Zakon Assassin's Creed


Zmiany w systemie walki, poruszania się i skradania

Z XVIII wieku przenosimy się do wieku XIX. Trzy filary Assassin's Creed - walka, nawigacja i skradanie - ewoluują, by dopasować się do nowych ram czasowych. Co czeka na graczy, gdy na scenę wkroczą Jacob i Evie?

Walka

Niepoprawny awanturnik, Jacob, polega głównie na kastetach, którymi podczas walki zadaje bolesne ciosy templariuszom. Marc-Alexis Coté, dyrektor kreatywny, wyjaśnia:

Jacob preferuje walkę na bliski dystans. Zobaczycie, jak łamie kości i powala przeciwników na ziemię, a następnie eliminuje ich w bardzo efektywny sposób.

Walki na pięści nie są niczym nowym, ale w Assassin's Creed Syndicate są one szybsze i bardziej brutalne. Jacob uderza wrogów błyskawicznymi ciosami, wzmacnianymi przez metal, a następnie robi szybkie uniki i paruje kontrataki przeciwników. Jeśli graliście w Assassin's Creed Unity, ataki, uniki i ogłuszenia będą wyglądać znajomo, ale tym razem akcja będzie szybsza i bardziej brutalna niż walki na miecze w ACU. Nowy system walki oznacza również wprowadzenie nowych elementów, takich jak kontekstowe zabójstwa, przykładowo - można uderzyć stopą w nogę przeciwnika i ją złamać, a następnie zacząć uderzać jego twarzą o ścianę. Można też ogłuszyć kilku wrogów jednocześnie i wykonać błyskawiczną serię zabójstw, kiedy są oszołomieni.

walka
Walka będzie szybsza. Opóźnienia między kolejnymi akcjami skróciliśmy o połowę, by gracze mieli większą kontrolę nad bohaterem, kiedy przeskakują od jednego celu do drugiego.

Kiedy sytuacja staje się poważna, Jacob może skorzystać z laski ze szpadą, rewolweru i - oczywiście - ukrytego ostrza. Może też szybko przełączyć się z uderzania pięścią na zadawanie śmiertelnych ciosów. Jego najbardziej niezwykłą bronią jest jednak nóż kukri, spore ostrze, które ma swoje wyjątkowe miejsce w historii Imperium Brytyjskiego. Jak wyjaśnia historyk Assassin's Creed Syndicate, Jean-Vincent Roy:

To egzotyczna broń. Tuż przed wydarzeniami przedstawionymi w grze, brytyjska armia napotkała w Nepalu lud Gurkhów. Brytyjczycy nauczyli się posługiwania tym nożem bardzo dokładnie, i wynajmowali Gurkhów, którzy służyli w brytyjskiej armii, ponieważ ci ludzie byli niezłomni. Ta broń mogła trafić do Londynu jako trofeum, niezwykle rzadkie trofeum.

Nawigacja

Wiktoriański Londyn to ogromne miasto, i nie chodzi tylko o wielkość mapy. W XIX wieku na potrzeby przemysłu i handlu miasto zmieniło swój kształt - cechowało się szerokimi ulicami i olbrzymimi budowlami, co oznaczało nowe wyzwania - i nowe możliwości - dla serii, w której wspinanie się na budynki i przeskakiwanie między dachami jest tak ważne. Jak wyjaśnia Coté, budynki w wiktoriańskim Londynie są wyższe, a ulice są szersze niż w miastach, które wcześniej pojawiały się w serii. Aby ułatwić Jacobowi i Evie błyskawiczne przemieszczanie się, w Syndicate wprowadzono miotacz liny, który pozwala bohaterom szybko znaleźć się na górze i zjeżdżać po linie, pokonując większe odległości między dachami.

Podobnie jak windy w poprzednich odsłonach, miotacz liny nie zastąpi tradycyjnego systemu parkouru, ale wzbogaci go.

Jest to kolejne narzędzie pozwalające graczom na sporą kreatywność i szybkie pościgi za celami. Jeśli chodzi o nawigację, skupiamy się na płynności poruszania się i na parkourze; chcemy by był przystępny, by asasyn szedł tam, gdzie gracz go skieruje, a nie zawieszał się na każdej przeszkodzie i każdym elemencie. Chodzi o stworzenie płynnego systemu poruszania się w otoczeniu.
skok z dachu

W praktyce parkour w Assassin's Creed Syndicate będzie wyglądał znajomo. Wygląda na to, że poruszanie się będzie tak płynne jak free-running ACU, znany z ACU system wspinaczki i schodzenia w dół pozostanei taki sam, ale poruszanie się po spadzistych dachach ogromnych budowli Londynu zdaje się być znacznie płynniejsze (i szybsze) niż poruszanie się po Paryżu z czasów rewolucji.

Miotacz liny zmienia rozgrywkę w większym stopniu niż można się spodziewać, wystarczy podejść do dowolnej ściany, by pojawiła się możliwość wciśnięcia L1 (na PS4), co pozwala Jacobowi dostać się błyskawicznie na dach. System ułatwia też pokonywanie sporych odległości nad ziemią, wystarczy skierować kamerę na odległą krawędź lub przeszkodę, a kiedy pojawi się podpowiedź, tworzymy linę, po której możemy zjechać do celu. Jest to naturalne uzupełnienie parkouru i okazuje się bardzo użyteczne, jeśli nie chcemy wspinać się na walący się budynek - a zwłaszcza schodzić na poziom ulicy, tylko po to, by przez nią przejść, a następnie wspinać się ponownie.

W grze pojawiają się powozy, których opanowanie też jest sztuką. Przykładowo, musimy jeździć lewą stroną i uważać na templariuszy, którzy będą nas taranować.

Jeśli wrogowie zobaczą, że porywasz pojazd, to sami też porwą powóz i zaczną cię ścigać, przeskoczą na twój pojazd, ściągną cię z kozła i zaczną walczyć na dachu - ale powóz będzie jechać nadal, ciągnięty przez konie.

Oczywiście, jeśli przeciwnicy mogą tak robić, podobnie może robić i Jacob.

Gracze będą mogli przeskakiwać między pojazdami w czasie jazdy. Będzie można ukryć się wewnątrz, albo zmusić kogoś do wejścia do środka, w ten sposób porywając cele lub ludzi z ulicy i wożąc ich po mieście.

Skradanie

Przekradanie się w Assassin's Creed Syndicate jest tak proste, jak naciśnięcie przycisku, który pozwala przejść w tryb skradania. W tym momencie Jacob zdejmuje cylinder i zakłada kaptur, i zaczyna poruszać się, trzymając się blisko ziemi. System skradania nie zmienił się zbytnio w porównaniu z Assassin's Creed Unity i Assassin's Creed Rogue, nadal jest to ważny element rozgrywki. Dzięki orlemu wzrokowi możemy odnajdywać cele i po cichu je eliminować. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii, bliźniacze rodzeństwo Frye może podkraść się do wrogiego templariusza, ukrywając się za osłoną, albo runąć na niego z dachu tudzież podczas zjeżdżania na linie - by zatopić ukryte ostrze w szyi niczego nie spodziewającego się przeciwnika. Jednakże są też niewielkie, lecz zauważalne zmiany. Sprawiają one, że rozgrywka staje się płynniejsza.

Evie podkrada się do przeciwnika
Tym razem przejście między skradaniem się a zwykłym poruszaniem będzie płynniejsze i bardziej naturalne. Powróci możliwość gwizdania, była to jedna z ulubionych funkcji fanów.

Gwizdanie jest tak użyteczne jak w poprzednich częściach. Wykorzystaliśmy je, by zwabić członków gangu do kryjówki i zabijać szybkimi, czystymi cięciami z ukrycia. Jeśli już o tym mowa, możliwość przenoszenia ciał i ukrywania ich powróci, co oznacza, że nie będziemy zostawiali za sobą bałaganu i nie zaalarmujemy wrogów, jeśli zaczniemy zabijać.

W grze pojawi się więcej narzędzi do manipulowania otoczeniem i zastawiania pułapek. Przykładowo, noże do rzucania służą nie tylko do cichego eliminowania wrogów z dystansu; można nimi swobodnie celować i rzucać w obiekty, by odwracać uwagę. Albo przecinać liny, na których wiszą ciężkie obiekty nad głowami przeciwników. Są też halucynogenne strzałki, którymi można wprawić pojedynczych przeciwników w samodestrukcyjny szał, jak również wykorzystać je przeciwko grupie wrogów, jeśli trafimy nimi w ogień.

Powyższe zmiany to tylko początek - więcej o nowościach w Assassin's Creed Syndicate dowiemy się w nadchodzących miesiącach.

  • Tłumaczenie: Wega
  • Data dodania: 19-06-2015
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (13)

1. spawn229919-06-2015, 23:10Nie no kurde, znowu popełniają ten sam błąd co w Black Flag. Asasyn bez założonego kaptura to nie asasyn.
2. ik147720-06-2015, 09:14@spawn229 w black flagu Edward miał założony kaptur, prawie cały czas. Moim zdaniem walka jest nieco zbyt przyśpieszona
3. spawn229920-06-2015, 11:38@ik147: To graliśmy w inne gry, może w misjach miał założony kaptur, czy na zastrzeżonym terenie to wyjątki a tak to czy to były abordaże czy tereny wyłączone z pod panowania templariuszy to chodził z opuszczonym (toć to pirat nie asasyn).
Dla mnie (i zapewne dla innych osób wczuwających się w grę jako asasyn) najlepszym rozwiązaniem byłoby przypisanie klawisza do zakładania/ściągania kaptura, bo nie wyobrażam sobie biegania po dachach budynków bez kaptura (cały klimat asasyna pójdzie się kochać). Zrobienie tego o czym mówię powyżej nie jest trudne i zwiększyło by imersję gry, bo ty my mielibyśmy kontrolę a nie gra. Teraz walka przez to, że AC cały czas bazowało na walce mieczem, nowy system wygląda dla mnie strasznie sztucznie (na drugim pokazie z gry wręcz jak animacja poklatkowa?!). Co do walki zgadzam się jest za bardzo przyspieszona przez co wygląda sztucznie nienaturalnie (co w grach AC nie było dla mnie problemem), to tu o ten element się martwię, bo jak zbugowane było Unity tak walka i parkour były zrealizowane świetnie (mimo drewnianego protagonisty i nudnej fabuły). Skradanie tu się nic nie zmieniło z tego co widziałem, czyli wywołujemy jednego adwersarza, chowamy się z winkiel, wykończamy go ukrytym ostrzem i tak w kółko (to raczej małe szanse o poprawę AI przeciwników), no i jeszcze przejście w ten cały nieszczęsny tryb incognito (kaptur w górę) dla mnie to zabija całą przyjemność z gry (ale o tym pisałem powyżej). Linka z hakiem liczyłem raczej coś na podobieństwo z batmana, co prawda nie ma to racji bytu, ponieważ bohater nie ma peleryny do szybowania, ale tak naprawdę nie zaciekawię to wygląda. Owa linka posiada jak wiemy dwa tryby pionowego wspinania jak i poziomego zjeżdżania ala tyrolka, przy czy animacja tego drugiego trybu wygląda cholernie nienaturalnie (lepiej by było jakby Jackob używał laski jak w Tomb Raider).
4. AsasynKenway520-06-2015, 16:33@spawn229: Zgadzam się. Walka wygląda w niektórych momentach strasznie nienaturalnie.
5. spawn229920-06-2015, 17:01@AsasynKenway: A co do kwestii kaptura, jakie jest twoje zdanie (kurde jutro sesja a ja na ZAC siedzę)
6. AsasynKenway521-06-2015, 12:23@spawn229: Black Flag był pierwszą grą z serii, w którą grałam, więc na początku w ogóle nie zauważyłam tego, że Edward prawie cały czas nie ma założonego kaptura. Potem grałam w AC1 i chłodzenie w kapturze było takie... charakterystyczne dla asasynów i wtedy zaczęło mi brakować tego w BF. Pomysł z zakładaniem kaptura za pomocą przycisku jest fajny. Jestem ciekawa, czy będzie można ubrać Jacobowi strój "bez cylindra". Wtedy zapewne chodziłby z "gołą głową " jak Edward.
Ps. Powodzenia na sesji :-)
7. assassin boy222-06-2015, 17:40Mi trochę brakowało trochę kaptura w BF, choć to była 1gra z serii AC
8. assassin boy222-06-2015, 17:41P.S.... którą miałem
9. NinjaChicken624-06-2015, 12:16Jak już mówiłam, zapowiada się bardzo ciekawie;)
10. KacperCreed407-07-2015, 13:31Od teraz bliźniaki Jacob i Evie są jednymi z moich ulubionych Asasynów!
11. DarthDestruktor1008-07-2015, 08:32@KacperCreed: Mogę spytać czemu? Praktycznie ich nie znamy, dla mnie to za mało by nazwać postać ulubioną...
12. Arczi04215-09-2015, 11:34Zapowiada się bardzo interesująco. Wyczekuję z niecierpliwością.
13. Wyklęty828-01-2016, 15:17Mi nie przeszkadza, jeśli asasyn nie ma założonego kaptura, ale lepiej wygląda, jeśli już ma głowie ten kaptur.

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
020
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza