Zakon Assassin's Creed


Podstawy rozgrywki Assassin's Creed: Brotherhood - Multiplayer

Zasady gry

Ostatecznym celem rozrywki jest uzyskanie większej liczby punktów od przeciwników. Podczas gdy liczba jawnych zabójstw pomaga, to droga do zwycięstwa prowadzi przez liczne bonusy, które omawiane są poniżej. Na przykład, zbliżanie się ukradkiem do celu, bez wykonywania działań zwracających uwagę zostanie nagrodzone bonusem Incognito.

Po rozpoczęciu nowej sesji, twoja postać pojawi się w niekreślonym wcześniej miejscu na mapie. Zauważ, że każdy mieszkaniec danej lokacji przypomina jedną z wielu dostępnych dla tego trybu gry postaci. Niektórzy będą wyglądać tak samo jak ty. Na początku gry wiesz jedynie, że prawdziwi gracze kryją się wśród mieszczan, a twoim zadaniem jest zabicie jednego z nich.

W tej zabawie w kotka i myszkę regularnie znajdziesz się w sytuacji gdzie przyjmiesz obie role- ofiary i zabójcy - jednocześnie. W trakcie poszukiwania swojego celu, inni gracze będą prawdopodobnie śledzić twoje ruchy. Ciche zbliżanie się może okazać się użyteczne jeżeli nie chcesz zostać wykryty zarówno przez prześladowcę jak i zdobycz. Jednocześnie musisz być gotowy do zmiany taktyki i natychmiastowej ucieczki jeżeli przeciwnik odkrył twoją pozycję.

Widok Ekranu

Ekran
  1. Dane Celu: Pokazuje skórkę agenta, na zabójstwo którego otrzymałeś kontrakt. Uważaj na sobowtóry i przebierańców. Gracze, którym również przydzielono twój cel, są przedstawieni jako niebieskie trójkąty obok obrazu ofiary.
  2. Kompas: kieruje i wyznacza wysokość na której znajduje się cel. Szerokość łuku wzrasta gdy zbliżasz się do ofiary, a w końcu staje się pełnym okręgiem kiedy jesteś bardzo blisko. Słaby niebieski odcień przeistoczy się w jasny niebieski kiedy cel znajdzie się w zasięgu wzroku. Strzałki, wskazujące drugorzędne cele (niebieskie) w misjach grupowych i prześladowców (czerwone), pojawiają się na zewnętrznej krawędzi okręgu.
  3. Poziom Wykrycia: Jak widoczny jesteś? Bieganie, wspinanie, brak szacunku wobec niewinnych oraz inne zachowania podchodzące pod wysoki profil, które wykonywane są w zasięgu wzroku twojego celu spowodują negatywne naruszenie poziomu wykrycia. Cel staje się świadomy twojej obecności jeżeli miernik jest pusty. W wyniku tego rozpoczyna się Pościg. Każdy nowy kontrakt rozpoczynasz w profilu Incognito jednak tracisz ten status jeżeli zostaniesz wykryty.
  4. Przycisk Zabójstwo ("Assassinate") i Blokada ("Lock"): wizualny znak nad głową celu wskazujący kiedy zabójstwo jest możliwie przez naciśnięcie przycisku Uzbrojonej Ręki (X na xbox, □ na ps3). Jeżeli gracz przejdzie do wysokiego profilu podczas gdy ty masz go w zasięgu wzroku, nad jego głową automatycznie pojawi się symbol przycisku Blokady Celu. Owy przycisk da ci przewagę nad ofiarą i uprawni do szybkiego zabójstwa.
  5. Miernik Pościgu: sekwencja pościgu rozpoczyna się gdy poziom wykrycia prześladowcy jest pusty. Miernik pościgu daje informacje obu postaciom za pomocą kolorów:
    • Czerwony - Cel jest w zasięgu wzroku prześladowcy
    • Żółty - prześladowca stracił cel z oczu
    • Niebieski - prześladowca stracił cel z oczu, a cel znajduję się w ukryciu
    • Biały - kolor miernika prześladowcy.
  6. Umiejętności, perki i streaki: ikony w tych oknach przedstawiają Twoje talenty, uzbrojenie i dostępne akcje, które w obecnej chwili są dla ciebie dostępne. Talenty które ładują się po użyciu wymieniane są na minutnik do czasu pełnego naładowania.
  7. Pozostały Czas: odliczanie do końca rundy
  8. Obecna Pozycja w Zestawieniu: zwycięstwo należy się graczowi z największą liczbą punktów pod koniec rundy. Ukończ rozgrywkę na podium, a otrzymasz bonus.
  9. Liczba Prześladowców: Liczba czerwonych znaczników reprezentuje liczbę osób śledzących ciebie.
  10. Wydarzenia Sesji: ten dział informuje cię o nowych zabójstwach, bonusach i innych wydarzeniach tej rundy.
Różnice w rozgrywce

Multiplayer działa jak uproszczona wersja gry single player – nie masz swojego inwentarza ani poszczególnych typów ataków. Multiplayer skupia się na skradaniu, ucieczce i szybkich zabójstwach. Nie ma tam żadnych strażników do zabicia, a interakcje w środowisku są automatyczne.

W multiplayerze zaczniesz opanowywać nowe zdolności, dzięki którym łatwiej osiągniesz swoje cele. Z początku widok ekranu może być trochę przytłaczający, ale po krótkim czasie stanie się twoim wiernym sojusznikiem.

Elitarne zabójstwa to czysta improwizacja ale jest jedna złota zasada: bądź w ruchu. Nigdy nie stój w jednym miejscu zbyt długo i nie myśl, że możesz nieskończenie długo oczekiwać na nadejście twojego celu. Pamiętaj, że gdzieś tam jest gracz, którego kompas prowadzi prosto do ciebie…

Kolejną istotną informacją do zapamiętania jest fakt, że w grze inni gracze mogą otrzymać ten sam cel, co ty. Jeżeli inny gracz otrzymał kontrakt na tą samą osobę i uprzedzi cię w zabójstwie, wtedy tylko on otrzymuje wszystkie punkty za dany cel.

Poruszanie się

Pierwszy warty uwagi ruch to Szybki Chód. Jest to domyślna metoda poruszania się, więc nie narusza ona twojego poziomu wykrycia. Niektóre postacie (np. Oficer) mają bardziej wyrazistą animację Szybkiego Chodu. Jeżeli jesteś zmuszony do ucieczki, za pomocą odpowiedniego klawisza możesz przepchnąć się przez tłum stojący na twojej drodze.

W trakcie spacerowania w tłumie, zauważysz, że ikonka "Assassinate" wyświetla się nad głowami postaci stających na twojej drodze. Zabicie niewinnej osoby sprawi, że stracisz swój kontrakt. W takich sytuacjach niezwykle przydatna jest funkcja "Lock" (namierzanie). Naciśnij "Lock" kiedy cel jest blisko lub przytrzymaj dłużej, aby prawidłowo wycelować w ofiarę z odległości. Nad głową celu powinna pojawić się wtedy niebieska kłódka, która pozwala ci odnaleźć ofiarę, jeżeli zniknie ona z oczu. Zaletą przycisku "Lock" podczas zbliżania się do celu jest to, że tylko Ty możesz użyć ikony "Assassinate", przez co masz czas na zaatakowanie w dowolnym momencie. Nie ryzykujesz przy tym zabicia niewinnych, jeżeli nagle twój cel ucieknie Ci sprzed nosa. Ikona "Lock" znika, kiedy stracisz cel z oczu i nie będziesz w stanie go odnaleźć po paru sekundach.

Jeżeli ofiara zrobi jakikolwiek ruch należący do Wysokiego Profilu na twoich oczach, nad jej głową automatycznie pojawi się ikonka "Lock".

Pościg i Ucieczka

Sekwencja Pościgu rozpoczyna się kiedy Poziom Wykrycia prześladowcy jest pusty. Najczęstszą przyczyną jest niepowodzenie - łowca ujawnił się celowi przez akcje Wysokiego Profilu wykonywane w zasięgu wzroku i kontynuowane aż do opróżnienia Poziomu Wykrycia.

W chwili, kiedy otrzymasz rolę prześladowcy, Poziom Pościgu pojawia się jako biała belka na twoim HUD. Musisz teraz zabić swój kontrakt zanim znów Ci ucieknie. Jeżeli jesteś w stanie podążać za nim i go nie zgubić, twój cel nie będzie mógł się schować. Jednak w chwili, gdy ofiara zniknie za rogiem lub gdy stracisz ją z oczu w jakikolwiek sposób, twój Poziom Pościgu również zacznie zanikać. Jeżeli biała belka zostanie opróżniona, znaczy to, że cel zdołał uciec. Stracisz przez to swój kontrakt i przegrasz pościg. Dobry pomysłem jest rozpocząć "free running" i wspiąć się na budynki aby mieć lepszy widok na osoby wokoło. Dzięki temu twój cel będzie miał więcej problemów z ukryciem się, a ty dostaniesz większą szansę na zabicie danej osoby za pomocą ataków z góry (za które otrzymuje się Bonusy). Zdolności takie jak Przyspieszenie także powinny wejść w użycie. Jedyne, co potrzebujesz, aby ponownie napełnić Poziom Pościgu to odzyskanie widoku kontraktu. Uwaga, Pościg może cię kosztować sporo cennego czasu podczas rozgrywki, jeżeli szybko go nie zakończysz.

Teraz odwróćmy role. Kiedy twoje HUD wykryje asasyna szybko zbliżającego się do ciebie, czerwona belka Poziomu Pościgu pojawia się, rozpoczynając pościg. Czerwony kolor oznacza, że twój prześladowca cię widzi, a czerwone strzałki ukazują z której strony nadchodzi wróg. Twoim pierwszym ruchem powinna być ucieczka i próba zgubienia drugiego gracza przez skręcanie w uliczki, wchodzenie do budynków bądź szybką zmianę wysokości. Używaj "chase breakers" (przerywaczy pościgu) aby oddalić się od napastnika. Jeżeli Ci się uda, Poziom Pościgu zmieni kolor na żółty i zacznie maleć. Osiągając żółtą belkę możesz schować się w stogu siana lub w innym możliwym do ukrycia się miejscu, aby zmienić wskaźnik pościgu na niebieski. Niebieski znacznik będzie malał bardzo szybko, jeżeli się ukrywasz. Jeśli twój napastnik nie odnajdzie Cię, zanim Poziom Pościgu straci ważność, znaczy że udało ci się dokonać Ucieczki. Dzięki udanym Ucieczkom możesz zdobyć dodatkowe punkty.

Nawet jeśli twojemu potencjalnemu zabójcy uda się Ciebie dogonić, nadal masz szansę na ucieczkę - do czasu, kiedy wróg nie naciśnie przycisku "Assassinate". Przy dużym szczęściu bądź dobrej taktyce możesz trafić go jako pierwszy dzięki ruchowi "Atak z zaskoczenia". Powoduje on chwilowe ogłuszenie napastnika i daje nam parę ekstra punktów. Warto mieć na uwadze fakt, że Atak z zaskoczenia ma dużo mniejszy zasięg od zwykłego Zabójstwa, więc w przypadku walki - przegrasz. Czekaj, aż twój wróg minie Cię i wtedy zaatakuj go od tyłu, zawsze skupiając się na ataku z zaskoczenia.

Kryjówki

Wozy i kopki z sianem oraz krzaki są idealnymi miejscami do ukrycia się w trakcie Ucieczki. Wszystkie zabójstwa wykonane z kryjówki zasługują na szczodrą ilość bonusowych punktów. Jednak twoja postać musi pozostać w miejscu, a drugi gracz powinien zbliżyć się do kryjówki. Ujmując to prościej - osoba wchodząca i wychodząca z kopki z sianem nie zalicza się do normalnej społeczności, a zamiast kryć się, zwraca na siebie większą uwagę.

Ciche poruszanie się w tłumie jest kolejną metodą, która pozwala ukryć się przed wzrokiem ofiary bądź prześladowcy. Wmieszanie się w tłum lub grupkę stojących ludzi, a także przycupnięcie na ławce daje dobre schronienie. Łatwiej jest przechodzić z grupy do grupy w niskim profilu, cały czas zbliżając się do celu i otrzymać za to bonus. Chwilowe przejście w szybki chód pozwoli ci dogonić i wymieszać się z przechodniami przed tobą.

Dobra kryjówka jest najszybszą drogą do zakończenia Pościgu. Pamiętaj, jeżeli uda Ci się uciec i ukryć, a wskaźnik pościgu wygaśnie, to czy twój zabójca Cię dogoni, czy też nie, jest nieważne. Przeciwnik stracił już swój kontrakt i szansę na zdobycie punktów.

Jeżeli kryjówka jest zajęta, pojawi się możliwość zabójstwa. Daje to szansę na skok do kryjówki i zabicie ukrytego celu.

  • Autor: Anza
  • Data dodania: 28-11-2010
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (13)

1. Gumisim31-12-2010, 00:27Nie wiem czy sie polapie. xD Oby jakies sterowanie na kompie wygodne znalesc.
2. EzioAuditoreDaFirenze04-03-2011, 15:45szkoda że nie ma assasyna :/
3. Makintosh!13-03-2011, 19:59@EzioAuditoreDaFirenze:Nie ma Asasyna ponieważ "Multiplayer" jest projektem Abstergo - ergo. wcielamy się w "pomocników" Templariuszy...
4. BallR2320-03-2011, 18:51mam pytanie, czy przy polaczeniu 1,3 Mb/s bedzie mozliwa plynna gra na multi?
5. Warpech199620-03-2011, 23:00Najgorsze to są błędy gry(np.jest air kill a zabujca przelatuje przez dach albo jak w 1 sekundzie ktoś przesuwa się o 10 metrów) ale gorsze jest to jak chcesz ogłuszyć a nagle zostajesz zablokowany i zabity.Nie mam żalu do graczy ale do Ubisoftu bo to naprawde wkurza wielu graczy.
6. wiktorio225610-04-2011, 09:56czy prześladowce można tylko ogłuszyc? Denerwuje mnie jak sobie ide i nagle"przesladowca podszedł cie z flanki''i dead
7. James10-04-2011, 16:37Oczywiście, że ta. Zobacz wprowadzenie do Multi na YouTube:http://www.youtube.com/watch?v=h4LIZqKDBt4
8. wiktorio225611-04-2011, 17:47Dzieńki!Super filmik.Wszystko kapuje!
9. MVPain121-04-2011, 08:13ja tez tak mam ogluszam goscia a ten mnie przez ramie przerzuca i dead...to jest jakas kontra?
10. wiktorio225623-04-2011, 18:04MVPain najlepiej ogłuszaj po bombie dymnej.A jeśli nie to jak zabije twojego ziomka (w polowaniu lub sojuszu) to od razu po tym go ogłusz.
11. Wega1024-04-2011, 01:56MVPain: tak się dzieje, jeśli gość miał Ciebie namierzonego (zaznaczonego ŚPM) - wówczas ma spore szanse Cię przerzucić przez ramię, jeśli próbujesz go ogłuszyć, a on wciśnie LPM.
12. Ezio assasin114-06-2011, 19:21OO masakra trochę jak gram w pościg i jestem ofiarą to jak wejdę do ukrycia to mi automatycznie wychodzi a zabójca mnie nie widzi o co chodzi
13. OMG03-09-2013, 16:34OMG ciekawe czy się polapie...

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
080
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza