Zakon Assassin's Creed


Fabuła Assassin's Creed II

Assassin's Creed II

Assassin's Creed II jest bezpośrednią kontynuacją pierwszej części sagi o Asasynach. Jej akcja rozpoczyna się dokładnie w miejscu, w którym zakończyła się akcja Assassin's Creed.

Desmond Miles jest przetrzymywany przez Abstergo. Spędził wiele godzin w Animusie, zaczyna coraz wyraźniej odczuwać jego wpływ na swój organizm. Odkrywa tajemnicze symbole pozostawione przez jego poprzednika, Obiekt 16, w pokoju gdzie był przetrzymywany. Desmond widzi owe znaki dzięki Orlemu Wzrokowi. Nie może jednak przyjrzeć się im, gdyż wraca Lucy i zmusza go do ponownego skorzystania z Animusa. Podczas krótkiej sesji następuje wyszukanie jednego ze wspólnych przodków Obiektu 16 i Desmonda. Okazuje się nim być Ezio Auditore da Firenze, włoski szlachcic z okresu renesansu. Lucy przerywa synchronizację i zbiera rdzeń pamięci Animusa należącego do Abstergo, po czym wspólnie z Desmondem ucieka z siedziby firmy. W drodze do wyjścia przechodzą przez wielką salę pełną innych Animusów. Po kilku trudnościach opuszczają parking Abstergo.

Wbrew oczekiwaniom Desmonda, to nie koniec jego przygody. Lucy zawozi go do jednej z kryjówek współczesnych Asasynów. Namawia go, by kontynuował sesje w Animusie, by dzięki Efektowi Krwi stał się w pełni wyszkolonym Asasynem. Desmond przystaje na jej propozycję. Spotkają pozostałych członków zespołu: Rebeccę Crane i Shauna Hastingsa. Po zainstalowaniu rdzenia pamięci zabranego z Abstergo, Desmond zostaje podłączony do nowego Animusa i rozpoczyna synchronizację wspomnień kolejnego ze swoich przodków.

Ezio Auditore, siedemnastoletni mieszkaniec Florencji, przewodzi grupie swoich przyjaciół w bójce z bandą, której hersztem jest Vieri de' Pazzi. Awantura kończy się zwycięstwem zwolenników rodziny Auditore, lecz Ezio w wyniku lekkiej rany zyskuje charakterystyczną bliznę na ustach. Wraz z bratem Federiciem odwiedza medyka, po czym wygrywa braterski wyścig na dach pobliskiego kościoła. Decyduje się odwiedzić Cristinę Vespucci i spędza z nią noc. Rankiem Ezio ucieka przed ojcem dziewczyny i tak trafia w końcu do domu, gdzie spotyka swojego ojca, Giovanniego Auditore, i wykonuje zlecone mu zadanie. Ezio pomaga też pozostałym członkom rodziny. Dzięki matce poznaje Leonarda da Vinci, rozprawia się z niewiernym narzeczonym siostry i na prośbę brata, Petruccia, zbiera orle pióra z okolicznych dachów. Wróciwszy, spotyka ojca w towarzystwie Uberto Alberti. Giovanni powtórnie wysyła syna, by załatwił dla niego kilka spraw. Gdy Ezio wraca, zastaje dom zdemolowany. Od służącej Annetty dowiaduje się o aresztowaniu jego ojca i dwóch braci pod zarzutem zdrady. Nakazuje dziewczynie ukryć swoją matkę i siostrę w bezpiecznym miejscu. Potem kieruje się do Palazzo Della Signoria, gdzie potajemnie kontaktuje się z uwięzionym ojcem. Zgodnie z jego poleceniem, po powrocie do domu Ezio zabiera z gabinetu Giovanniego asasyńskie szaty, broń i dokumenty świadczące o niewinności rodziny Auditore, które następnie przekazuje Uberto Alberti. Przyjaciel obiecuje mu pomoc w wyjaśnieniu tego "nieporozumienia", lecz okazuje się być zdrajcą. Podczas porannej egzekucji zaprzecza, by posiadał jakiekolwiek dowody, w wyniku czego Giovanni i jego synowie, Federico i Petruccio, zostają powieszeni. Młody Auditore przysięga pomścić swych bliskich, ale sytuacja zmusza go do ucieczki.

Animus

Rozpoczyna się nowy etap w życiu Ezio. Dzięki wskazówkom Annetty trafia do domu publicznego, gdzie ukrywają się jego matka i siostra. Poznaje właścicielkę owego przybytku, Paolę, która uczy go wtapiać się w tłum i kraść. Za jej radą Ezio udaje się do Leonarda da Vinci, który z pomocą strony Kodeksu naprawia stare Ukryte Ostrze Giovannego. Dzięki nowym umiejętnościom i broni, młodemu Auditore udaje się podejść Uberto Alberti i brutalnie zabić go na oczach tłumu, dokonując zemsty. Po ucichnięciu sprawy, Ezio razem z siostrą i matką opuszcza swoje rodzinne miasto, Florencję.

Docierają do Monteriggioni, gdzie wpadają na bandę, której przewodzi Vieri de' Pazzi. Z opresji ratuje ich wuj Ezia, Mario Auditore. Udziela im schronienia w rodzinnej willi i rozpoczyna intensywne szkolenie bratanka, wyjawiając mu jednocześnie prawdę o odwiecznej wojnie Asasynów i Templariuszy oraz o roli ich rodziny w tej walce. Początkowo opowieść Maria nie przekonuje Ezia do zostania we Włoszech, lecz młodzian szybko reflektuje się i postanawia pomóc w ataku na San Gimignano, siedzibę Pazzich. Wdarłszy się do miasta, młody Auditore jest świadkiem spotkania, w którym biorą udział Vieri de' Pazzi, jego ojciec Francesco, Jacopo de' Pazzi oraz Rodrigo Borgia. Ustalają oni szczegóły jakiegoś planu, lecz Ezio nie wie, o co chodzi. Nawet pokonany Vieri przed swą śmiercią nie wyjawia mu prawdy. Osiągnąwszy cel ataku, Mario i jego bratanek wracają do swej willi.Ezio decyduje się przejąć dzieło ojca i zostać prawdziwym Asasynem. Postanawia zabić Francesco de' Pazzi. Deklaruje, że zbierze wszystkie strony Kodeksu oraz odrestauruje Monteriggioni. Mario pokazuje mu sanktuarium wybudowane pod willą i ukrytą w nim zbroję Altaira. Następnie Ezio wraca do Florencji.

Odwiedza Leonarda, dzięki któremu uczy się nowych technik zabijania. Za jego radą kontaktuje się z La Volpe. Złodziej wskazuje Ezio podziemia kościoła Santa Maria Novella jako miejsce spotkania Templariuszy. Auditore podsłuchuje w katakumbach rozmowę spiskowców planujących obalenie Medyceuszy. Wychodząc z podziemi, trafia na jeden z grobowców Asasynów i zdobywa pierwszą z pieczęci, dzięki którym później zdobędzie zbroję Altaira. Następnego dnia Ezio idzie pod Duomo i jest świadkiem zamachu. Ratuje Lorenzo de' Medici, a później ściga i zabija Francesco de' Pazzi. Na widok jego martwego ciała Jacopo de' Pazzi ucieka. Ezio za radą Lorenzo udaje się do Toskanii, gdzie z pomocą ludzi wuja Maria odnajduje i zabija czterech popleczników zbiega. Dzięki nim ustala miejsce jego pobytu i śledzi go aż do ruin teatru. Tam dochodzi do konfrontacji pomiędzy spiskowcem, a Rodrigiem Borgią i Emiliem Barbarigo z Wenecji. Ostatecznie Jacopo de' Pazzi zostaje zamordowany, a pozostali Templariusze znikają.

Ezio wraca do Florencji i uzgadnia z Lorenzo, że powinien udać się do Wenecji. Rusza w drogę i spotyka na szlaku Leonarda da Vinci, który również przenosi swój warsztat do Wenecji. W czasie wspólnej podróży powozem zostają napadnięci i rozdzielają się. Ezio rozprawia się z wysłannikami Templariuszy i samotnie dociera do Forli. W porcie ponownie spotyka przyjaciela, lecz wychodzi na jaw, że Asasyn nie posiada glejtu i nie może wsiąść na statek. Nagle dobiega go wołanie o pomoc. Ezio ratuje z opresji kobietę, która okazuje się być samą Cateriną Sforzą. W ramach wdzięczności rozkazuje ona kapitanowi statku zabrać Asasyna na pokład. Przyjaciele udają się do Wenecji.

Animus

Sesja w Animusie dobiega końca. Koledzy z zespołu tłumaczą Desmondowi, że długie przebywanie w urządzeniu niesie ryzyko skutków ubocznych. Lucy zapewnia go, że robi wielkie postępy i organizuje mu mały test sprawnościowy. Desmond ma krótkotrwałe halucynacje związane z realiami poznanymi w Animusie. Wkrótce zwidy nasilają się i wywołują u niego dziwny sen, w którym powraca do wspomnień Altaira. Średniowieczny Asasyn ściga swój cel po fortyfikacjach Akki i dogania go na szczycie wieży. Uciekinierem jest Maria Thorpe. Ku zaskoczeniu Desmonda kobieta okazuje się być kochanką Altaira i matką jego dziecka, a także przodkiem samego Milesa. Gdy ten ostatni zostaje później obudzony przez Rebeccę, nie wspomina nikomu o dziwnym śnie. Rozpoczyna się kolejna sesja w Animusie.

Ezio i Leonardo przybywają do Wenecji i odbywają wycieczkę po mieście. Na targu są świadkami agresji strażników, oglądają pałac Emilio Barbarigo odpowiedzialnego za szykanowanie wolnych kupców. Odprowadziwszy przyjaciela, Ezio wraca pod ów pałac i obserwuje nieudany atak złodziei na siedzibę Emilio. Daje się wciągnąć w walkę, pomagając rannej złodziejce, Rosie, i jej towarzyszom dotrzeć do ich kryjówki. Tam poznaje Antonio, przywódcę frakcji weneckich złodziei, i razem planują ponowny atak. W międzyczasie Asasyn doskonali swe umiejętności wspinaczki i pomaga nowym przyjaciołom przegrupować się po niedawnej porażce. Organizuje przebranie dla ludzi Antonia i pozbywa się łuczników, przez co umożliwia kolejny atak. Z pomocą złodziei dostaje się do siedziby Emilio i zabija go, podsłuchawszy jego rozmowę z Carlo Grimaldim.

Asasyn zyskuje nowy trop. Śledzi Carlo i jest świadkiem jego spotkania z Silvio Barbarigo, Marco Barbarigo i Dante Moro. Po chwili dołącza do nich Rodrigo Borgia i wyjawia im plan otrucia doży Mocenigo najbliższej nocy. Gdy zebranie dobiega końca, Ezio i Antonio, chcąc ocalić dożę, bezskutecznie próbują znaleźć drogę dostępu do jego pałacu. Asasyn wpada na pomysł, by wykorzystać machinę latającą Leonarda. Dzięki niej Auditore dociera do siedziby doży. Jest jednak za późno, by ocalić otrutego Mocenigo. Carlo próbuje umknąć, zwalając winę na Ezio, lecz ten dogania go i zabija, a później ucieka z pałacu.

Oskarżony o zamordowanie doży Asasyn odwiedza Leonarda. Przyjaciel majstruje dla niego ukryty pistolet, obdarowuje karnawałową maską i odsyła do niejakiej siostry Teodory. Wskazane miejsce okazuje się być domem publicznym, w którym bywa Antonio. Ezio wspólnie ze złodziejem i kurtyzaną obmyśla plan pozbycia się nowego doży, Marco Barbarigo. Asasyn musi zdobyć złotą maskę, wejściówkę na jego prywatne przyjęcie. W tym celu bierze udział w turnieju i wygrywa, pokonawszy konkurentów. Mimo to nie otrzymuje nagrody. W wyniku przekupstwa, maska trafia do Dante Moro. Za radą Teodory Ezio kradnie mu drogocenny fant i dociera na przyjęcie doży. Mimo trudności udaje mu się zabić Marco Barbarigo, wykorzystując ukryty pistolet.

Za radą Antonio i Agostino, nowego doży, Ezio postanawia dobrać się do skóry Silvio Barbarigo, który zajął L'Arsenale. Aby zyskać cennego sojusznika, uwalnia z rąk straży Bartolomeo D'Alviano, przywódcę najemników. Zgodnie z opracowanym planem, na dany znak jego ludzie odciągają uwagę Silvio, dzięki czemu Asasyn może uderzyć. Walka przenosi się do portu, gdzie Ezio zabija Barbarigo i Dante Moro. Dowiaduje się, że zamieszanie z dożą miało tylko odwrócić jego uwagę od wyprawy Templariuszy na Cypr.

Dzięki Rosie Ezio poznaje datę powrotu statku. Z pomocą Leonarda dochodzi do wniosku, że jego wrogowie szukają krypty, o której mowa w Kodeksie. Przywiezienie przez nich do Wenecji Fragmentu Edenu ma spowodować ujawnienie się proroka, który otworzy ową kryptę. Asasyn postanawia im przeszkodzić. Udaje się do portu i śledzi cenną przesyłkę, a później zastępuje posłańca. Eskortowany przez żołnierzy dociera przed oblicze Rodrigo Borgii i ujawnia się. Templariusz oświadcza, że to on sam jest prorokiem i rozpoczyna się nierówna walka. Z pomocą Ezio przychodzą jego przyjaciele: wuj Mario, La Volpe, Antonio i Bartolomeo. Udaje im się odbić Fragment Edenu. Gdy Borgia ucieka, zjawiają się jeszcze Paola, Teodora i Niccolo Machiavelli, który wyjawia, że wszyscy oni są Asasynami. Inicjują ceremonię na szczycie wieży, podczas której Ezio staje się pełnoprawnym członkiem Bractwa.

Desmond gwałtownie zrywa się z Animusa, lecz chce natychmiast wznowić odczytywanie wspomnień. Shaun przypomina sobie, że Rodrigo Borgia został w 1492 roku wybrany na papieża, co znacznie wpłynęło na przeżycia Ezio.

Leo

Leonardo pomaga Asasynom zbadać Fragment Edenu, lecz niewiele udaje im się ustalić. Postanawiają ukryć go w Forli, u Cateriny Sforzy. Ezio i Niccolo spotykają się z nią poza murami. Niespodziewanie miasto zostaje zaatakowane przez braci Orsi, najemnych zbirów na usługach Rodrigo Borgii. Przyszli oni po mapę położenia stron Kodeksu oraz Fragment Edenu. Asasynom udaje się utrzymać cytadelę, lecz dwójka dzieci Cateriny wpada w ręce zbirów. Kobieta prosi Ezio, by je ocalił, a ona będzie pilnować artefaktu. Auditore ratuje najpierw małą Biancę, a potem Ottaviano, zabijając jednego z braci Orsi, Ludovico. W tym czasie Checco zaatakował kryjówkę Cateriny i odebrał jej Fragment Edenu. Ezio zdążył jeszcze dorwać go i zabić, lecz sam został ranny i stracił artefakt na rzecz tajemniczego mnicha bez palca. Doszedłszy do siebie pod opieką Cateriny, Asasyn wszczyna krótkie śledztwo w opactwie i dowiaduje się o niejakim Savanaroli. Trop prowadzi go do Florencji.

W rodzinnym mieście Ezia trwają zamieszki. Spotkawszy się z Niccolo, dowiaduje się, że ścigany przezeń mnich przejął za pomocą Jabłka kontrolę nad Florencją. Okazuje się, że tylko rajcy i niektórzy ważni mieszkańcy zostali omamieni mocą artefaktu, a zwykli mieszczanie sprzeciwiają się władzy Savanaroli. Asasyni decydują się usunąć z ulic miasta podżegaczy mnicha, co w ich zamyśle wywoła powstanie. Ezio odnajduje kolejno dziewięciu ludzi próbujących podporządkować tłum władzy samozwańczego proroka i morduje ich jednego po drugim. Mieszczanie gromadzą się na placu. Mnich wpada w ręce tłumu, a Ezio odzyskuje Fragment Edenu. Wkrótce pod Palazzo Della Signoria odbywa się egzekucja samozwańczego proroka. Asasyn lituje się nad Savanarolą i dobija go, gdy ten płonie na stosie. Następnie Ezio wygłasza do ludu Florencji płomienną mowę, wedle której powinni sami kierować swoim życiem, a nie podporządkowywać się obcemu wpływowi.

Niedługo potem w Willi Auditore odbywa się spotkanie Asasynów. Gromadzone przez lata, wreszcie skompletowane strony Kodeksu ujawniają swój sekret: mapę świata z naniesionym położeniem Krypty ukrytej gdzieś w Rzymie. Ezio postanawia udać się do Wiecznego Miasta i pokrzyżować plany Rodrigo Borgii, który jako papież zyskał dostęp do pastorału, drugiego Fragmentu Edenu wspomnianego w proroctwie. Asasyn zakrada się do Bazyliki św. Piotra i atakuje Templariusza. Walczą, najpierw używając artefaktów, a później gołych pięści. Ezio pokonuje Rodrigo, lecz nie zabija go, gdyż wie, że to nie przywróci życia jego rodzinie. Dzięki połączonym Fragmentom Edenu udaje mu się otworzyć Kryptę. Wewnątrz pojawia się hologram Minerwy, która wita Asasyna jako proroka i przedstawia się jako jedna z Tych, Którzy Przybyli Przed Nami. Przekazuje ludzkości ostrzeżenie i nakazuje odszukać pozostałe świątynie, by ocalić świat od powtórnej zagłady. Swoim zachowaniem wskazuje na to, że nie kieruje swych słów do Ezio, lecz do kogoś, kto jest z nim "połączony". W ten sposób Minerwa przekazuje wiadomość Desmondowi, po czym znika.

Ludzie Abstergo atakują kryjówkę Asasynów. Rebecca i Shaun zaczynają błyskawicznie pakować sprzęt, a Lucy i wciąż oszołomiony, lecz uzbrojony w Ukryte Ostrze Desmond ruszają, by rozprawić się z Templariuszami. Dzięki przyswojonym umiejętnościom, udaje im się odeprzeć szturm. Warren Vidic odjeżdża z niczym, a Asasyni przenoszą się do nowej kryjówki. Po drodze spekulują o powiązaniu ostrzeżenia Minerwy z realnym zagrożeniem – katastrofalnymi zmianami w Układzie Słonecznym.

  • Autor: Iskra
  • Data dodania: 05-09-2011
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (10)

1. Łuksza06-09-2011, 23:36"Oskarżony o zabójstwo doży Asasyn odwiedza Leonada" błąd :)
2. bogi308-09-2011, 20:28a ciekawe ile ty byś błędów narobił pisząc coś takiego(długiego)?
3. Panda_318-10-2011, 14:26Przecież po to się pisze, że ktoś gdzieś zrobił błąd, żeby ten błąd można było poprawić, co w tym złego? Bardzo fajne streszczenie.
4. janrybak1512-11-2011, 09:44Kocham te Grę!najlepsze jest zakończenie kiedy desmond ucieka z bazy i walczy z ludżmi vidica
5. mrazo07-03-2013, 15:47kocham assassins creed wszystkie cześć i zakon assassynów najlepsza strona na jakie byłem
6. (usunięty)03-11-2013, 12:45ja też
7. Kazet515-10-2014, 10:52Wspaniała gra ze wspaniałą fabułą i klimatem. Zastanawiałem się jak będzie wyglądać konfrontacja ze współczesnymi Templariuszami w czasie ucieczki z bazy i obawiałem się, że ukrytym ostrzem będzie trzeba walczyć przeciw karabinom maszynowym. Uffff... :-)
8. Wyklęty828-01-2016, 14:37Fabuła nie banalna, a i Animus nareszcie wygodniejszy od tego w Abstergo. :D
9. MarAs_PL12-03-2017, 15:09Pomocne.
10. Tushirek17-09-2017, 16:16@Łuksza: Nie ma tam błędu, przecież to Assasyn był oskarżony o jego otrucie przez tego prawdziwego ziomka co go otruł (nie pamiętam jak on miał)

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
300
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza