Zakon Assassin's Creed


Easter eggi w Assassin's Creed Syndicate

Pociąg Altaira i Ezio

  • Pod koniec wspomnienia „Strange Bedfellows”, Maxwell Roth i jego ludzie wchodzą do pociągu „The Great Eagle” (z ang. Wielki Orzeł) o numerze 1191, co odwołuj się do pierwszej części z serii, gdzie motywem Asasynów był orzeł, a przygody Altaira rozgrywały się w 1191 roku.
  • W grze można też natrafić na lokomotywę oznakowaną numerem 1476 - czyli roku, w którym rozpoczyna się akcja Assassin's Creed II.

Portrety Templariuszy

  • W trakcie początkowych cutscenek dziejących się współcześnie, w trakcie których podążamy za Shaunem i Rebeccą infiltrujących jedną z placówek Templariuszy, na ścianach da się dostrzec portretu paru wybitnych figur z historii tej organizacji, Haythama Kenwaya i Elise de La Serre.

Bond. James Bond.

  • Jeżeli przystąpicie do wykonywania misji dla królowej Wiktorii, zostanie wam przydzielony do pomocy zarządca Secret Service – Alfred Fleming. To imię i nazwisko będzie znane fanom postaci Jamesa Bonda, bowiem podobnie nazywał się autor powieści o brytyjskim tajnym agencie - Ian Fleming.
  • W grze znajduje się też drugie nawiązanie do słynnego agenta. Kiedy Evie Frye spotyka się po raz pierwszy z Florence Nightingale, przedstawia się jako „Frye. Evie Frye.” co jest mimiką klasycznego „Bond. James Bond.”.

Znajome imiona

  • Drony, które używają Asasyni we współczesności noszą imiona postaci z serii: Desmond ( Miles), Lucy (Stillman, zabita przez Desmonda), Clay ( Obiekt 16 z Assassin's Creed: Revelations) i Hannah (Mueller – z komiksu „The Fall”, gdzie współpracowała z Danielem Crossem.)
  • Pies Desmond
  • Pies Pani Disraeli wabi się Desmond, co jest oczywiście imieniem protagonisty pierwszych pięciu gier z serii. Imię to wyraźnie wpływa na Shauna Hastingsa, który po ukończeniu wpisu w bazie danych o rzekomym psie zamyka się w swoim pokoju i wedle relacji Rebbeci – upija się, płacząc.

Alicja w Krainie Asasynów

  • Autor „Alicji w Krainie Czarów” – Lewis Carroll, jest możliwy do odnalezienia w parku, gdzie czyta dzieciom wiersza „Jabberwocky”, po czym przechodzi do kolejnego – „Mors i cieśla”.

Twórczośc Charlesa Dickensa

  • We wspomnieniu "50 Berkely Square", podczas którego pomagamy Charlesowi Dickensowi, pisarz opowiada o swoim znajomym i jego życiu. Historia ta stanie się podstawą powieści – „ Tajemnicy Edwina Drooda”. Jest to ostatnia powieść z pod ręki tego autora. Zmarł zanim mógł ją ukończyć, toteż zrobiło to za niego kilku współpracujących autorów.
  • Natomiast wspomnienia „Our Mutual Friend” i „An Artful Plan” z dodatku “Konspiracja Darwina i Dickensa” przypominają fabułę ostatniej ukończonej powieści Charlesa Dickensa “Naszego wspólnego przyjaciela” – włączając w to podobieństwa imion napotykanych postaci. Charles Dawin sam dostrzega to podobieństwo, które nie daje mu spokoju.

Teatr Ubisoft przedstawia

Plakat KenwayPlakat Ezio
  • W Teatrze Alhambra, należącym do Maxwella Rotha można znaleźć plakaty przedstawiające wystawiane sztuki. Wśród nich znajduje się „Bukanier”, przedstawiający losy Edwarda Kenwaya, i „Ezio” opiewający miłosne perypetie protagonisty Assassin's Creed II.

Fragment Edenu

Glowa Dionizego
  • Znana z dodatku „Dead Kings” do Assassin's Creed Unity „Głowa Świętego Dionizego” widoczna jest w laboratorium Davida Brewstera we wspomnieniu „A Simple Plan”.

Czarna Bandera

  • Przy okazji Edwarda Kenwaya należy wspomnieć o człowieku w pobliżu Tamizy, który śpiewa znaną z Assassin's Creed: Black Flag szantę „Leave her Johnny!”. Z kolei w parku naprzeciw posiadłości Kenwayów, człowiek na akordeonie wygrywa szantę "Here's a Health to the Company".
  • Model Kawki
  • Naturalnie wiele odniesień znajdziecie też w samym domu słynnego Asasyna, który odwiedza Evie Frye wraz z Henrym Greenem – wśród nich jest np. model "Kawki" a także kolejna szanta, konkretnie „Lowlands Away” wygrywana przez fortepian po rozwiązaniu zagadki.

To elementarne, drogi Greenie.

  • Odzienie „The Huntsman” dla Jacoba przedstawia klasyczne wyobrażenie stroju detektywa Sherlocka Holmesa – postaci stworzonej przez Arthura Conana Doyle'a.
  • Sam autor pojawia się w misjach „The Dreadful Crimes”, jako młody chłopiec zafascynowany zbrodniami.

Morderczy golibroda

  • Podczas misji „the fiend of fleet street”, jednym z podejrzanych jest golibroda Feeney Sodd, co jest ukłonem w stronę postaci Sweeneya Todd'a, golibrody – mordercy z Londyńskiej opowieści "The string of pearls". Wedle niej miał wraz z partnerką Nellie Lovett podrzynac gardła klientom, a następnie przerabiać ich na ciasta z mięsem, którymi karmili głodnych
  • Todd's Pies
  • W dzielnicy Whitechapel znajduje się też budynek z tabliczką „Todd's Pies” (Ciasta Todda) na górze – również nawiązujący do tej postaci.

Klasyki literatury

  • Należące do Evie odzienie „Bloofer Lady” i laska Palownika dostępne w pakiecie „Wiktoriańskie Legendy” to nawiązania do postaci Hrabiego Drakuli z powieści Brama Stokera.
  • Z kolei odzienie Jacoba o nazwie „Creature's Rags” jest odwołaniem do powieści „Frankenstein, albo współczesny Prometeusz” autorstwa Mary Shelley.
  • Kastety o nazwie „Great Old One's Caress” („Pieszczota Wielkich Przedwiecznych”) jest nawiązaniem do twórczości H.P. Lovecrafta i stworzonych przez niego Mitów Cthulhu. Sam kastet przypomina kształtem mackę, a jego opis głosi: „were hupadgh n'gha ng n'ghft” co w stworzonym przez Lovecrafta języku R'lyehian oznacza: „ zrodzone ze śmierci i ciemności”.

Odniesienia do kultury

  • W zwiastunie „The Twin Assassins” Jacob w pewnym momencie mówi: „Jak tylko sięgam pamięcią, chciałem być częścią Londynu”. Jest to nawiązanie do „Chłopców z Ferajny”, gdzie podobna kwestia znajduje się na początku filmu.
  • Nazwa wspomnienia „ Driving Mrs. Disraeli” jest odniesieniem do filmu z 1989 roku – „Driving Miss Daisy” („Wożąc Panią Daisy”)
  • Jeden z kryminalistów w grze i członek gangu Blighters – Ivan Bunbury – zapożyczył imię z przedstawienia „Bądźmy poważni, na serio” autorstwa Oscara Wilde.
  • Pod koniec sekwencji piątej, Crawford Starrick śpiewa arię "Then you'll remember me" z opery “The Bohemian Girl.”
  • Tytuł wspomnienia „The Crate Escape” („Ucieczka ze skrzynią”) jest nawiązaniem do filmu „The Great Escape” („Wielka ucieczka”) z 1963 roku.
  • Osiągnięcie „You Wouldn't Steal A Policeman's Helmet” odnosi się do nagrania ostrzegającego o piractwie z sitcomu „Technicy-magicy”.

  • W grze można natknąć się na cywili „walczących” na obelgi w stylu znanym z gry „The Secret of Monkey Island”.
  • Osiągnięcie za ukończenie sekwencji 9, o nazwie „Shall we Dance?” odnosi się do muzycznego numeru ze sztuki Richarda Rodgersa i Oscara Hammersteina „Król i ja”.
  • Tytuł wspomnienia „Somwhere That's Green” jest odniesieniem do utworu muzycznego z musicalu „Little Shop of Horrors” z 1982 roku.
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (5)

1. Wyklęty804-09-2016, 18:44Nieźle ;) Ciekawy zbiór
2. dawjen605-09-2016, 08:50Brawo za spostrzegawczość i cierpliwość w szukaniu tych easter eggów.
3. PL-A1012-09-2016, 18:24Miło widzieć takie rzeczy w grze. Zwłaszcza to o psie który wabi się Desmond :D
4. DeadExit1013-09-2016, 09:09@PL-A: W każdej części są mniejsze lub większe easter eggi. Ale zawsze pojawiają się jakieś aluzje do poprzednich części lub całego uniwersum.
5. SammyTheMad29-09-2017, 13:07"Wiersza"? Really?

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
0100
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza