Zakon Assassin's Creed


Fabuła Assassin's Creed

Barman Desmond Miles zostaje porwany przez firmę Abstergo Industries, które wykorzystuje go jako obiekt testowy w "Animusie", specjalnym urządzeniu, które umożliwia odtwarzanie wspomnień przodków. Abstergo umieszcza Desmonda – jak się okazuje, siedemnasty już obiekt z kolei - w maszynie, by odczytać pamięć Altaira Ibn-La'Ahada, członka Bractwa Asasynów z czasów Trzeciej Krucjaty w Ziemi Świętej w 1191 roku. Desmond ma problemy z dostosowaniem się do urządzenia, ale w końcu udaje mu się przeżyć ponownie życie Altaira w ciągu kolejnych kilku dni.

Animus

Jak dowie się w przerwach pomiędzy sesjami w Animusie, odległa przeszłość ma o wiele więcej wspólnego z teraźniejszością, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka. Konflikt między Asasynami i Templariuszami, w którym uczestniczył Altair, trwa do dziś, zaś Abstergo jest współczesną emanacją Rycerzy Świątyni. Lucy Stillman, asystentka doktora Warrena Vidica, wraz z nim obsługująca Animusa, z czasem okaże się sprzymierzeńcem Desmonda, członkiem istniejącego do dziś Bractwa Asasynów, co sygnalizuje mu przez ukrycie serdecznego palca, by wyglądał na ucięty (tak naznaczony był Altair). Jak się okazuje, Lucy zajmowała się badaniem pamięci genetycznej, napisała nawet na ten temat pracę magisterską, została jednak wyśmiana w środowisku naukowym. Nigdzie nie mogła znaleźć zatrudnienia do czasu, aż skontaktował się z nią doktor Vidic, który zaproponował jej pracę w Abstergo. Przyjęła propozycję bez wahania. Rozpoczęła badania nad narzędziem do ekstrakcji pamięci genetycznej, czyli właśnie Animusem. Gdy wydawało się już, że zakończyła prace, Abstergo postanowiło ją zlikwidować, jednak Vidic uratował jej życie.

Desmond odwzajemnia się opowiedzeniem swojej historii. Jak się okazuje, jego rodzice wychowywali go na farmie i przez całe dzieciństwo straszyli Templariuszami, którzy jednak nigdy nie przyszli. Miles, przekonany, że jego krewni są niespełna rozumu, uciekł z pustkowia do bliżej nieokreślonego miasta, gdzie został barmanem.

Gdy Desmond przebywa uwięziony w budynku Abstergo, Asasyni próbują go odbić, by zapobiec zdobyciu przez Templariuszy danych zawartych we wspomnieniach Altaira. Próby te jednak kończą się fiaskiem.

Robert

Samego Altaira poznajemy w chwili, gdy próbuje ukraść skarb ukryty w podziemiach Świątyni Salomona. Wraz z nim na misję wyruszają dwaj inni członkowie Bractwa - Malik i jego brat, Kadar. Altair nie przebiera w środkach, zabił niewinnego starca, którego spotkał na drodze. Pech chce, że na miejscu pojawiają się także templariusze, wraz z Wielkim Mistrzem Zakonu - Robertem de Sable. Altair, ufny w swe siły, rusza do ataku, łamiąc tym samym trzy zasady Kreda Asasynów: 1. Nie zabijaj niewinnych 2. Działaj w ukryciu 3. Nie narażaj Bractwa - jednak przegrywa. W walce ginie Kadar, Malik zostaje ranny w lewą rękę, która później zostanie amputowana. Kiedy Altair powraca z przeprosinami do twierdzy Asasynów, Masjafu, Malik, który ku zaskoczeniu Altaira przeżył, również tam dociera, wraz z artefaktem. Przeklina jego arogancję i pała do niego nienawiścią, ponieważ obwinia go o śmierć brata.

Templariusze postanawiają odzyskać skradziony im artefakt i atakują Masjaf. Bractwo dzielnie stawia opór najeźdźcom, a wszystko po to, by niewinni mieszkańcy zdołali ukryć się za murami twierdzy. Templariusze, napotkawszy brak oporu w wiosce, zbliżają się do murów, chcąc przystąpić do oblężenia. Zostają jednak wciągnięci w pułapkę. Altair zrzuca na nich drewniane bale z wieży. Niedobitki Rycerzy Świątyni uciekają w popłochu.

Chociaż Altair wykazał się w bitwie męstwem i sprytem, kara go nie mija. Staje przed chmurnym obliczem Al Mualima, przywódcy Asasynów. Starzec dokonuje egzekucji mężczyzny. Wydaje się, że to już koniec Altaira Ibn-La'Ahada...

Jednak to, co miało być końcem, okazuje się nowym początkiem. Al-Mualim postanawia dać Altairowi jeszcze jedną szansę. Degraduje go do najniższego w bractwie stopnia nowicjusza i zabiera mu większość sprzętu, daje mu jednak możliwość odkupienia win. Pierwszym krokiem jest odzyskanie zaufania Al-Mualima. Żeby to zrobić, Altair musi znaleźć zdrajcę, który wpuścił do wioski templariuszy. Bohater odnajduje kilka wskazówek, które doprowadzają go do demagoga wykrzykującego dziwne rzeczy. Przyprowadza go przez Al-Mualima, który kończy jego nędzny żywot. Okazuje się, że to dopiero początek drogi do odkupienia win.

Zadaniem Altaira jest zabicie dziewięciu osobistości działających w Ziemi Świętej, zamieszkujących w Jerozolimie, Akce i Damaszku. Wszystkie te postacie przyczyniły się do wybuchu i rozprzesteniania się wojny, znanej jako Trzecia Krucjata. Ich śmierć ma sprawić, że w zniszczonej Ziemi Świętej zapanuje w końcu pokój.

Pierwszym celem Altaira jest Tamir, handlarz bronią, działający w dzielnicy biedoty w Damaszku. Właśnie szykuje dużą dostawę dla zamożnego, ale póki co nieznanego klienta. Zabójca przybywa na suk Al-Silaah, gdzie przebywa kupiec. Jest świadkiem egzekucji starca, który nie wywiązał się z poleconego mu zadania. Tamir dźga staruszka nożem, po czym wrzuca ciało do fontanny, jako przestrogę dla innych - żeby zastanowili się dokładnie, zanim powiedzą, że czegoś nie można zrobić. Kupiec idzie nadzorować prace innych ludzi, Altair wykorzystuje jego nieuwagę i pozbawia go życia. Przed śmiercią Tamir mówi jeszcze, że był inny niż pozostali handlarze bronią, że służył lepszej sprawie. Poucza także zabójcę, przestrzega go przed pychą. Jego słowa sprawiają, że młody Asasyn zaczyna mieć wątpliwości...

Kolejną osobą zagrażającą pokojowi w Ziemi Świętej okazuje się być Garnier de Naplouse, Wielki Mistrz Zakonu Szpitalników w Akce. Człowiek ten znany jest z okrutnych eksperymentów, jakie przeprowadza na swoich pacjentach. Altair dostaje się do szpitala Naplouse'a i obserwuje, jak podczas obchodu zbliża się on do pacjenta, który próbuje uciec. Nakazuje połamać mu nogi, by uniemożliwić mu ucieczkę. Asasyn zabija Szpitalnika, ten jednak, zanim wyzionął ducha, stwierdził, że pomagał tym ludziom, że dzięki nim wielu z nich, chorych, najbiedniejszych, powróciło do zdrowia i dziękowało mu; że za pomocą tych krwawych metod pragnął uwolnić ludzi z więzień ich własnych umysłów.

Po śmierci Garniera de Naplouse'a nadszedł czas, aby ostrze dosięgło człowieka dostarczającego mu obiektów doświadczalnych, handlarza niewolnikami - Talala, działającego w Jerozolimie. Z polecenia okrutnego szpitalnika łapał ludzi chorych i szalonych, społeczne wyrzutki, a następnie wysyłał ich do Akki, do swego mocodawcy. Altair dowiaduje się, że Talal przetrzymuje uwięzionych w magazynie w bogatej dzielnicy miasta. Gdy dociera na miejsce, handlarz zaczyna uciekać. Po długim pościgu, Asasyn dopada swoją ofiarę na oczach mieszkańców Jerozolimy. Podobnie jak dwa poprzednie cele, tak i ten znajduje dla swojego postępowania usprawiedliwienie. W ostatnich chwilach przed śmiercią wyznaje, że ludziom, których sprzedawał, nie udało się w życiu, i że wysyłał ich do miejsca, gdzie miało być im lepiej.

Po wykonaniu tych trzech zleceń Altair powraca do Masjafu, by zdać relację Al-Mualimowi. Dzieli się z nim wątpliwościami, jakie zasiały w jego sercu słowa każdej z trzech ofiar. Starzec jednak uspokaja go, twierdząc, że były to osoby zaślepione przez zło. Młody Asasyn awansuje w hierarchii i odzyskuje część utraconego sprzętu. Ponadto, dostaje nazwiska kolejnych trzech osób, które należy zlikwidować.

Abu'l

Pierwszym z nich jest Abu'l Nuqoud z Damaszku, zwany też królem kupców. Żyje w przepychu i rozpuście, gardzi ubogimi mieszkańcami miasta, czerpiąc przyjemność z patrzenia na to, jak umierają w mękach. Altair odnajduje go w jego pałacu, w którego ogrodach wydaje on przyjęcie dla "szlachetnych ludzi Damaszku". Po uroczystej przemowie króla kupców, z fontanny zaczyna wypływać wino. Abu'l proponuje toast za szczodrość ludzi, a gdy zostaje on spełniony, oskarża ich o nienawiść i hipokryzję, po czym oznajmia, że wino zostało zatrute, co stanowić ma jego zemstę. Żeby upewnić się, że nikt nie opuści przyjęcia żywy, nakazuje swoim ludziom zabić wszystkich, którzy spróbują uciec. W powstałym zamieszaniu Asasyn dociera do króla kupców i kończy jego żywot. Przed śmiercią mężczyzna twierdzi, że przyłączył się do spisku, żeby budować nowy, lepszy świat, a nie po to, żeby się zemścić. Porównuje swoje czyny do pracy Altaira, wzbudzając w nim wątpliwości.

Następne zlecenie prowadzi nas do Akki. Tym razem śmierć pisana jest Williamowi z Montferratu, regentowi sprawującemu w mieście władzę pod nieobecność Ryszarda Lwie Serce. William to sprawny administrator i błyskotliwy dowódca, za jedyne prawo uważa siłę. Trenuje swoich ludzi bez wytchnienia, żeby wyrobić w nich dyscyplinę. Zabierał jedzenie mieszkańcom miasta i gromadził w oczekiwaniu na lepsze czasy. Al-Mualim podejrzewał, że planuje on zabić Ryszarda Lwie Serce, by uzyskać tron Akki dla swego syna. Altair odnajduje Williama w Królewskiej Cytadeli, gdy ten rozmawia z królem Ryszardem. Po odjeździe Plantageneta, z którym wdał się w sprzeczkę, regent zaczyna wyładowywać swoją złość na podwładnych. Asasyn, który obserwował całe zajście, ukrywając wśród tłumu, eliminuje łuczników, a następnie dociera do cytadeli, gdzie William wygłasza mowę do żołnierzy, próbując zachęcić ich do cięższej pracy. Tam właśnie dopada go Altair. Umierając, mężczyzna wyjawia, że pragnął przekazać władzę nad miastem templariuszom, nie swojemu synowi.

Po zlikwidowaniu Williama Asasyn wyrusza do biednej dzielnicy Jerozolimy, aby zlikwidować regenta Majd Addina, rządzącego w imieniu Saladyna. Trzymał on miasto w żelaznym uścisku, próbując sobie podporządkować każdy aspekt życia mieszkańców za pomocą wydanych przez siebie edyktów. Ci, którzy się nie podporządkowali, zostawali publicznie straceni. Właśnie podczas jednej z takich egzekucji Altair odnajduje despotę i zatapia w jego boku swe ostrze. Tyran, wiedząc, że umiera, wyznaje, że uwielbiał władzę i strach, który wzbudzał, że dołączył do Templariuszy dlatego, by móc kontrolować Jerozolimę.

Po zlikwidowaniu tych trzech osób Altair powraca do Masjafu, by zdać relację ze swoich działań. Otrzymuje kolejne trzy zlecenia i ponownie odzyskuje część sprzętu.

Wielki Mistrz Krzyżaków, Sibrand, po śmierci swoich współspiskowców wpadł w paranoję - wiedział, że Asasyni na niego polują i jak pokaże przyszłość, nie mylił się, gdyż to on właśnie stanie się kolejną ofiarą Altaira. Gdy młody zabójca go odnajduje, Sibrand oskarża jednego z uczonych o przynależność do Bractwa Asasynów i zabija go, a następnie udaje się na swój statek. Altair dociera do niego i pozbawia go życia. W ostatnich słowach przed śmiercią Krzyżak zdradza swój plan, wyjaśnia, że rekwirował statki, by utworzyć morską blokadę i uniemożliwić posiłkom wezwanym przez króla Ryszarda dotarcie na miejsce.

Jubair

Asasyn powraca do Damaszku, by zabić Jubaira al Hakima, przywódcę Oświeconych. Jubair pragnie zniszczenia nauki, ponieważ uważa, że ogranicza ona ludzi. Każe swoim ludziom gromadzić książki i dokumenty, a następnie palić je w miejscach publicznych. Altair dociera do medresy Al-Kallasah, gdzie właśnie odbywa się taki spektakl. Jednak okazuje się, że różne osoby nadzorują prace w różnych częściach miasta. Zabójcy udaje się odnaleźć swój cel i go zlikwidować.

Ostatni cel - Wielki Mistrz Zakonu Templariuszy, Robert de Sable. Altair raz już się z nim spotkał - w jaskini pod Jerozolimą, gdy próbował zdobyć ukryty tam skarb. Robert ma być gościem na pogrzebie jednego z poprzednich celów Altaira, Majd Addina, który ma odbyć się w Jerozolimie. Asasyn dociera na miejsce i wtapia się w tłum. Ostrze już ma dosięgnąć Roberta, zakutego w zbroję od stóp do głów, kiedy się okazuje, że to nie on, a... podstawiona osoba! Co więcej, okazuje się, że to kobieta. Wychodzi na jaw, że żałobnicy byli przygotowani na przybycie zabójcy i zastawili pułapkę. Altair wychodzi z niej zwycięsko i puszcza niewiastę wolno, ponieważ nie była ona jego celem. Nie przypuszcza, że ich losy jeszcze kiedyś się zejdą i że stanie się ona w jego życiu naprawdę ważną osobą.

Altair nie ma czasu na zdanie relacji Al Mualimowi i rusza z kopyta pod Arsuf - miejsce spotkania dwóch armii, krzyżowców i Saracenów, gdyż tam właśnie udał się de Sable. Na miejscu bohater zmuszony jest walczyć z chrześcijańskimi rycerzami, aż dociera do Roberta i Ryszarda Lwie Serce, dowodzącego wojskami krzyżowców. Asasyn usiłuje przekonać króla, że grozi mu niebezpieczeństwo, że templariusz chce pozbawić go władzy, jednak monarcha nie daje wiary jego słowom. Robert de Sable twierdzi, że chrześcijanie i muzułmanie powinni się zjednoczyć przeciwko wspólnemu wrogowi - Asasynom, którzy zabijali osoby stojące po obu stronach barykady. Ryszard postanawia, aby pojedynek rozstrzygnął, kto ma rację. Robert de Sable i Altair Ibn-La'Ahad stają do walki, którą wygrywa ten ostatni. Przed śmiercią Robert wyjawia Asasynowi, że jego mentor, Al-Mualim, również jest Templariuszem i że wykorzystał Altaira, by zlikwidować swoich wspólników i zachować skarb dla siebie.

Fragment Edenu

Młody Asasyn wyrusza do Masjafu, by stanąć twarzą w twarz ze swoim mistrzem. Jednak już od bram twierdzy jest atakowany przez swoich pobratymców. Z trudem dociera do siedziby Al-Mualima. Ten wyjawia mu, że Fragment Edenu, który zdobył Malik w podziemiach Świątyni Salomona, potrafi tworzyć niezwykle silne iluzje w umysłach ludzi, przeciwko którym zostaje wykorzystany. Wyjaśnia, że wszystkie cuda i ponadnaturalne zdarzenia, takie jak plagi egipskie, przejście Izraelitów przez Morze Czerwone czy obecność bogów greckich podczas wojny trojańskiej spowodowane są właśnie iluzjami, wytworzonymi za pomocą Fragmentu Edenu. Al-Mualim chciał zahipnotyzować wszystkich i zrobić im pranie mózgu, by zakończyć wojnę znaną jako Trzecia Krucjata. Jednak artefakt nie działa na Altaira - młody Asasyn z jakichś powodów jest na nie odporny. Starzec unieruchamia swojego ucznia za pomocą Fragmentu, a następnie chce zabić, postanawia jednak dać Altairowi możliwość sprawdzenia się w walce. Wysyła przeciwko niemu iluzje przedstawiające jego ofiary, a następnie własnych sobowtórów. Jednak dzięki Wzrokowi Orła Asasyn dostrzega wśród fałszywych przeciwników prawdziwego Al-Mualima i zabija go. Następnie próbuje podejść, by zniszczyć artefakt, lecz zamiast tego, aktywuje go... i pokazuje się mapa z zaznaczonymi lokacjami innych Fragmentów Edenu.

W tym momencie Desmond zostaje odłączony od Animusa. Przez głośniki rozlega się głos jakiegoś wysoko postawionego pracownika Abstergo, który nakazuje go zlikwidować. Jednak Lucy zapobiega temu, mówiąc, że być może Miles jeszcze do czegoś się przyda. Następnie wraz z Vidicem wychodzą, zostawiając mężczyznę samego. Ten odkrywa, że zdobył umiejętność swojego przodka - Wzrok Orła (jak się później okaże, dzięki tzw. Efektowi Krwi). Za jego pomocą odkrywa zapiski, zrobione krwią przez swojego poprzednika, Obiekt 16.

  • Autor: CoVert
  • Data dodania: 19-06-2011
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (24)

10. Connor115-03-2012, 18:04Claudia_Auditore a ja mam z polskim dubbingiem ;P
11. ło21-03-2012, 19:22ło ja cie
12. ło21-03-2012, 19:22ło ja cie
13. Marian181808-05-2012, 18:40Dzięki za ten opis fabuły.
14. Altair2012424-10-2012, 21:19Connor ja też mam. Kupiłem wtedy też Xbox360 za pieniądze z komunii.
15. SirXan12-11-2012, 14:39Echh! Jestem niesłyszący i przez to nie mogę poznać fabuły Assassin's Creed 1. DLACZEGO twórcy gier jeszcze nie dodali napisy przy patchem!? Jestem zmuszony do korzystanie tego artykułu.
16. Sef-Ibin-La-Ahad213-03-2013, 21:18Altair to mój ulubiony asasyn z serii. Artykuł świetny, pomógł mi zrozumieć historię bractwa, gdyż w AC1 nie grałem. Od kilku tygodni rozmyślam nad mottem "Nic nie jest prawdziwe, wszystko jest dozwolone". Wierzę, że to nie tylko puste słowa.
17. Adrios124-06-2013, 19:02Właśnie zaczynam przygodę z AC, grę przeszedłem wczoraj, ale miło poczytać taki artykuł, ponieważ w trakcie gry coś mogło umknąć, a tutaj wszystko elegancko opisane. Dobra robota.
18. troll11-07-2013, 08:48a więc to przedstawia ta mapa na końcu heh nigdy nie mogłem zrozumieć o co w tym chodzi, nie ma to jak fabuła AC uważam że najciekawsza
19. SkrzatekPL431-08-2013, 21:39legęda głosi że Altairowi2012 rodzice nie zabrali pieniędzy z komunii
20. (usunięty)03-11-2013, 12:00Zgadzam się "Troll"
21. Kamipl14-05-2014, 22:17Ciekawe
22. AssassynAuditore508-07-2014, 23:19pamiętam jak grałem w tą gre kilka lat temu :)
23. Wyklęty828-01-2016, 14:08Świetnie napisana fabuła ;)
24. shifrat alnnusr121-02-2017, 19:29Pomogło mi wyjaśnić co robił Desmond w Abstergo

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
080
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza