Zakon Assassin's Creed


Blog Developera


Część 2  Część 3

Co działo się w poprzednich odsłonach serii?

Dwudziestopięcioletni Desmond Miles został zatrzymany przez Abstergo Industries, tajemniczą korporację, a następnie poddany dziwacznym eksperymentom z udziałem urządzenia zwanego Animusem. Animus pozwalał doktorowi Warrenowi Vidicowi dotrzeć do pamięci genetycznej Desmonda i wyszukać wspomnienia przodków mężczyzny. Dzięki temu procesowi dr Vidic miał nadzieję odkryć tajemnice przodków Desmonda, grupy znanej jako asasyni, by ustalić miejsca, gdzie znajdują się potężne artefakty o nazwie Fragmenty Edenu.

Więziony w Abstergo Desmond został podłączony do Animusa i wcielił się w swojego przodka, Altaïra Ibn-La'Ahada, członka zakonu asasynów, podczas Trzeciej Krucjaty. Desmond zbadał wspomnienia Altaira, chcąc odkryć tajemniczy spisek... Poprzez swoje kontakty z Animusem, Desmond dowiedział się o odwiecznym konflikcie między dwoma tajnymi organizacjami, asasynami i templariuszami, którzy chcieli zdobyć artefakt o mocy pozwalającej przekształcić świat.

Abstergo szybko zdało sobie sprawę, że Desmond poznał prawdziwą naturę swego uwięzienia: firma była kontrolowana przez templariuszy, a "sesje" w Animusie zostały zaaranżowane, aby zlokalizować Fragmenty Edenu. Są to potężne artefakty, które mogłyby dać im możliwość kontroli ludzkich pragnień i wpływ na losy świata. Asystentka dr Vidica - Lucy - wyjawiła Desmondowi, że była rzeczywiście wtyczką dla asasynów i pomogła mu uciec z Abstergo, zabierając ze sobą kilka istotnych danych z Animusa odnoszących się do tajemniczego poprzednika Desmonda znanego jako "Obiekt 16".

Po zrozumieniu planów Abstergo, Desmond stanął w obliczu krytycznego wyboru. Lucy zapytała go, czy chce dołączyć do Zakonu Asasynów i pomóc w walce z Templariuszami. Długie i szczere wypowiedzi przygotowane przez nią, mające na celu skłonienie Desmonda do przyłączenia się, okazały się zupełnie niepotrzebne, gdyż ten postanowił już wcześniej zostać asasynem. Lucy przedstawiła mu dwóch innych członków Zakonu Asasynów: Shauna Hastingsa i Rebeccę Crane, którzy mieli mu pomagać w szkoleniu na zabójcę.

Dzięki rdzeniowi pamięci, który Lucy ukradła Abstergo podczas brawurowej ucieczki z laboratorium, Desmond w Animusie wcielił się w nowego przodka: Ezio Auditore da Firenze. Syn bankiera, Ezio, przejął po ojcu rolę asasyna i stał się kluczową postacią w historii Zakonu. Desmond zbadał wspomnienia Ezio w celu przeszkolenia się do trwającej walki z templariuszami.

W procesie poznawania wspomnień Ezio, Desmond dowiedział się, że dziwne nowe możliwości jego ciała budzą się poprzez kontakt z wspomnieniami jego przodków. Tak zwany "Efekt Krwi", skutek uboczny używania Animusa spowodował, że doświadczenia i wiedza przodków "wyciekła" do użytkownika Animusa. Niestety, efekt krwi często wywołuje objawy podobne do wielu zaburzeń psychicznych... Zaburzenia te pojawiły się u "Obiektu 16" - poprzednika Desmonda, który popełnił samobójstwo.

Po zobaczeniu kulminacyjnego spotkania Ezio z papieżem w Rzymie, Desmond przeżył zaskakujący moment pamięci, w którym Ezio odwiedził Kryptę i rozmawiał z Minerwą - tajemniczą "świetlistą" istotą. Co ciekawe, Minerwa zwracała się do Desmonda mimo, że w krypcie znajdował się tylko jego przodek Ezio. Opowiedziała o starożytnej apokalipsie, pół-boskich istotach oraz niedawno powstałych ludziach, którzy żyli obok nich. Minerwa mówiła również o innych świątyniach, dzięki którym można będzie zapobiec kolejnej katastrofie.

Lucy poinformowana o zbliżającym się ataku Abstergo na Kryjówkę Asasynów zbudziła Desmonda. Wiedząc, że są źle wyposażeni, Desmond, Lucy, Shaun i Rebecca uciekli w samochodzie po krótkim spotkaniu z dr Warrenem Vidicem... ale Desmond miał okazję jeszcze wypróbować nowe umiejętności oraz ukryte ostrze na kilku poplecznikach Vidica.

Pomimo tego, że Desmond dowiedział się dużo za pośrednictwem Animusa, jasne jest, że najistotniejsze dane pozostały wciąż we wspomnieniach Ezio. Nad niewielką grupą Asasynów zawisło niebezpieczeństwo, pytania przelatywały przez głowę Desmonda... i był tylko jeden sposób, aby na nie odpowiedzieć. Po założeniu elektrody Animusa, Desmond przygotował się do powrotu do włoskiego renesansu w nadziei na rozwiązanie zagadki, która może oznaczać zagładę dla całej planety.

Kim jest Ezio Auditore da Firenze?

Każdym może kierować pragnienie zemsty, jednak Ezio rozwinął w sobie coś więcej, niż chęć rewanżu. W Brotherhood gracze spotkają kogoś starszego, kogoś, kto powstrzymuje i planuje, zamiast pozwalać, by targały nim emocje. Ezio w AC 2 walczył przede wszystkim dla siebie, ale w celu pokonania rodziny Borgiów i ożywienia Bractwa Asasynów w Rzymie będzie musiał nauczyć się być przywódcą.

Podróż, którą rozpoczyna w Brotherhood, będzie najtrudniejsza, ale Ezio ze swą charyzmą i zdolnością do podejmowania trudnych decyzji, postanowił rozwiązać problem z papieżem w Assassin's Creed 2.

Kim jest Cesare Borgia?

Cesare jest okrutnym, acz błyskotliwym przywódcą papieskiej armii. Ma ambitne plany zjednoczenia Włoch pod papieskim sztandarem, chociaż jest jeszcze młody. Szantażuje i straszy żołnierzy, aby dostać to, co chce. W Assassin's Creed: Brotherhood jest całkowitym przeciwieństwem Ezio: asasyn jest starszy i mądrzejszy, Cesare jest młody i egoistyczny, Ezio musi walczyć, aby stać się przywódcą, Cesare przywództwo "odziedziczył". Potężny i bezwzględny, nemezis Ezio, jest jego największym utrapieniem.

Cesare jest osobą, która wykorzystuje ludzi jako narzędzia do osiągnięcia własnych celów. Jest tak zaangażowany w dążenie do władzy, że nie może zrozumieć ludzi wokół siebie. "Życie jest bezlitosne i trzeba to wykorzystać do własnych celów."

Cesare wspiera swych przyjaciół, aby później móc ich wygnać i zająć ich mienie. Skoro zabił swego brata, by przejąć władzę, to dlaczego miałby dbać o swoich przyjaciół? Ci, którzy go spotkali mówili, że jest nieczytelną zagadką, szyfrem, co czyni go jeszcze bardziej niebezpiecznym.

Kiedy Cesare odkrywa, że jego ojciec, Rodrigo, nie zabił Ezio, postanawia zająć Monterrigioni i zburzyć Villę. Nie wie, że budzi uśpionego w asasynie potwora.

Jak wygląda Rzym w latach 1499-1507?

Pontyfikat Aleksandra VI kontrolował rząd i życie religijne ludzi w Rzymie. Miasto było w fazie wczesnego renesansu, ale architektura i filozofia humanizmu nie przybyła jeszcze do Rzymu. Papieskie pieniądze szły na zabawę i hulaszczą rozrywkę, lub podbój ziem położonych na północ w Romanii. Bogaci płacili kardynałom, zaś ci powiększali ilość gruntów pod kontrolą Kościoła. Malaria pojawiająca się w mieście latem oraz morderstwa były tak powszechne, że trupy pływające w rzece Tyber ledwo dało się odróżnić.

Assassin's Creed: Brotherhood ukazuje erę dość dokładnie, nie licząc ilości patroli straży. Życie członków rodziny Borgiów jest dość dokładne ukazane. Ich zachowanie było tak szokujące, że w tym okresie cała Europa mówiła o Cesare, Rodrigo i Lukrecji.

Egzotyczne segmenty rozgrywki

Q: Czym są egzotyczne segmenty rozgrywki?
A: To, co nazywamy egzotycznym elementem rozgrywki jest sekwencją w grze, która znacznie różni się od innych i jest zazwyczaj wyjątkowym momentem w fabule. Przykładem takiej sekwencji w Assassin's Creed 2, który skojarzą wszyscy fani AC jest maszyna Latającą Leonarda da Vinci.

Q: Po co wprowadzać egzotyczne elementy rozgrywki do gier takich jak Assassin's Creed?
A: Kiedy grasz w grę pokroju Assassin's Creed, której przejście zajmuje ponad dwadzieścia godzin, dobrze jest od czasu do czasu zrobić coś zupełnie innego. Takie momenty zmieniają tempo gry i są wykorzystywane przez twórców by zapewnić graczom naprawdę intensywne przeżycia.

Q: Na jakie sposoby misja może być egzotyczna?
A: Każda z egzotycznych misji przeniesie Cię w inne miejsce we Włoszech, a także będzie różnić się od innych oprawą wizualną. Muzyka jest nieco bardziej intensywna i wysuwa się na pierwszy plan, by podkreślić, że robisz coś innego niż zwykle. Egzotyczne misje zapewnią różnorodność doznań wszystkim zmysłom gracza.

Q: Dlaczego egzotyczne elementy rozgrywki będą się skupiały głównie wokół maszyn wojennych Leonarda?
A: Chcieliśmy, żeby egzotyczne elementy rozgrywki były intensywne, wypełnione akcją. Chcieliśmy także by gracz poczuł się dzięki nim potężny. Wykorzystanie genialnej kreatywności Leonarda wydawało się idealnie pasować do naszych zamiarów. W wielu dziedzinach, Leonardo wyprzedzał swoją epokę o cztery, pięć wieków. Idea Czołgu wydaje się oczywista dla nas, ludzi żyjących w dwudziestym pierwszym wieku, ale żeby rzeczywiście wpaść na taki pomysł, kiedy nie istnieje nic podobnego trzeba być prawdziwym geniuszem. Leonardo był także popularną postacią w AC2 i chcieliśmy by odgrywał ważną rolę w AC: Brotherhood.

Q: Jakie są główne wyzwania związane z projektowaniem i produkcją egzotycznych elementów rozgrywki?
A: Podczas projektowania Maszyny Bojowej do egzotycznej misji, zawsze musimy pamiętać, że będzie ona w rękach graczy maksymalnie pięć do dziesięciu minut. Naszym pierwszym celem jest uzyskać urządzenie na tyle proste w obsłudze, że gracze natychmiast pojmą zasady sterowania nim. Chodzi o to, by stworzyć maszynę, która jest intuicyjna i sprawia frajdę od momentu w którym przejmie się nad nią kontrolę. Musimy również uważać, by gracz nie poczuł się jakby grał w zupełnie inną grę.

Część 2  Część 3
  • Data dodania: 26-10-2010
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (21)

7. krwotox129-10-2010, 19:47Spoiler- niepożądaną informacją o szczegółach zakończenia utworu literackiego, teatralnego, telewizyjnego lub filmowego. Termin ten bywa używany również w odniesieniu do podpowiedzi lub rozwiązań w grach i łamigłówkach. Stosowany na stronach i forach internetowych oraz grupach dyskusyjnych.Spoiler może wyjawiać szczegóły dotyczące rozwiązania kluczowego dla danego utworu napięcia dramatycznego czy pomysłu na którym oparty jest utwór i odbierać widzowi przyjemność z jego oglądania (czytania). Ma to szczególnie znaczenie w przypadku utworów kryminalnych czy thrillerów, gdy przedstawiona zostaje informacja o mordercy lub
8. tom-ufok130-10-2010, 09:28Wielkie dzięki :3
9. Koziou1008-11-2010, 15:37Trochę ci ucięło :P
10. Abstergo115-11-2010, 17:25WOW jestem pod wrażeniem tyle tłumaczyć O_O
11. Abstergo115-11-2010, 17:26bym się ukatował przy tym :P
12. frytek1023-12-2010, 14:55Pomagające.
13. Xanusek28-12-2010, 21:31w brotherhoodzie można chodzić po innym mieście niż rzym?
14. TheAga13130-12-2010, 23:01Eeeee... "Efekt krwi"? Raczej "efekt krwawienia" - angielskie "bleeding effect". Nie "blood effect".
15. eryk2624110-02-2011, 00:54no właśnie
16. (usunięty)28-05-2011, 13:33Spoko.
17. patryk78401-07-2011, 18:51mogliby to napisać w skrucie xD
18. Mario123212327-07-2011, 14:03Czy ktoś z was zrobił w brotherhoodzie 100% gry bo ja tak
19. Ezio77109-10-2011, 16:41ja mam 69%
20. rOnniE127-11-2011, 17:53ja tak 70 %
21. Pr0toTYP123517-01-2012, 21:13ja 99,5 bo nie mogę czołgu zrobić-,-

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
080
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza