Zakon Assassin's Creed


Walka w Assassin's Creed Syndicate

Każda odsłona Assassin's Creed wprowadza nowe zmiany w systemie walki: w pierwszej części wprowadzono kontry, w Assassin's Creed II pojawiły się różne bronie do wyboru, w Assassin's Creed IV można było walczyć dwoma mieczami i pistoletem. Oczywiście, Assassin's Creed Syndicate nie jest wyjątkiem, i tu pojawiają się zmiany związane z bardziej nowoczesną, bardziej cywilizowaną epoką - która w pewien sposób jest jeszcze bardziej brutalna.

Ukryta broń

W przeszłości Asasyni zwykli przechadzać się po ulicach obwieszeni bronią, ale to byłoby nie do pomyślenia w bardziej dystyngowanym społeczeństwie XIX-wiecznego Londynu. Jacob i Evie muszą ukrywać swe zabójcze narzędzia; ich laski ze szpadą są z definicji tajnymi rodzajami broni (w drzewcu mają wbudowane dodatkowe ukryte ostrze, ponieważ to jest Assassin's Creed), z kolei rewolwery i noże kukri mogą zadawać ogromne obrażenia mimo niewielkich rozmiarów.

Walka

Najważniejszym elementem arsenału Jacoba, pokazanym na demo E3, są kastety - i o ile w poprzednich odsłonach Assassin's Creed gracze wybierali pięści, jeśli nie chcieli zabijać, w tej części kilka dobrze wykonanych ciosów wystarcza, by pozbawić życia (głównie dlatego, że Jacob lubi korzystać równocześnie z ukrytego ostrza). Jacob jest bardzo szybkim bokserem; wdawanie się w bójkę przypomina szybszą wersję walki mieczem z Assassin's Creed Unity. Bohater zasypuje przeciwników gradem ciosów i robi uniki zamiast parować uderzenia noży przeciwników - wystarczy nacisnąć przycisk.

Starszy producent, Francois Pelland, mówi:

Zespół dołożył wszelkich starań, by przygotować intuicyjną walkę wręcz, na bardzo bliski dystans, która odzwierciedlałaby brutalność tamtego okresu. Kiedy dochodzi do konfrontacji z gangiem rywali, chcieliśmy, by gracz czuł, że mają wszystko pod kontrolą, że są bardzo potężni podczas tego typu potyczek. Tych wytycznych trzymaliśmy się, projektując system walki.

Trafiony - ogłuszony

Walka jest przyjemna i satysfakcjonująca. Umiejętność ogłuszania powraca z poprzednich odsłon serii, dzięki niej można uniemożliwić przeciwnikom blokowanie ciosów. Ogłuszanie pozwala też bezpiecznie odwrócić się i osłabić ich towarzyszy na kilka cennych sekund. To bardzo ważne, ponieważ jeśli przynajmniej dwóch templariuszy znajdzie się blisko śmierci, będzie można rozpocząć widowiskowe, filmowe wykończenie, które pozwoli zabić ich jednocześnie.

Przygotowanie się do wykończenia kilku wrogów równocześnie wymaga odrobiny praktyki. Kiedy zobaczysz, że Jacob ostro szarpie głowę przeciwnika i wytrąca go z równowagi, jest to sygnał, że wróg znajduje się na jego łasce - nawet jeśli zdoła się wyrwać, zacznie zataczać się od ran podczas zbliżania się do protagonisty. Sztuka polega na tym, by zostawić go i zająć się innym przeciwnikiem. Jeśli potrafisz okiełznać instynkt zabójcy na tyle, by dwóch lub więcej przeciwników będących blisko śmierci znalazło się obok siebie, zadanie im finalnych ciosów okaże się wspaniałym widowiskiem.

cios w szczękę

Oczywiście, jeśli nie masz tego typu zahamowań, również zobaczysz różne ciekawe metody wykonywania egzekucji. Zwykłe uderzanie przeciwnika aż umrze może zakończyć się na kilka sposobów - przykładowo, Jacob może złamać mu ramię zanim wbije ostrze w gardło, albo uderzyć jego głową o ziemię i wysunąć ukryte ostrze jednym ruchem. Jeśli będziesz eksperymentować, odkryjesz więcej opcji wykańczania, przykładowo, podejście do wroga od tyłu sprawi że zabijesz go w inny sposób niż gdybyś zbliżył się od frontu. Możesz też zwabić przeciwników w pobliże ściany, a następnie z jej pomocą połamać im kończyny i uderzyć twarzą przeciwnika w cegły. Jeśli znajdziesz się w pobliżu niebezpiecznego miejsca, na przykład tuż przy krawędzi pieca, możesz wepchnąć tam wroga i pozwolić, by otoczenie zrobiło resztę.

Jeśli jesteś niecierpliwy, możesz po prostu zakończyć sekwencję ciosów strzałem z rewolweru albo nożem do rzucania, w ten sposób zmuszając przeciwnika do czołgania się po bruku. Ta taktyka sprawdzi się również wtedy, jeśli wróg nie będzie bliski śmierci, ale wykorzystanie rewolweru Jacoba w celu wykonania egzekucji ma więcej dramatyzmu niż zwyczajne zastrzelenie opryszka, który ma jeszcze nieco woli walki.

Jednakowoż, oczywiście, sam też jesteś podatny na wykończenia; jeśli skończą ci się lekarstwa i pozwolisz, by templariusze zdobyli nad tobą przewagę, możesz zobaczyć, jak wbijają nóż w czaszkę Jacoba, albo podnoszą go za gardło i tną po żebrach póki nie przestanie się miotać. A jeśli jeden z londyńskich oficerów policji użyje na jego głowie pałki zbyt wiele razy, odciągnie bezwładne ciało Jacoba, prawdopodobnie by go aresztować i uwięzić.

Rzeź na kółkach

Londyńskie powozy, omnibusy i dwukołowe dorożki to kolejna nowość. Pojazdy znajdują się wszędzie i łatwo je ukraść. Punktem kulminacyjnym dema był długi pościg. Jednak powozy nie zastępują samochodów, mają własną budowę i wagę, a podczas walki mogą okazać się zaskakująco użyteczne. Templariuszy poruszających się na piechotę można po prostu ominąć, a kiedy użyjesz taranowania - zepchnąć na ścianę każdego, kto bierze udział w pościgu. Powozy są jednak szczególnie interesujące ze względu na to, że stanowią ruchomą platformę do walki wręcz.

Asasyn to ktoś, kto może wskoczyć na wszystko, wspiąć się na wszystko, walczyć wszędzie. Ponieważ większość powozów ma twarde dachy, uznaliśmy, że byłoby wspaniale przeskakiwać z jednego na drugi, po prostu się przemieszczając. A jeśli gracz może to zrobić, czemu ograniczać NPC-ów czy przeciwników? Jeśli jedziesz, możesz wdrapać się na dach pojazdu, walczyć na nim, przeskoczyć na inny. Jest to prawdziwa innowacja, zespół poświęcił wiele pracy, by ten system zaczął dobrze działać, by walka była płynna, prosta i satysfakcjonująca.
wyścig

Walka na dachu powozu nie różni się zbytnio od walki na ziemi; masz dostęp do wszystkich narzędzi Jacoba i możesz korzystać z tych samych sztuczek, nawet jeśli masz ograniczone pole manewru. Zrzucanie pokonanych wrogów na ulice i zajmowanie ich miejsca na siedzeniu woźnicy jest bardzo satysfakcjonujące, zwłaszcza jeśli ich powóz nie jest tak poobijany jak ten, który właśnie porzuciłeś. Jeśli walka nie przebiega po twojej myśli, możesz na moment uciec, zeskakując na poziom ulicy, podczas gdy zdezorientowani przeciwnicy pomkną dalej - ale jeśli okaże się, że przeżycie podczas jazdy nie jest proste, możesz zechcieć zaprosić paru znajomych.

Jednym z najlepszych elementów gry jest wynajmowanie zaprzyjaźnionych członków gangu. Towarzysze dołączą do ciebie w powozie, a jeśli będzie ich zbyt wielu, ukradną własny pojazd i pojadą za tobą. Jeśli tak się stanie, możesz pomyśleć "wynająłem grupę sojuszników, mogę zaatakować tę fortecę." Ta metoda pozwoli przejąć fortecę w zupełnie inny sposób. To bardzo potężne, kreatywne narzędzie, które pozwoli graczom wychodzić zwycięsko z konfliktów i rozwiązywać zagadki.

Nieważne zatem, czy gracze będą walczyć na poruszającym się pojeździe, czy na stałym gruncie - walka będzie dynamiczna, brutalna i satysfakcjonująca.

  • Tłumaczenie: Wega
  • Data dodania: 07-07-2015
Książka Assassin's Creed - oficjalna powieść filmu wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (7)

1. KacperCreed407-07-2015, 09:27Troche dziwnie, bo zamiast walki na miecze tu będzie głównie walka wręcz. No ale kto w Wiktoriańskim londynie będzie nosił pałasz za pasem strzelbe na plecach i sztylety.
2. ik147707-07-2015, 09:34Tak jak wcześniej uważam, że walka jest nieco zbyt przyśpieszenia
3. NinjaChicken607-07-2015, 09:37Uuuu, fajne;) Zobaczymy, czy wyjdzie względem bugów jak w Unity...
4. AsasynKenway508-07-2015, 09:46Pomimo tego, że na filmikach walka wygląda na zbyt przyspieszoną, to wydaje mi się, że to w pewnym sensie jest plusem. Szybsza walka to zapewne szybsze pokonanie przeciwnika. To będzie przydatne, gdy zaatakuje nas wielu wrogów na raz. Podoba mi się też ta walka na powozach :)
5. Shay_97408-07-2015, 17:06Już sobie wyobrażam te bugi, jak wskoczymy na powóz i będziemy wylatywać 1000 metrów w górę ^^
Tak w ogóle to te ich zachwyty nad "różnymi możliwościami wykańczania wrogów" nie są po prostu zwykłymi animacjami jak każdej części, czy mam tylko takie wrażenie?
6. Aria419-07-2015, 10:59"...prawdopodobnie by go aresztować i uwięzić".Czyli mam rozumieć że będzie jakiś element ucieczki z więzienia?Albo przez jakiś czas będzie można grać tylko Evie? Mogliby dodać coś takiego,wzbogaciłaby to rozgrywkę.
7. Wyklęty828-01-2016, 15:15Mi to tam nie przeszkadza walka wręcz :D Nawet ciekawie to wygląda :D

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
0221
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza