Zakon Assassin's Creed


Baza danych Animusa 2.0



Toskania

Antico Teatro Romano

Glif

ACII

Na terytoriach należących niegdyś do Imperium Rzymskiego można znaleźć ruiny wielu starożytnych teatrów rzymskich, które czerpały inspirację ze swoich greckich odpowiedników.

Typowy teatr rzymski zbudowany był z betonu, materiału nieużywanego w Italii okresu Renesansu ze względu na fakt, iż sposób jego przygotowania po prostu zaginął. Półokrągły projekt teatru dawał wspaniałą akustykę i pozwalał widowni na usłyszenie przedstawień, przemów lub śpiewów chóralnych odbywających się na scenie.

Zauważyłeś brak marmuru? Mieszkańcy Włoch epoki Renesansu praktykowali bardzo podstawową odmianę recyklingu, gdy tylko mieli do czynienia z rzymską budowlą: cały znaleziony marmur zdzierano z budynków - tym sposobem mieli go za darmo.


Villa Salviati
ACII

Arcybiskup Francesco Salviati, który wzbogacił się dzięki powiązaniom z papieżem, nabył tę toskańską willę w 1475 r., spodziewając się wyboru na urząd arcybiskupa Florencji. Przez kilka kolejnych lat odnawiał ją na toskańską modłę, jednocześnie z rodem Pazzi planował atak na Florencję. Niestety, doprowadziło to do jego niechybnego zgonu.

Wedle archiwalnych dokumentów, gdy spisek zakończył się fiaskiem, Salviati zamienił swe arcybiskupie szaty na ubranie jednego z mieszkańców Florencji, który później został zlinczowany zamiast niego, a sam sługa boży zbiegł do swojej willi.


Monte Oliveto Maggiore

Glif

ACII

Klasztor Monte Oliveto Maggiore był właścicielem większości ziem w regionie Sieny, tak więc posiadanie swojego prywatnego władyki było całkiem przydatne przy zarządzaniu takimi bogactwami - tak samo jak posiadanie dobrego prawnika. Na szczęście Bernardo Tolomei był jurystą, a w chwili jego śmierci klasztor doskonale prosperował.


Torre del Diavolo

Glif

ACII

Torre del Diavolo (Diabelska Wieża) jest średniowieczną budowlą obronną. Kiedyś na jej szczycie znajdowała się kładka. Drewniane pale wokół szczytu podtrzymywały drewniane deski kładki.

W zależności od tego, kogo się zapyta, ludzie twierdzą, że nazwa została nadana po tym, jak w wieżę uderzył piorun, zaś inna legenda głosi, że pierwszy właściciel kiedyś wyjechał, a po powrocie zauwazył, że budowla stała się odrobinę wyższa.


Santa Maria Assunta

Glif

ACII

Miejscowi nazywali ten kościół Duomo (czyli po włosku katedra) - niesłusznie, ponieważ miasto nie miało swojego biskupa. Santa Maria Assunta powstała w dwunastym wieku. O dziwo, nie ma dzwonnicy, chociaż z drugiej strony w San Gimignano, Mieście Wież, taka skromność była mądrym posunięciem.


Torre Grossa

Grobowiec Asasynów

ACII

Najwyższa wieża San Gimignano, Torre Grossa, ma 54 metry wysokości i bardzo stosowną nazwę. W przeciwieństwie do wielu innych wież, ma nawet w środku zamontowany dzwon. Budowa Torre Grossa zaczęła się w 1300 roku i skończyła w 1311.


Palazzo Comunale
ACII

Palazzo Comunale, ratusz San Gimignano, wybudowano w 1288 roku w charakterze siedziby władzy miejskiej.

Jak przystało na Miasto Wież, jednym z pierwszych dekretów rady po zajęciu nowego miejsca było wybudowanie na szczycie Palazzo wieży Torre Grossa. Podestà przeprowadził się do Palazzo Comunale w 1337 roku.


Torri dei Salvucci

Glif

ACII

W mieście słynącym ze swoich wież, rodzina Salvucci, pokazując swą trzynastowieczną potęgę, wybudowała nie jedną, ale dwie wieże. Nie dość, że wzniosła dwa strzeliste budynki, to jeszcze oba były wyższe niż wieża przywódcy (Podestà) San Gimignano. Stanowiło to pogwałcenie prawa z 1255 roku, które zabraniało takiego aktu agresji za pomocą cegły i zaprawy.

Podestà wpadł w szał, na jego rozkaz wieże musiały zostać zmniejszone tak, aby były niższe od jego wieży.


Torre Rognosa
ACII

Torre Rognosa wznosi się 51 metrów nad San Gimignano i połączona jest z trzynastowiecznym Palazzo Vecchio del Podestà.

Podestà (to słowo oznacza władzę) było tytułem nadawanym zwierzchnikowi osady w wielu miastach Italii. Palazzo Vecchio było rezydencją Podestà San Gimignano przez okres około 100 lat aż do 1337 roku, kiedy przeprowadził się na drugą stronę do Palazzo Comunale.

Czemu Podestà po prostu porzucił taką tradycję? Być może dlatego, że Palazzo Comunale miało najwyższą wieżę w całym San Gimignano.

Zazdrość o wielkość: zawsze bierz ją pod uwagę, gdy zastanawiasz się nad przyczyną zmian.


San Gimignano
ACII

San Gimignano założono w trzecim wieku. Swą nazwę zawdzięcza Świętemu Geminianusowi, który rzekomo przywołał gęstą mgłę, chroniąc Modenę przed Atyllą. Od dziesiątego wieku miasto zaczęło się rozwijać, gdy stało się ważnym punktem na trasie pielgrzymek do Rzymu.

W 1199 roku, gdy już mieszczanie stali się odpowiednio bogaci, San Gimignano uwolniło się od biskupów Volterry i zyskało samorząd. Charakterystyczne dla miasta wieże powstały z inicjatywy zamożnych obywateli, którzy konkurowali ze sobą, pokazując, na co tak naprawdę ich stać. W szczytowym momencie w mieście stały 72 wieże.

Dżuma z 1348 roku zdziesiątkowała San Gimignano. Brakowało pieniędzy na utrzymanie obiektów, miasto zaczęło się rozpadać w oczach. Rada miejska poprosiła Florencję o pomoc, a ta przejęła kontrolę nad regionem.


Villa Auditore

Glif

ACII

Villa Auditore powstała w 1290 roku i stanowiła wspaniały element architektury romańskiej, poprzedzającej nadejście ery Renesansu. Wspaniała symetria posiadłości i podporządkowanie jej geometrii były w jej czasach niemal objawieniem.

Domenico Auditore, pradziadek Ezio, nie skupił się jednak w całości na estetyce budynku. Zaprojektował swój dom, aby był również fortecą i miejscem służącym specyficznemu szkoleniu. Budynek górował nad miastem, które chronił, był z niego również doskonały widok na równiny Toskanii.

Obecna fasada została wybudowana w miejsce uszkodzonej w 1320 roku podczas ataku wojsk florenckich. Wnętrze odnowiono w 1350 roku, od tego momentu w zapiskach pojawiają się wzmianki o galerii obrazów.

Budynek ma kilka unikatowych cech, takich jak ukryte pomieszczenia czy komnaty z mechanizmami blokującymi drzwi. To miejsce zdecydowanie wyprzedza swoje czasy, tak pod względem technologicznym, jak i architektonicznym.


Monteriggioni
ACII

Monteriggioni wybudowali władcy Sieny w trzynastym wieku, miasto stanowiło ważny punkt obrony Toskanii przed roszczeniami terytorialnymi Florencji. W samym środku tego konfliktu była rodzina Auditore, która stała się władcami i obrońcami miasta. To właśnie Auditore wybudowali słynne mury Monteriggioni, które można podziwiać do dzisiaj.

Mimo że Auditore sprzeciwiali się florenckim roszczeniom, pozostawali w serdecznych stosunkach z rodziną Medici (Medyceuszy), głównie ze względu na wspólne florenckie korzenie rodzinne.

Monteriggioni dzielnie odpierało ataki Florencji aż do 1554, kiedy to zostało zdradzone. Giovannino Zeti, wygnaniec z Florencji, który stał na czele miejskiego garnizonu, zgodził się oddać klucze do miasta w zamian za możliwość powrotu do Florencji.

To nadzwyczajne, ale pod florenckim przywództwem rodzinie Auditore pozwolono zachować rządy nad Monteriggioni, co dowodzi, że Medyceusze zawsze pamiętali o tym, kto jest ich przyjacielem.

  • Data dodania: 08-05-2010
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Przeznaczenie bogów wydawnictwa Insignis

Komentarze

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2018 zakon-ac.info • there is only ZAC
000
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza