Zakon Assassin's Creed


Fabuła Assassin's Creed Chronicles

Fabuła Assassin's Creed Chronicles


Fabuła Assassin's Creed Chronicles: India

Dwa lata po tym, jak Asasyn Arbaaz Mir próbował ocalić Maharadżę Ranjita Singha przed knowaniami Templariuszy, dla Indii nastały trudne i burzliwe czasy. Niepewna sytuacja polityczna, związana z przedwczesną śmiercią syna Ranjita – Kharaga, który miał być jego następcą, potęguje się wraz z naciskiem ze strony kontrolowanej przez Templariuszy armii brytyjskiej. Aby zapewnić bezpieczeństwo poszukiwanemu przez wrogów Fragmentowi Edenu, o nazwie Koh-i-Noor, Mir przekazuje go Mentorowi Hinduskich Asasynów – Hamidowi.

AC:India

Arbaaza zastajemy jak z niewiadomych powodów stara się włamać do letniego pałacu Maharadży w Armitsarze. Unika on kontaktu ze strażnikami, a napotykanych stara się nie uśmiercać. Przemieszczając się po kompleksie pałacowym, wchodzi on przez okno do jednego z pokoi, gdzie zostaje zaatakowany przez tajemniczą kobietę. Ta, przygwożdżając go do ziemi i przystawiając nóż do krtani, stwierdza że może pozbawić go życia, wbijając mu ostrze w samo serce. Mir zbywa te groźby stwierdzeniem że jego serce i tak należy do niej. Napastniczką oczywiście była ukochana Arbaaza – księżniczka Pyara Kaur i wnuczka Ranjita Singha. Asasyn spędza z nią noc, po czym wcześnie rano stara się wymknąć oknem. Pyara powstrzymuje go od wyjścia, chwaląc się swoimi postępami w walce, dzięki naukom pobranym od Arbaaza. Ten jednak nie może zostać, martwią go bowiem poczynania zakonu Templariuszy w Indiach. Mir, podobnie jak Mentor, obawia się że celem ich intryg ponownie jest klejnot Koh-i-Noor, który Arbaaz przekazał Hamidowi.

Zaniepokojony Asasyn wraca do miasta, gdzie zauważa zwiększoną ilość straży. Podsłuchując ich rozmowy dowiaduje się że szukają Mentora zakonu Asaynów o imieniu Hamid. Widząc powagę sytuacji, Arbaaz rusza mu z pomocą, ale dociera do biura Zakonu za późno – armia już tam jest i przeszukuje teren. Udaje mu się przez nich przedrzeć, ale nie zastaje Hamida w jego pokoju. Znajduje za to pozostałości po walce i ślad krwi, za którym podąża. Gubiąc go w dalszej części miasta postanawia spróbować innej taktyki na odnalezienie przyjaciela. Odnajduje wysokiej rangi oficera, po czym ogłusza go, a następnie za pomocą liny przywiązuje go do dachu budynku głową w dół. Gdy ten się wybudza, Asasyn przesłuchuje go na temat potencjalnego miejsca pobytu Hamida. Przerażony oficer wyjawia że Hamida przetrzymuje Mistrz Templariuszy w ich nowej siedzibie. Asasyn pozostawia wojskowego z powoli pękającą liną, a sam udaje się na misję ratunkową.

Dwójka Templariuszy - William Sleeman i Alexander Burnes – brutalnie przesłuchuje Hamida, wypytując go o możliwości klejnotu Koh-i-Noor, który mu odebrali. Nie uzyskując satysfakcjonujących odpowiedzi, Burnes radzi zabić więźnia, ale Sleeman odmawia. Postanawiają że zaryzykują połączenie obu Fragmentów Edenu w Świątyni Prekursorów, która znajduje się pod placówką, po czym oddalają się, zostawiając wycieńczonego Hamida samego. Z oddali sytuacji tej przygląda się Arbaaz. Widząc dużą ilość straży, postanawia użyć przebrania, aby dostać się bliżej przyjaciela. Niestety, mimo skutecznego przebrania, wpada on w pułapkę, i zostaje otoczony przez oddziały popleczników Templariuszy. Używając swoich zdolności, Asasyn szybko rozprawia się z napastnikami. Następnie przecina on mieczem łańcuchy krępujące Hamida. Ranny Mentor przedstawia wybawicielowi sytuację. Wygląda na to że Templariusze zdobyli Puzdro Prekursorów, które dawniej należało do Ezio Auditore da Firenze i Shao Jun. Zamierzają zasilić je za pomocą klejnotu i uzyskać dostęp do cennych informacji, które może skrywać.

AC:India

Arbaaz Mir postanawia zgłębić sprawę i nakazuje Hamidowi się ukryć. Sam podąża ukradkiem za Williamem Sleemanem, który dyskutuje o bezpieczeństwie placówki z szefem ochrony. Templariusz następnie wchodzi do korytarza wiodącego do podziemi świątynnych, nakazując zapieczętować za sobą drzwi i strzec wejścia przed Asasynami. Mimo przeciwności w postaci ostrzału z broni palnej, Arbaazowi udaje się przedrzeć.

Mistrz Templariuszy kieruje się ze swoimi ludźmi w głąb starożytnego kompleksu pozostawionego przez Isu, nieświadomy że podąża za nim Asasyn. Omijając energetyczne pułapki pozostawione przez Pierwszą Cywilizację w celu obrony świątyni, Arbaaz dociera do tzw. „Pokoju wyroczni”, w którym widzi Sleemana używającego klejnotu i pudełka do wyświetlenia holograficznej mapy świata. Jaśnieją na niej dwa symbole (zbliżone wyglądem do Jabłka Edenu). Mir postanawia stawić czoło swojemu wrogowi, i żąda od Sleemana zwrotu Fragmentów Edenu. Ten gwałtownie odmawia, i wypala w stronę Asasyna z pistoletu, uruchamiając systemy bezpieczeństwa w świątyni. Wrogowie zostają rozdzieleni przez rozpadający się kompleks, ale obojgu udaje się uciec z opresji. Po opuszczeniu podziemi Arbaaz zostaje przywitany przez Hamida, który jest zły z powodu zniszczenia bezcennej placówki Isu, i wypytuje go o wydarzenia na dole. Mir zdając relację, wspomina o miejscu w Afganistanie na holograficznej mapie świata. Hamid przerywa mu, informując go że do zamku Herat w Afganistanie właśnie udał się wraz z oddziałami współpracownik Sleemana – Alexander Burnes. Asasyn wyrusza jego śladem.

Docierając w pobliże zamku Herat, Asasyn obserwuje intensywną wymianę ognia pomiędzy zajmującymi twierdzę Brytyjczykami, a próbującymi ją odbić Afgańczykami. Postanawia wykorzystać tą sytuację na swoją korzyść. Włamując się do twierdzy wywołuje zamieszanie poprzez wysadzenie prochowni, czym daje Afgańczykom sposobność do wejścia i przejęcia zamku. Teraz, odwróciwszy uwagę oddziałów Templariuszy, Arbaaz udaje się za Sleemanem, by zbadać kolejną świątynię prekursorów. Wiedząc że William będzie chciał wykorzystać moc tego miejsca, Mir stara się wyprzedzić swoich wrogów, i udaje mu się wspiąć na główną platformę przed swoimi przeciwnikami, ale zanim ma szansę uruchomić piedestał świątynny, szybko zostaje otoczony i ogłuszony.

Arbaaz budzi się na odludziu w pobliżu pakistańskiej świątyni Katasraj, przywiązany do drewnianego słupa. Obok niego jest jego oprawca – Alexander Burnes. Przedstawiciel zakonu Templariuszy droczy się z przeciwnikiem, dzieląc się z nim danymi wywiadowczymi o Asasynach i Pyarze… Wściekłemu Asasynowi udaje się przełamać słup i będąc ciągle przywiązanym atakuje Burnesa. Atak okazuje się nieskuteczny i Templariusz ponownie krępuje Asasyna. Po chwili przyznaje że chciałby pozbawić go życia, jednak Sleeman planuje przesłuchać Mira zaraz po tym jak opanuje sytuację w Afganistanie. Alexander odchodzi, nieświadomy że podczas pochopnego ataku Asasyn wykradł mu nóż i wyzwolił się z więzów. Dostając się na teren świątyni, Arbaaz poszukuje zrabowanego mu ekwipunku. Aby odzyskać swoją broń, zmuszony jest do unikania strażników, dlatego decyduje się na przebranie się za oficera armii brytyjskiej. Plan się udaje i Arbaaz uchodzi ze swoim wyposażeniem oraz strzelbą, która - jak twierdzi - może mu się przydać. Wkrótce potem Asasyn zdaje sobie sprawę, że Templariusze opuścili świątynię, pozostawiając Fragmenty Edenu pod kuratelą straży. Wykorzystując okazję, która może się już nie powtórzyć, Arbaaz używa zdobycznej strzelby, i kolejno zdejmuje strażników z oddali.

AC:India

Pozbywając się przeciwności, Asasyn dociera do miejsca w którym znajdują się dwa Fragmenty Edenu. Niestety zostaje zauważony przez resztę straży, i jest zmuszony do ucieczki po tym, jak świątynia zostaje ostrzeliwana z moździerzy. Dodatkowym zagrożeniem dla Mira są spłoszone przez chaos rozjuszone słonie bojowe, które zaczynają go gonić i tratować wszystko co stanie na ich drodze. W trakcie dramatycznej ucieczki Arbaaz dociera na dziedziniec świątynny, gdzie zastaje dużą liczbę wojska i samego Alexandra Burnesa. Zachwycony zdolnościami Asasyna, Templariusz proponuje mu układ: jeżeli Asasyn pokona go w walce, będzie mógł odejść nie niepokojony. Mir przystaje na to rozwiązanie i staje w szranki z Templariuszem. Po długiej i wyczerpującej walce, Asasyn przystawia ostrze miecza do szyi pokonanego Burnesa. Dotrzymując danego mu słowa, Alexander puszcza Mira wolno, obiecując, że nie spotkają się już nigdy więcej.

Uradowany Arbaaz wraca do Armitsaru z Koh-i-Noorem i Puzdrem Prekursorów. Jak tylko dociera do miasta, spotyka się z Hamidem, by przekazać mu dobre wieści. Niestety, sytuacja nie jest tak dobra jak się wydaje – Mentor zdradza że Sleeman uprowadził Pyarę i czeka na Arbaaza w letnim pałacu Maharadży. Zdesperowany Asasyn wchodzi w tą oczywistą pułapkę, skradając się przez komnaty i eliminując strażników. W trakcie swojej misji zostaje dostrzeżony przez obsługę karabinu maszynowego, po czym zmuszony jest do ucieczki po ostrzeliwanych ścianach pałacu. Ostatecznie dociera do pomieszczenia, w którym Sleeman trzyma Pyarę Kaur jako zakładniczkę. Wiedząc że jeżeli Templariusz go dostrzeże, księżniczka zginie, Mir skrada się i ukrywa za osłonami, starając się podejść jak najbliżej do swojego przeciwnika. Kiedy w końcu ujawnia się Mistrzowi Templariuszy, zostaje otoczony przez oddziały gwardii, z którymi się brutalnie rozprawia. Następuje napięta wymiana zdań, podczas której Arbaaz i Sleeman prowadzą negocjacje. Templariusz proponuje, że jeżeli Asasyn odda mu Fragmenty Edenu, obiecuje puścić Kuarę wolno. Mir przystaje na układ, ale w trakcie zamieszania Pyara wykorzystuje ukryte w jej ubraniu ostrze i rani Templariusza. Para ucieka, pozostawiając rannego wroga. Będąc już w bezpiecznym miejscu, Arbaaz pyta Pyarę, czy jest ranna. Ta, zadowolona z siebie stwierdza że ranny jest tylko Sleeman. Nakazuje następnie ukochanemu powrót i odzyskanie Fragmentów Edenu. Obawiając się o jej bezpieczeństwo Mir nie zgadza się na jej opuszczenie, po czym wyciąga klejnot Koh-i-Noor, który udało mu się wykraść w trakcie zajścia.

Jakiś czas później Arbaaz Mir spotyka się z Asasynem z Wielkiej Brytanii, znanym jako Ethan Frye – ojcem Evie i Jacoba. Mir decyduje się powierzyć mu klejnot Koh-i-Noor, który będzie bezpieczniejszy poza Indiami.

AC:India
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (4)

1. Wyklęty805-03-2016, 20:53Dzięki za artykuł ;) Bardzo ciekawy. Uwielbiam tą kulturę, już trochę umiem pisać w ich języku, więc z pewnością kiedyś zagram w tą część ;)
2. Domin520407-03-2016, 18:40@DarthDestruktor: niezawodny
3. DeadExit1007-03-2016, 19:02@Domin520: DD - nasz człowiek od fabuł :P
4. Lexi3354108-04-2016, 16:32Ze wszystkich trzech części Chronicles, ta był zdecydowanie najlepsza :D

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2018 zakon-ac.info • there is only ZAC
1102
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza