Zakon Assassin's Creed


Fabuła Assassin's Creed II: Discovery

Assassin's Creed II: Discovery jest grą przeznaczoną na platformy Nintendo DS i Symbian Mobile, został też dodany port na iPody. Jest to sequel wydarzeń gry Assassin's Creed II. Wcielamy się w Ezio, który wyrusza do Hiszpanii, by pomóc swoim przyjaciołom – Christoffie Corombo, Luisowi Santangelowi i Rafaelowi Sanchezowi w walce z inkwizycją. W grze zwiedzimy miasta: Wenecję, Barcelonę, Saragossę i Granadę.


Historia (spoiler)

Trening

Na początku czeka Cię nauka poruszania się w menu Animusa. Głos poprowadzi Cię przez kolejne etapy, nauczysz się poruszać, wspinać po ścianach, skakać, turlać się, atakować, blokować i robić uniki, a także skradać się i ukrywać w wozach z sianem. W Assassin's Creed II: Discovery można atakować zarówno po cichu, jak i jawnie. Strażnicy, którzy nie widzą Ezio, oznaczeni są żółtymi strzałkami, ci, którzy go zauważyli – czerwonymi. Na mini mapie widać także cel, do którego musimy dojść, oznaczony białą strzałką i pozycja naszego bohatera – znaczek Animusa. Kryjówki widać jako białe kółka. Świecące kule oznaczają miejsca, gdzie należy się udać.

Blok Pamięci 1

Wenecja, Włochy

Misja 1: Idź do Gildii Złodziei

- Skontaktuj się z informatorem w mieście.
- Dotrzyj do Gildii Złodziei

Wymagany czas: 2 minuty
Wymagane zabójstwa: 8
Maksymalne obrażenia: 12

Ezio: Nazywam się Ezio Auditore da Firenze. Minęło 15 lat odkąd Hiszpan, Rodrigo Borgia, zamordował moją rodzinę i zesłał mnie na wygnanie… Od tego czasu bardzo cierpiałem, ale nauczyłem się dużo więcej… Jestem Asasynem, jak mój ojciec i dziadek przede mną. Zmuszony wypełnić obowiązki względem Zakonu, porzuciłem poszukiwania Hiszpana, by odzyskać starożytny artefakt, jaki niedawno nam skradziono. Czuję silną żądzę zemsty, ale moja poczucie odpowiedzialności za Asasynów jest silniejsze.
Droga do gildii nie jest prosta i przyjemna, po drodze czekają strażnicy. Jest także człowiek, który powie:
Mieszkaniec: Antonio pytał o ciebie, Ezio. Powinieneś z nim porozmawiać.
Idź dalej przed siebie, aż dotrzesz do zaznaczonego celu.

Misja 2: Znajdź Christoffę

- Znajdź Christoffę i ochroń go.

Wymagany czas: 2:30 minut
Wymagane ciche zabójstwa: 5
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Ezio pójdzie porozmawiać z czekającym na niego Antonio i Santangela.
Antonio: Ezio! Właśnie opowiadałem o tobie temu dżentelmenowi. Ma dla ciebie propozycję.
Luis Santangel: Reprezentuję człowieka, który przybył do Wenecji na głupie zlecenie. Obawiam się, że jego życie jest w niebezpieczeństwie, ale on odmawia stosowania się do moich rad.
Ezio: I chcesz, żebym go chronił?
Luis Santangel: Kamień spadłby mi z serca. Antonio mówi, że jesteś najkrwawszym człowiekiem we Włoszech.
Ezio: To prawda, ale nie jestem ostrzem do wynajęcia.
Antonio: Ezio, pozwól mu skończyć.
Luis Santangel: Człowiek, którego reprezentuję, zorganizował spotkanie z kimś, kogo zwą Hiszpanem…
Antonio: Widzisz, Ezio… Hiszpan przyszedł do nas!
Ezio: Dobrze, będę pilnował pańskiego przyjaciela, ale nie jego interesów.
Luis Santangel: Jeśli w ten sposób ochronisz Christoffę, niech tak będzie.

Idź przed siebie i eliminuj kolejno strażników, kiedy są do Ciebie odwróceni tyłem. Nie śpiesz się. Wykorzystuj wozy z sianem. W zadaniu pomoże Ci mini mapka. Na końcu dotrzesz na miejsce, gdzie Christoffa rozmawia ze strażnikiem Borgii.

Christoffa: Jaki jest powód tego opóźnienia? Hiszpan obiecał poświęcić mi godzinę.
Strażnik: Przepraszam, Mistrzu Christoffa, ale plany Hiszpana się zmieniły. Wszystko, czego chce, to dowodu pańskiej śmierci.
Strażnik zaczyna atakować, w tym momencie pojawia się Ezio i rozprawia się z wrogiem.
Christoffa: Ach! Szczęście mi sprzyja. O ile ty też nie chcesz mnie skrzywdzić.
Ezio: Twój przyjaciel wysłał mnie, bym cię chronił.
Christoffa: Luis Santangel… ostrzegał mnie przed tym spotkaniem, ale nie chciałem słuchać.
Ezio: W jaki sposób znalazłeś Hiszpana? Niezbyt często pokazuje się publicznie.
Christoffa: Właściwie to on mnie znalazł. Dowiedział się o moich planach podróży na Zachód, i wyraził chęć ją sfinansować. To spotkanie miało być pierwsze z wielu. Ale jak widać, niezbyt się udało.
Ezio: Uciekaj! Odciągnę ich uwagę.

Misja 3: Wróć do Gildii Złodziei

Wymagany czas: 1:00 minuta
Zabójstwa: 0
Maksymalne obrażenia: 8

Assassin's Creed II

Zacznij uciekać przed strzałami w lewo. Dotrzyj do wskazanego miejsca, a zaliczysz misję.
Ezio: To ich zaskoczyło. Powinienem być bezpieczny. Co do bezpieczeństwa Christoffy… może powinienem wrócić do Antonio.
Kiedy Ezio wrócił do Antonio, zdał mu relację z wydarzeń:
Ezio: To spotkanie było pułapką.
Antonio: Hm… Intuicja nie zawiodła Santangela.
Ezio: Na to wygląda. Gdzie on jest?
Antonio: Poprosił, byś się z nim spotkał w Dzielnicy Ogrodów, jeśli coś pójdzie źle.
Ezio: Pójdę, lecz zachowam ostrożność. Antonio, kim są ci dwaj mężczyźni?
Antonio: Nie wiem. Santangel skontaktował się z Gildią Złodziei z Hiszpanii. Kiedy się spotkaliśmy, wyjaśnił mi swoją sytuację, i wtedy skontaktowałem się z tobą.
Ezio: Schlebiasz mi, ale niech to nie stanie się nawykiem.

W Animusie nauczysz się nowych rzeczy: przełamywania obrony przeciwnika, wykonywania kombinacji i kontry. Od tej pory będziesz musiał też zrywać plakaty ze swoją podobizną. Pojawią się też misje na czas – jeśli nie zdążysz, będziesz musiał powtarzać sekwencję. Dostaniesz 30 sekund na dobiegnięcie do celu – po prostu ruszaj w prawo. Czasu powinno wystarczyć.


Blok pamięci 2

Misja 4: Spotkaj się z Christoffą i Santangelem w Ogrodzie Weneckim

Wymagany czas: 2:00 minuty
Zabójstwa: 12
Maksymalne obrażenia: 4

Biegnij w prawo, po drodze zdzieraj plakaty i eliminuj strażników. Jasne koła wskażą Ci miejsce, gdzie się wspiąć. W ogrodzie spotkasz Luisa i Christoffę.
Luis Santangel: Ezio, dziękuję za wszystko, co zrobiłeś.
Ezio: Cieszę się, że jesteś bezpieczny, Christoffa, ale nie przyszedłem tu, by dalej pomagać ci w interesach. Mam własne sprawy na głowie.
Christoffa: Nie będę miał wielu odpowiedzi. Borgia dał mi tylko okazję do sfinansowania. Nie znałem go osobiście.
Luis Santangel: Ale może będziesz miał jeszcze jedną szansę go znaleźć. Powiedz mu, Christoffa…
Christoffa: Hiszpan znalazł nasze mieszkania. W naszym schronieniu pełno jest jego żołnierzy. Szukają Atlasu o szczególnej wartości, zawierającego mapy, na których zaznaczona jest trasa z Zachodu na Wschód.
Luis Santangel: Jesteśmy gotowi na dobre opuścić Włochy, ale nie bez tego Atlasu. W niewłaściwych rękach mógłby on spowodować wiele szkód.
Ezio: Va bene. (Dobrze). Ale to będzie moja ostatnia przysługa.
Luis Santangel: Dziękuję, Ezio. Będziemy czekać na twój powrót w Dzielnicy Portowej.

Misja 5: Znajdź Atlas Christoffy

- Dostań się do schronienia.
- Odzyskaj Atlas Christoffy ze schronienia.

Wymagany czas: 7:30 minut
Wymagane ciche zabójstwa: 16
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 2

Kieruj się w prawo. Po drodze wykorzystuj beczki i wozy z sianem, by się ukryć przed strażnikami. Kiedy znajdziesz się w kryjówce, będziesz musiał zejść głęboko w dół. Na końcu dotrzesz do biblioteki.
Ezio: Atlas… Nie można go pomylić z niczym innym.
Kiedy zabierzesz cenną księgę, rzuci się na ciebie dobrze uzbrojony strażnik. Ucieknij przez klapę w podłodze.

Misja 6: Zanieś Atlas do Portu.

- Ucieknij z kryjówki przez podziemia.
- Zanieś atlas do portu.

Wymagany czas: 3:30 minut
Wymagane zabójstwa: 3
Maksymalne obrażenia: 20

Nie zastanawiaj się – biegnij przed siebie i nie przejmuj się walką ze strażnikami. Kiedy wydostaniesz się na powierzchnię, biegnij dalej. Łucznicy z dachów nie dadzą Ci spokoju. Pozostałych strażników omijaj, przeskakując ich albo się turlając. Kiedy dotrzesz na miejsce, porozmawiaj z Luisem i Christoffą.
Christoffa: A, tu jest! Masz Atlas? Pokaż!
Ezio: Bierz go i idź. Żołnierze Borgii przeczesują ulice.
Luis Santangel: Brakuje kilku map… ale są mapy Piri Rels. To nam wystarczy.
Ezio: Panowie, jeśli kiedyś wrócicie do Włoch, zapewnijcie sobie własną ochronę.
Luis Santangel: Zrobilibyśmy tak, ale nie ma więcej ludzi w Hiszpanii z twoimi umiejętnościami. Nie po tym, jak grupa asasynów została zamknięta w więzieniu przez inkwizytorów Tomasa Torquemady.
Ezio: Czekaj! Co wiesz o Asasynach?
Luis Santangel: Mam wiele kontaktów, Ezio, i wielu przyjaciół. Niestety, Inkwizycja nabrała ostatnio nawyku aresztowania ich.
Christoffa: Luis! Nasz statek czeka!
Luis Santangel: Trzymaj się, Ezio. Obyś znalazł wszystko, czego szukasz.
Kiedy Luis i Christoffa odpływają, Ezio wraca do Gildii Złodziei, do Antonio.
Ezio: Złe wieści, Antonio. Muszę przełożyć na później poszukiwanie Fragmentu Edenu. Wybieram się do Barcelony.
Antonio: Słyszałem plotki o tamtejszych zamieszkach. Co się stało?
Ezio: Santangel mówi, że wielu tamtejszych Asasynów zostało uwięzionych. Czuję, że to mój obowiązek, im pomóc…
Antonio: Szlachetna sprawa. Skontaktuję cię tam ze swoimi ludźmi. Powinni ci pomóc.

Przejdziesz do treningu w Animusie. Od tej pory będziesz mógł szukać brakujących kart z Atlasu Christoffy. Każda taka karta to jedna misja poboczna.
Kapitanowie Straży są bardzo silni. Pokonaj ich, zabijając ich po cichu, albo całkowicie ich unikaj, turlając się.
Dojdzie też kolejny element otoczenia – drążki, których można się chwycić.
Nauczysz się także ściągać strażników, kiedy zwisasz z krawędzi.


Blok Pamięci 3

Barcelona, Hiszpania

Misja 7: Znajdź Gildię Asasynów

- Zdobądź informacje od dwóch kontaktów w mieście.
- Wejdź do lokalnej Gildii Złodziei.

Wymagany czas: 4:00 minuty
Wymagane zabójstwa: 20
Maksymalne obrażenia: 16

Assassin's Creed II

Zaczynasz na ulicy Barcelony. Ezio mówi do siebie:
Ezio: Antonio podał mi imiona dwóch kontaktów. Jeden z nich powinien móc dostarczyć mi informacji.
Biegnij w prawo do pierwszego informatora i porozmawiaj z nim.
Mieszkaniec: Znajdź najwyższy budynek w mieście. Znajdziesz na dachu tajne przejście.
Teraz biegnij w lewo, na dachu jednego z budynków znajdziesz drugiego informatora.
Mieszkaniec: Tak, w pobliżu jest gildia złodziei. Gdzieś w centrum miasta.
Idź w kierunku wskazanym na mapie. Kiedy znajdziesz się w gildii złodziei, okaże się, że nikogo tam nie ma.

Misja 8: Ucieknij z Zasadzki

- Pokonaj strażników.
- Ucieknij z zasadzki.

Wymagany czas: 3:00 minuty
Wymagane zabójstwa: 4
Maksymalne obrażenia: 12

Ezio: Pusto, tak, jak się obawiałem. Teraz zostali mi już tylko sami inkwizytorzy.
Musisz pokonać 4 strażników. Kiedy uporasz się z nimi, pojawi się następny.
Strażnik: Stój! Ten teren należy do kościoła!
Omiń go i pobiegnij do drzwi w lewo.
Teraz musisz biec w lewo, nie przejmując się zbytnio strażą. Oczywiście Twojej ucieczce będzie towarzyszyć deszcz strzał. Zeskocz do katakumb i kieruj się w dół, a następnie w prawo i w górę. Poprowadzą Cię jasne kule i strzałka na mapie.
Na miejscu spotkasz Rafaela Sancheza.
Rafael Sanchez: Dziwne, spotkać dżentelmena skaczącego przez te kanały. Uciekasz, czy biegasz dla rekreacji?
Ezio: Odsuń się, nieznajomy.
Rafael Sanchez: Nosisz znak Asasynów… zaś z kroju twojego ubrania wnioskuję, że pochodzisz z… Wenecji?
Ezio: Nie. Z Florencji. Co wiesz o Asasynach?
Rafael Sanchez: Tylko tyle, że jestem jednym z nich, sir. Nazywam się Rafael Sanchez. Przybyłem tutaj rano, z tych samych powodów, co ty.
Ezio: Czy wiesz, kto wydał nas inkwizytorom?
Rafael Sanchez: Jeszcze nie, ale znamy nazwisko inkwizytora-oskarżyciela, odpowiedzialnego za ich aresztowania. Gaspar Martinez.
Ezio: Chciałbym się spotkać z tym oskarżycielem.
Rafael Sanchez: Dobrze. Spotkajmy się znów, kiedy z nim skończysz.

Misja 9: Zabij Gaspara Martineza

Wymagany czas: 2:00 minuty
Wymagane ciche zabójstwa: 5
Maksymalne obrażenia: 0
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Idź w prawo, aż dotrzesz do celu. Kiedy spotkasz się z Gasparem, porozmawiaj z nim.
Ezio: Mam nadzieję, że będziemy mogli spokojnie porozmawiać, Gaspar. Kto dał ci nazwiska uwięzionych Asasynów?
Gaspar Martinez: Co masz na myśli mówiąc „Asasyni”? Nasze lochy są dla heretyków, nie średniowiecznych fantomów.
Ezio: Nie… Twoje czystki są zbyt metodyczne, by to mógł być przypadek.
Gaspar Martinez: Za kogokolwiek ci ludzie się podają, nie będzie mieć znaczenia po dzisiejszym dniu. Niedługo rozpocznie się publiczne spalenie jednego z nich. Samowolnego, młodego człowieka.
Ezio: Jeśli on umrze, dopilnuję, by ten ogień płonął, póki całe miasto nie obróci się w popiół.
Po tych słowach Ezio zabija odwróconego do niego plecami Martineza.
Ezio: Co to jest? Lista? Sześć nazwisk… to także mogą być Asasyni… kiedy znów skrzyżują się drogi Sancheza i moja, spytam go o to.

Misja 10: Uratuj Asasyna

- Uratuj asasyna zanim spłonie na stosie! Na dotarcie do celu masz 1:30 minut.

Wymagany czas: 1:45 minut
Wymagane zabójstwa: 2
Maksymalne obrażenia: 12

Biegnij w lewo, omijając strażników i uważając na deszcz strzał. Na końcu pokonaj strażników pilnujących asasyna i rozetnij mu więzy.
Ezio: Teraz spokojnie. Wszystko w porządku?
Asasyn: Będzie, kiedy opuszczę to miejsce.
Ezio i uwolniony towarzysz pójdą spotkać się teraz z Rafaelem Sanchezem.
Rafael Sanchez: Oto on! Człowiek akcji. Dziękuję za pomoc.
Ezio: Było blisko, Rafaelu. I możliwe, że będziemy mieć więcej pracy. Spójrz, znalazłem listę, która mnie niepokoi.
Rafael Sanchez: Znam tych ludzi. Ale nie są oni stąd. Mieszkają w Saragossie, w królestwie Aragon.
Ezio: Inkwizytor miał to przy sobie.
Rafael Sanchez: Zatem możemy śmiało przypuszczać, że ci ludzie także stanowią cel.
Ezio: Saragossa będzie moim następnym przystankiem. Przyjdziesz?
Rafael Sanchez: Tak. Chociaż moje zdolności w walce maleją, dobrze znam miasto i mogę służyć ci jako przewodnik.
Asasyn: Bezpieczeństwo z wami, panowie.

Przeniesiesz się do Animusa – otrzymasz nową broń, noże do rzucania. Będziesz je dostawał na końcu każdej misji, a także znajdował na mapach.


Blok Pamięci 4

Saragossa, Hiszpania

Misja 11: Znajdź Pedro Llorente

Wymagany czas: 1:00 minuta
Wymagane zabójstwa: 0
Maksymalne obrażenia: 0

Porozmawiaj z Rafaelem Sanchezem.

Rafael Sanchez: Znajdź Kwalifikatora Inkwizycji, Pedro Llorente. Jego trybunał mieści się w budynku po drugiej stronie miasta.
Ezio: Ty nie idziesz?
Rafael Sanchez: Och, nie. Za dobrze mnie tu znają. Jeśli coś złego spotka Pedro, będę potrzebować alibi.
Nie zostaje Ci nic innego, jak pobiec w prawo. W pewnym momencie załączy się scenka pokazująca Pedro Llorente rozmawiającego z Tomasem Torquemada.
Pedro Llorente: Tomas Torquemada! Niespodziewana, ale miła wizyta.
Torquemada: Nie potrzebuję ani twojego błogosławieństwa, ani pozwolenia, by tu wejść, Pedro. Jak tam nasz więzień?
Pedro Llorente: Uparty osobnik. Nie chce się nawrócić ani wyspowiadać.
Torquemada podchodzi do więźnia, pilnowanego przez strażnika i zwraca się tymi słowy:
Torquemada: Większość, która tu trafia, czuje, że chroni ich Bóg, niezależnie od wyznania… a jednocześnie wszyscy drżą ze strachu. Ale ty… Ty zaprzeczasz całkowicie istnieniu Boga, a mimo to nie okazujesz strachu.
Strażnik zabija więźnia, tnąc go mieczem.
Torquemada: Niezwykłe… Rodrigo Borgia miał rację, każąc mi aresztować ciebie i twoją kohortę… wasz brak wiary to choroba. Niech ten heretyk krwawi.
Cała ekipa odchodzi… Kiedy Ezio przybywa na miejsce, jest już za późno.
Ezio: Już martwy… zatem to sam Hiszpan kazał aresztować tych ludzi i oskarżył ich o herezję. Nie pozwolę, by pozostała piątka podzieliła los tego człowieka.

Misja 12: Uratuj schwytanych asasynów

Wymagany czas: 4:00 minuty
Wymagane zabójstwa: 10
Maksymalne obrażenia: 16

Nie zostaje Ci nic innego, jak pobiegać po lokacji, pozabijać strażników i rozciąć więzy asasynom. Uwolnieni bracia podziękują Ci i uciekną.

Misja 13: Uratuj ostatniego schwytanego Asasyna

Wymagany czas: 3:30 minut
Wymagane ciche zabójstwa: 10
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Pedro Llorente rozmawia ze strażnikiem.
Pedro Llorente: Na miłość boską, co się tu dzieje?! Czterech heretyków uciekło?
Strażnik: Nie przewidzieliśmy tak zorganizowanego oporu, Wasza Świątobliwość.
Pedro Llorente: Spodziewałeś się, że ludzie z Saragossy przyjmą ze wzruszeniem ramion przypadkowe aresztowania sześciu dostojnych osób?
Strażnik: Oskarżyliśmy ich o niezliczone herezje, Pedro. Publicznie!
Pedro Llorente: Twoje obowiązki nie kończą się na ich aresztowaniach! Zaczynają się! Ktokolwiek uwolnił tę czwórkę ludzi, z pewnością będzie szukał ostatniego. Strzeż naszego więźnia za wszelką cenę, albo Torquemada osobiście będzie nadzorował twoje wypatroszenie.
Strażnik i Pedro odchodzą. Musisz iść za nimi i pozostać niezauważonym. Kieruj się do celu zaznaczonego na mapie, uważaj na strażników. Na końcu uwolnij ostatniego asasyna.
Asasyn: Moje najszczersze podziękowania, obcy.
Ezio: Nie ma we mnie nic obcego, przyjacielu. Jesteśmy jednym i tym samym.
Asasyn ucieknie. Pobiegnij za nim i wykonaj skok wiary.

Misja 14: Zabij Pedro Llorente

Wymagany czas: 3:30 minut
Wymagane ciche zabójstwa: 10
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Kieruj się w prawo i porozmawiaj z Rafaelem Sanchezem.
Rafael Sanchez: Ezio, cienie mojego miasta znów się poruszają! Jak wielu z naszych braci zdołałeś odnaleźć?
Ezio: Pięciu na sześciu. Inkwizytor nazwiskiem Torquemada zamordował jednego zanim zdołałem do niego dotrzeć.
Rafael Sanchez: To musiał być Tomas Torquemada, Wielki Inkwizytor Króla… z pewnością jest tutaj, by porozmawiać z Pedro Llorente.
Ezio: Widziałem ich razem. Zdaje się, że rozkazy aresztowania asasynów pochodziły bezpośrednio od samego Rodrigo Borgii.
Rafael Sanchez: Tak, jak podejrzewaliśmy: to łącznik Templariuszy i Inkwizytorów. Obaj muszą zostać powstrzymani. Łatwo będzie znaleźć Pedro tutaj, w Saragossie. Jednak odnalezienie Torquemady może zająć sporo czasu.
Ezio: Jestem cierpliwym człowiekiem, Sanchez.
Ruszaj dalej w prawo i uważaj na strażników. Na końcu drogi znajdziesz Pedro Llorente.
Pedro Llorente: O co chodzi? Nie wolno ci tu być!
Ezio: Proszę wybaczyć to najście, ale powiedziano mi, że będzie pan wiedział, jak skontaktować mnie z Templariuszami.
Pedro Llorente: Templariusze? Z pewnością żartujesz, młody człowieku. Templariusze okryli się hańbą i zostali rozwiązani dwa wieki temu. Plotki o ich ciągłym działaniu są tak wiarygodne, jak bajki.
Ezio: Szkoda, Ojcze… Jeśli oni nie istnieją, nie będą mogli cię ocalić.
Ezio zabija Pedro.

Misja 15: Wróć do Sancheza

Wymagany czas: 2:00 minuty
Wymagane zabójstwa: 2
Maksymalne obrażenia: 16

Uciekaj jak najszybciej, ponieważ strażnicy zasypią Ezio gradem strzał. Kiedy dobiegniesz do celu, porozmawiaj z Rafaelem.
Ezio: Pedro nie żyje, ale nie widziałem ani nie słyszałem niczego o Torquemadzie.
Rafael Sanchez: Przypuszałem, że tak będzie. Szkoda, że Królowa nie raczyła poinformować mnie, że jej drogi Wielki Inkwizytor był w mieście.
Ezio: Rozmawiałeś z Królową Izabelą?
Rafael Sanchez: Pracuję dla niej, Ezio. Jako jej skarbnik. Kiedy ty uwalniałeś naszych braci, ja uczestniczyłem w spotkaniu finansistów.
Ezio: Asasyn wśród najwyższych dostojników monarchii… fascynujące.
Rafael Sanchez: Słucha nas jednym uchem, a być może drugim słucha Templariuszy. Oczywiście Izabela i król Ferdynand nie wiedzą o naszych infiltracjach. Chodź, opowiem ci więcej w drodze do Granady.
Ezio: Uwolniłem tych, których miałem uratować. Powinienem wracać do Włoch.
Rafael Sanchez: Ezio, błagam, zostań i pomóż mi. Znaleźliśmy punkt zaczepienia w wielkim planie Templariuszy. Chodź… wyjaśnię.

W Animusie nauczysz się zdolności blokowania strzał.


Blok Pamięci 5

Granada, Hiszpania

Misja 16: Zniszcz Templariuszy

- Zabij 5 wyznaczonych strażników
- Wróć do Sancheza

Wymagany czas: 2:00 minuty
Wymagane zabójstwa: 10
Maksymalne obrażenia: 4

Assassin's Creed II

Rafael Sanchez: … i tak, wiedzieni pragnieniem, by królestwo Hiszpanii zostało zjednoczone wspólną wiarą, Inkwizytorzy przekonali królową i króla, by wypędzili pozostałych Maurów. Dlatego ciągle trwa wojna w Granadzie. Pałac Alhambry i miasto, które go otacza, są ostatnimi twierdzami Maurów na kontynencie.
Ezio: To brzmi tak, jakby walka już była wygrana.
Rafael Sanchez: Możnaby tak myśleć… ale z jakiegoś powodu Maurowie jeszcze walczą. Może król Muhammad XII pragnie śmierci. Czekaj… Dotarliśmy do obrzeża miasta. To sporne terytorium i ciągle niebezpieczne.
Ezio: Jaki jest nasz cel?
Rafael Sanchez: Posprzątać w tym rejonie i wyeliminować zagrożenia. Musimy tak zrobić, by mieszkańcy mogli bezpiecznie się poruszać.

Misja 17: Uratuj mieszkańców

Wymagany czas: 2:00 minuty
Wymagane zabójstwa: 8
Maksymalne obrażenia: 12

Porozmawiaj z Rafaelem Sanchezem.
Rafael Sanchez: Pozbyliśmy się największego zagrożenia, ale pozostają inne gniazda oporu. Bandy samowolnych żołnierzy nękają cywilów. Nie możemy pozwolić, by miasto pogrążyło się w anarchii. Kiedy zapewnisz mieszkańcom bezpieczeństwo, spotkaj się ze mną w kaplicy w centrum wioski.
Biegnij w prawo i zabijaj kolejnych strażników nękających mieszkańców. Na końcu drogi spotkasz skarżącego się człowieka:
Mieszkaniec: Żołnierze porwali moją żonę i dziecko. Za mną, sir! Szybko!
Pobiegnij za nim. Niestety, znajdziesz się w pułapce.

Misja 18: Przeżyj w zasadzce

- Spotkaj się z Sanchezem w kaplicy na środku wioski.

Wymagany czas: 4:30 minut
Wymagane zabójstwa: 20
Maksymalne obrażenia: 20

Czeka Cię sporo zabijania w tej misji. Zmierzaj przed siebie i eliminuj strażników. Kiedy dotrzesz do celu, spotkasz Luisa Santangela.
Ezio: Luis Santangel? To niezwykły zbieg okoliczności.
Luis Santangel: To nie przypadek, Ezio. Sanchez poinformował mnie, że być może do nas dołączysz. W końcu my, asasyni, działamy w niewielkich kręgach.
Rafael Sanchez: Świat nie jest taki duży, jak się wydaje, prawda?
Luis Santangel: Gdziekolwiek się udasz, znajdziesz naszego człowieka działającego w tajemnicy… na dworze królewskim, na przykład.
Ezio: Obaj pracujecie dla Izabeli i Ferdynanda?
Rafael Sanchez: Zajęło to wiele lat i kosztowało nas wiele niechętnych rozmów, by zdobyć ich zaufanie. Ale to było konieczne. Król i królowa łatwo dają się manipulować pobożną paplaniną.
Luis Santangel: Później będzie czas, by wyjaśnić bardziej szczegółowo nasze cele, ale teraz potrzebujemy twoich zdolności. Szpieg Templariuszy przekazuje fałszywe informacje królowi Muhammadowi w mieście, zachęcając go do dalszej walki. Znajdź tajne przejście, jakiego używa, zanim go zabijesz.
Rafael Sanchez: Jeśli wojna szybko się nie zakończy, Templariusze będą wykorzystywali chaos na swoją korzyść.

Misja 19: Zabij Szpiega Templariuszy

Wymagany czas: 1:30 minut
Wymagane ciche zabójstwa: 3
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Biegnij w prawo. Kiedy zejdziesz niżej i trafisz w pobliże strażników, ukryj się w beczce. Podsłuchaj rozmowę.
Strażnik 1: Ty tam. Otwórz bramę do katakumb.
Strażnik 2: Idziesz doradzać królowi Muhammadowi, tak? Nie rozumiem tego głupca. Dlaczego każe nam cały czas walczyć w tej bezcelowej wojnie?
Strażnik 1: Jesteś niesubordynowanym żołnierzem? Po prostu otwórz tą przeklętą bramę!
Strażnik 2: Tak, sir.
Idzie otworzyć bramę.
Strażnik 3: Ha ha. Ten biedny głupiec nie ma pojęcia, co nie?
Strażnik 1: I lepiej niech tak zostanie. Jeśli ktokolwiek się dowie, że przedłużamy tę wojnę celowo, królowa zmieni taktykę. Boże, wy, Templariusze, komplikujecie nawet najprostsze plany.
Wyskocz z beczki i zabij obu wrogów. Najłatwiej będzie posłużyć się nożami do rzucania.

Misja 20: Zdaj relację ze śmierci szpiega

Wymagany czas: 2:00 minuty
Wymagane ciche zabójstwa: 5
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Kieruj się w lewo i idź na górę. Kiedy dotrzesz do celu, porozmawiaj z Sanchezem i Santangelem.
Luis Santangel: Nasz asasyn powraca… znalazłeś szpiega?
Ezio: Znalazłem… Podsłuchałem jego rozmowę o tym, że celowo przedłuża tą wojnę z Hiszpanią.
Luis Santangel: Interesujące… Najpierw szukają map Chistoffy, później jadą do Hiszpanii, by zaostrzać konflikt, który ich nie dotyczy.
Rafael Sanchez: Przez jakiś czas podejrzewaliśmy, że Templariusze planowali sami wybrać się na zachód. W ten sposób mogliby opóźnić podróż Christoffy.
Ezio: W tym atlasie muszą być cuda, by zainspirować tak szeroko zakrojony plan.
Luis Santangel: W rzeczy samej. Ale nie dowiemy się, czy to wszystko prawda, dopóki Christoffa nie wypłynie. A to się nie stanie, póki trwa wojna.
Rafael Sanchez: Obawiam się, że stało się coś strasznego z królem Muhammadem. Kiedyś był sprzymierzeńcem asasynów… ale już od miesięcy nie mieliśmy od niego wieści. Znajdź go, jeśli możesz, o ile Templariusze już tego nie zrobili.
Ezio: Wejdę przez katakumby. Drogą, którą wybrał szpieg Templariuszy.

Misja 21: Dostań się do miasta Granada

Wymagany czas: 3:30 minut
Wymagane ciche zabójstwa: 10
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Zmierzaj katakumbami do wyznaczonego celu. W pewnym momencie wszystko zadrży, a Ezio zacznie się zastanawiać:
Ezio: Eksplozje na górze… czy oblężenie znów się rozpoczęło?
Dotrzyj na górę do wyznaczonego miejsca.
W Animusie nauczysz się nowej rzeczy – otwierania drzwi przy pomocy dźwigni.


Blok Pamięci 6

Misja 22: Zinfiltruj Pałac Alhambry

- Otwórz bramy, by przedostać się do pałacu Alhambry

Wymagany czas: 2:30 minut
Wymagane ciche zabójstwa: 8
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Ezio mówi do siebie:
Ezio: Miasto jest oblężone i wszystko jest zamknięte… Nie będzie łatwo.
Zmierzaj przed siebie, uważając, żeby nie zauważyli Cię strażnicy. Po drodze otwieraj kolejne bramy, aż dotrzesz do celu.

Misja 23: Znajdź króla Muhammada

Wymagany czas: 3:00 minuty
Wymagane ciche zabójstwa: 10
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Kieruj się na górę ku wyznaczonemu celowi. Kiedy będziesz na miejscu, zobaczysz strażnika pilnującego związanego króla.
Strażnik: Muszę przeprosić, Boabdil, za te ciężkie chwile, jakie przeżywa twoje miasto.
Muhammad XII: Jestem król Muhammad z Nasrid, uzurpatorze. Rozwiąż mnie!
Strażnik: Będzie mi żal niszczyć pałać Alhambra. Niestety, oblężenie Hiszpanów musi trwać, dopóki Granada nie obróci się w pył, a królowa zostanie bez grosza.
Muhammad XII: Moja niechęć do Izabeli blednie w porównaniu z nienawiścią, jaką żywię do ciebie i twoich popleczników templariuszy.
Strażnik: Pielęgnuj w sobie tę złość. Może osłodzić ci ostatnie chwile.
W tym momencie wbiega Ezio i zabija strażnika. Skrępowany król zwraca się do Ezio:
Muhammad XII: Pokój z tobą, sir. Dla kogo pracujesz?
Ezio: Luis Santangel wysłał mnie, żebym cię znalazł. Przypuszczał, że nie żyjesz, albo że zwariowałeś.
Muhammad XII: Jestem szczęśliwy, że żadna z tych rzeczy nie jest prawdą. Nigdy nie spotkałem się bezpośrednio z asasynami, ale jestem wdzięczny za ich pomoc przez te wszystkie lata.
Ezio: Musimy zakończyć tę wojnę. To musi być dla ciebie bolesne, ale twój czas w Hiszpanii dobiega końca.
Muhammad XII: Tyle pomyłek i nieporozumień do naprawienia… tak, zgadzam się. Co zrobimy?
Ezio: Pójdę przez miasto, otworzę bramy i ogłoszę twoją abdykację. Zostań tutaj, póki w mieście nie ucichnie.
Ezio uwalnia króla z więzów i idzie spełnić swoje nowe zadanie.

Misja 24: Ucieknij z Wieży

Wymagany czas: 0:30 sekund
Wymagane zabójstwa: 0
Maksymalne obrażenia: 0

Wróć na dół. Zobaczą Cię strażnicy i zaczną Cię ścigać.

Misja 25: Otwórz Bramy Pałacu

- Dotrzyj do bram pałacu na końcu miasta.
- Pokonaj strażników, by otworzyć bramę.

Wymagany czas: 2:30 minut
Wymagane zabójstwa: 4
Maksymalne obrażenia: 24

Jest to misja na czas, więc nie walcz ze strażnikami. Biegnij, unikając strzał. Na końcu pokonaj czterech strażników. Brama otworzy się, kiedy to zrobisz, i wejdą sojusznicy.

Misja 26: Zapobiegnij spaleniu miasta

- Zabij najeźdźców, zanim skończy się czas!

Wymagany czas: 3:00 minuty
Wymagane zabójstwa: 20
Maksymalne obrażenia: 8

Rafael Sanchez: Wojna zakończona, król Muhammad jest na spotkaniu z królową, by ustalić warunki.
C hristoffa: Och, czekałem na ten moment, Luis! Czy czujesz to, fale przepływające pod nami?
Luis Santangel: Cierpliwości, Christoffa. Królowa Izabela potrzebuje nieco czasu, by cieszyć się na myśl wydania pieniędzy na ciebie.
Christoffa: Czekałem SZEŚĆ LAT na odpowiedź od królowej. Jeśli nie spełni moich próśb, skorzystam z innych ofert!
Luis Santangel: Christoffa, nie bądź głupi. Jesteśmy blisko!
Christoffa: Byliśmy blisko zbyt długo, Luis. Teraz albo nigdy.
Luis Santangel: Niech go. Za wcześnie, by prosić o pieniądze zmęczoną wojną monarchinię.
W tym momencie rozmowę przerywa podbiegający, krzyczący Mieszkaniec:
Mieszkaniec: Pomocy! Potrzebujemy żołnierzy! Tłum próbuje spalić miasto!
Luis Santangel: Ezio, to znów sprawka templariuszy.
Pobiegnij zabić podpalaczy zaznaczonych na mapie. Kiedy się z tym uporasz, podejdzie do Ciebie Rafael Sanchez.
Rafael Sanchez: Wojny nigdy nie kończą się nagle, czyż nie?
Ezio: Nigdy się nie kończą, Sanchez. Wydaje się tak tylko, kiedy mało pozostaje żywych.
Rafael Sanchez: Dałeś nam przewagę. A kiedy zdobędziemy zabezpieczenie na podróż Christoffy, dasz nam także nadzieję.
Ezio: Nie do końca rozumiem. Nadzieję na co dokładnie?
Rafael Sanchez: Większość ludzi pobudza wyobraźnia tego, co znajduje się za oceanem, liczą na szybkie podróże do Cipango i Cathay… Ale mapy Christoffy mówią coś innego, co jest znane templariuszom… krąży legenda o pośrednim lądzie, tak dużym jak nasz własny.
Ezio: Inny kontynent?
Rafael Sanchez: Nowy świat, Ezio…


Blok Pamięci 7

Misja 27: Ochroń mieszkańców przed inkwizytorami

Wymagany czas: 4:00 minut
Wymagane zabójstwa: 20
Maksymalne obrażenia: 16

Assassin's Creed II

Zaczynasz od rozmowy z Luisem i Rafaelem.
Ezio: Jak się trzymasz, Luis?
Luis Santangel: Moja cierpliwość się kończy. Torquemada zdążył wysłać inkwizytora, który robi obławę na heretyków i osądzi ich w Granadzie.
Ezio: Torquemada powinien zostać aresztowany za te nadużycia! Z pewnością królowa byłaby po waszej stronie, gdyby prawda została pokazana.
Luis Santangel: Nie, nigdy nie uwierzyłaby w te oskarżenia. Torquemada był spowiednikiem Izabeli, odkąd stała się młodą kobietą.
Rafael Sanchez: Zresztą, byłoby niemądrze pozwolić, by to zamieszanie pokrzyżowały nasze plany względem Christoffy.
Ezio: Trzymajcie się, panowie. Spróbuję uspokoić ten chaos.
Nie zostaje Ci nic innego, jak pobiec na ratunek mieszkańcom. Czeka Cię sporo walki. Kiedy skończysz, porozmawiaj z Sanchezem.
Ezio: Żołnierze inkwizycji wyruszyli w pełni sił, wymierzając ślepe kary za niewidzialne krzywdy.
Rafael Sanchez: Ezio, znajdź Inkwizytora, który dowodzi operacją. Pozbądź się go, kiedy będzie sam, w tajemnicy, albo przemoc wzrośnie podwójnie i stracimy naszą przewagę.

Misja 28: Zabij Juana de Marillo

- Znajdź bazę, z której dowodzi Juan de Marillo
- Zabij po cichu Juana de Marillo

Wymagany czas: 3:30 minut
Wymagane ciche zabójstwa: 12
Maksymalne obrażenia: 0
Maksymalna rozpoznawalność: 1

Kieruj się w kierunku zaznaczonego celu. Podsłuchaj rozmowę Torquemady i Marillo.
Torquemada: Królowa pozwoliła żyć królowi Maurów? Serce Izabeli nie jest tak twarde, by przyniosło długotrwałe korzyści Hiszpanii. Kiedy nadejdzie czas, dam jej radę. Hiszpania musi zostać zjednoczona. Jedni ludzie, jedna wiara.
Juan de Marillo: A później, Tomas…?
Torquemada: Zrób obławę na wszystkich, którzy nie są wierni papieżowi, a następnie usuń ich. Jeśli będą stawiać opór, zrobisz, jak zechcesz.
Juan de Marillo: Tak, Tomas. Niech Bóg będzie z tobą.
Torquemada: I z tobą, Juanie de Marillo. Niech prowadzi każdy twój krok.
Juan de Marillo (do kapitana straży): Zbierz swoich najlepszych ludzi i przygotuj do oczyszczenia miasta.
Rozkazy zostały wydane… Ezio nie pozostało nic innego, jak podkraść się i zabić swój cel.

Misja 29: Znajdź Christoffę

- Znajdź Christoffę, zanim zrobią to Templariusze!
- Obroń Christoffę przed Templariuszami!

Wymagany czas: 1:30 minut
Wymagane zabójstwa: 0
Maksymalne obrażenia: 15

Zaczynasz w królewskich komnatach…
Królowa Izabela: Santangelu, kim jest nasz gość?
Ezio: Jestem Ezio Auditore, z pochodzenia florentczyk, kupiec i podróżnik.
Luis Santangel: To przyjaciel, królowo Izabelo. To Ezio wynegocjował kapitulację króla Muhammada.
Królowa Izabela: Ezio Auditore… Zdaje się, że cała Hiszpania ma wobec ciebie wielki dług.
Ezio: Zastanawiam się, czy Christoffa Corombo mógłby skorzystać z królewskiej hojności.
Królowa Izabela: Chciałabym móc ożywić jego usychające marzenia, ale nasze fundusze są nadal ograniczone. Wiedz jednak, że król Francji złożył mu niedawno ofertę.
Luis Santangel: Nie jest poważny!
Królowa Izabela: Cóż, z pewnością uznał ją za prawdziwą. Wyruszył rano do Paryża.
Luis Santangel: Och, ten głupiec! Ezio… on ciągle jest w wielkim niebezpieczeństwie.
Ezio: Znajdę go.
Luis Santangel: Sprowadź go tu z powrotem. I powiedz mu… Powiedz mu, że królowa stała się przychylna.

Ezio nie ma wyboru, musi biec za Christoffą jak najszybciej. Kiedy w końcu go dogania…
Ezio: Christoffa, stój! Jesteś w wielkim niebezpieczeństwie.
Christoffa: Nie wtrącaj się, Ezio! Mam serdecznie dość twoich rad.

Jednak Christoffa szybko zmienia zdanie, kiedy zaczyna go atakować kapitan straży.
Christoffa: Pomocy!

Ezio rusza na ratunek i rozprawia się z wrogiem.
Christoffa: Czy świat tak oszalał, że zwykły poszukiwacz przygód nie może nawet przez parę tygodni nie zostać zaatakowanym na ulicy!
Ezio: Christoffa, nie jesteś zwykłym poszukiwaczem przygód.
Christoffa: Niestety, tylko ty i król Francji to widzicie.
Ezio: Król Charles nie chciał się z tobą widzieć… To sztuczka Templariuszy.
Christoffa: Masz jakiś dowód na swoje oburzające twierdzenia?
Ezio: Nie potrzebuję. Santangel zapewnił mnie, że Izabela stała się przychylna.
Christoffa: Dobry Boże, jak ja nienawidzę tych gier! Prowadź, Ezio…

Obaj wracają na dwór królewski.
Królowa Izabela: To fascynująca propozycja, Luis. Taka, którą chętnie zaakceptuję, jeśli Christoffa wróci.
Christoffa: I powrócił! Jakie są dobre wieści?
Luis Santangel: Inspirujące słowa i kilka sakiewek monet sprawiły, że królowa zmieniła zdanie. Przygotuj się do żeglugi, Christoffa.
Ezio: Jak wiele sakiewek monet było trzeba?
Królowa Izabela: Twoi przyjaciele zgodzili się pokryć połowę kosztów, Christoffa.
Christoffa: Chwała tobie, Luis, jesteś dobrym i szczodrym człowiekiem.
Rafael Sanchez: Wkrótce będziemy chwalić ciebie, przyjacielu. Za wszystkie cuda, jakie znajdziesz i ogłosisz światu.
Luis Santangel: Ale niech cała radość poczeka, aż zobaczymy twoje maszty znikające za horyzontem.
Christoffa: Tak, Santangelu. Ostrożnie! Ocaliłeś mnie przede mną więcej razy niż powinienem przyznać. Chodźcie, panowie. Świętujmy!


Blok Pamięci 8

Saragossa, Hiszpania

Misja 30: Pozbądź się inkwizytorów z pałacu

- Zamknij bramy pałacu, by powstrzymać atakujących inkwizytorów!

Wymagany czas: 3:30 minut
Wymagane zabójstwa: 6
Maksymalne obrażenia: 20

Zaczynasz od rozmowy z Luisem Santangelem.
Luis Santangel: Dostałem właśnie wieść… Christoffa wypłynął z Palos wraz z trzema statkami i swoim cennym atlasem.
Ezio: Było zaszczytem wam wszystkim pomóc, i chciałbym tu być, by powitać go z powrotem, ale mam własne konflikty, które zmuszają mnie do powrotu do Włoch.
Luis Santangel: Oczywiście. Trwają poszukiwania twojego skradzionego artefaktu.
W tym momencie zjawia się jeden z mieszkańców.
Mieszkaniec: Luis! Musisz się ukryć! Torquemada wysłał strażników, by cię aresztowali.
Luis Santangel: Podły człowiek! Już wymusił na mnie nawrócenie… podejrzewam teraz, że Templariusze dają mu rozkazy.
Ezio: Przypuszczam, że to zemsta za popsucie im szyków w wojnie. Zostań tutaj, Luis. Zajmę się tym.
Ezio niezwłocznie rusza wykonać zadanie. Do zamknięcia ma cztery drzwi, pilnowane przez strażników. Po wykonaniu zadania wraca do Luisa.
Luis Santangel: Nie mieli mnie aresztować. Chcieli mnie zabić! Jestem pewien, że będą także ścigać Sancheza.
Ezio: Nie pozwolę na to.
Luis Santangel: Kiedy Sanchez będzie bezpieczny, znajdź Torquemadę i wymierz mu sprawiedliwość.
Ezio: Czy to mądre? Sam mówiłeś, że Torquemada przekroczył granice.
Luis Santangel: Sam to najlepiej ocenisz… I niech nikt cię nie zobaczy.
Ezio opuszcza pałac przez balkon.

Misja 31: Uratuj Rafaela Sancheza

- Dostań się do więzienia inkwizycji
- Uratuj Rafaela Sancheza

Wymagany czas: 5:30 minut
Wymagane zabójstwa: 15
Maksymalne obrażenia: 48

Biegnij jak najszybciej przed siebie, unikając gradu strzał. Wbiegnij do budynku i ruszaj na dół, gdzie znajdziesz dźwignię otwierającą bramę. Pokonaj strażników pilnujących Rafaela Sancheza.
Rafael Sanchez: Ach… Masz wyczucie czasu. Jeszcze minuta, a byłbym martwy, albo gorzej… Rozjuszyliśmy Templariuszy, a teraz oni otwarcie wysyłają inkwizytorów, by nas uwięzili.
Ezio: Odwet w zastępstwie. Czas znaleźć Torquemadę i to zakończyć.
Rafael Sanchez: Zanim cokolwiek zrobisz pochopnie, zmuś go do mówienia. Dowiedz się, jak blisko Templariuszy jest naprawdę.

Misja 32: Zinfiltruj mieszkanie Torquemady

- Dostań się na szczyt posiadłości Torquemady, by dostać się do środka.

Wymagany czas: 4:00 minuty
Wymagane ciche zabójstwa: 10
Maksymalne obrażenia: 4
Maksymalna rozpoznawalność: 2

Zmierzaj w kierunku wyznaczonego celu, uważając, by nie zauważyli Cię strażnicy.

Misja 33: Zabij Tomasa Torquemadę

Wymagany czas: 15:00 minut
Wymagane zabójstwa: 30
Maksymalne obrażenia: 80

Poruszaj dźwignie i otwieraj bramy, by dostać się do celu. Pozbywaj się kolejnych strażników. Na końcu czeka Cię spotkanie z Torquemadą.
Ezio: Jesteś podłym i żałosnym człowiekiem, Torquemada. Twoje przymierze z Hiszpanem zdyskredytowało cię w oczach twojego Boga.
Torquemada: Śmiesz mnie pouczać? Jestem młotem na heretyków, światłem Hiszpanii, chwałą mojego zakonu. Nie służę nikomu prócz swemu Bogu.
Ezio: To wszystko kłamstwa. Rodrigo Borgia jest tak samo niewierny, jak ja, ale obdarzasz go przywilejami.
Torquemada: Fantastyczna opowieść, i fałszywa. Borgia jest jednym z trzech kandydatów na papieża w tym roku. I jest tak samo oddany Bogu, jak ja.
Ezio: Nie ma lepszej kryjówki niż cień cnoty. Jesteś tak samo ślepy na jego zło, jak na swoje własne.
Torquemada: I co ze mną zrobisz, poganinie? Zamordujesz mnie? Poderżniesz mi gardło i wykąpiesz się w mojej krwi?
Ezio: Nie. Wolę szybkie, czyste zabójstwo.
Ezio podbiega do Torquemady, ale w tym momencie opuszczają się kraty blokujące mu przejście. Torquemada zaczyna się śmiać i wzywa strażników, po czym odchodzi i nic nie możesz na to poradzić.
Ezio: Odkryjesz w swoim czasie prawdę o Rodrigo Borgii. Ale wtedy będzie za późno.

Misja 34: Zakończenie

Ezio wraca do Sancheza i Santangela.
Ezio: Wybaczcie mi, przyjaciele. Torquemada uciekł. Ale zanim to zrobił, oświecił mnie w jednej lub w dwóch rzeczach. Jest małostkowym człowiekiem, zżartym przez oszukiwanie samego siebie.
Luis Santangel: W jaki sposób jest związany z Hiszpanem?
Ezio: Podziwia Rodrigo Borgię, ale nie wydaje mi się, żeby Torquemada sam był Templariuszem. Zaledwie łatwowiernym, starym pochlebcą. Może tak będzie najlepiej. Śmierć Torquemady wywołałaby jeszcze więcej zamieszania, niż by zakończyła.
Luis Santangel: Będziemy się starać trzymać go z daleka od królowej, a także strzec się jego inkwizytorów.
Ezio: Powodzenia, moi nowi przyjaciele. I dajcie znać, kiedy wróci Christoffa.
Rafael Sanchez: Obiecał do mnie napisać od razu, kiedy wróci. Prześlę dalej kopię każdego listu, jaki do mnie wyśle.
Ezio: Będę na nie czekał.
I tak przyjaciele się rozstali, Ezio wrócił do Włoch poszukiwać skradzionego Artefaktu…



Wrogowie

W grze występuje kilka typów przeciwników, nie licząc naszych celów:
- Zwykli strażnicy – łatwo ich wyeliminować, skradając się i zabijając po cichu lub walcząc wręcz
- Szukacze – opancerzeni, noszą ze sobą halabardy
- Brutale – ciężko opancerzeni, z dużymi mieczami u boku, ich atak jest silny i trudny do sparowania, najlepiej pozbywać się ich po cichu lub nożami do rzucania
- Łucznicy – mogą strzelać zwykłymi strzałami albo zapalonymi



Gra

Gra to przede wszystkim platformówka, połączona ze skradaniem się i walką, wykorzystująca możliwości Nintendo DS. Walka polega na wykorzystaniu jednej z kilku broni – miecza, ukrytego ostrza lub noży do rzucania. W miarę postępów w grze uzyskamy nowe możliwości walki: kontrę, zrzucenie z krawędzi, rzucanie nożami. Występują trzy podstawowe typy misji: Wyścig, Skradanie i normalne misje. Wyścig polega na dotarciu do wyznaczonego miejsca w określonym czasie, podczas skradania nie może nas zauważyć żaden strażnik – można ukrywać się w różnych miejscach: krzakach, wozach z sianem, beczkach.

Dodatkowo w grze mamy do zdzierania plakaty z podobizną Ezio. Im więcej ich zdejmiemy, tym bardziej zwiększy się synchronizacja. Dodatkowo mamy do zebrania strony atlasu Christoffy – każda taka strona odblokowuje osobne wyzwanie.

W grze są także ukryte skarby. Kiedy na ekranie pojawiają się zakłócenia, trzeba potrząsnąć urządzeniem (iPhonem OS), by odkryć ścieżkę do ukrytego skarbu (artworków z oryginalnej gry). W wersji na iPhone są także triki animusa umożliwiające odblokowanie cheatów pomagających z punktami synchronizacji.



Ocena

Pozycja dla fanów serii Assassin's Creed, choć niekoniecznie z serii „muszę ją mieć”. Gracze przyznali jej 7,6/10 punktów.

  • Autor: Wega
  • Data dodania: 26-05-2010
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (17)

3. SOAP98115-08-2010, 18:51Mogli by to wydać na PSP
4. michax23124-09-2010, 16:13coś niemorzliwego bo to nawet nie jest gra
5. SzafarzCienia709-10-2010, 10:22ale dlaczego nie mogą tego na pc wrzucić, noo? wiem, że biznes idzie, zwłaszcza dla tych co produkują konsole itp, ale DLACZEGO!? ja chcę na pc!
6. asasyn01-01-2011, 22:21grafika jak w mario
7. kokos511109-02-2011, 16:39yyyyy... i kiedy to ma sie dziać? przeciez brotherhood dzieje sie od razu po AC II :confused:
8. kondzio1995609-02-2011, 16:42@kokos511-jeśli chciałoby ci się looknąć na datę wyprawy Kolumba to dowiedziałbyś się że takowa odbyła się w 1492r. Akcja Discovery dzieje się więc gdzieś tak po przyjęciu Ezio do asasynów.Swoją drogą szkoda że nie wydano tej gry na PC,bo fabułę ma przyzwoitą.
9. ichiroo14-02-2011, 14:15Lepiej było dać screeny z iPhone'a bo tam nie ma takiej pikselizowatej grafiki
10. TheAssasin12030-04-2011, 14:18michax23 to jest gra na Nintendo DS. Nie spodziewaj się super extra grafiki jak na PS3
11. altair10007-06-2011, 18:12czemy nie na psp? ja chcę na psp!
12. ShadowRegis122-06-2011, 01:09Na dsie też nie ma rozpikselowanej grafiki. Wiem, bo mam a gra- całkiem miła odmiana
13. yy......jajko27-07-2011, 14:04te discovery jest beznadziejne ale i tak lepsze niż na telefon xD
14. kludkiewicz98118-04-2012, 16:29Z tymi zdjęciami to trochę nieprawda...
15. angar45616-08-2012, 14:57ale czemu nie w 3D ?kroniki altaira mają wprawdzie gorsza grafikę ale wygląda jak gra
16. ¤ Altair 1230-09-2013, 19:10na kompie istnieją emulatory :)
polecam fajna gierka
17. (usunięty)03-11-2013, 11:51fajne polecam

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
200
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza