Zakon Assassin's Creed


Zapowiedź Assassin's Creed II

Już tylko kilka miesięcy dzieli nas od listopadowej premiery gry Assassin's Creed 2. Wcielimy się w niej w żyjącego we współczesnych czasach Desmonda Milesa, który został porwany przez firmę kierowaną przez potomków zakonu Templariuszy, pragnącą uzyskać władzę nad światem. Wspomniany Desmond został schwytany, gdyż pochodzi w prostej linii od najlepszych asasynów w dziejach historii, a w jego genach zapisane są wspomnienia, gdzie znajdują się tajemnicze artefakty, pozwalające na kontrolowanie umysłów innych ludzi.

W pierwszej części gry Desmond wchodzi do dziwnego urządzenia, zwanego przez twórców Animusem, aby przypomnieć sobie życie Altaira - asasyna działającego podczas trzeciej wyprawy krzyżowej. Urządzenie pozwala patrzeć oczami przodka, gdyż dzięki niemu możliwe jest odczytywanie pamięci genetycznej. Desmond wchodzi raz za razem do maszyny, aby poznawać sekrety krucjaty i Templariuszy. Jednym z takich sekretów jest fragment Edenu - przedmiot pozwalający na kontrolowanie umysłów ludzi oraz główny powód przetrzymywania Desmonda.

Podczas gry mieliśmy dostęp do różnorakich broni: krótkiego miecza, wyglądającego jak zakrzywiony sztylet, długiego miecza (saraceńskiej szabli), noży do rzucania, pięści oraz najskuteczniejszej z broni asasynów - ukrytego ostrza. Poza korzystaniem ze śmiercionośnego wyposażenia, Altair skrada się, wtapiając się w tłum, skacze po dachach, belkach, palach itp., wykonując najprzeróżniejsze akrobacje oraz wspina się na monumentalne budowle, aby obserwować teren z wysoka.

Druga część gry otworzy nam drogę do wspomnień kolejnego przodka Desmonda - Ezio Auditore de Firenze. W przeciwieństwie do Altaira, który był sierotą przygarniętą przez asasynów, Ezio jest florenckim szlachcicem żyjącym w XV w. Członkowie jego rodziny zostali zamordowani lub wzięci do niewoli, co wywołało w bohaterze chęć zemsty. W tym celu zostaje asasynem, a w realizacji planów pomaga mu wielu przyjaciół, wśród których znajdują się osoby światowej sławy, m.in. Leonardo da Vinci. Wynalazca ów będzie w grze tworzył i ulepszał części wyposażenia Ezio oraz pomagał mu w przedostaniu się do trudno dostępnych miejsc, przykładowo w jednej z misji „zasiądziemy” za sterem najsłynniejszego dzieła Leonarda - machiny latającej. Na razie nie zostało wyjaśnione, dlaczego wcielimy się akurat w Ezio, lecz twórcy robią się coraz bardziej rozmowni, więc możliwe, że w niedalekiej przyszłości uchylą nam rąbka tajemnicy.

W odróżnieniu od pierwszej części, Ezio nie będzie taszczyć zbyt wiele ekwipunku. Altair był podobny do mnicha, ale każdy przechodzień bez trudu zobaczyłby, że jest on obwieszony bronią od stóp do głów. Ezio będzie używał bardziej niewidocznych broni, będzie posiadał dwa ukryte ostrza, po jednym na każdej ręce, ukrytą bronią palną - zamontowaną wraz z jednym z ukrytych ostrz. Broń palna wywołała sporo kontrowersji, gdyż była odejście od schematu działań asasynów i nie miała prawa istnieć w XV w. Twórcy tłumaczą, że chcieli mieć broń, którą mógłby używać tylko nasz bohater, przytaczają także nazwisko Leonarda da Vinci: taki wielki wynalazca z pewnością wykraczał po za swą epokę. To z resztą nie koniec, będziemy mieli do dyspozycji bombę dymną utrudniającą spostrzeżenie Ezio podczas ucieczki z miejsca zamachu. Dla tych, których zasmuciła wieść o niewielkiej ilości broni jest gratka, poza zwykłym wyposażeniem Ezio podczas walki będziemy mogli sobie „pożyczyć” broń któregoś z walczących z nami wojaków - ponad 30 typów, zaczynając od sztyletów, scimitarów i mieczy, przez topory i maczugi do halabard i włóczni. Dla tych, którym i to mało, twórcy obiecali wprowadzić specjalną broń - niespodziankę. System walki ma ulec tylko niewielkim zmianom, nadal będziemy mogli wykonywać kontry oraz potężne kombosy, podobno jeden z takich ciosów umożliwi nam zabicie kilku przeciwników na raz. Zostaliśmy też poinformowani, że koniec końców będziemy musieli się nauczyć polegać tylko na naszych ukrytych ostrzach, inaczej będziemy dość kiepskimi asasynami. Ezio będzie dysponował umiejętnościami których nie posiadał Altair: będzie mógł pływać - to umiejętność bardzo przydatna, zwłaszcza w Wenecji, którą odwiedzimy; zabójstw będziemy mogli dokonywać z prawie dowolnego miejsca: stogu siana, ławki, zaś podczas wspinaczki będziemy mogli złapać przeciwnika na dachu powyżej i zrzucić go z niego. Nowości doczekamy się nie tylko w systemie walki. Ukrywanie się w tłumie nie będzie już dotyczyło mnichów, lecz także innych grup społecznych. Ulegnie również zmianie żywotność kierowanego przez nas asasyna, o ile Altair po pewnym czasie odzyskiwał pełną kondycję, o tyle Ezio będzie potrzebował pomocy specjalistów, aby odzyskać pełne zdrowie. Obiecano nam również poprawienie systemu zadań, które po pewnym czasie robiły się schematyczne i przewidywalne. No, ale dość o możliwościach Ezia. Sztuczna inteligencja przeciwników została podniesiona, zostali powołani specjaliści do określonych zadań np. znajdzie się żołnierz, który za pomocą broni o dużym zasięgu (włócznia, halabarda) będzie przeszukiwał stogi siana w poszukiwaniu naszej osoby.

Zapowiada się ciekawa gra, która ma zawierać sporo poprawek względem pierwszej części, będącej już udanym dziełem zyskującym sobie coraz to nowszych zwolenników. Assassin's Creed 2 pojawi się na sklepowych półkach około 20 listopada w Europie. Nie wiadomo czy będą jakieś opóźnienia w wydaniu gry w Polsce.

Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
080
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza