Zakon Assassin's Creed


Fabuła Assassin's Creed Syndicate

Fabułę gry ponownie rozpoczynamy w czasach współczesnych, jako bezimienny użytkownik Helixa (prawdopodobnie ten sam co w Assassin's Creed Unity). Bishop kontaktuje się z nami, informując nas o intensyfikacji działań Templariuszy w Londynie. Na miejscu znajdują się Shaun Hastings i Rebecca Crane, którzy włamują się do komputera Isabelle Ardant, członkini Wewnętrznego Kręgu Zakonu Templariuszy. Zawiedzeni brakiem konkretów, postanawiają spotkać się z nią osobiście i ją uprowadzić. W tym czasie Bishop zleca nam odnalezienie Fragmentu Edenu we wspomnieniach Asasynów Jacoba i Evie Frye.

Jacob w fabryce

Londyn, rok 1868. Asasyn Henry Green, zaniepokojony sytuacją Zakonu w Londynie, pisze list do przyjaciela George'a Westhouse'a, którego prosi o wsparcie w walce z Mistrzem Zakonu Templariuszy – Crawfordem Starrickiem, rządzącym miastem żelazną ręką przy pomocy polityków, fabrykantów i gangu Blithers. W tym samym czasie w Crydon, nieopodal stolicy, bliźniaki Jacob i Evie Frye zostają poinstruowani co do ich zadań przez wspomnianego George'a. Jacob ma zabić fabrykanta i Templariusza Ruperta Ferrisa, a celem Evie jest naukowiec Sir David Brewster badający nieznany Fragment Edenu dla Templariuszki Lucy Thorne. Jacobowi udaje się zabić Ferrisa w jego biurze, po czym ucieka z miejsca zdarzenia na dachu pociągu. Poplecznicy Ferrisa zmieniają bieg torów, doprowadzając do wykolejenia się pojazdu. Asasynowi udaje się jednak przeżyć. Evie natomiast namierza i zabija Brewstera w ukrytym pod stacją kolejową podziemnym laboratorium, gdzie poddawał on Fragment Edenu wysokiemu napięciu elektrycznemu. Niestety, pod zbyt dużą mocą artefakt eksploduje i więzi Evie pod gruzami kompleksu. Po akcji Asasyni spotykają się ponownie z George'm. Bazując na nowo otrzymanych informacjach, bliźnięta sugerują przenieść walkę do stolicy. Ten jednak zbywa ich pomysły wyzwolenia Londynu z rąk Templariuszy, co doprowadza do ich ucieczki do stolicy bez zgody Rady Asasynów.

Modern Day

We współczesnym Londynie Shaun i Rebecca planują zasadzkę na Isabelle. Podsłuchują jej rozmowę z odpowiedzialnym za Projekt Feniks Alvaro Gramaticą, po czym stawiają jej czoło. Okazuje się jednak, że była to pułapka. Na Asasynów czekało dwoje agentów Drużyny Sigma – Juhani Otso Berg i Violet Da Costa. Kiedy sytuacja wydawała się beznadziejna Asasyni wysadzają okno po czym uciekają wykonując skok wiary.

Bliźnięta docierają do Londynu. Zachwyceni ogromem miasta, początkowo nie zwracają uwagi na nieletniego rabusia, który okrada Jacoba. W trakcie pogoni za złodziejem po raz pierwszy natrafiają na członków gangu Blighters, których Jacob z radością pozbawia życia. Następnie nasza dwójka udaje się na najbliższy punkt widokowy, gdzie na dachu fabryki spotykają Henry'ego Greena. Ten, ucieszony że Rada Asasynów wysłuchała jego próśb, pyta jakie mają zamiary. Evie planuje poszukać Fragmentu Edenu, o którym słyszała w trakcie rozmowy Brewstera z Lucy Thorne, a Jacob rozmyśla nad założeniem gangu o nazwie Rooks, którzy mógłby przeciwstawić się kontrolowanym przez Templariuszy Blighters. Następnie trójka Asasynów udaje się do "Ciekawości" - sklepu należącego do Greena, gdzie ten przedstawia im podobizny swoich informatorów. Jednym z nich jest Frederick Abberline – policjant, który może pomóc im w walce z gangami Starricka, i Clara O'dea – młoda dziewczyna zbierająca informacje na mieście. Dodatkowo poznają swój pierwszy cel – Rexforda Kaylocka – dowódcy Blighters w Whitechapel - jednej z Londyńskich dzielnic. Po wykonaniu misji dla nowych sprzymierzeńców, Asasyni są w stanie zmierzyć się z Kaylockiem, kiedy ten wyzywa ich na pojedynek gangów na stacji Whitechapel. W czasie gdy dwa gangi stają do bitwy, Rexford ucieka na dachu swojego pociągu. Rodzeństwo Frye mierzy się z nim i zabija swój pierwszy cel w Londynie, po którym pozostała uszkodzony miotacz liny. Pokonani Blighters zmieniają barwy, a Asasyni przejmują pociąg Kaylocka – „Berthę” ku uciesze jej maszynistki – Agnes MacBean.

Tak się składa że problem wyrzutni liny jest w stanie rozwiązać przyjaciel Henry'ego Green'a – wynalazca Alaksander Graham Bell. Ten naprawia urządzenie i montuje je w karwaszach Asasynów. W zamian za pomoc Evie oferuje swoje usługi przy naprawie bezpieczników zamontowanych w wieży zegarowej Pałacu Westminsterskiego – części linii telegraficznej Stowarzyszenia Wolności Słowa - konkurencji Starricka, której pomaga Bell. Później Evie oferuje swą pomoc Bellowi ponownie, kiedy nie docierają do niego zamówione linie telegraficzne. Odzyskuje je na terenie College Wharf i sprowadza do właściciela. Uradowany wynalazca w zamian montuje w jej rękawicy wyrzutnię strzałek z halucynonennym serum, którego schemat wykradł Starrickowi.

Nową, mobilną siedzibą Asasynów zostaje lokomotywa "Bertha". Evie decyduje się wraz z Henrym prowadzić poszukiwania Fragmentu Edenu, a Jacob otrzymuje listę śladów prowadzących do potencjalnych Templariuszy i popleczników Starricka. Jego pierwsze dochodzenie sprowadza się do poznania źródła „Kojącego syropu Starricka”. Udaje mu się namierzyć miejsce produkcji wywaru, gdzie na miejscu spotyka Karola Darwina. Zdaje się że obaj mają ten sam cel. Wspólnymi siłami odkrywają, że syrop zawiera w sobie wyciąg z toksycznego bielunia dziędzierzawego i opium - które otępia ludzi – po czym sabotują produkcję. Po ucieczce z miejsca zdarzenia Darwinowi udaje się zabrać notatnik, który wskazuje że próbki z kadzi wysyłano do Azylu Lambeth. W toku śledztwa Jacob wyciąga z pracownika Przytułku informacje o tym, że syrop stworzył doktor John Elliotson.

Trio Asasynów

W międzyczasie Evie zyskuje informacje o ładunku (potencjalnie Fragmencie Edenu) dla Lucy Thorne. Jacob oferuje swoją pomoc przy jego odzyskaniu. Bedąc już na miejscu, Evie muszą wystarczyć krótkie oględziny ładunku, ponieważ z powodu Jacoba Asasyni zmuszeni są do ucieczki, a Evie udaje się zabrać tylko notatnik, który znajdował się w skrzyni. Zawiera on w sobie ukryte, widoczne tylko dla posiadaczy Wzroku Orła wskazówki co do znalezienia Całunu Edenu. Pierwszy trop prowadzi do posiadłości Edwarda Kenwaya, którą odwiedza wraz z Henrym. W domu aktualnie kontrolowanym przez Templariuszy poprzez wystukanie melodii szanty na fortepianie dostają się do ukrytego pomieszczenia z kolejnymi wskazówkami. W tym czasie Jacob wyrusza do Przytułku Lamberth, gdzie zamierza pozbawić życia Templariusza Johna Elliotsona. Po cichym wtargnięciu na teren placówki ukrywa się na jednym z wózków udając zwłoki, dzięki czemu jest w stanie niepostrzeżenie dostać się na salę wykładowczą, gdzie dopada swój cel.

Po wyczynie Jacoba, Wielki Mistrz Crawford Starrick zostaje poinformowany o postępach Asasynów. Zbywa te wieści jako nieistotne, przedstawiając swoim sojusznikom przekrój społeczeństwa na przykładzie drogi, jaką pokonała herbata, którą właśnie otrzymał. Do pokoju wchodzi Lucy Thorne, oznajmiając że jest u kresu poszukiwań artefaktu, a bliźnięta wkrótce nie będą już problemem.

Współczesny Londyn. Bishop kontaktuje się z Asasynami w ich kryjówce, gdzie Rebecca opatruje rany Shauna. Ustalają że obecność Berga w Londynie potwierdza umiejscowienie Fragmentu Edenu, który dzięki pomocy użytkownika Helixa udaje się zidentyfikować jako Całun. Bishop poleca im nie zwracać na siebie uwagi i obiecuje wysłać im posiłki w walce z Bergiem i drużyną Sigma.

Notatki, które zyskała Evie kierują ją do monumentu upamiętniającego Wielki Pożar Londynu z 1666 roku. Rozwiązując znajdującą się przy nim zagadkę, znajduje kolejne ślady prowadzące ją do Katedry Świętego Pawła. Po dotarciu na miejsce znajduje ona naszyjnik z kluczem, na którym znajdują się wzory kojarzone z Prekursorami. Niestety, do Katedry dociera też Lucy Thorne. Dochodzi do walki między Asasynką a Templariuszką, w trakcie której Thorne wykrada klucz i ucieka. W międzyczasie Jacob, pragnąć zakończyć monopol Starricka w przemyśle transportowym, nawiązuje współpracę z jego konkurentką - Pearl Attaway. Człowiek pracujący dla Starricka - niejaki Malcolm Miller, chcąc zrujnować konkurentkę planuje spalić powozy należące do Attaway. Jacob wykorzystuje znajdującą się na miejscu nitrocelulozę by wysadzić pojazdy należące do kompanii Milera.

W międzyczasie Asasyni ponownie odwiedzają Aleksandra Grahama Bella. Jest on zastraszany przez ludzi Starricka. Poleca bliźniętom pozbyć się ich przy pomocy jego nowego, nie testowanego wynalazku – bomb galwanicznych. Otrzymując trzy próbki do testów, Asasynom udaje się sparaliżować przeciwników przy użyciu ładunków z właściwym doborem składników. Bell proponuje rozprawić się z fałszywymi informacjami rozpowszechnianymi przez Templariuszy - aby tego dokonać, niszczy części ukrytego w stacji telegraficznej nadajnika Starricka kiedy Asasyni chronią go przez ludźmi Crawforda. Evie udaje się następnie do zamkniętego Przytułku Lamberth, aby sprawdzić jak ma się sytuacja po śmierci Elliotsona z ręki Jacoba. Na miejscu zastaje schorowaną Clarę O'dea'ę. Szukając lekarza dla dziewczynki natrafia na pielęgniarkę Florence Nightingale, która pomaga schorowanej dziewczynie i reszcie dzieci w okolicy.

Evie i Lucy Thorne

Jacob ponownie spotyka się z Attaway, która wynajmuje go do wykradnięcia dwóch silników spalinowych z transportu należącego do Malcolma Millera – konkurenta Attaway. Następnie, aby zakończyć ich wspólną działalność przeciw Millerowi, Pearl poleca Jacobowi pozbyć się samego Malcolma, którego zabija na statku. Ku zaskoczeniu Asasyna, ten przed śmiercią wyjawia, że Starrick i Attaway są kuzynami i prawdopodobnie ponownie zawiązali współpracę. Aby potwierdzić jego wersję wydarzeń Jacob potajemnie podsłuchuje jej rozmowę z Crawfordem – Pearl faktycznie należy do Zakonu Templariuszy. Zdobywając informacje o jej kolejnym miejscu pobytu, Jacob znajduje ją na Stacji Waterloo i zabija ją w jej własnym pociągu. Wielki Mistrz Templariuszy jest zdruzgotany śmiercią członka swojej rodziny. Pod wpływem emocji decyduje się zwiększyć nacisk Templariuszy na Londyn i każe Lucy Thorne rozprawić się z niweczącym jego osiągnięcia rodzeństwem Frye.

W trakcie swojego śledztwa w celu wyeliminowania sojuszników Starricka, Jacob dowiaduje się o planowanym napadzie na Bank Anglii, zorganizowanym przez jego zarządcę – Templariusza Philipa Twopenny'ego. Informuje o tym inspektora Abberline'a. Razem decydują się powstrzymać transport broni dla rabusiów, a Jacob uśmierca swój cel w skarbcu bankowym. Kiedy wieść o jego śmierci dociera do prasy, nastaje panika i ludzie przestają wierzyć instytucji – następuje też znaczna inflacja.

W tym czasie poszukiwania Evie kierują ją do Londyńskiej Tower, gdzie ma podobno znajdować się szkatuła do której pasuje klucz, który znalazła w Bazylice. Na miejscu znajduje się Lucy Thorne, która przy pomocy swoich ludzi przebranych za gwardzistów również szuka skrzyni. Evie zabija ją i odzyskuje klucz, co rozwściecza Crawforda Starricka. Wielki Mistrz dowiadując się o wyczynach Jacoba decyduje się znacznie podnieść płace swoim pracownikom, aby zapobiec inflacji. Nakazuje kolejnemu ze swoich podwładnych, Templariuszowi Jamesowi Brudenellowi aby pozbył się aktualnego premiera Disraeliego i na jego miejsce wstawił Williama Ewart'a Gladstone'a, który chętniej nawiąże współpracę z Zakonem.

Evie i Henry Green zyskują notatnik, który posiadała Lucy Thorne. Wynika z niego, że Książę Albert – mąż królowej Wiktorii, przed swoja śmiercią zarządził remont Pałacu Buckingham w 1847 roku. Dedukują, że zaginiona skrzynia z Tower została przeniesiona do nowych, ukrytych pomieszczeń pałacu. Aby dowiedzieć się więcej spotykają się z przebywającym na dworze Maharadżą Duleepem Singhem, który powiadamia ich gdzie teraz znajdują się plany wyremontowanego pałacu. Niestety, w czasie wykradania planów Henry Green zostaje pojmany i Evie zmuszona jest go uratować, porzucając misję. Jacob zapobiega zamachowi na premiera Benjamina Disraeliego. Aby ustalić zleceniodawcę ataku, nawiązuje on bliższy kontakt z żoną premiera Mary Anne Disraeli - w zamian za możliwość zwiedzenia najuboższej, pełnej kryminalistów dzielnicy Londynu (Devil's Acre) udziela ona odpowiedzi na pytania Jacoba. Do jego opisu pasuje James Bredenell, 7 Hrabia Cardigan. Znając swój kolejny cel, Frye znajduje go w budynku Parlamentu i zabija.

Starrick i jego ludzie

Współczesny Londyn. Późną nocą, stojąc na czatach w kryjówce, Shaun zostaje nastraszony przez Galinę Voroninę – rosyjską Asasynkę wysłaną przez Bishop do pomocy. Jej misją jest zabicie Otso Berga i pomoc w pozyskaniu Całunu.

Jacob Frye otrzymuje zaproszenie od Maxwella Rotha – właściciela Teatru Alhambra i potajemnie głównego lidera Blighters. Na miejscu spotkania okazuje się, że Roth jest znużony nudnymi zleceniami Starricka i zamierza zjednoczyć siły z Jacobem, aby go obalić. Razem wykonują oni szereg misji mających na celu osłabić Imperium Crawforda, lecz gdy mają wysadzić jedną z jego fabryk, Jacob interweniuje, kiedy odkrywa że w środku zostały pracujące tam dzieci, co dla Rotha nie ma znaczenia. Po uratowaniu ich Frye dostaje szkatułkę z martwym gawronem w środku, jako symbol przerwanej współpracy, oraz kolejne zaproszenie - tym razem na bal do Alhambry. Dochodząc do wniosku że Roth jest szaleńcem, którego trzeba powstrzymać, udaje się na miejsce imprezy aby zakończyć jego żywot. Kiedy goście zebrali się w głównej Sali teatru, Roth nakazuje podpalić budynek, wiedząc że śmierć niewinnych będzie dla Jacoba większym ciosem. Asasynowi mimo przeciwności udaje się dopaść swój cel i zabić go.

Pozbawiony swoich ludzi, Starrick decyduje się przyśpieszyć swoje plany. W trakcie balu zaplanowanego przez Królową Wiktorię zamierza wykraść znajdujący się pod pałacem Całun, po czym wykorzystując sytuację, nakazać zabicie zgromadzonych najwyższych dostojników państwowych i kościelnych i „zacząć od nowa”. Asasyni zamierzają go powstrzymać. Aby tego dokonać Jacob wykrada zaproszenia dla małżeństwa rodziny Gladstone'ów, dzięki czemu wraz z Evie może się pod nich podszyć i dostać na bal. Pomaga im w tym inspektor Frederic Abberline, który w przebraniu królewskiego gwardzisty przemyca ich stroje i uzbrojenie na teren Pałacu. Będąc na miejscu, Evie przystępuje do poszukiwań kopii planów pałacu, o których wie od Maharadży. Przy okazji spotyka królową Wiktorię, a będący na balu Crawford Starrick prosi ją do tańca. W międzyczasie Jacob spotyka się z inspektorem, i likwiduje ulokowanych na dachu ludzi Starricka przebranych za gwardzistów. Daje on Evie znak że goście są bezpieczni. Crawford wykorzystując sytuację zabiera jej naszyjnik z kluczem Prekursorów i ucieka w stronę krypty z Całunem.

Logo ACS

Pierwszy na miejsce dociera Jacob, po czym staje do nierównej walki z Mistrzem Templariuszy, który zaopatrzony jest we Fragment Edenu. Po chwili dołącza Evie, ale nawet razem bliźnięta nie są w stanie go pokonać, ponieważ moc artefaktu sprawia, że jego obrażenia błyskawicznie się regenerują. Kiedy Crawford jest bliski ich uśmiercenia, do akcji wkracza Henry Green, który po krótkiej potyczce ze Starrickiem zostaje pozbawiony przytomności. Rodzeństwu udaje się w końcu zedrzeć Całun ze swojego przeciwnika, po czym wspólnie wbijają w niego ostrza. Ten umierając deklaruje że bez niego Londyn upadnie, ponieważ żyjąc wiecznie stworzyłby raj na ziemi. Asasyni obawiając się deprawującej mocy artefaktu decydują się pozostawić Całun w krypcie.

Następnego dnia do miejsca przebywania Asasynów podjeżdża kierowana przez inspektora Abberline'a karoca, z której wychodzi Królowa Wiktoria. Dowiedziawszy się o prawdziwych zamiarach Starricka i o tym, że trójka Asasynów ocaliła jej życie – dobywa ona miecza i nadaje im tytuły szlacheckie.

Współczesny Londyn. Jako że użytkownik Helixa potwierdził lokalizację Całunu, drużyna Asasynów wyrusza do krypty pod Pałacem Buckingham. Niestety, ubiegła ich już drużyna Sigma. Obie grupy stają do walki. Kiedy Galina walczy z Otso Bergiem, pozbawiając go przytomności, Shaun przy użyciu ukrytego ostrza z paralizatorem zabija Isabelle Ardant i przejmuje skrzynię z Całunem. O mało nie zostaje zastrzelony przez agentkę da Costa, ale Rebecca przyjmuje na siebie kulę. Na miejsce przybywa reszta drużyny Sigma i Asasyni są zmuszeni do ewakuacji.

Bishop dziękuje użytkownikowi Helixa za owocną współpracę i obiecuje że odzyskają Całun następnym razem. W tym samym czasie w nieznanej lokalizacji Violet da Costa dostarcza Całun Edenu do kierującego Projektem Fenix Alvaro Gramatice, który w swojej placówce badawczej otoczony jest kapsułami z nieudanymi, zdeformowanymi klonami Prekursorów. Zamierza on wykorzystać Całun do udoskonalenia procesu ich klonowania, w celu stworzenia żywego Prekursora. Kiedy odchodzi, da Costa kontaktuje się z Junoną i mówi jej że wykonała zadanie, ale martwi się ze Abstergo może ją odnaleźć. Junona stwierdza że dobrze się spisała, obiecując przy tym że zbawi świat i uratuje nas wszystkich.

Książka Assassin's Creed - Herezja wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (18)

4. spawn229907-11-2015, 10:10Super gra bulwo, po przeczytaniu powiem jedno, ten tekst jest ciekawszy od tego co dostałem w grze (zastanawiacie się jakim cudem) otóż Syndicate jako asasyn jest grą nudną, owszem Londyn jest fajnie odwzorowany, można w nieskończoność okradać pociągi, statki, powozy (ogólnie jako sandbox gra dalej się sprawdza), ale już konstrukcja zadań fabuła są cienkie. Myślałem, że to Unity wiodło pod tym względem prym, ale nie Ubisoft potrafi "zaskoczyć". Dla mnie to Unity ver. 2.0 tylko że z innymi bohaterami i innym miejscem akcji.
5. NinjaChicken611-11-2015, 14:26Hah, czyli wiadomo czym będzie ten projekt feniks z AC Black Flag. Ach, te easter eggi!
6. Donatello404-12-2015, 20:49Obejrzałem całą serię na YT(pominąłem tylko parę odcinków) i o fabule jestem w stanie powiedzieć, że jest paskudna. Ale może spróbuję tę "paskudność" rozłożyć na czynniki pierwsze:
Zacznę od bohaterów. Jacob to sympatyczny, uśmiechnięty bohater z dużym poczuciem humoru, którym mieliśmy już przyjemność grać w AC II, Brotherhood, Revelations i Black Flag. Zaszczycił też ekrany kin, głównie grał w filmach Spielberga. Granie postacią, która pojawiała się przez parę części serii jest tak nużące i nierealistyczne... Bo czy to realistyczne, że piętnasto-,osiemnasto- i dziewiętnastowieczni zabójcy śmieli ci się w twarz?
A teraz, pomijana przed premierą(widać to na pierwszych screenach i trailerach), siostra bliźniaczka Jacoba, Evie. Jest to osoba powściągliwa, czyli taki drugi Connor. To, że damy komuś powściągliwość jako cechę charakteru, nie oznacza wcale, że będzie postacią barwną i ciekawą. Brak jej bezwzględności Altaira z jedynki czy Stannisa z Gry o tron. Po tym jak się dowiedziałem, że w grze jeden z bohaterów będzie kolejną reinkarnacją nieśmiertelnego po wsze czasy Ezio, pokładałem nadzieję w drugiej postaci, która zresztą była przedstawiana jako persona bardzo spokojna, wykastrowana z denerwującego usposobienia Ezia i Edwarda, jednak zawiodłem się.
Sam wątek romantyczny pomiędzy Henrym Green'em a Evie był kiczem nad kiczami. Nie trzeba wcale spędzać godzin nad lekturą "Romea i Julii" czy oglądając "Titanica" żeby zobaczyć, że coś jest tu nie tak! Tu właściwie nic nie jest dobrze, więc zaraz wyjaśnię. W Londynie porozmieszczane są zasuszone kwiaty. Gdy zbierze ich się ileś tam to Green w końcu porozmawia z Evie. I tak, w końcu po paru minutach rozmowy(jeśli podliczyć wszystkie scenki i rozmowy odbywające się w czasie wątku głównego) nasz hinduski amant postanawia oświadczyć się damie swojego serca. Po co w ogóle Ubisoft takie coś zrobił skoro mogłoby się obejść bez tego, a nawet byłoby wtedy lepiej.
Przechodzimy teraz do dania głównego, czyli fabuły. Jest ona mierna. I można ją podzielić na dwa osobne wątki, tak samo jak bohaterów głównych można podzielić na dwie osoby. Ale nie będę robić oddzielnego akapitu, bo nie ma właściwie czego tu opisywać. Tak więc najpierw kawałek tortu Evie: szuka ona Fragmentu Edenu. I to właściwie wszystko. Oglądamy parę scenek związanych z grzebaniem w paru dziennikach. A całość łączy parę misji. Albo to sceny łączą misje? Bóg raczy wiedzieć. No a teraz omówię Jacoba. Zamierza on podbić Londyn za pomocą swojego gangu Skokierów(z wymyśleniem nazwy dla tej bandy wiąże się iście żenująca scenka, którą można uznać nawet za pomnik pokładów kiczu, które wylewają się z Syndicate). W tym celu zabija kolejnych templariuszy. I tak przez całą grę. Robimy parę szczątkowo ze sobą połączonych misji i zabijamy kolejny cel. Proste, klarowne i do bólu nieciekawe.
Okej, trochę ponarzekałem, więc teraz przestawię plusy(a raczej plus i to właściwie nie jednoznaczny).
Crawford Starrick jest powściągliwy jak Evie, ale ma to co jej brakowało: bezwzględność. I właściwie chciałbym tu coś więcej powiedzieć, ale nie mogę, bo zwyczajnie brak mi materiałów. Po zakończeniu każdej z ośmiu sekwencji(nie licząc sekwencji dziewiątej) mamy krótką, może dwu minutową scenkę z nim w roli głównej. Mógł to być antagonista wybitny, ale oczywiście nasi kochani scenarzyści Ubisoftu i spartaczyli sprawę i nie wykorzystali potencjału leżącego w takim osobniku...
7. spawn229906-12-2015, 20:15@Donatello: Cały czas to mówię ta odsłona jest kiepska, fabularnie to dno najgorsze w serii.
8. malgosia713727-12-2015, 21:06@Donatello: i @spawn229: ja jestem zupełnie innego zdania, mnie osobiście podoba się ta odsłona gry, i wasze narzekania tego nie zmienią. A co do artykułu to świetnie napisany, dobra robota. Witam i gratuluje!
9. AC.R529-12-2015, 21:08@malgosia713: Fabularnie (jako AC) jest słaba, ale (jako sandbox) świetna
10. malik_al_sayf130-12-2015, 11:03Uważam że nowa część Assassins creed jest bardzo dynamiczna. Fabuła nawet mi się podoba. A Eve Jackob mają charakter a nie jak Arno. Bardzo nie lubie powozów.
11. Arno789303-01-2016, 17:22Assassin's creed syndicate jest bardzo fascynująca ale ma mało sekwencji :(
12. Lexi3354104-01-2016, 11:18Jestem, ogólnie zadowolona z gry, mogła by być trochę dłuższa, ponieważ porównując Syndicate z Black Flag, długość jest po prostu śmieszna. Brakuje mi tu dodatkowej sekwencji z w mieszaniem się w sprawy bliźniąt bractwa, jest to trochę zrobione na podstawie " nie słuchaliście mentora, uciekliście bez pozwolenia mistrzów, ale nie jesteśmy źli za waszą niesubordynacje ponieważ odzyskaliście Londyn ". Nie ma żadnego powrotu do tej sprawy, nic. Wracają i zostają wielkimi mistrzami bractwa. Z mojej strony tylko tyle, jak pisłam jestem zadowolna, opis fabuły fajnie i dość przejrzyście zrobiony, jestem ciekawa czy opiszecie również DLC ?
13. Donatello414-01-2016, 20:54@malgosia713: To co ja napisałem trudno nazwać narzekaniem. Prędzej małą recenzją...
14. Wyklęty828-01-2016, 13:06Shaun i Rebecca - lubię ich :D Byli fajni w AC II oraz AC: Brotherhood :D
15. Amy412-02-2016, 15:03Jak dla mnie poki co najlepsza gra ever ! Fabula super. Ogolnie najlepsze sa reakcje Evie i Jacoba ^^ mozna sie posmiac, postraszyc, i trzyma czasem w napieciu to najbardziej kocham w tej czesci !
16. MartinDeSoria605-06-2016, 16:03A czemu nikt nie docenił samego Starricka? przecież ta postać była swietnie wykreowana :) tak samo jak prawie wszyscy antagoniści w serii AC tacy jak Rodrigo, Cesare i Charles Lee.
17. sergio1994108-06-2016, 15:49Szczerze mówiąc to jak dla mnie najlepsza część AC
18. kapuszta14-03-2017, 00:20Fabuła historyczna - standardowa dla AC, dla mnie osobiście bardziej wciągająca niż w słynnym AC2 lub brotherhood.
Fabuła współczesna - bieda, tak samo jak w unity.
Gameplay - początkowo byłem sceptycznie nastawiony do zlikwidowania sekcji wspinaczkowych ale po dłuższej grze muszę przyznać, że linka świetnie współgra z gameplayem, osiągałem z nią dużo większy "flow" w typowo asasyńskich aktywnościach, grało się dużo bardziej dynamicznie.
Sandbox, maksowanie postaci - wystarczająco satysfakcjonujące.
Klimat - 10/10, myślałem, że zrobią z tego kolejny ograny do granic możliwości tytuł w estetyce steampunkowej i miło się zaskoczyłem bo "imersja" była grana.
Ogólnie przebiło oczekiwania, a nextgenowe asasyny dodaję do moich ulubionych.

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
100
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza