Zakon Assassin's Creed


Zapowiedź Assassin's Creed Syndicate

Rewolucja przemysłowa wyznaczyła początek współczesnej epoki. Technologia rozwijała się w błyskawicznym tempie, powiększały się gwałtownie różnice między bogatymi a biednymi, zaś ludzie zostali zmuszeni zejść na drogę przestępstwa, by poradzić sobie z trudnymi warunkami pracy. Akcja Assassin's Creed Syndicate toczy się pod koniec rewolucji przemysłowej w wiktoriańskim Londynie. W pierwszej części artykułu przedstawimy wam dwójkę asasynów - bohaterów Syndicate, wiktoriański Londyn oraz zadania stojące przed Jacobem, Evie i ich gangiem, Rooks. W dalszej części opowiemy o walce, skradaniu się, broni, gadżetach i pojazdach.

Bliźniacze ostrza

Po raz pierwszy w serii Assassin's Creed będziecie mogli zagrać dwoma bohaterami - Jacobem i Evie Frye. Bliźniaki, urodzone w niewielkim miasteczku, zostały wychowane przez asasynów zgodnie z wyznawanym przez ugrupowanie kredo. Rodzeństwo Frye udało się do Londynu aby ostatecznie odebrać Templariuszom kontrolę nad miastem. Jednakże oboje mają zupełnie inne pomysły, jak zrealizować zadanie. Evie woli działać po opracowaniu taktyki i jest pomysłowa, zaś Jacob jest brutalny i impulsywny. Dyrektor kreatywny, Marc-Alexis Cote, wyjaśnia:

Jacob i Evie reprezentują zupełnie inny typ angielskiego obywatela. Jacob to charyzmatyczny awanturnik. Będzie on przywódcą przestępczego świata w Londynie. Evie woli działać po cichu. Jest bardzo inteligentna i sprytna. Podoba mi się to, że oboje tak bardzo się od siebie różnią.
Jacob, Evie i Rooks

Starszy producent, Francois Pelland, dodaje:

Wiele elementów w Assassin's Creed jest związanych z ludzkim DNA, możliwością odczytywania przeszłości zapisanej w DNA. Brat i siostra, bliźniaki, które mają bardzo podobne DNA, to element opierający się na tym aspekcie.

Ten, kto miał władzę nad Londynem podczas rewolucji przemysłowej, kontrolował cały świat. Rodzeństwo będzie musiało wykorzystać unikatowe umiejętności, by zjednoczyć podziemie Londynu pod jednym sztandarem i wyeliminować wpływy Templariuszy w tym wspaniałym mieście.

Centrum świata

Na początku XIX wieku populacja Londynu liczyła około miliona ludzi. Zanim nadszedł wiek XX, liczba ta zwiększyła się gwałtownie do sześciu milionów. Jak podaje historyk, Jean-Vincent Roy:

Tak ogromny wzrost liczby ludności musiał zdestabilizować sytuację. Tak właśnie stało się w wiktoriańskiej Anglii. Oczywiście, był ogromny postęp, innowacje. Ale były też ekstremalnie trudne warunki, wykorzystywanie dzieci do pracy, brak higieny i urządzeń sanitarnych.
stacja kolejowa

Kiedy rodzeństwo przybywa do Londynu, widzi wszystko po raz pierwszy. Brat i siostra nigdy nie byli w tym mieście i muszą odkryć jego sekrety, razem z graczem. Dyrektor udźwiękowienia, Lydia Andrew, mówi:

Ponieważ akcja rozpoczyna się poza Londynem, do miasta dostajecie się pociągiem wraz z bohaterami. Tak jak oni, widzicie Londyn po raz pierwszy. Jest to wspaniały moment, zobaczyć miasto ich oczami. W ten sposób możemy pokazać w opowieści stopniowe zdobywanie doświadczenia przez bohaterów i rozwijanie ich relacji. Gdy odkrywają miasto, gracz robi to jednocześnie z nimi. Nie startują z pozycji mieszkańca, który zna okolice jak własną kieszeń.

Pelland dodaje:

Gdy Jacob i Evie przybywają do Londynu, Templariusze mają tam przewagę. Kontrolują wszystkie najważniejsze części miasta. Musicie pamiętać, że w owym czasie Londyn był największym skupiskiem ludzi, a Templariusze dominowali w każdej części miasta.

Aby pozbawić Templariuszy władzy, rodzeństwo musi przejąć każdą z dzielnic Londynu, przeciągnąć na swoją stronę mieszkańców i skłonić ich do współpracy. Andrew mówi:

Londyn naprawdę jest - i był w owym czasie - miastem, w którym dzielnice różniły się między sobą. Różnice są wizualne, socjoekonomiczne, a także dźwiękowe.

Podczas przemierzania każdej z dzielnic będzie można zauważyć różnice wizualne i dźwiękowe, a także poczuć, jak zmienia się sposób interakcji z otoczeniem. Przykładowo, przyjrzyjmy się lokalnej policji. W bogatym miejscu, takim jak Westminster (gdzie znajduje się Pałac Buckingham i Opactwo Westminster), ulice będą roić się od straży. Aby uniknąć ich wścibskiego wzroku, będziecie musieli walczyć w mrocznych zaułkach miasta. Ale jeśli ruszycie do Whitechapel, przekonacie się, że nieskrępowana przestępczość spowodowała, że policji tam praktycznie nie ma. Jeśli zabierzecie komuś powóz i zabijecie paru członków wrogiego gangu, być może w pobliżu nie znajdzie się żaden policjant, który zechce was schwytać.

Prywatna armia Jacoba i Evie

Aby przejąć kontrolę nad ogromnym miastem, Jacob i Evie potrzebują armii. Chcąc pozbawić Templariuszy władzy, rodzeństwo musi zjednoczyć uliczne gangi Londynu pod jednym sztandarem. Rooks będzie uszami, oczami i ostrzami bliźniaków Frye w tym zabójczym półświatku. Jak wyjaśnia Cote:

Przestępcze podziemie jest kontrolowane przez Templariuszy. W ten sposób sprawują oni władzę w mieście. Zatem Jacob i Evie nazwą ulice swym domem, powstaną, przejmą władzę nad przestępczym światem i zjednoczą go, tworząc syndykat Asasynów. W ten sposób odbiorą Templariuszom władzę i zwrócą miasto jego mieszkańcom.
bójka

Wiele zadań pobocznych i dodatkowych misji w Assassin's Creed Syndicate będzie skupiać się na wygrywaniu z rozmaitymi gangami w różnych dzielnicach Londynu, powiększaniu swych wpływów i zdobywaniu stabilnej pozycji w wojnie. Jak wyjaśnia Roy:

Po przybyciu do Londynu, Jacob i Evie wkrótce stają po stronie zubożałej większości, chociaż niekoniecznie z tych samych powodów. Evie jest idealistką i wierzy w kredo, zaś Jacob postrzega biedotę Londynu jako naturalnych sojuszników.

W demie widzimy, jak Jacob przejmuje kryjówkę, gdzie mieści się siedziba gangu Blighters, kontrolowanego przez templariuszy. Kiedy zabijesz wystarczająco dużo członków gangu w danej dzielnicy i uwolnisz ją spod wpływu danego ugrupowania, przywódcy templariuszy przygotują na ciebie zasadzkę i wyzwą ciebie i twój gang, byś zmierzył się z nimi w Wojnie Gangów. Stawisz im czoła w różnych lokacjach w finałowej walce o kontrolę nad dzielnicą. Zabij templariusza będącego liderem gangu (w demie przywódcą gangu była brutalna kobieta zwana Bloody Nora), a dzielnica będzie należała do Rooks.

Eleganckie i zabójcze

Skończyły się stare, dobre czasy, kiedy można było paradować po ulicy z mieczem i nikt nie wytrzeszczał oczu. Teraz kluczowa jest skrytość. W świecie zorganizowanej przestępczości lepiej ukrywać atuty dopóki nie dojdzie do walki. Obecnie potyczki polegają na tym, by zbliżyć się maksymalnie do przeciwnika i walczyć nieczysto. Ten brutalny styl wymaga nowych, ciekawych broni, którymi mogliby posługiwać się asasyni: kastet, niewielki rewolwer, laska ze szpadą dla dżentelmena albo egzotyczny nóż kukri. Są to bardzo efektywne bronie, które stanowią idealne wyposażenie dla asasyna w czasie rewolucji przemysłowej. Roy wyjaśnia:

Londyn był surowym miastem dla wielu ludzi. Nawet jeśli postęp przemienił je w ciągu stulecia, pozostało ono starym miastem, z długą historią i wieloma mrocznymi zaułkami. Podejrzane alejki, gęsto zaludnione slumsy, kolejne warstwy starych, kruszących się budynków tuż obok lśniących, nowych... To środowisko idealnie nadaje się do morderczych walk wręcz. W mgnieniu oka ulica pełna młodych ludzi, wałęsających się bez celu, może zamienić się w miejsce brutalnej bijatyki. Pięści, noże, a czasem pistolety mogą pojawić się błyskawicznie i zniknąć w mgnieniu oka po przybyciu policji. Powiedziałbym, że pod warstwą dostojeństwa kryła się przemoc podziemnego świata.
dyskretne narzędzia mordu

Na ulicach Londynu nie uświadczycie ludzi przechadzających się z mieczami przypasanymi do boków, nie będzie też zbyt wielu osób wywijających bronią palną. Chociaż w XIX wieku poczyniono ogromne postępy związane z technologią broni palnej, pistoletów w Londynie raczej się nie widywało. Ich posiadacze ukrywali je pod połami płaszczy. Roy wyjaśnia:

W Londynie nie nosiło się broni palnej otwarcie, tak jak na przykład na amerykańskim Pograniczu. Nie obnoszono się z nią w wiktoriańskim Lodnynie. Ale to sprawiło także, że pojawiły się całkiem pomysłowe metody na ukrycie broni palnej (i innych rodzajów broni). W ten sposób nie trzeba było demonstrować siły, ale to niekoniecznie oznaczało mniejsze możliwości w walce.

Współczesne zabawki asasynów

Świat w Assassin's Creed Syndicate nie przypomina światów z innych gier Assassin's Creed. Powozy wypełniają ulice, które z kolei są znacznie szersze, by mogły po nich jeździć pojazdy. Budynki są wyższe niż poprzednio, a tłumy spacerują chodnikami. W poruszaniu się po mieście może przydać się zatem nowy gadżet. Jest to wyrzutnia liny - nowy dodatek do rękawicy asasyna, który pozwala wdrapać się na duże wysokości znacznie szybciej albo rozpiąć linę między budynkami i zjechać po niej nad poziomem ulicy. Z wyrzutni liny można skorzystać w dowolnym momencie, na dowolnych budynkach, jest to zatem potężne narzędzie w ręku Jacoba lub Evie.

Rękawica

Poza nowymi elementami wyposażenia, wprowadzono zmiany w znanych już gadżetach. Przykładowo, weźmy halucynogenne strzałki. Na demie zaprezentowano, w jaki sposób Jacob pozbywa się małej grupy członków wrogiego gangu. Zamiast używać strzałki na jednym z nich, strzela w płonący pojemnik, wokół którego grzeją się jego przeciwnicy. W efekcie następuje wybuch halucynogennych środków, który trafia w wielu przeciwników i sprawia, że rzucają się oni na siebie, zaślepieni wściekłością.

Przejażdżki

Po co chodzić, skoro można jeździć? Każdy powóz, jaki zobaczysz na zatłoczonych ulicach Londynu może należeć do ciebie. Tak, nawet jeśli siedzi już na nim inny woźnica. Możesz zrzucić kogoś z kozła albo ukryć się w samym powozie, by uciec przed prześladowcami. Na demie pokazano, jak Jacob porywa powóz, by ścigać uciekający cel, ale szybko zaczyna gonić go lokalna policja. Kiedy jego powóz zostaje za bardzo uszkodzony, Jacob przeskakuje na sąsiedni pojazd i zrzuca woźnicę, by kontynuować pościg.

Jazda powozem

Oczywiście, możesz wykonywać akrobatyczne sztuczki, ale i wrogowie to potrafią. Będą mogli wejść na twój pojazd i zrzucić cię z kozła, by stoczyć z tobą staromodny pojedynek na dachu powozu. Pokonaj ich albo skocz na względnie bezpieczny dach innego powozu, wykonując skomplikowany taniec na londyńskich pojazdach.

W grze zobaczysz także kolejny, typowy element z okresu rewolucji przemysłowej: pociągi. Była to era szybkości. Cuda współczesnego świata pozwalały ludziom, towarom i informacjom przemierzać szybciej duże odległości niż kiedykolwiek wcześniej. Pociągi stały się też nowym terenem działań asasynów i niejednokrotnie przyjdzie wam przemierzać Londyn w ten sposób, ścigając swych wrogów.

Ulepszenia skradania

Gdy Jacob wchodzi na obszar strzeżony, z łatwością przełącza się w tryb skradania, zdejmuje stylowy cylinder i nakłada typowy dla jego bractwa kaptur. Korzysta z wyrzutni liny, by szybko wdrapać się na pobliski dach i zorientować się, jak ustawieni są strażnicy w okolicy. Wybiera jednego z nich, patrolującego inny dach, zawiesza linę nad jego głową i cicho przemieszcza się do miejsca nad strażnikiem, następnie opuszcza się z liny i bezszelestnie eliminuje strażnika. Później musi wyeliminować kolejnych oponentów i uwolnić uwięzionego rekruta Rooks.

beczki zrzucane na głowę przeciwnikom

Już na ziemi, Jacob może szybko ukryć się i zaczynać przemykać przez terytorium wroga. W Assassin's Creed Syndicate osłony będą funkcjonować inaczej niż w Assassin's Creed Unity, zastąpi je bardziej nowoczesny system ułatwiający przełączanie się z trybu skradania w tryb swobodnego biegu. Jacob szybko skrywa się za osłoną i gwiżdże, by przyciągnąć uwagę strażnika, zanim bezszelestnie eliminuje go i ukrywa ciało. Następnie wraca na dach i za pomocą noża do rzucania odcina wiszące beczki, zrzucając je na głowę strażnika na dole. Nóż do rzucania można także wykorzystać do odciągnięcia uwagi przeciwników.

Jeśli okaże się, że trzeba zrezygnować ze skrytego działania i walczyć z wieloma przeciwnikami jednocześnie, przekonacie się, że walka jest teraz bardziej dynamiczna, opóźnienia skrócono o połowę, wielu wrogów może atakować jednocześnie. Kiedy zacznie okrążać cię tłum, będziesz musiał wystawić swój refleks na próbę, starając się ogłuszać wrogów i eliminować ich z walki, by zyskać kilka cennych chwil. Na szczęście Jacob jest ekspertem w tej dziedzinie. Cote wyjaśnia:

Stylem walki Jacoba jest walka w zwarciu. Zobaczysz, jak łamie kości, powala przeciwników na ziemię i ich dobija.

Assassin's Creed Syndicate ukaże się 23 października 2015 na PS4 i Xboksie One, na PC trafi jesienią 2015 roku.

  • Tłumaczenie: Wega
  • Data dodania: 14-05-2015
Książka Assassin's Creed - oficjalna powieść filmu wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (16)

2. DarthDestruktor1015-05-2015, 14:50A tą linkę to sobie w gluteus maximus trzyma, bo jej zapasu na żadnym screenie nie widać? No chyba że 15 metrową linę ma całą opchnięta w rękawicy - logiczne.
3. Łycha Cormack615-05-2015, 17:31@DarthDestruktor: Ja myślę że linka to za duże ułatwienie np w dying light |jak dostałeś linkę to za bardzo ci to ułatwiało grę|.
4. ja0lek616-05-2015, 00:27@DarthDestruktor: Może ją mieć upchniętą w rękawicy... O ile Jacob nie ma palców i jest to lina elfów, którą dostał Sam we Władcy Pierścieni. Także uważam to za wielce prawdopodobne.
5. Deters116-05-2015, 10:42Czy tylko mi coraz bardziej przypomina to Batmana? (nie mówię, że to źle)
6. PolskiAsasyn416-05-2015, 13:28To BARDZO przypomina Batmana i dobrze.
-Dynamiczna walka
-Szybki nie trudny exploring
-i jeśli Ubi nas nie zawiedzie, bardzo dobra fabuła iż ponieważ epoka Wiktoriańska to świetna podstawa do świetnej fabuły :)
7. Deters116-05-2015, 13:56Żeby tylko kolejne części też szły w tą stronę.
8. NinjaChicken619-05-2015, 19:16Jestem ciekawa, czy po tej części zrobią gre związaną z Arno lub Connorem...
9. DarthDestruktor1020-05-2015, 07:43@mirandaassassin: Raczej wątpię. Chyba że coś w stylu Chronicles, na co liczę.
10. Łycha Cormack620-05-2015, 19:58Panowie i panie nie oceniajmy gry po okładce i trailerach jak ja tak zrobiłem w swoim pierwszym komentarzu. Liczymy na tę część ale nie tak bardzo ale przypomnę więc Unity. Liczyliśmy i się zawiedliśmy więc się nie dajmy teraz. Pozdrawiam serdecznie ;)
11. Sibir777621-05-2015, 09:54Jeżeli nie będzie przełączania między postaciami to "BLIŹNIACZE OSTRZA" były już w trójce :)
12. DarthDestruktor1021-05-2015, 11:16http://pl.wikipedia.org/wiki/Spring_Heeled_Jack
^chciałbym żeby w grze poruszyli wątek tej postaci :)
13. Asasyn97528-05-2015, 09:54Fajnie by było gdyby poruszyli wątek Wokulskiego albo Łęckiej z Lalki Prusa.
14. Asasyn97528-05-2015, 09:56Albo ciekawe czy będzie poruszony wątek antysemityzmu który przynajmniej w Polsce był bardzo powszechny.
15. ik147704-06-2015, 14:32Ciekawe czy będą szczeliny helixa, pomimo zwalonego unity momenty ze szczelinami były dość interesujące i ciekawe :)
16. Domin520414-12-2015, 17:36Zapowiada się bardzo cikewie

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
060
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza