adept
Adept
Posty: 45
Płeć: nie podano/inna
Amer napisał(a):
Mogę rzucić kamieniem w sufit, tylko po co, skoro nie ma w tym celu? Mogę rzucić w ciebie wacikiem, tylko po co, skoro to nic nie da? Wykonanie jakiejś czynności nie ma sensu, dopóki coś z tego nie wyniknie.
Jest cel. Może nie dla Ciebie ale dla mnie jest. Otóż ja tworzę walkthrough z gier na YT i za punkt honoru postawiłem sobie tworzyć jak najlepsze gameplaye jak tylko się da. I tam wszystko jest ważne. Robienie rzeczy w odpowiednim czasie, wszystko jest wyreżyserowane itd. A oprócz tego też takie detale jak odpowiednie i klimatyczne ruchy kamerą, precyzyjne i czasami wolne chodzenie. Tak więc sens jest.

Amer napisał(a):
Gry z zasady nie są naturalne i realistyczne, i nie postrzegam ich w tej kategorii, o ile nie było takiego założenia (jak w np. ARMAII). Poza tym, nie widzę, dlaczego sterowanie na padzie ma był "bardziej precyzyjne" - wręcz przeciwnie, myszka ma większą mobilność niż gałka pada, oraz większą prędkość poruszania się. Jest również, jak już pisałem, "zespolona" z Twoją dłonią, co powoduje, że np. wyczucie odległości od danego punktu zależy jedynie od koordynacji ręka-oko. Dlatego między innymi mysz jest lepsza w FPSach niż pad.
Kolejna rzecz z którą się nie zgadzam. Szkoda że ludzie postrzegają w większości gry jako takie zwykłe środki do bezmyślnej rozrywki. Ja widzę w grach o wiele większy potencjał i tworzę z nich filmiki tak aby były zrobione na tyle realistycznie na ile pasuje, żeby nie było czuć oglądając je że to tylko gracz siedzi po drugiej stronie. Moim celem jest zagranie w taki sposób żeby przygotować wyreżyserowane filmy, które będzie się przyjemnie oglądało. Jeszcze nikt z tego co wiem tego wcześniej nie zrobił, więc uznałem to za dość oryginalne. I w erze wszechobecnych przeciętnych lets playów z niedbałym i byle jakim gameplayem postanowiłem robić najbardziej profesjonalne jak umiem.


Amer napisał(a):
Raziel095 napisał(a):Zrobić obrót kamerą idąc cały czas w tym samym kierunku.

As funny as it is, mogę zrobić dokładnie to samo myszą i klawiaturą.
Nie, nie możesz. Spróbuj sobie iść prosto w Assassin's Creed grając na klawie, a potem zacznij skręcać powoli kamerą w prawo utrzymując identyczny kurs jak na początku czyli dajmy na to iść czas prostą ulicą. O ile myszką w miarę da się skręcać jednostajnie to ruszać postacią nie. Bo będzie przeskok między każdym z 8 możliwych kierunków. CZyli np. góra, góra+prawo, prawo, dół+prawo itd.
Na padzie wystarczy że będę kręcił lewą gałką w lewo i prawą w prawo z dokładnie tą samą prędkością. Bez wysiłku. Wychylam dwie gałki i mogę tak w nieskończoność. To tylko przykłąd który pokazuje że w grach TPP mamy o wiele większą kontrolę nad postacą grając padem.

Amer napisał(a):
Raziel095 napisał(a):Pewnie nie zrozumiesz tego co teraz powiem ale cóż.

Dlaczego? Mojej znajomości języka polskiego nie mam wiele do zarzucenia.
Zabawne, bo właśnie nie zrozumiałeś.


Amer napisał(a):
Raziel095 napisał(a):Jeżeli podczas gry nie zwracasz uwagi na to jak grasz no to trudno, twoja strata. Ale wiesz... To wyższa szkoła jazdy. Bo przydałoby się trochę polotu i finezji.

Wybacz, ale tej części nie rozumiem. Jest tu zwyczajny brak logiki - "jeżeli podczas gry nie zwracasz uwagi na to jak grasz no to trudno" - jak można nie zwracać uwagi na to, jak się gra, w momencie, w którym się gra?
Nie ma żadnego braku logiki. Chodzi o to że się nie myśli nad tym w jaki sposób grasz. Czyli po prostu lecisz do kolejnej misji i nie zwracasz uwagi na to czy w fajnym stylu wykonałeś daną misję, czy wygląda to naturalnie i przekonująco itd. Tak jak wyżej, być może Ty nie zwracasz na to uwagi ale ja jako twórca który stara się robic jak najlepsze filmiki tak. To jest ta odrobina finezji o której mówiłem. Przy okazji nawiązanie do cytatu z filmu "Chłopaki nie płaczą"

Amer napisał(a):
Raziel095 napisał(a):Jeżeli uważasz że lepiej się jeździ samochodem za pomocą klawiatury to też pozdro.

"Pozdro" to wyraz, którego używali moi znajomi "gangsta" w klasach 3 do 5 podstawówki. Nie ma go w języku polskim. Szczególnie bezsensowne byłoby uznanie, że wywodzi się ono od słowa "pozdrawiam", skoro ma ono oryginalnie wydźwięk pozytywny, a "pozdro" - negatywny.I nie, nie musisz mnie "pozdro"wać. Tak mi się jeździ lepiej.
Wybacz Jaśnie Panie moje plebejskie słownictwo ale kiedy tłumaczę Panu coś już któryś raz, a Pan nadal nie rozumie to ja już nie wiem w jaki sposób przemówić żeby zwrócić Pańską uwagę na dany fragment.

Amer napisał(a):
Raziel095 napisał(a):No chyba że lubisz takie casualskie rozwalanie się po latarniach, jeżdżenie zawsze z pełną prędkością, gazowanie i Hamowanie bez sensu oraz oglądanie kół które skaczą z prawej na lewo wyglądając jakby się bugowały.

Casualskie? Kiedy ostatnio sprawdzałem, i piszę to nie tylko do Ciebie, a i do wszystkich, to NIE BYŁO wyznacznika co jest casualowe (a nie casualskie, jak już) a co nie. Znajdź mi taką tabelkę, to pogadamy na ten temat.I nie wiem, co moje preferencje jazdy w GTA miałyby mieć do tematu. Jeżdżę jak chcę - czasem z pełną prędkością, czasem zgodnie z zasadami ruchu drogowego. Lecz ciągle nie widzę związku.
Parafrazując to była tylko taka mała sugestia z mojej strony, że być może jesteś zwolennikiem chaotycznych gameplaów i skoro zamiast precyzyjnego pada wybierasz nieprecyzyjną klawiaturę nie cenisz realizmu i odrobiny wczucia się w klimat gry.

Amer napisał(a):
A co Ty na to: w Assassin's Creed na Mullti nie musisz w ogóle trzymać żadnego przycisku, ani używać gałki, bo postać sama chodzi razem z tłumem, w takim samym tempie? I na to, że możesz wtedy też dowolnie obracać kamerę?
Co nie zmienia faktu że taka możliwość jaką daje pad jest przydatna. Gdy w pobliżu nie ma tłumu można i tak zachowywać się dość niepozornie i płynnie poruszać się po ścieżkach npcetów udając jednego. Ofiara może mieć większe trudności z rozpoznaniem prześladowcy. Serio, jak ktoś gra myszką i klawiaturą (chociaż czasami padem też) i zrobi jeden nieostrożny ruch, drgnie nieznacznie albo zachowa się podejrzanie to od razu można go rozpoznać. Czasami można też zrobić taki trick że zamiast włazić w tłum iść za sobowtórem z taką samą prędkością. Jak się to umiejętnie zrobi to prześladowcy bardzo trudno się skapnąć co daje nam czas na zaskoczenie.

Amer napisał(a):
Raziel095 napisał(a):Ale kiedy zaczynasz się rozglądać to masz tylko 8 kombinacji klawiszy kierunkowych do poruszania się co ogranicza ruchy. Bardzo łatwo w multiplayerze rozpoznać gracza grającego klawiaturą bo się biedak gibie jak rezus gdy się rozgląda. Za mało swobody w wybierania kierunku chodzenia w stosunku do kierunku patrzenia.

Bzdura. Przecież postać nie obraca się razem z kamerą, więc skąd niby taki wniosek? Nigdy w AC nie miałem problemu z rozglądaniem się, a ładne godziny w to przegrałem. Tak samo nie rozumiem, skąd wniosek, że ludzie poruszają się samymi klawiszami WSAD. W AC:M używałem praktycznie tylko i wyłącznie W, S i myszki. Tak, między innymi dlatego, że wtedy postać porusza się płynnie, i nie wyróżnia się z tłumu.
Chodzi o ruchy kamery. Jeżeli idąc prosto zaczniesz się rozglądać to postać też się rusza.
Możesz też oczywiście kręcąc kamerą przekładać ręce na odpowiednie klawisze kierunkowe. Jeżeli chcesz iść prosto i patrzyć w prawo to trzymasz klawisz ruchu w lewo. I znowu każdy ruch kamerą rusza postacią. Nigdy to nie będzie tak płynne jak padem gdzie operujesz dwoma gałkami analogowymi o zakresie 360 stopni. Wtedy można z niesamowitą precyzją to robić.

Amer napisał(a):
Raziel095 napisał(a):Mam nadzieje że zajarzyłeś.

Jarzą to się żarówki.
Żarówki tak, ale Ty chyba jeszcze nie do końca. Mam nadzieję że teraz Ci wytłumaczyłem już bardzo szczegółowo. :)

Amer napisał(a):
Optimus Prime napisał(a):Ale mysz+klawa dają pewne możliwości technologiczne których pad nie ma z oczywistych przyczyn - został zaprojektowany w głupkowaty sposób. Powiedz mi jak wciśniesz jeden z buttonów (albo więcej naraz) mając jednocześnie kciuk na analogu? Powiedz mi w jaki sposób możesz kontrolować postać w grze lepiej sześcioma palcami (pad), niż siedmioma/ośmioma + dłonią na myszce?

Good point, Opti. Tak samo nie wiem, jak np. ktoś chciałby wcisnąć na padzie X i Trójkąt w tym samym momencie, i to jeszcze tak, żeby nie zdjąć kciuka z gałki. Zakładając, że np. X odpowiada za skok, Trójak za zmianę broni (jak często w grach konsolowych jest), a prawa gałka za rozglądanie się, otrzymujemy brak możliwości wykonania tego, co na PC wykonam bez problemu spacją, scrollem i ruchem myszy. Mogę w tym samym momencie obracać się, kucać, przeładowywać i włączyć menu. Jeszcze tosty się usmażą.
Bzdura. Trzymając prawy kciuk na gałce wciskasz buttony po prawej palcem wskazującym. W Red Dead Redemption ciągle tak robiłem. Tam trzeba było jednocześnie trzymać lub klepać X aby jechać konno, rozglądać się prawą gałką, celować lewym spustem i strzelać, a czasem jeszcze włączać Dead Eye. Easy as can be.
I jakoś nigdy w żadnej grze na PS3 nie zdarzyło mi się żeby gra wymagała wciśnięcia X i trójkąta jednocześnie. Czasami zdarza się X+kwadrat albo kółko+trójkąt ale z tym nie ma problemu bo leżą na jednej linii. W The Force Unleashed tak było. I w tej grze też padem grało się dużo lepiej.

A w ogóle to nie wiem czemu mówicie o tym że gorzej się gra padem w FPSy. Przecież to jest oczywiste i się z tym zgadzam. W pierwszym komentarzu napisałem. :)
Lepiej się gra w wiele innych gier. Ja preferuje gry przygodowe akcji i w nich przeważnie pad jest lepszy. A w strzelankach naturalnie myszka.
Walkthrough z Max Payne 3 też używając myszki nagrałem.
I myszka jest precyzyjniejsza w takich właśnie strzelankach. A w grze typu AC nie potrzebujesz w ułamek sekundy na coś wycelować... Za to pad daje precyzję w dostosowaniu chodzenia, płynności ruchu kamerą itd.

I o ile w wypadku FPS się zgadzam tak w życiu nie dam się przekonać że do grania w AC lepsza jest myszka. Nawet nie trzeba daleko szukać. Wcześniej mówiłem też o machaniu kamerą. Dla mnie jest to cholernie denerwujące gdy ktoś szarpie bez potrzeby kamerą z lewej na prawo. O wiele bardziej wole spokojny ruch. Takie szarpanie jest w filmiku na stonie głównej. pierwsze 20 minut z wersji Pc. Od razu widać że gościu gra myszką po tym jak szarpie.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 23:04 
Offline
Asasyn
Asasyn
Awatar użytkownika
Posty: 1953
Płeć: mężczyzna
Raziel095 napisał(a):
Jest cel. Może nie dla Ciebie ale dla mnie jest. Otóż ja tworzę walkthrough z gier na YT i za punkt honoru postawiłem sobie tworzyć jak najlepsze gameplaye jak tylko się da. I tam wszystko jest ważne. Robienie rzeczy w odpowiednim czasie, wszystko jest wyreżyserowane itd. A oprócz tego też takie detale jak odpowiednie i klimatyczne ruchy kamerą, precyzyjne i czasami wolne chodzenie. Tak więc sens jest.
Lulz, oglądam tego dużo, i nigdy nie przykładałem uwagi do takich rzeczy. Ani nie znam nikogo, kto oglądając GP czy LP patrzy na takie rzeczy. Ergo: jest to zbędne.

Raziel095 napisał(a):
Kolejna rzecz z którą się nie zgadzam. Szkoda że ludzie postrzegają w większości gry jako takie zwykłe środki do bezmyślnej rozrywki.
"Bezmyślnej rozrywki"? Nie ma czegoś takiego. Jeśli coś robimy, znaczy, że czujemy taką potrzebę, a rozrywka jest jedną z tych ważniejszych. A to, co jest bezmyślne a co nie, jest już kwestią personalną.

Raziel095 napisał(a):
Ja widzę w grach o wiele większy potencjał i tworzę z nich filmiki tak aby były zrobione na tyle realistycznie na ile pasuje, żeby nie było czuć oglądając je że to tylko gracz siedzi po drugiej stronie. Moim celem jest zagranie w taki sposób żeby przygotować wyreżyserowane filmy, które będzie się przyjemnie oglądało. Jeszcze nikt z tego co wiem tego wcześniej nie zrobił, więc uznałem to za dość oryginalne. I w erze wszechobecnych przeciętnych lets playów z niedbałym i byle jakim gameplayem postanowiłem robić najbardziej profesjonalne jak umiem.
Dwa słowa: Podaj linka.

Raziel095 napisał(a):
Nie, nie możesz. Spróbuj sobie iść prosto w Assassin's Creed grając na klawie, a potem zacznij skręcać powoli kamerą w prawo utrzymując identyczny kurs jak na początku czyli dajmy na to iść czas prostą ulicą. O ile myszką w miarę da się skręcać jednostajnie to ruszać postacią nie. Bo będzie przeskok między każdym z 8 możliwych kierunków. Czyli np. góra, góra+prawo, prawo, dół+prawo itd.
Mogę to zrobić, bo w przeciwieństwie do klawiatury kamera obejmuje pełne 360 stopni. I proszę, nie mów, co mogę a co nie, sam to dobrze wiem ;)

Raziel095 napisał(a):
Nie ma żadnego braku logiki. Chodzi o to że się nie myśli nad tym w jaki sposób grasz. Czyli po prostu lecisz do kolejnej misji i nie zwracasz uwagi na to czy w fajnym stylu wykonałeś daną misję, czy wygląda to naturalnie i przekonująco itd.
W niektórych grach jest to wręcz mój główny cel - w takim np. Hitmanie.

Raziel095 napisał(a):
Wybacz Jaśnie Panie moje plebejskie słownictwo ale kiedy tłumaczę Panu coś już któryś raz, a Pan nadal nie rozumie to ja już nie wiem w jaki sposób przemówić żeby zwrócić Pańską uwagę na dany fragment.
Wybaczam. I sugeruję używać lepszego i bardziej precyzyjnego słownictwa. Oraz wyjaśniać koncepty i ich kontekst. Np. nie wiedziałem, że starasz się nagrywać takie "realistyczne" filmiki, a to troszkę zmienia postać rzeczy.

Raziel095 napisał(a):
że być może jesteś zwolennikiem chaotycznych gameplaów i skoro zamiast precyzyjnego pada wybierasz nieprecyzyjną klawiaturę nie cenisz realizmu i odrobiny wczucia się w klimat gry.
Już Ci przedstawiłem, dlaczego klawiatura i mysz są bardziej precyzyjne w wielu kwestiach niż pad. Poza tym, w chaosie nie ma nic złego - gameplay ma przynosić zabawę, i jeśli robi to będąc chaotycznym, to wszystko jest ok. I przepraszam, gdzie niby powiedziałem, że nie wczuwam się w klimat? Po prostu nie przejmuję się głupotami jak to, czy przypadkiem koła się dobrze układają.

Raziel095 napisał(a):
Co nie zmienia faktu że taka możliwość jaką daje pad jest przydatna. Gdy w pobliżu nie ma tłumu można i tak zachowywać się dość niepozornie i płynnie poruszać się po ścieżkach npcetów udając jednego. Ofiara może mieć większe trudności z rozpoznaniem prześladowcy. Serio, jak ktoś gra myszką i klawiaturą (chociaż czasami padem też) i zrobi jeden nieostrożny ruch, drgnie nieznacznie albo zachowa się podejrzanie to od razu można go rozpoznać.
Więc na co to jest argument, skoro zarówno na myszy jak i na padzie masz tą samą możliwość (zarówno akcji, jak i popełnienia w niej błędu)? Bo jak dla mnie - na nic. Jest jednak spora różnica - to tak zwane "precyzyjne zaznaczanie" jest o wiele łatwiejsze, kiedy używa się myszki.

Raziel095 napisał(a):
Nigdy to nie będzie tak płynne jak padem gdzie operujesz dwoma gałkami analogowymi o zakresie 360 stopni.
Jest niemalże tak samo precyzyjne, jeśli się to dobrze robi. I na pewno nie na tyle nieprecyzyjne, żeby ktoś był w stanie po tym odróżnić gracza od NPC. Szczególnie, że NPC w tej grze zachowują się naprawdę dziwacznie.

Raziel095 napisał(a):
Żarówki tak, ale Ty chyba jeszcze nie do końca.
Oczywiście. Nie jestem przecież żarówką.

I, ot, wstawka na koniec: Nie możesz przyjmować, że pad jest lepszy "technologicznie" od myszki i klawiatury tylko dlatego, że lepiej Ci się na nim gra w AC. Szczególnie, kiedy wypomnimy RTSy i FPSy (tak, mogę je wymieniać do bólu, FPSy to też są gry w które gra się padem).


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: Odwieczna Wojna Platform - Konsole czy PC?
PostNapisane: 21-11-2012, 23:43 
Offline
Adept
Adept
Posty: 45
Płeć: nie podano/inna
Amer napisał(a):
Dwa słowa: Podaj linka.
Ależ oczywiście.
http://www.youtube.com/user/Raziel095/featured
Link do mojego kanału. W zasadzoe już tam nie będę kręcił filmików bo zamierzam założyć nowy jeszcze lepszy kanał, ale i tak jest sporo filmików. Jakieś 180.

Myślę że odcinki mojej serii z Max Payne 3 są niezłym przykładem filmowości. W tę grę grałem za pomoca myszki i klawiatury. Tak Ci mówię na wszelki wypadek żebyś nie myslał że jestem fanbojem pada we wszystkich grach.
http://www.youtube.com/watch?v=xlCtzICql0c&feature=plcp

Tutaj filmik warty obejrzenia z ACR. Misja która była prezentowana na E3 2011 w moim wykonaniu. Też klawiaturą ale jest krótka i całe szczęście pad nie był tu bardzo konieczny. Z racji tego że jest krótka polecam obejrzeć całą. :)
http://www.youtube.com/watch?v=nCktLXKg ... plpp_video

A tutaj jeden z filmików z AC1. Polecam zajrzeć w opis i obejrzeć podane fragmenty. Tam są misje śledztw. Zakładam że nie będzie Ci się chciało 45 minut ogladać więc możesz to jako skrót potraktować. Np. w drugiej z misji w opisie jest prezentacja tej możliwości o której Ci mówiłem czyli dostosowania chodu itd. Obejrzyj chwilę a powienieneś poczuć ten klimat i sposób mojej gry.

http://www.youtube.com/watch?v=MBQicGlW ... el&list=UL

Jeżeli chcesz coś o tym powiedzieć to zapraszam do sekcji komentarzy na YT. Jeżeli masz konto oczywiście. :)


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: [OGÓLNE] Wymagania sprzętowe + problemy z płynnością
PostNapisane: 03-12-2013, 23:10 
Offline
Najemnik
Najemnik
Awatar użytkownika
Posty: 164
Płeć: mężczyzna
Platforma: PC
Wydzielone z AC4: problemy z płynnością -- Erudito
Powinno pójść na średnich/niskich ewentualnie zrób mały overlocking (nie zaszkodzi a może poprawić komfort grania). Trochę mało Ramu, ale jeśli wyłączysz zbędne programy to gra nie powinna się przycinać
Maciek napisał(a):
Tak, najlepszy moment, żeby zainwestować w wymierającą konsolę... Najlepiej niech kupi PS1, albo mam lepszy pomysł: Pegasus.
Za rok może dwa konsola będzie stała za 400-300zł (a używane po 200) wtedy można kupić i zagrać w gry które chciałeś przejść (exclusivów).


Ostatnio edytowano 03-12-2013, 23:15 przez AdAssassin, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: [OGÓLNE] Wymagania sprzętowe + problemy z płynnością
PostNapisane: 04-12-2013, 19:44 
Online
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 4316
Płeć: mężczyzna
Platforma: PC
@AdAssassin: Nie wydam kilkuset złotych, żeby zagrać w dwie dobre gry na konsole. Wolę o stokroć bardziej zagrać mniejszym kosztem w gry na PC, na którego nie dość, że jest prawie tyleż samo gier, po drugie jest (w przypadku starych) do przodu, lub (w przypadku nowych) na równi technicznie z konsolami. Do tego uważam, że jest dużo więcej ponadczasowych gier na PC, niż konsolę, w szczególności, że tytuły ze starszych wersji nie działają na nowszych, a z kompem zawsze znajdzie się ktoś, kto wykombinuje sposób, żeby w nie zagrać, tak samo w gry z konsoli zagram na PC, a na konsoli nie zrobię nic poza odpaleniem gier tylko i wyłącznie wyprodukowanych na tę platformę.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: [OGÓLNE] Wymagania sprzętowe + problemy z płynnością
PostNapisane: 04-12-2013, 20:09 
Offline
Najemnik
Najemnik
Posty: 101
Płeć: mężczyzna
Maciek napisał(a):
w gry z konsoli zagram na PC
No akurat w gry z PS3 na PC nie pograsz, bo nie ma emulatora, a ta konsola ma sporo exclusivów, w które ktoś kto ma czas i lubi grać. Wystarczy wspomnieć choćby Red Dead Redemption, Grand Turismo, The Last of Us, Uncharted 1, 2 i 3, Beyond: Two Souls, God of War III czy Heavy Rain. Już tylko tu masz ok. 10 świetnych produkcji.
Ale koniec offtopa. Po prostu jak ktoś ma kasę by kupić sobie PS3 to nie widzę problemu. Jest to dobra okazja by zagrać w wiele hitów, które też będą przeceniane. Ale na pewno nie należy traktować tej konsoli przyszłościowo, bo jest na to już zbyt słaba i za jakiś czas nikt nie będzie robił na nią nowych produkcji. Niech tylko skończy się okres przejściowy na nową generację


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: [OGÓLNE] Wymagania sprzętowe + problemy z płynnością
PostNapisane: 04-12-2013, 20:28 
Online
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 4316
Płeć: mężczyzna
Platforma: PC
Emulatory istnieją, co nie znaczy, że działają bezbłędnie, czy że będą działać z określoną wersją gry, albo że gra na kompie będzie równa tej na konsoli, bo prawie na pewno będzie się ciąć, mam kilku znajomych, którzy grali w stare tytuły, które na potężnych komputerach padały. A odnośnie wymienionych gier... tak, jak mówiłem dla dwóch gier nie będę kilku stów wydawać.


Góra
Zobacz profil
 Tytuł: Re: [OGÓLNE] Wymagania sprzętowe + problemy z płynnością
PostNapisane: 04-12-2013, 21:09 
Offline
Najemnik
Najemnik
Awatar użytkownika
Posty: 164
Płeć: mężczyzna
Platforma: PC
Tak emuluj ośmio rdzeniowego cell'a (nie zdajesz sobie sprawy jak skomplikowaną architekturę ma PS3,cell miał zastępować procesor i GPU, ale że w porę Sony się opamiętało to część rozkazów jest odbierana przez RSX od Nividi). Emulator istnieje ale komp nie ważne jak mocy przycina się (ledwo daję się odpalić lekkie Homebrow). I ktoś ci każe kupować PS3 dla dwóch gier jeśli chcesz pograć jak najniższym kosztem to kup przerobioną i tyle. Jakby nie patrzeć Emulator PS2 na większości komputerach przycina.

Do tematu jakie wodotryski najbardziej przycinają grę (chodzi mi o wyłączenia na readonie wszystkich zbędnych dodatków np. naturalne układanie włosów).
Wow! Co Ty nie powiesz... Napisałem w swoim poście, że najstarsze tytuły na emulatorze się tną na potężnych komputerach? Ja Ci tylko zwróciłem uwagę, że pierdoły gadasz mówiąc, że emulator nie istnieje. Jest, działa, ale jak większość aplikacji symulujących inny sprzęt ma problemy z płynnością (kolosalne). A czy sobie zdaję sprawy, jak skomplikowaną architekturę ma PS3? Nie bardzo, nawet nie zdaję sobie sprawy, jak skomplikowaną architekturę ma PC, choć w assemblerach proste programiki na studiach pisałem. ;) — Maciek


Góra
Zobacz profil
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku Posty: 95 Poprzednia strona  1, 2, 3, 4


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zarejestrowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


TOP5#: