Zakon Assassin's Creed


Zapowiedź 2

Czytając tytuł tego tekstu zapewne nie jeden z was uświadomił sobie czemu tak naprawdę wyczekuje pc'towych przygód Altaira - asasyna (które przypomnę tylko, posiadacze mniej popularnych "pieców" otrzymają 28 marca tegoż roku).

Grze już jakiś czas temu recenzenci różnorakich serwisów czy też pism wystawili niezłe, aczkolwiek tylko niezłe oceny. Przewijając się przez opisy niezwykle zachwalanej grafiki, dźwięku czy systemu walki, którego to twórcy kierowali się współczesnym "parkourem", można niekiedy również natknąć się na swoiste "rysy".

Monotonia rozgrywki to cecha, którą nie powinna odznaczać się gra nowej generacji, a którą przypadkiem (i najwyraźniej również i w tej wersji) nie sławnie będzie szczycić się Assassin's Creed.

Assassin's Creed

W czym problem?
Kwestia tego co rzeczywiście może się nie spodobać graczom jest jasna - wszelakie misje, jakich podjąć będzie się mógł nasz morderca (a co za tym idzie - gracz), będą w gruncie rzeczy takie same. Małymi odstępstwami od "pozbądź się celu A" będą tutaj tylko, a może przede wszystkim zadania, w których trzeba będzie wspomóc w jakiś sposób przypadkowo spotkanych wieśniaków, a którzy w późniejszym czasie mogą np. wydać rozporządzenie swym kamratom, by ci blokowali straż w chwili naszej ucieczki.
Dość pożyteczne, trzeba przyznać...

Niestety, póki co nie zapowiada się by posiadacze pc'tów mieli mieć pod tym względem jakoś szczególnie lepiej. Co prawda Ubisoft zapowiedział, iż spotka nas miła niespodzianka w postaci "czterech dodatkowych misji", jednakże jakie one będą - i czy usatysfakcjonują graczy, przyjdzie się nam dowiedzieć dopiero podczas samej rozgrywki.

Co natomiast będzie pozytywnego w samej grze, tak by cieszyć się już teraz?Z pewnością wolność w eksploracji przedstawionego świata, jak i inteligencja npc'ów. Pierwsza rzecz to coś co w produkcji z pozoru "Princo-podobnej" jest czymś nowym i raczej na pewno trafionym.

Niedopatrzeniem gier o Księciu Persji była na pewno ekstremalna liniowość. Bez względu na to jak decydowaliśmy się likwidować swych przeciwników, rozgrywka toczyła się po sznurku.

To w Assassin's Creed ma się zmienić. Diametralnie swoją drogą...
Gdy dostaniemy zlecenie, w guście gracza będzie leżeć to kiedy i jak rozprawi się z ofiarą nasz (niekoniecznie) cichy zabójca. Również wyśledzenie i ustalenie harmonogramu dnia przyszłego celu zlecenia, będzie spoczywać na naszych barkach.A zebrać informacje można na różny sposób. Czy to przez „przerobienie” facjaty jakiemuś kolesiowi czy też przez podsłuchanie ważnej rozmowy, którą to zasłyszymy siedząc na ławce.

Narzekać na pewno nie będzie można również ze względu na to jakimi widokami postanowili nas uroczyć programiści z Montrealu. Miasta, które przyjdzie nam zwiedzić zapierają dech w piersiach, a sama świadomość tego w jaki sposób możemy przemierzać tereny zaoferowane przez grę niesie na usta gracza szczery uśmiech (wszak któż by nie chciał spojrzeć na Jerozolimę ze szczytu wieży, bądź z grzbietu rączego rumaka).

Assassin's Creed

Jeśli chodzi o to drugie - normalnym jest, iż w dobie najnowszych produkcji powinniśmy oczekiwać, że AI postaci niezależnych będzie stać na wysokim poziomie. Ten natomiast raczej na pewno zostanie nam zapewniony. Ludzie zamieszkujący Ziemię Świętą, których poczynania będziemy mogli obserwować zachowują się niezwykle wiarygodnie - a dokładniej - rozmawiają, przechadzają się po mieście, wspomagają nas, albo nawet (gdy sytuacja stanie się skomplikowana) będą nam przeszkadzać w ucieczce z miejsca zbrodni. Realistyczne zachowanie tłumu to z pewnością element rozgrywki, który spodoba się większości graczy, lecz moim skromnym zdaniem jest on tylko dodatkiem do dania głównego, czyli...

Wykonywanie akrobacji w grze to swoiste epicentrum tego czym gracze posiadający konsole, mogą się delektować już od paru miesięcy. Oczywiście i w tej sferze nie przyjdzie nam dostrzec jakichś szczególnych różnic, z czego należałoby się rzecz jasna cieszyć, gdyż jak już wspomniałem – twórcy gry oparli się o parkour – czyli zarówno efektowną jaki efektywną sztukę pokonywanie przeszkód miejskich.

Choć Altair jest doskonale wyszkolonym zabójcą, jest wciąż tylko człowiekiem podlegającym tym samym co inni prawom fizyki. Nie przeskoczy na dach odległy o 10 metrów i nie wdrapie się po idealnie gładkiej ścianie. Jednakże będzie w stanie dotrzeć wszędzie tam, gdzie w rzeczywistości dotarłby dobrze wygimnastykowany człowiek. W grze nie uświadczymy również płotów, których nie będzie można pokonać, bo tak zażyczył sobie programista. Pod tym względem AC będzie wręcz rewolucją!

Jeśli pominąć to, iż rozgrywka będzie w sumie mało skomplikowana i stawiająca raczej na proste zadania, a przede wszystkim liczyć się będzie dla nas swoboda i niezwykła postać głównego bohatera gry, to powinniśmy być z tej produkcji zadowoleni. Tym bardziej iż fabuła, o której pozwoliłem sobie w tekście celowo nie wspominać, zapowiada się naprawdę smakowicie. Zdradzę tylko, że choć akcja gry z pozoru dzieje się w średniowiecznym świecie, zahaczać będzie również o… przyszłość.

A więc do rychłej premiery konsolowego hitu na pecetach i kolejnej konferencji Jade Raymond!

  • Autor: Silas
  • Data dodania: 23-02-2008
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (6)

1. danio2000116-05-2011, 19:29pisać dzieci
2. domo99121-07-2011, 20:23już niemoge się doczekać jak go wydają napewno bd duzó sieczki i ogromnych miast i uracze was rąbkiem tajemnicy iż słyszałem że na końcu się walczy ze swoim mistrzem który przejoł fragment edenu tak słyszałem ale co zrobi Ubisoft zobaczymy :)
3. The Bear810-10-2011, 19:12Łał... domo99 sądząc po dacie przy Twoim poście stwierdzam że nei jesteś fanem serii. Chłopie ta gra jest z bodajże 2008 roku. Już wyszła. Dawno. :D Tak czy inaczej dziękujemy za uchylenie nam "rąbka tajemnicy". Póki co możesz zacząć zgłębiać "rąbki" słownika ortograficznego.
4. adnox9417-12-2011, 09:52ja tam wole AS revelation
5. Connor115-03-2012, 19:41domo99 coś spóźniony ten komentarz ;D
6. (usunięty)03-11-2013, 12:01Trochę.

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
0100
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza