Zakon Assassin's Creed


Fabuła Assassin's Creed: Bloodlines

Assassin's Creed: Bloodlines jest grą na konsole PSP. Wydarzenia w niej mają miejsce w krótkim czasie po zakończeniu Assassin's Creed. W Bloodlines ponownie wcielamy się w Altaira. Gra przypomina swoją pierwszą część i stanowi połączenie między dwiema częściami przeznaczonymi na PC/PS3/Xbox 360. Ezio w ACII zbiera strony Kodeksu, zaś w Bloodlines dowiadujemy się, jak te strony powstały.


Historia (spoiler)

AC Bloodlines

Altair odkrywa, że Templariusze udali się na Cypr. Rusza więc za nimi i kolejno ich eliminuje. Kiedy Templariusze wycofują się z Ziemi Świętej, po śmierci Roberta de Sable, Asasyni podążają za nimi na wyspę. Altair znajduje nowych sprzymierzeńców i wrogów, pomaga lokalnemu ruchowi oporu przeciwko okupacji Templariuszy, zabija ich kolejnych przywódców. W międzyczasie uczy się coraz więcej o sobie i o Fragmencie Edenu, a także o środkach podejmowanych przez jego wrogów, pragnących władzy i pokoju.


Blok Pamięci 1

Gra rozpoczyna się, gdy Altair prowadzi atak na Templariuszy w porcie Akki, gdzie jego wrogowie wsiadają na statki i odpływają na Zachód. Altair wspina się na balkon, z którego ma widok na port, i znajduje Marię, która poprzednio była prawą ręką Roberta de Sable (i która była podstawiona za niego w AC1), rozmawiającą z różnymi strażnikami Templariuszy. Maria mówi, że chciałaby towarzyszyć Templariuszom w drodze na Cypr, ale oni twierdzą, że nie jest to dobry pomysł, gdyż nowy Wielki Mistrz Templariuszy, Armand Bouchart, z pewnych powodów nie darzy Marii szacunkiem.

Po rozmowie z Templariuszami Altair staje przed Marią. Maria pyta go, czy teraz przybył dokończyć to, czego nie zrobił wcześniej. Rozpoczyna się walka, podczas której Altair omal nie pozbawia Marii życia – jednak decyduje, że pozwoli jej żyć nieco dłużej. Wypytuje ją o plany, jakie Templariusze mają względem Cypru, Maria zaś lekceważąco odpowiada, że „każdy zasługuje na wakacje…” Ostrzega później Altaira, że Templariusze zrobią wszystko, by odebrać mu Fragment Edenu. Altair bierze Marię jako więźnia. Omawia z innym Asasynem obecne zamieszki na Cyprze. Kiedy dowiaduje się, że Król Ryszard sprzedał Templariuszom całą wyspę, postanawia dowiedzieć się wszystkiego o ich planach. Prosi Asasyna, by wysłał wiadomość do ich kontaktu na Cyprze, że wkrótce tam przybędzie.

Kodeks Scena 1: Altair siedzi przy dużym biurku zastawionym księgami i robi wpis do swojego Kodeksu. Pisze, że nie wie, czy moc Jabłka Edenu miała być naprawdę złem, ale jeśli znajdzie dowód na to, że tak, to ma nadzieję, że znajdzie w sobie siłę, by je zniszczyć.


Blok Pamięci 2

AC Bloodlines

Altair popłynął łodzią do Limassol, w towarzystwie swojego więźnia, Marii. W porcie zatrzymują go strażnicy patrolujący nabrzeże. Kiedy Altair mówi im, że jest Asasynem, jeden z tych ludzi przedstawia się jako Aleksander, członek cypryjskiego ruchu oporu i kontakt Asasynów na Cyprze. Aleksander pyta o kobietę towarzyszącą Altairowi; Altair odnosi się do niej „dziewczyna Roberta de Sable”, mówi, że ma nadzieję użyć jej jako przynęty na Templariuszy, którzy się ujawnią. Aleksander proponuje, że odprowadzi Marię do kryjówki Ruchu Oporu, Altair się zgadza. Ma teraz czas spokojnie rozejrzeć się po Limassol.

W końcu Altair dociera do kryjówki Ruchu Oporu, dowiaduje się od Aleksandra, że przywódca Templariuszy w Limassol ukrywa się w Zamku Limassol. By się tam dostać, Altair musi zabić kapitana Straży Templariuszy, by Osman, Templariusz pracujący jako szpieg dla Ruchu Oporu, mógł awansować na wyższy stopień wśród strażników. Altair opuszcza kryjówkę i wykonuje swoje zadanie, po czym wraca do bazy. Ma teraz porozmawiać z Osmanem i dostarczyć mu zaszyfrowaną wiadomość: „Życz swojej babci wszystkiego najlepszego z okazji urodzin – wówczas on Ci zaufa”.

Altair dociera do Osmana, pozostając niezauważonym, dostarcza mu wiadomość od Aleksandra. Osman śmieje się, chwaląc swoją kochaną, zmarłą babcię, i mówi Altairowi, że zmniejszy ilość wartowników Zamku, by Altair mógł dosięgnąć przywódcę straży Templariuszy, Fryderyka Czerwonego. Osman mówi Altairowi, że Templariusze zbudowali na Cyprze coś w rodzaju Archiwum, w którym przechowują bronie i informacje. Po krótkim spotkaniu Altair wraca do bazy Ruchu Oporu, mówi Aleksandrowi, czego się dowiedział, po czym wyrusza na przeszpiegi do Zamku Limassol.

Altair zostaje zauważony w Zamku przez Fryderyka Czerwonego na dziedzińcu. Rozpoczyna się walka, zakończona śmiercią Fryderyka. Altair ucieka z zamku i wraca do kryjówki. Kiedy wchodzi do miasta, dowiaduje się, że baza Asasynów została zaatakowana. Musi pokonać napływające fale Templariuszy przy kryjówce. Wkrótce przekonuje się, że Maria zniknęła. Zastanawia się, czy uciekła, czy została pojmana. Altair dociera jej śladem do Placu Katedralnego, gdzie znajduje obecnego Wielkiego Mistrza, Armanda Boucharta, w otoczeniu straży, wrzeszczącego na Cypryjczyków za śmierć Fryderyka Czerwonego. Nagle pojawia się Maria, wołająca Boucharta. Ma ciągle związane ręce. Ostrzega Boucharta, że na Cypr przybyli Asasyni. Bouchart przyjmuje jej słowa zimno, stwierdza, że ona sama pracuje dla Asasynów. Maria jest wściekła, ale zanim może wyrazić sprzeciw, Bouchart aresztuje ją i każe ją zabrać.

Altair zamierza ratować Marię zamiast śledzić Boucharta. Zajmuje się pilnującymi ją strażnikami, w zamian Maria obrzuca go obelgami, że przez niego traktowana jest jak zdrajczyni przez swoich kolegów Templariuszy. Ostrzega, że zabije Altaira, kiedy tylko będzie mieć okazję. On zaś mówi, że jeśli go zabije, to nigdy nie znajdzie Jabłka Edenu. Oboje wracają do Aleksandra, by porozmawiać o Armandzie Boucharcie. Aleksander mówi, że Armand Bouchart był odpowiedzialny za podpalenie kryjówki Ruchu Oporu, zanim odpłynął łodzią do Kyrenii. Aleksander wierzy, ze jego przyjaciel Pasha pomoże Altairowi dostać się do Kyrenii. Altair opuszcza Marię i Aleksandra i idzie szukać Pashy w dokach.

Kiedy go znajduje, prosi go o przetransportowanie do Kyrenii. Pasha nie utrudnia mu zadania, dzieli się także z Altairem plotkami, że tajemnicze artefakty są przewożone przez Piratów Templariuszy Wielkim Statkiem do Kyrenii. Altair zostawia Pashę i idzie na przeszpiegi do Wielkiego Statku, przeszukuje całą jednostkę i znajduje dokumenty. W tych papierach jest sporo błędów i przeinaczeń. Altair wraca do Aleksandra i Marii.

Altair mówi, że wyruszy do Kyrenii. Aleksander każe mu spotkać się z przywódcą Ruchu Oporu w Kyrenii, Barnabasem, który jest przyjacielem Aleksandra i z pewnością może pomóc Altairowi. Jednak problem w tym, że od miesiąca nie otrzymał od niego żadnych wieści. Altair żegna się z Aleksandrem i płynie wraz z Marią łodzią Pashy. Maria walczy, próbując się uwolnić, ale na końcu się poddaje.

Kodeks Scena 2: Altair pisze, że nie wie, skąd się wzięły Fragmenty Edenu, ale jest niemal pewien, że nie posiadają one boskiej mocy. Czuje, że artefakty zostały zrobione przez ludzi i dopasowane do ich charakterów.


Blok Pamięci 3

Znajdujemy Altaira i Marię na statku. Altair zauważa pierścień na palcu Marii i pyta o niego. Maria mówi, że otrzymała go od poprzedniego dowódcy (być może kochanka), Roberta de Sable, jako znak wysokiej rangi w Zakonie Templariuszy. Altair rozmawia z nią na filozoficzne tematy, próbując przekonać ją, że Templariusze w zły sposób postrzegają świat. Mówi o ciekawych naukach greckiego filozofa Empedoklesa, który jako pierwszy głosił dziwne teorie na temat doboru naturalnego. Podkreśla ważność wolnej myśli, ostrzega Marię, że Templariusze planują osiągnąć pokój zabierając ludziom wolną wolę. Maria w pewien sposób zgadza się z Altairem, ale jest raczej powściągliwa.

W dokach w Kyrenii Altair i Maria mają wspiąć się po drabinie na pokład statku. Altair przecina więzy Marii, by mogła się wspiąć, ale kiedy jego uwagę odwracają nastawieni na walkę piraci, Maria kopie Altaira, zrzucając go z drabiny i ucieka. Altair po pokonaniu piratów ucieka do portu w Kyrenii. Po krótkim czasie znajduje Marię wśród kilku ludzi, którzy ocalili ją z rąk wściekłych piratów. Przywódca tych ludzi przedstawia się jako Markos, żołnierz niskiej rangi w Ruchu Oporu. Altair prosi go i jego ludzi, by zaopiekowali się Marią, by mógł zwiedzić wyspę, na co Markos przystaje.

Altair znajduje Kryjówkę Ruchu Oporu w Kyrenii i wchodzi do środka. Wita go człowiek, który nazywa siebie Barnabasem, po krótkiej rozmowie z Altairem mówi mu o Zamku Buffavento, gdzie Armand Bouchart przetrzymuje swoich więźniów. Jest to stara posiadłość, którą Templariusze przejęli po poprzednim dziedzicu. By pomóc Altairowi, Barnabas prosi go o przysługę dla Ruchu Oporu. Altair musi znaleźć Jonasa, szanowanego kupca uznawanego przez Barnabasa za zdrajcę.

Altair znajduje Jonasa i przesłuchuje go. Jonas mówi o nagrodzie za głowy Altaira i jego „żony”. To nie wróży dobrze Altairowi, za brak szacunku odbiera on Jonasowi życie. Potem wraca do portu, by znaleźć Marię. Markos i ona są atakowani przez Templariuszy. Altair pomaga tej dwójce wydostać się z opresji, a następnie prosi Markosa, by zaprowadził Marię do kryjówki Asasynów w Kyrenii, na co ten się zgadza. Zanim Altair ich opuszcza, rozmawia z Marią o „Byku” – człowieku zwanym przez Marię Molochem. Ma być on człowiekiem odpowiedzialnym za zastawioną na nich zasadzkę. Altair spotyka się jeszcze z Barnabasem, gdy wszyscy zbierają się w bazie Ruchu Oporu.

W kryjówce Altair znów rozmawia z Barnabasem - najwidoczniej śmierć Jonasa wywołała w mieście zamieszki. Barnabas twierdzi, że trzeba zabić fanatyków wywołujących zamieszki, Altair podejmuje się tego zadania. Po powrocie do bazy znajduje tam już Markosa i Marię, ale nigdzie nie ma Barnabasa. Altair rozmawia z Marią o człowieku zwanym Molochem – pyta, gdzie można go znaleźć. Maria zdaje sobie sprawę, że powiedziała więcej niż powinna, ostrzega Altaira, by z nim nie walczył, gdyż nie da rady go pokonać. Altair nie myśli dwa razy i rusza do Zamku Kantara, gdzie ukrywa się Moloch, próbuje go tam zabić. Moloch przerywa jednak atak Asasyna i rzuca go na ziemię. Rozpoczyna się walka, z której Altair wychodzi zwycięsko, zabija Molocha, po czym opuszcza Zamek Kyrenii i bezpiecznie wraca do bazy Asasynów.

Kodeks Scena 3: Altair zastanawia się, dlaczego wśród ludzi jest tak dużo przemocy. Wierzy, że ludzie nie mogliby żyć bez siebie, a jednak zabijają się dla władzy. Wierzy, że świat nie został stworzony przez boską istotę – wygląda raczej na pracę szaleńca.


Blok Pamięci 4

AC Bloodlines

Altair dociera do kryjówki i rozmawia z Markosem, dowiaduje się, że nikogo poza nim nie ma. Markos mówi, że przybyli Templariusze i zabrali Marię oraz pozostałych. Markos opowiada także o Mrocznej Wyroczni z zamku Buffavento, o której wspominali Templariusze, ale Altair wierzy, że za atak odpowiedzialny był Barnabas. Markos jest zdziwiony tą sugestią i twierdzi, że przywódca ruchu oporu, Barnabas, został stracony w dniu przed przybyciem Altaira do Kyrenii. Staje się jasne, że Agent Templariuszy podszywał się pod Barnabasa.

Markos mówi Altairowi, że Templariusze przeprowadzają egzekucje na żołnierzach Ruchu Oporu na rynku. Altair udaje się na rynek, zapobiega egzekucji i ocala żołnierzy. W bazie Markos mówi mu, że jeszcze kilku członków Ruchu Oporu jest ciągle uwięzionych. Altair znajduje i przesłuchuje strażnika więziennego, który mówi, że klucze do więzienia ma tylko jeden Templariusz, którego można znaleźć w Posterunku Krzyżowców. Altair odbiera strażnikowi życie.

Altair udaje się do Posterunku Krzyżowców, zabija straże, kradnie klucze do cel i wraca do portu Kyrenii. W porcie przebija się do cel i uwalnia więźniów, ale nie ma wśród nich Marii. Uwolnieni ludzie mówią, że syn Molocha, Shalim, zabrał Marię skutą łańcuchami. Altair idzie porozmawiać o tym z Markosem. Po powrocie do kryjówki, obaj decydują, że należy złożyć wizytę Mrocznej Wyroczni, o której mówią Templariusze – gdyż zdaje się, że Wielki Mistrz Armand Bouchart zna każde posunięcie Ruchu Oporu.

Altair znów udaje się do Zamku Buffavento, by poszukać Mrocznej Wyroczni. Podsłuchuje kłótnię między Armandem Bouchartem a Shalimem dotyczącą ucieczki Marii – najwidoczniej Maria zdołała wyśliznąć się Shalimowi. Dodatkowo, Armand Bouchart prosi Shalima, by wysłał wiadomość Aleksandrowi w Limassol. Altair jest zszokowany, że Aleksander pracował dla Templariuszy.

Altair przemierza dalej Zamek, by na samym dole znaleźć Mroczną Wyrocznię. Musi z nią walczyć i na końcu ją zabić – nie pozostawiła mu ona żadnego wyboru. Zanim Mroczna Wyrocznia wydaje ostatnie tchnienie, plecie coś o swoim poświęceniu Bożej woli, i że nic nie można z tym zrobić. Po jej śmierci Altair opuszcza zamek i wraca do kryjówki Asasynów.

Kodeks Scena 4: Altair zastanawia się nad Tymi, Którzy Przybyli Przed Nami. „Kim oni są? Co ich prowadziło? A te tak zwane artefakty były tylko zabawkami, czy zostały stworzone dla wyższych celów?”.


Blok Pamięci 5

Kiedy Altair znów jest w kryjówce, rozmawia o pozycji Shalima. Ponieważ Markos nie może mu dostarczyć wiele informacji na jego temat, Altair decyduje się wyśledzić go samodzielnie i dowiedzieć się więcej o Templariuszach i ich Archiwum. Znajduje Shalima w sercu Kyrenii, ucztującego z kobietami i wydającego cudze pieniądze. Altair decyduje się najpierw zabić ludzi, z którymi podróżuje Shalim, po czym zaczyna zabijać pojedynkujących się. Po dokonaniu tych zabójstw wraca do Markosa po informacje. Markos wysyła Altaira do uczonych, gdyż Shalim często przychodzi do kościoła do spowiedzi. Altair znajduje jednego z nich i pyta go o spowiedzi Shalima, ale uczony nie może o tym mówić w miejscach publicznych i każe Altairowi wrócić później.

Niespodziewanie syn Molocha przerywa konwersację, stając na środku Posterunku Krzyżowców i przemawiając do każdego przechodnia. Nie jest to jednak Shalim, lecz Shahar, bliźniak Shalima, ale nie wie o tym ani gracz, ani Altair. Shahar jest dużo mądrzejszy od Shalima, przedstawia bardzo racjonalne argumenty przemawiające za lojalnością wobec Templariuszy. Kiedy Altair idzie porozmawiać z uczonym po raz drugi, uczony zostaje zabity przez spadające na niego z góry drewniane konstrukcje. Kiedy Altair szuka powodów tego wypadku, zauważa tajemniczego, zamaskowanego Templariusza na dachu. Rozpoczyna za nim pościg, ale po długiej ucieczce tajemnicza postać znika mu w końcu z oczu. Altair szuka wskazówek, znajduje pierścień Marii w miejscu, gdzie ostatni raz widział zamaskowaną postać. Decyduje, że najlepiej porozmawiać o tym z Markosem.

Z powrotem w kryjówce, Altair rozmawia z Markosem o pokręconych sposobach działania Templariuszy. Wyraża nadzieję, że znów odnajdzie Shalima. Markos mówi, że można go często spotkać w porcie, gdy przybywa transport uroczych żon.

Altair udaje się do portu i znajduje tam Marię, przebraną za brankę, chcącą wśliznąć się palankinu zmierzającego do Zamku Świętego Hilarego. Altair rusza za nią, ale zauważa, że na drodze jest pełno Templariuszy szukających ich oboje. Altair decyduje się oczyścić ścieżkę, szybko pozbywa się strażników po drodze do Zamku Świętego Hilarego. Po dotarciu do zamku palankin zatrzymuje się i wychodzi z niego Maria. Czeka tam na nią dwóch Strażników Templariuszy i odprowadzają ją do zamku. Altair bez chwili wahania znajduje inną drogę do środka.

W końcu Altair znajduje Wielki Hall. Tymczasem Maria wślizguje się do prywatnego pokoju Shahara i sprzecza się z nim na temat nikczemnych planów Templariuszy dotyczących „Jabłka Edenu”. Pyta Shahara, co Templariusze mają zamiar zrobić z artefaktem. Shahar twierdzi, że Templariusze nie pragną wolności, tylko chcą zaprowadzić wszelkimi sposobami porządek. W tym momencie Altair wpada do pokoju, przepraszając za nagłe najście. Shahar wzywa na pomoc Shalima. Maria wyślizguje się z uścisku Shahara i zabija dwóch strażników, którzy próbują ją powstrzymać. Altair i Maria stoją obok siebie, naprzeciwko Shahara i Shalima. Altair uśmiecha się mówiąc – „ich dwoje… i nas dwoje”. Maria wybucha śmiechem i ucieka. Altair sam musi pokonać w walce braci, odbiera im obu życie. Ucieka z zamku i kieruje się do kryjówki. Po wejściu do niej Markos mówi mu, że statki Templariuszy opuszczają port Kyrenii. To prowadzi Altaira do wniosku, że Archiwum Templariuszy nie znajduje się w Kyrenii, gdyż na pewno nie zostawiliby go niestrzeżonego. Ponieważ wszystkie statki wracają do Limassol, Archiwum musi się tam znajdować. Altair żegna się z Kyrenią.

Kodeks Scena 5: Altair wspomina poprzedniego przywódcę, Al Mualima, i to, w jaki sposób Mistrz zdradził go, używając Jabłka Edenu, tylko z powodu niewielkiej wątpliwości będącej w umyśle Altaira. Na szczęście był w stanie ogarnąć prawdę w swoim umyśle i uwolnić się od wątpliwości i niewiary.


Blok pamięci 6

AC Bloodlines

Altair z powrotem jest w Limassol, on i Markos uważają, że tutaj powinno być Archiwum Templariuszy. Altair rusza do kryjówki Ruchu Oporu w Limassol i zaczyna kłócić się z Aleksandrem. Obaj oskarżają się wzajemnie o zdradę, dopóki Aleksander nie ujawnia, co zawierała przesyłka, jaką otrzymał od Boucharta z Kyrenii; głowę prawdziwego Barnabasa w worku. Altair gardzi tym, mówi Aleksandrowi, że nie był to człowiek, którego spotkał w Kyrenii. Dodatkowo Aleksander opowiada historie o Templariuszach mordujących i plądrujących Limassol podczas nieobecności Altaira. Co więcej, szybko rozprzestrzeniają się fałszywe raporty o domniemanej zdradzie Altaira (śmierć Jonasa), wielu przywódców Ruchu Oporu zwróciło się przeciwko Altairowi.

Altair chce głów ludzi odpowiedzialnych za morderstwa i kradzieże, idzie więc na rynek, gdzie walczy z Kapitanem Templariuszy Pojedynkujących Się. Udaje się później na piracki statek Templariuszy w porcie i zabija kapitana. W końcu Altair idzie odebrać życie nowemu Kapitanowi Templariuszy na Placu Katedralnym Limassol. Rozpoczyna się walka, z której oczywiście Asasyn wychodzi zwycięsko.

Altair dowiaduje się o niedawnych zabójstwach w porcie i przesłuchuje Strażnika Portowego, chcąc dowiedzieć się, co się stało. Człowiek ten utrzymuje, że nie wie, ale jego ludzie zeszłej nocy zostali zabici, gdy Kapitan Templariuszy miał pilnować portu. Prawdopodobnie Kapitan modli się w Katedrze, Altair rusza zatem na jego poszukiwania. Templariusz na jego widok zaczyna uciekać, broni go kilka grup strażników. Altair zabija ich wszystkich, a następnie przesłuchuje Kapitana i dowiaduje się, że odpowiedzi znajdzie u człowieka imieniem Demetris, bogatego krawca na rynku. Altair zabija Kapitana i udaje się do Demetrisa.

Po wejściu do jego domu, znajduje Demetrisa w otoczeniu kobiet. Altair oskarża kupca o przyjmowanie łapówek, by Bouchart mógł z powrotem wrócić do Limassol. Demetris mówi, że nic o tym nie wie. Altair naciska coraz bardziej, by Demetris wyjawił prawdę, lecz kupiec ginie od noża, który ktoś rzucił w jego plecy. Altair próbuje znaleźć sprawcę, lecz znów spotyka tylko tajemniczego Templariusza, który szybko ucieka. Altair wspina się na górę tak szybko, jak to możliwe, ale na próżno, zamaskowany wojownik znika. Altair decyduje, że najlepiej będzie porozmawiać o tym z Aleksandrem i wraca do kryjówki Ruchu Oporu.

Po wejściu do bazy Altair nie zastaje tam Aleksandra. Jest tam tylko notka zostawiona przez niego. Pisze, że ma pewien plan i chce, by Altair przyszedł na dziedziniec Zamku Limassol. Altair udaje się we wskazane miejsce, ale pozostaje ostrożny. Po przejściu przez bramy Zamku znajduje martwe ciało Aleksandra na środku dziedzińca.

Pojawia się tajemniczy Templariusz, tym razem bez maski, i rozmawia z Altairem tak, jakby ten był już martwy. Jest to ten sam człowiek, który poprzednio podawał się za Barnabasa – Agent Templariuszy. Nagle mieszkańcy miasta zaczynają szturmować bramy zamku. Szukają Altaira. Kiedy rozwścieczony motłoch się zbliża, Altair wyjmuje Jabłko Edenu zza swojego pasa i używa go. Mówi ludziom, że zostali oszukani, i że muszą zebrać swoich żołnierzy przeciwko Templariuszom, by odzyskać Cypr. Ludzie zatrzymują się, skołowani, zahipnotyzowani, po czym opuszczają to miejsce. Templariusz jest zadowolony, że Jabłko Edenu znalazło się tak blisko, i chce go oczywiście zabrać. Zanim jednak zaatakuje Altaira, miecz przebija jego pierś. Ginie z ręki Marii. Tajemniczy Agent Templariuszy spada trzydzieści stop w dół na dziedziniec, martwy.

Maria rozmawia z Altairem o Jabłku Edenu. Altair ostrzega ją, że jest to niebezpieczna broń w ręku niewłaściwego człowieka. Maria zauważa, że nie ma pewności czy ręce Altaira są „właściwe”. W tym momencie pojawia się grupa Templariuszy na dziedzińcu, Maria każe Altairowi biec za sobą po schodach. Niestety wrogowie Altaira są blisko, a on musi odpierać ich kolejne ataki. Po walce biegnie po schodach i przechodzi przez ukryte przejście w ścianie, przez które wcześniej uciekła Maria.


Blok Pamięci 7

Altair znalazł się w Archiwum Templariuszy, dobrze ukrytym pod Zamkiem Limassol. Jego ostatnim zadaniem jest zabicie Armanda Boucharta, Wielkiego Mistrza Zakonu Templariuszy. Altair walczy w Archiwum, na koniec znajduje Marię zmagającą się z samym Bouchartem. Armand jest uzdolnionym wojownikiem i odrzuca Marię przez cały pokój, kiedy Altair przybywa. Altair zaczyna walkę z Bouchartem, który w międzyczasie opowiada historię o Archiwum, utrzymując, że jego istnienie było trzymane w tajemnicy na Cyprze przez wiele dekad. Niestety, poprzedni Cesarz Cypru Isaac Comnenus był głupcem, a przez jego idiotyczne działania wyspa przeszła w ręce Króla Ryszarda. W obawie, by brytyjski król nie odkrył Archiwum, Templariusze wykupili od niego wyspę, którą bez trudu rządzili, gdy oficjalnie władcą był Comnenus. Lecz mijał czas, a Templariusze musieli działać. Kiedy Altair był w Kyrenii, Templariusze opróżnili Archiwum z artefaktów i przewieźli je statkiem gdzieś indziej. Armand Bouchart mówi, że Altair musi jednak pozostać. Rozpoczyna się walka.

Po zaciętej walce Altair przebija wreszcie ostrzem cialo Armanda. Bouchart mówi, że Altair naprawdę żyje zgodnie z wytycznymi swojej wiary. Altair twierdzi, że Armand nie postępował podobnie względem Templariuszy, Templariusze zapomnieli prawdziwego znaczenia swojej wiary. Armand rzekł, że było to tylko „poszerzanie horyzontów…”. Altair mówi, że Jabłko Edenu nie trafi do niczyich rąk, lecz zostanie u niego, by w Ziemi Świętej zapanował pokój. Armand odpowiada, że Altair powinien go strzec, ostrzega go, że kiedy przyjdzie czas, Altair dojdzie do takich samych wniosków, co Templariusze. Po tych słowach wyzionął ducha.

Altair zostawia Armanda Boucharta, by skonał, i podchodzi do Marii, leżącej nieprzytomnie. Budzi ją. Oboje chcą opuścić Archiwum, które zaczyna się powoli zawalać. Altair pomaga Marii wspiąć się na górę i idzie za nią, ledwo udaje im się uciec, zanim wszystko legnie w gruzach.

Po ucieczce z Zamku Limassol, Altair i Maria udają się do doków, oboje zastanawiają się, co jeszcze przyniesie im życie. Maria mówi Altairowi, że nie chce być już Templariuszką, ani nie chce poszukiwać prawdziwego ducha, który kiedyś kierował Templariuszami. Nie chce także wracać do Anglii. Wspomina, że może będzie przez jakiś czas podróżować, gdzieś na daleki Wschód – do Indii lub dalej.

Maria pyta Altaira o jego plany. Altair przypomina o swoim poprzednim poświęceniu dla Wiary, ale zdaje sobie sprawę, że jego cele życiowe się zmieniły dramatycznie, odkąd zginął Al Mualim. Altair mówi o swojej ciekawości dotyczącej Jabłka Edenu, nie wynikającej z chciwości, ale z podziwu dla wiedzy. Ma nadzieję nauczyć się wszystkiego, co może, o artefakcie; dlaczego on tutaj jest i co miał on spowodować. Maria twierdzi, że to bardzo dużo do nauczenia się w ciągu jednego życia, ale Altair odpowiada, że „jedno życie może być wystarczające”. Maria pyta, dokąd Altair się uda. Altair mówi „Wschód”, po czym odchodzi z portu. Maria podąża za nim.

Kodeks Scena 6: Altair zastanawia się, dlaczego życie toczy się wokół chaosu, wojny i morderstw. Świat otrzymał tak wspaniałe dary jak Jabłka Edenu. Jaki jest cel ludzkości? Kiedy Altair zapisuje swoje rozważania w Kodeksie, wchodzi Maria i opiera się na jego ramieniu, niemal tak samo jak żona…



Wrogowie

AC Bloodlines

Strażnicy Templariuszy – w różnych wydaniach (bialy strażnicy, czerwoni, różnokolorowi, chudy i przypakowany strażnik z obnażoną klatką piersiową) – podstawowi wrogowie Altaira w grze.

Łucznicy Templariuszy – jak w innych częściach, patrolują dachy i mogą walczyć wręcz.

Elitarni Strażnicy Templariuszy – wielcy strażnicy z tarczami. Prowadzą innych strażników, strzegą różnych lokacji jak więzienia, zamki i Archiwum.

Rycerze Templariusze – dobrze wyszkoleni wojownicy, członkowie Zakonu Templariuszy. Noszą hełmy wyróżniające ich spośród innych wrogów.

Piraci – spotykanie w okolicach doków Limassol i Kyrenii. Wiedzą o nagrodzie za głowy Marii i Altaira, więc atakują, czasem w grupach, by ich dostać.

Fanatycy – zwolennicy Molocha, znani ze swojej agresywnej natury i silnej wiary graniczącej z obłędem

Pojedynkujący Się – bandyci zatrudniani przez Templariuszy jako żołnierze. Jako broni używają mieczy do pojedynków. Czasem wyłudzają coś, grożą lub torturują ludzi. Większość z nich jest pod rozkazami Shalima.


Połączenie z innymi urządzeniami

Możesz zbierać Monety Templariuszy i Skarby na PSP, by później podłączyć je do PS3 i otrzymać na obu platformach bonusy. Jeśli gracz zainwestuje w ulepszenie Zdrowia i Broni w ACII na PS3, to samo ulepszenie zostanie odblokowane w AC: Bloodlines. Również każda broń wroga zabitego w grze AC: Bloodlines znajdzie się w Willi w ACII.

UlepszenieOdblokowywane przezOpis
Kodeks FilozoficznyZebranie stron Kodeksu w ACIIZwiększa synchronizację Altaira. Ilość dodawanego życia zależy od ilości stron, jakie udało Ci się zebrać.
Kodeks, Zbroja Ukryte OstrzeZebranie strony Kodeksu, dzięki której Ezio może blokować uderzenia ukrytym ostrzemUlepszenie ukrytego ostrza Altaira, dzięki czemu może nim blokować.
Kodeks, Wąskie Ostrze Ukryte OstrzeZebranie strony Kodeksu, która pozwala Ezio nosić dwa ukryte ostrzaAltair otrzymuje większe zdolności kontrowania.
Kodeks, Ukryty PistoletZebranie strony Kodeksu, która pozwala Ezio na używanie ukrytego pistoletuPozwala Altairowi rzucać nożami, gdy używa ukrytego ostrza.

Odbiór

Gra została przyjęta średnio. Główną jej wadą jest to, że jest pusta, na ulicach jest mało ludzi, projekt miasta jest nieciekawy, ze względu na odległości między budynkami utrudniające free-running, nie ma takiej płynności, jak w wersjach na PC, PS3 czy Xbox 360. Gra jest także frustrująco liniowa w porównaniu z innymi częściami, naraz można wykonać tylko jedną misję, nie ma motywacji do eksplorowania terenu, poza zbieraniem Monet Templariuszy.

  • Autor: Wega
  • Data dodania: 11-02-2010
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (30)

16. Krzysztof00_09-11-2011, 17:55Mnie trochę denerwuje to że nie widać na plecach Altaira sztyletu jak w jedynce na PC, a gra SUPER! :)
17. eden1999109-11-2011, 20:56wg. mnie ta gra graficznie (jak na psp) nalezy do pierwszej piatki a fabula jest przemyslana i wspolgra z caloscia serii a nie jak assassin creed discovery gdzie niewiadomo gdzie to sie dzialo bo brotherhood zaczyna sie od razu po ac 2.A tak poza tym producenci nawiazali do marii czyli jak wiadomo przyszlej zony altaira ale mam na dzieje ze zostanie to powiedziane oficialnie w revelations.
18. (usunięty)10-12-2011, 18:04mam ją i przechwalają ją,a i ma dużo błędów graficznych
19. Aaltaiir28-01-2012, 19:59dla mnie armand był troche trudny a poza tym łatwo.najłatwiesi buli shalim i sharar.a the witch trzeba atakować tak : blok i szybko potem atak,blok... itd.
20. (usunięty)11-02-2012, 20:50SUPER GRA MI SIE PODOBA PRZESZEDŁEM 5 RAZY I CIĄGLE MAŁO
21. oskarszczesny130-04-2012, 15:33można odblokować dodatkowe rzeczy bez łączenia się z PS3?
22. assassin pcreed103-05-2012, 11:21mam jest super:)
23. Fenrir126-05-2012, 01:04Debilne to robienie części gry na inne platformy... Żeby znać cała fabułę, trzeba mieć wszystkie konsole :-/
24. Altair200103-08-2012, 21:45trudno pokonać THE WITCH ale jakoś Poszło
25. angar45631-08-2012, 19:01Najgorsze jest to że ubisoft nie było w stanie zrobić grę na nową platformę tworząc ac2 wjęc robiło ją to gryponime i nie wyszły im miasta,wrogowi,kombosy i fabuła też troche zanudza.Mogli by dać orli zwrok
26. Gugnia300027-04-2013, 11:41Czy ac bloodlines można kupić na PS Vite? bo miałem PSP, teraz mam Vite i gra mi się spodobała, fajnie było by zagrać w nią na Vicie...
27. Zbar30-04-2013, 18:55Nie pograsz sobie na Vicie
28. iten029-07-2013, 14:33w jakim czasie można przejść grę?
29. Fox406-04-2014, 19:08@iten0: ja po 5-6 godzinach (starałem się zebrać kilka dodatkowych achievementów) byłem gotowy
30. ventus seminati511-07-2014, 23:31Artykuł fajny lecz trochę za dużo razy jest powtórzony Altair. W grę grałem u kolegi i niezbyt mi przypadła do gustu

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
080
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza