Zakon Assassin's Creed


Analiza komiksu Brahman

Jakie sekrety kryje komiks Assassin's Creed Brahman autorstwa Brendena Fletchera i w jaki sposób łączy się on z sagą o asasynach i przyszłymi wydarzeniami? Na to pytanie próbujemy odpowiedzieć, przeprowadzając analizę tego dzieła.

Współczesność:

Jot Soora - odczyt wspomnień

Pierwszy panel komiksu, który widzieliśmy już w zapowiedziach, przedstawia głównego bohatera we współczesności, Jota Soorę. Jot jest przywiązany do krzesła w opuszczonym pomieszczeniu i ma na głowie urządzenie podobne do Animusa Omega. Symbole w prawym dolnym rogu wskazują na to, że wkraczamy we wspomnienia Soory, by śledzić poczynania jego przodka, Arbaaza Mira. Efekty wizualne towarzyszące odczytywaniu wspomnień przez Brahmana wpasowują się w typowe dla indyjskiej kultury wzory wpisane w koliste kształty. Jak dotąd, w żadnej wersji Animusa nie wykorzystywano tego typu wizualizacji.

Na jednym z paneli kończących scenę w przeszłości możemy zobaczyć coś niespotykanego do tej pory, czyli ikony wyboru.

Wybierz Nowe Doświadczenia Brahman V.R.:
  • Akcja
  • Fantastyka
  • Gwiazda filmowa
  • Medytacja

System operacyjny headsetu pozwala użytkownikowi wybrać kilka rodzajów "grywalnych" doświadczeń za pośrednictwem wirtualnej rzeczywistości (VR). Z podobnym wykorzystaniem konsoli Animusa spotkaliśmy się już w 2012 i 2013 roku, kiedy to użytkownicy mogli "odtwarzać" wspomnienia Aveline de Grandpre w Assassin's Creed: Liberation oraz jej reedycji HD. Punktory w menu wyboru mają kształt "Om" - symbolu najświętszej hinduskiej mantry, medytacji i praktyk religijnych.

Bóstwa

Niniejsza strona jest prawdopodobnie odpowiednikiem panelu przestawionego w "The Fall", kiedy to Nikolai, wchodząc w interakcję z Berłem Edenu, doznał wizji przyszłości. W lewym górnym rogu strony widzimy okno wyboru z zaznaczoną "Fantastyką". Bardzo możliwe, że ten wybór ma wpływ na całą resztę strony. Na górze widać pięć głów wpatrzonych bezpośrednio w czytelnika. Twarze te reprezentują hinduskie bóstwa. Twarz słonia przypomina Ganesha, antropomorficzne bóstwo o wyglądzie słonia, posiadające jeden kieł - symbol szczęścia i dobrobytu. Zaczynając od tego motywu, można spróbować odgadnąć tożsamość pozostałych bóstw. Postać po lewej stronie o ciemnym kolorze skóry i nieludzkich cechach to reprezentacja Hanumana (humanoidalny byt z cechami małpy), który uważany jest za uosobienie mądrości, pobożności i sprawiedliwości. Bliżej centrum widać brodatego mężczyznę, który może reprezentować Brahmę - architekta wszechświata i Ojca wszystkich istot. Jest on często przedstawiany z białą brodą, która symbolizuje jego odwieczne istnienie. Po drugiej stronie widnieje twarz kobiety z wysuniętym językiem, która przypomina agresywną postać Kali, bogini przerażającej i miłosiernej zarazem. Jest ona związana z ciemnością, zniszczeniem i przemocą, a wraz z Shivą - z tworzeniem i niszczeniem światów. W hinduskiej mitologii Kali jest jedną z inkarnacji Parvati. Twarz w centrum najbardziej przykuwa uwagę. Łatwo zauważyć charakterystyczny element - kolczyk w nosie połączony łańcuszkiem z lewym uchem, jaki posiada bogini Durga. Reprezentuje ona zwycięstwo dobra nad złem, jest znana także jako Matka Wszechświata i uważana za uosobienie siły, która kryje się za tworzeniem, opieką i zniszczeniem. Jej centralne umiejscowienie oznacza, że właśnie ona jest najważniejszym członkiem przedstawionych bóstw. Drugim symbolem Durgi jest pojawiający się w komiksie tygrys - wierzchowiec, na którym bogini jest czasem przedstawiana. Warto zwrócić uwagę na trzy symbole asasynów zdobiące twarz bogini: dwa małe stylizowane insygnia znajdujące się między jej oczami i na nakryciu głowy. Trzeci, ostatni symbol, jest większy od pozostałych i znajduje się nad drugim - mniejszym - nachodzącym częściowo na jej twarz.

Prawdopodobnie symbol asasynów miał szczególne znaczenie w erze Pierwszej Cywilizacji, tak jak miało to miejsce z logo Abstergo. Asasyńskie symbole pojawiają się również w pewnej formie na czole węża, którego można zobaczyć po prawej stronie, na fioletowych piórach pawia oraz na złotej świątyni w lewym górnym rogu (Budynek Pierwszej Cywilizacji lub reprezentacja Złotej Świątyni w Amritsar).

W centrum kompozycji znajduje się wielki, błękitny diament umieszczony w dłoniach nad cieczą - prawdopodobnie wodą. Ręce znajdują się pod łukiem przypominającym indyjską świątynię, na której wierzchołku widzimy kwiat lotosu. Diament jest najważniejszym elementem opowieści. Jest to jeden z Fragmentów Edenu – Koh-i-Noor.

Na panelu znajdują się jeszcze dwa elementy: pierwszy z nich to fragment kodu, drugi - tekst napisany w sanskrycie.

Fragment kodu, obok którego widnieje logo Abstergo, wyjaśnia, jak działa headset Soory. Niektóre polecenia są tak długie, że nie mieszczą się na stronie. Możliwe jest wywnioskowanie z nich kilka rzeczy. Pierwsza linia znajduje się poza polem tekstowym i nie jest częścią kodu - jest to ścieżka do katalogu, w którym znajduje się żądany plik. W tym przypadku jesteśmy na dysku G:, w folderze o nazwie Brahman. W nazwie pliku "system00.abst.tplr" widać skróty odnoszące się prawdopodobnie do "Abstergo" i "Templariuszy". Polecenia zostały napisane w języku C++, a uzupełniony kod może wyglądać w taki sposób. Widzimy, że sprawdzane są dane logowania i uprawnienia użytkownika.

Na dole strony umieszczono napis w sanskrycie, którego dwa pierwsze słowa zostały zaznaczone złotym kolorem. Zdanie to oznacza "nie wszystko złoto, co się świeci". Biorąc pod uwagę tylko część tekstu zaznaczoną na złoto, przesłanie można rozumieć jako "wszystko, co się świeci". Jest to zakodowana wiadomość dla czytelnika, aby zwracał baczną uwagę na drobne, błyszczące przedmioty pojawiające się w komiksie.

ekran startowy

Na ekranie startowym Brahmana widać napis: "BRAHMAN DNA TIMELINE", a poniżej - grafikę podobną do spirali DNA, którą można było zobaczyć na ekranie Animusa w pierwszej części Assassin's Creed. Tym razem możemy odczytać także nazwę wspomnienia - "blok pamięci 3.56" oraz dowiedzieć się, z jakim miejscem ów blok jest powiązany - w tym przypadku jest to "Amritsar". Urządzenie jest podłączone do Chmury Abstergo. Nad słowem "-Ahman" zapisana jest data - "16.54 AM 24 Oct Thu" oraz adresy "WAN: 112.200.29.49" i "LAN: 127.0.0.1". Ostatni wtorek 24 października miał miejsce w 2006 roku, a kolejny nastąpi dopiero w 2017. Jest to dziwne datowanie i nie bardzo przydatne także z powodu występującego tam "AM" zapisanego obok godziny 16:54, gdyż zwrot ten używany jest tylko w systemie 12-godzinnym. Adresy IP w sieci WAN wskazuje na Filipiny.

Na ekranie konsoli widnieją dwa inne okna zawierające ciąg komunikatów, na podstawie których możemy wyciągnąć wniosek, że headset nazywany Brahman i jego oprogramowanie to produkt Abstergo Entertainment. Brahman jest chroniony prawami autorskimi i jest częścią serii prac rozpoczętych przez Abstergo w roku 1985 (jest to oczywiste odniesienie do Projektu Animus) i zakończonych w 2013. Urządzenie jest połączone z serwerem w Bangalore (br-bangalore.com). Widzimy, że między komputerem Soory a Chmurą Abstergo przesłano niewielki plik tekstowy, po czym rozpoczął się transfer.

Brahman samoczynnie podczas pracy analizuje i sortuje dane genetyczne użytkownika. Technologia ta jest nieco bardziej rozwinięta niż komercyjna wersja Animusa, która wymaga osobno pobranych próbek materiału genetycznego dawcy, aby możliwe było odtwarzanie wspomnień przodka. Jest to prototyp, który Abstergo może wykorzystać w późniejszym okresie na skalę światową, nie ograniczając się do regionu Indii.

Technologia Brahmana pozwala na intensywniejsze doświadczanie odtwarzanych aktualnie wspomnień. Gdy Monima odtwarza blok pamięci, podczas intymnej sceny między Arbaazem Mirem a księżniczką widać, jak bardzo ta sytuacja oddziałuje na użytkownika headsetu. Odczytywanie wspomnień przez Brahmana jest bardziej realne i wszelkie bodźce mogą być odczuwalne jako realne uczucia, takie jak ból czy podniecenie wywołane intymnym kontaktem bohaterów.

Brahman podłączony do komputera w biurze MysoreTech wyświetla na ekranie ładowania kolejne informacje. Wynika z nich, że połączenie zostało nieoczekiwanie przerwane (Jot po prostu wyłączył komputer). Określenie, iż tożsamość użytkownika jest nieznana to część zabezpieczeń, z których korzysta Brahman - automatycznie blokuje on dostęp do wspomnień cudzego przodka, uniemożliwiając odtwarzanie bloków pamięci przez osoby trzecie. Jedynie autoryzowana osoba ma dostęp do pełnego wachlarza możliwości urządzenia. Brahman dostosowuje odtwarzane wspomnienia automatycznie do osoby, która go używa i nie ma wgranego konkretnego zestawu wspomnień do eksplorowania, tak jak w przypadku Animusa.

efekt uboczny

Brahman powoduje podobne skutki uboczne jak Animus, choć prawdopodobnie Efekt Krwawienia jest w tym wypadku słabszy.

Gdy Jot odmówił żebraczce udzielenia pomocy finansowej, ta użyła wobec niego stwierdzenia: "Chutiya! Kotei ki aulad...", co oznacza "Idiota/dupek, syn osła..."

Jasdip Dhami przed wysadzeniem w powietrze budynku odcina swojej zmarłej siostrze palec. Ma to symbolizować prawdziwe oddanie się sprawie. Asasyni po zdradzie Daniela i Lucy wolą mieć większą pewność, że dana osoba była po ich stronie, Bractwo utworzyło zatem coś na kształt biblioteki Iwana Groźnego (pokazanej w AC: The Chain), gdzie przechowywane są informacje o ludziach, których przodkami byli inni asasyni. Według Encyklopedii 3.0 Jasdip oraz jego siostra Siobhan wywodzą się z rodu, w którym ich przodkowie od wielu pokoleń pracowali jako członkowie Bractwa. Gdyby ich materiał genetyczny trafił w ręce templariuszy, miałoby to straszne skutki.

Monima

Kostium, w którym występuje Monima, przypomina wyglądem Durgę. O podobieństwie świadczy nakrycie głowy oraz ozdoba na czole stylizowana na trzecie oko, które według mitologii posiadała właśnie ta bogini.

Strój współczesnych asasynów, pracujących na terenie Indii, wyglądem przypomina futurystyczną zbroję. Biały kostium z elementami pancerza na żebrach oraz kolanach pozwala na pełną swobodę ruchów i jest wyposażony w częściowy system maskowania. Ubiór nie posiada charakterystycznego dla asasynów kaptura, ale za to ma wysoki kołnierz, który może posłużyć jako maska zasłaniająca twarz. Do pełnego uzbrojenia dołączony jest karwasz z lekko zmodyfikowanym ostrzem umieszczonym nieco z boku, a nie tak jak w tradycyjnych modelach tej broni, pośrodku. Sam karwasz ma dodatkowo wbudowany mini komputer wraz z komunikatorem i paroma innymi technologicznymi zabawkami, takimi jak materiał wybuchowy do wykorzystania w razie krytycznej sytuacji. Cały kostium jest na tyle wygodny, by dało się na niego nałożyć służbowe ubranie lub nieformalny strój.

Agenci operacyjni Abstergo pokazani w komiksie posługują się nową technologią. Poza standardowym garniturem i bronią palną posiadają nowoczesne hełmy wyposażone w 3 czerwone wizjery. Wbudowany wykrywacz ruchu, stabilizator obrazu oraz czujnik ciepła ułatwia pracę agentom podczas polowania na pozostałych jeszcze przy życiu asasynów, szczególnie w utrudnionych warunkach, takich jak pościgi czy akcje przeprowadzane w nocy.

Sprzęt asasynów w kryjówce w pobliżu Chor Bazaaru jest zalogowany do Chmury Abstergo. Użytkownikiem jest agent Rana A. - szef firmy MysoreTech. Potwierdza to tylko fakt, że Rana przez cały czas był agentem templariuszy, odpowiedzialnym za ich działania na terenie Indii.

Miejsce katastrofy vana, którym przewożeni byli Jot i Monima, istnieje naprawdę. Jest to autostrada nad rzeką Mithi płynącą w zatoce Bombaju. Chor Bazaar - lokacja, gdzie po katastrofie udał się protagonista, również istnieje w rzeczywistości.

Jot po podłączeniu Brahmana do komputera asasynów odtwarza własny blok pamięci oznaczony numerem 2.95, aby przeżyć ponownie jedną z ostatnich miłych chwil spędzonych wspólnie ze swoją ukochaną. Jest to pierwszy przypadek użycia technologi opartej na działaniu Animusa, kiedy to użytkownik przeżywa własne wspomnienia.

Matka Monimy

Podczas zgrywania wspomnień genetycznych Monimy pojawia się panel pokazujący scenę, która miała miejsce w komiksie Assassin's Creed: The Fall. Panele po nałożeniu na siebie pasują idealnie. Asasynka z turbanem o błękitnych oczach to prawdopodobnie matka aktorki. Sama scena ma miejsce, kiedy Daniel Cross podróżuje po świecie, odwiedzając różne komórki Bractwa.

Spotkanie biznesowe w MysoreTech, w którym udział biorą Jot oraz Ajay Rana wraz z "chłopakami" z Montrealu jest nawiązaniem do AC IV: Black Flag. Wspomniani ludzie to przedstawiciele Abstergo Entertaiment.

Pierścionek zaręczynowy, który Jot podarował Monimie, zawierał cząstkę diamentu. Nie wiadomo, czy był to cały Fragment Edenu, który po regeneracji zmienił swój kształt i rozmiar, czy był to po prostu jeden z odłamków.

Na AC Initiates pojawiło się nawiązanie do komiksu i występującego w nim bohatera, Ajay'a Rany - wpis "Goa, Indie, 13-09-25, 19:52: Za gorąco". Jest to wywiad z szefem MysoreTech, dotyczący wprowadzenia na rynek wschodni technologii Brahmana.

Głównodowodzącym grupy operacyjnej, która prowadziła szturm na kryjówkę asasynów w Bombaju jest sam Kohler Otso Berg - jeden z templariuszy w czasach współczesnych, należący do wewnętrznego kręgu. (Jego historię przedstawiono w trybie multiplayer w Assassin's Creed: Revelations, dokumentach w Assassin's Creed IV oraz w plikach na AC: Initiates.)

Przeszłość:

Arbaaz Mir używa kolejnej wersji ukrytego ostrza. Potrafi się ono rozszczepić na 3 oddzielne ostrza i swoim działaniem przypomina typową indyjską broń: katarę z mechanizmem nożycowym, która była używana jeszcze w XIX wieku. W mechanizmie tym wewnątrz ukrytego ostrza znajduje się kolejne.

Charakterystycznym pozdrowieniem dla hinduskich asasynów w tym okresie jest prosty zwrot w ich ojczystym języku: "As-salamu alaikum". Oznacza to dosłownie :"Niech pokój będzie z tobą". Odzew: "Wa alaikum Assalam", tłumaczymy jako: "I pokój z tobą". Jest to odpowiednik poznanego w pierwszej części Assassin's Creed powitania: "Pokój i bezpieczeństwo, bracie." Po wielu wiekach tradycja pozdrawiania się przez członków Bractwa nie zanikła na dobre, a przynajmniej nie w indyjskim odłamie asasynów.

strona manuskryptu

Zwój, który Arbaaz dostarczył Hamidowi świeci lekko niebieskawą poświatą. Pergamin zawiera informacje o Pierwszej Cywilizacji. Niektóre z nich rzucają nowe światło na technologię Tych, Którzy Byli Przed Nami (TKBPN). Na zwoju znajduje się 8 elementów, z czego 7 grafik otacza ósmą, najwyraźniej najistotniejszą. W środkowej części można zobaczyć dwa półokręgi, na których najprawdopodobniej zaznaczono niebo oraz Słońce. Są to odniesienia do katastrofy w 2012 roku, której poświęcono pierwsze części sagi. W lewym górnym rogu widnieje Jabłko Edenu, przypominające Jabłko z Assassin's Creed III. Zaraz pod nim rozciąga się pofalowana 'droga', prowadząca do dysku pamięci, widzianego od przodu. Przypomina on dyski, które mogliśmy zobaczyć w Assassin's Creed: Revelations oraz w Assassin's Creed II, gdy Minerwa przekazywała nam wiadomość. Po prawej stronie karty znajduje się rycina przedstawiająca Jabłko Edenu, tym razem w wersji znanej z AC II, oraz czwarty zwój Romulusa, przedstawiający świątynię Juno. Całość rysunku jest stylizowana na drzewo z rozgałęzieniami, co potwierdza teorię, iż wszystkie Fragmenty Edenu były niegdyś częścią całości i mogły się ze sobą łączyć. (Pierwsza wzmianka, że Fragmenty Edenu stanowiły całość, pojawia się w glifach w AC II.) Kolejne dwa elementy na pergaminie nie wystąpiły wcześniej w serii. Pierwsza rycina przedstawia serię koncentrycznych okręgów, w których znajdują się mężczyźni lub bogowie. Umieszczeni są wewnątrz koła, a każdą sylwetkę oddziela gwiazda. Drugi rysunek przedstawia rzekę, w której kąpią się kobiety prowadzące rytuał oczyszczenia. Całość umieszczona jest obok symbolu promieni, które kolejny raz wskazują na Słońce. Obydwie ryciny należą do Manuskryptu Voynicha, jednego z najważniejszych kryptologicznych dokumentów, które do dziś nie zostały rozszyfrowane. Ułożenie rycin przypomina jedną z kart manuskryptu.

manuskrypt

Odniesienie do samego manuskryptu jest ukrytym nawiązaniem do Projektu Legacy. Zgodnie z podaniami z roku 1666, manuskrypt ten był w posiadaniu Rudolfa II, cesarza Świętego Cesarstwa Rzymskiego, tego samego władcy, którego poznaliśmy w ramach Project Legacy. Cesarz zatrudnił Edwarda Kelley'a oraz wielu innych alchemików, aby uwolnić Pragę od zagrożenia, jakie stanowił Golem.

W prawej części pergaminu można ujrzeć wymyślne "M", które widnieje na nożach do rzucania, jakimi posługiwali się Altair i Ezio.

Ostatnim elementem strony jest znajdujący się na środku ogromny diament. Jego obecność na pergaminie wskazuje na jego powiązanie z Pierwszą Cywilizacją oraz Fragmentami Edenu. Koh-i-Noor potrafi w jakiś sposób łączyć pozostałe Fragmenty ze sobą. Ponadto jego właścicielowi sprzyja ciągłe szczęście (niewykluczone, że diament potrafi określić możliwie najlepszą przyszłość i w jakiś sposób wpływa na właściciela, aby do niej dążył), lecz koniec żywota posiadacza jest zawsze tragiczny. Przyczyniło się to do indyjskich wierzeń, że z kamieniem wiąże się klątwa.

Na karcie z manuskryptu po raz pierwszy w serii można zobaczyć kaligrafię Pierwszej Cywilizacji. Trudności z jej odczytaniem potwierdzają słowa Williama, który w AC III mówił o trudności porozumiewania się ludzi z Prekursorami.

Jedyną odczytaną wiadomością z pergaminu jest przepowiednia: "Ten, kto jest właścicielem diamentu, włada światem, ale także znać będzie wszystkie swoje krzywdy. Tylko Bóg lub kobieta mogą nosić go bezkarnie. Jest to pierwszy Fragment Edenu, którym mogą się posługiwać wyłącznie kobiety. Nie jest wyjaśnione, dlaczego Koh-i-Noor działa w ten sposób. Możliwe, że ma to jakiś związek z genami Tych, Którzy Byli Przed Nami, które są uaktywniane tylko u kobiet, ze względu na pojawianie się w ich genomie homologicznych genów XX. Możliwe też, że jest to zwykłe zabezpieczenie FE, powiązane z aktywacją tylko przez specyficzne DNA.

Przy wejściu do skarbca Singha znajdują się dwa posągi hinduskich bogów. Są to Garuda i Narasimha. Posąg Garudy i fontanna stanowią mechanizm otwierający przejście do podziemi, gdzie poznajemy kolejny rodzaj zabezpieczeń stosowanych przez Tych, Którzy Byli Przed Nami - iluzje optyczne. W tym wypadku złudzenie przypomina ścianę skarbca. Łatwość, z którą Arbaaz Mir rozpoznał złudzenie świadczy o tym, że jest on kolejnym asasynem obdarzonym "wrodzony talentem", czyli Wzrokiem Orła, pozwalającym na łatwe rozpoznawanie iluzji Pierwszej Cywilizacji. Wzrok Orła jest dla Arbaaza równie naturalny jak pozostałe zmysły, takie jak węch czy słuch.

bogini z 4 rękami

Pomnik, na którym spoczywa Koh-i-Noor w świątyni Pierwszej Cywilizacji pod Letnim Pałacem maharadży przedstawia trójoką boginię, Durgę. Ma ona cztery pary ramion, w których trzyma kolejno: Jabłko Edenu, sztylet podobny do broni używanej przez Arbaaza, miecz, kwiat lotosu, Berło Edenu (podobne do berła z AC: The Fall) oraz diament Koh-i-Noor, zatopiony w cieczy przypominającej wodę. Obecność tych przedmiotów przy pomniku pozwala wnioskować, że wszystkie są Fragmentami Edenu. Sama ich obecność wokół diamentu może wskazywać na charakter jego działania, czyli możliwości łączenia ze sobą różnych Fragmentów.

Pyara po aktywowaniu Fragmentu Edenu przemienia się w członkinię Pierwszej Cywilizacji. Z wyglądu przypomina ona Durgę: ma charakterystyczne nakrycie głowy, dodatkową parę rąk oraz elementy zbroi. Po raz pierwszy w serii widzimy członka Pierwszej Cywilizacji z nieludzkimi cechami.

Unosząc się w powietrzu, Durga wygłasza następujący monolog:"Jesteśmy częścią wielu, ale niezbędni do zjednoczenia wszystkich. Z waszej perspektywy możemy się wydawać rozbici, lecz istniejemy jako jedność, tak jak niegdyś i zawsze. Zostałyście rozproszone, dzieci, ale wiedzcie, że wy też jesteście jednością. Nie pozwólcie, by wasze pojęcie czasu paraliżowało was, kiedy wszystko, co wam drogie, jest w waszych rękach. Przemawiamy przez to naczynie do was, w ten czas i przez to medium, które pozwala na obcowanie z wami. Musimy mieć swobodę, w każdej chwili, aby wasza rasa, nasze dzieci, była wolna. Skryjcie waszą dumę do czasu, aż zjednoczycie się i zrozumiecie serce, nasze serce, które obdarzyło was tchnieniem. Nie wątpcie, iż staniemy w obronie rzeczy, które są nam drogie."

"Jesteśmy częścią wielu, ale niezbędni do zjednoczenia wszystkich." Początek monologu wydaje się odnosić do konkretnej grupy, którą jest Pierwsza Cywilizacja. Jeśli weźmiemy pod uwagę, kto wypowiada te słowa istnieje również możliwość, że w obrębie tego samego ciała, słowa są wypowiedziane zarówno przez "boginię", jak i księżniczkę. Całość może się też odnosić do działania Koh-i-Noora, który w łączy ze sobą Fragmenty Edenu, co zgadzałoby się z założeniami, które poznaliśmy w poprzednich częściach serii. Zjednoczenie, o którym mowa, może odnosić się również do przyszłości serii (Assassin's Creed: Unity?).

"Z waszej perspektywy możemy się wydawać rozbici, lecz istniejemy jako jedność, tak jak niegdyś i zawsze. Zostałyście rozproszone, dzieci, ale wiedzcie, że wy też jesteście jednością. Nie pozwólcie, by wasze pojęcie czasu paraliżowało was, kiedy wszystko, co wam drogie, jest w waszych rękach." Słowa te odnoszą się bezpośrednio do ludzi. Durga porównuje ich do Pierwszej Cywilizacji. Bogini wskazuje na podziały między nimi, a niekończące się wojny są wyraźnym potwierdzeniem jej słów. Durga namawia ludzi, by nie ograniczali się do ideologii własnych czasów, skoro ich los leży w ich rękach. Bogini jest niejednoznaczna. Zdaje się, że namawia ludzkość do walki, a nie stawania się niewolnikami w wyznaczonych przez siebie granicach ideologicznych, gdyż każdy z nas posiada moc do kontrolowania własnego przeznaczenia.

"Przemawiamy przez to naczynie do was, w ten czas i przez to medium, które pozwala na obcowanie z wami." Durga wykorzystuje Pyarę jako naczynie, przez które może komunikować się z ludźmi. Nie jest to pierwszy przypadek w serii, kiedy to TKBPN wykorzystują ludzkość jako swego rodzaju medium. Podobnie uczyniła Minerwa w AC II, użyła Ezio jako naczynia niosącego wiadomość dla Desmonda.

"Musimy mieć swobodę w każdej chwili, aby wasza rasa, nasze dzieci, była wolna." Jeśli odnosi się to do innych członków Pierwszej Cywilizacji, oznaczałoby to, że ci, którzy przetrwali będą walczyć o wolność ludzkości. Czyżby było to nawiązanie do planów Juno? Wynika z tego, że część TKBPN dba o to, by ich spuścizna pozostała wolna zarówno w sferze mentalnej, jak i fizycznej.

"Skryjcie waszą dumę do czasu, aż zjednoczycie się i zrozumiecie serce, nasze serce, które obdarzyło was tchnieniem. Nie wątpcie, iż staniemy w obronie rzeczy, które są nam drogie" Ludzie powinni strzec własnej wolności, do czasu, aż się zjednoczą i przestaną ich poróżniać ideologie czy przynależności. Tylko w takim przypadku będą oni mogli zobaczyć z perspektywy czasu, że wizja całkowitej wolności jest również tym, czego chcieli TKBPN. Z tym przekonaniem Durga oświadcza, że Pierwsza Cywilizacja na swój własny sposób będzie chronić ludzkość oraz własną spuściznę. Oznacza to, że Prekursorzy nie zawsze walczyli ze swoimi dziełami i w końcu zrozumieli, że ich koniec jest bliski i czas zacząć budować lepszą przyszłość - dla tych, którym jest ona pisana.

Zniszczenie Koh-i-Noora wywołuje falę energii, która przybiera postać tygrysa, co jest powiązane z symboliką Durgi. Sama eksplozja nie jest jednak tak potężna jak w przypadku zniszczenia innych Fragmentów Edenu, takich jak Berło w Tungusce czy Jabłko, które znalazło się w posiadaniu Abstergo, kiedy to eksplozje porównywalne były do wybuchu bomby atomowej.

Pomimo zniszczenia FE diament samoczynnie zaczął się odbudowywać, a pomniejsze odłamki - łączyć się ze sobą. Koh-i-Noor to pierwszy poznany FE o takich właściwościach.

  • Tłumaczenie: DeadExit
  • Data dodania: 17-11-2014
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (1)

1. DarthDestruktor1026-11-2015, 19:38Fajne.

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
100
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza