Zakon Assassin's Creed


Assassin's Creed Unity - na pytania fanów z Twittera odpowiada Alex Amancio

Dlaczego rewolucja francuska? Jak duża jest mapa gry? Czy powrócą konie? Czy będziemy mogli pływać statkami? I gdzie się podział dzióbek na kapturze Arno? To tylko przykładowe pytania, na jakie odpowiedział dyrektor kreatywny gry, Alex Amancio. Poniżej znajdziecie wideo, w którym Alex omawia rozmaite aspekty Assassin's Creed Unity oraz transkrypcję pytań i odpowiedzi.

Dlaczego wybraliście rewolucję francuską?

AC Unity jest pierwszą grą wyłącznie na next-geny. Chcieliśmy zacząć od nowa, powrócić do podstaw. Oznacza to powrót do ogromnych miast. Zastanawialiśmy się nad różnymi miastami na całym świecie i w końcu wybraliśmy Paryż, ponieważ jest to bardzo chętnie odwiedzane miasto, być może nawet najpiękniejsze, w którym znajduje się mnóstwo monumentów. Kiedy mieliśmy już wybraną lokację, zaczęliśmy śledzić jej historię i próbowaliśmy wybrać najlepszy okres. Chcieliśmy, by w grze pojawiły się ogromne tłumy, by wykorzystać możliwości konsol nowej generacji. Okazało się, że rewolucja francuska pasuje doskonale - mieliśmy zatem odpowiedź, gdzie i w jakim okresie umieścić akcję Assassin's Creed Unity.


Do czego zmierza Abstergo?

Nie możemy zdradzić zbyt wiele na temat współczesności. Możemy powiedzieć jednak, że to Ty, graczu, będziesz protagonistą.


Czy w grze znajdą się nawiązania do Altaira/Ezio/Connora/Edwarda?

Ezio i Altair cieszą się ogromną sławą, przysłużyli się bractwu, byli bardzo ważnymi bohaterami. Nie mogłoby się zatem obyć bez nawiązań do tych postaci.


Czy mógłbyś opowiedzieć o przeszłości naszego asasyna, nie spoilerując kampanii?

Arno zasadniczo na początku poszukuje odkupienia. Czuje się odpowiedzialny za tragiczne wydarzenia, które zdarzyły się na wstępie naszej opowieści. Asasyni są dla niego środkiem prowadzącym do celu, do osiągnięcia owego odkupienia.


Czy zrozumiem historię opowiedzianą w AC Unity, nie mając zbyt wielkiej styczności z poprzednimi częściami serii?

Tak. AC Unity to pierwsza next-genowa gra, zatem chcieliśmy zacząć wszystko od nowa. AC1 ukazało się w 2007 roku, minęło zatem sporo czasu. Pojawienie się nowych konsol to doskonały moment na restart. Idealny moment, by nowi fani zapoznali się z marką i nie musieli poznawać poprzednich odsłon serii.


Na gameplayu nie widać dzióbka na kapturze. Czy tego dzióbka już nie ma?

Arno ma dzióbek na kapturze, chociaż znacznie mniejszy niż np. Ezio. Każdy asasyn ma unikatowy strój.


Czy w trybie kooperacji można personalizować swojego asasyna?

Tak, można. Każdy widzi swojego bohatera jako Arno. Każdy ma też własne wyposażenie. Gracze nie widzą swych towarzyszy jako Arno, tylko jako innych asasynów, jednak widzą ich unikatowe wyposażenie. W ten sposób udało się nam skupić na nowym protagoniście. Co można personalizować? W czasie gry zdobywacie skill pointy, dzięki którym możecie rozwijać umiejętności ułatwiające rozgrywkę. Możecie też zbierać elementy wyposażenia, które różnią się wyglądem, dzięki czemu możecie stworzyć unikatowego asasyna. Każdy z tych elementów ma też wpływ na rozgrywkę i pomaga wzmocnić pożądane cechy.


W jaki sposób co-op wpływa na projekt poziomów i zadania?

Nie da się przejść całej gry w trybie współpracy, tylko jej część. Misje Bractwa zostały stworzone z myślą o współpracy. W tym przypadku wykorzystaliśmy tzw. "Black Box", czyli możliwość podchodzenia do misji na najróżniejsze sposoby. Każde zadanie można wykonać stosując różne metody, każdy gracz może znaleźć swoje rozwiązanie.


Czy można grać w co-opie siedząc w tym samym pokoju, czy tylko z ludźmi z internetu?

Nie można grać na podzielonym ekranie - tylko przez internet.


Dlaczego postacie z Demo E3 różnią się od postaci ze zwiastuna CGI? Jaka jest ich historia?

Wszyscy bohaterowie są związani z trybem kooperacji. To tylko sposób, by pokazać, że można grać w czteroosobowej grupie. Każdy gracz widzi siebie jako Arno, pozostali bohaterowie, czyli inni gracze, to inni asasyni z Bractwa. Kiedy grasz, widzisz własne wyposażenie i twoi znajomi widzą twoje wyposażenie. Będziecie mogli zapytać towarzyszy, w jaki sposób zdobyli np. taki świetny kaptur, a oni odpowiedzą, że np. wykonując pewną misję albo że gdzieś go znaleźli. Widzicie unikatowe wyposażenie znajomych, ale ich twarze widzicie jako twarze innych asasynów.


Jak duża jest mapa?

Jeśli weźmiecie powierzchnię lądów z Assassin's Creed IV: Black Flag, łącznie będą one mniejsze niż cały Paryż. Ćwierć budynków w mieście posiada wnętrza, do których można zajrzeć. Są ogromne monumenty, do których można wejść. Są podziemia - katakumby i kanały. Miasto jest olbrzymie i mamy w nim największe zagęszczenie ciekawych obiektów.


Czy będziemy mogli ściąć kogoś na gilotynie, w czasie gry swobodnej lub podczas przechodzenia misji fabularnych?

Gilotyna to generalnie narzędzie dla rządu. Jest to symbol terroru. To nie jest narzędzie asasynów - ich narzędzia to ukryte ostrza. Jednakże w grze będą pokazane publiczne egzekucje. Będzie można podejść (w mieście są dwie gilotyny) i obserwować ścięcie. Chcieliśmy w ten sposób zapewnić wierność wydarzeniom historycznym.


Czy będzie można korzystać z łodzi bądź statków?

Nie. W grze jedynym zbiornikiem wodnym jest Sekwana. Rzeka jest zbyt wąska na bitwy morskie. Esencją gry jest miasto z tysiącami ludzi, w którym jest mnóstwo ciekawych rzeczy do zrobienia.


Czy katakumby w Paryżu będą podobne do Grobowców Asasynów/Leż Romulusa?

Niekoniecznie. W poprzednich częściach nie mogliśmy wchodzić swobodnie do wnętrz monumentów czy katakumb. Teraz możemy płynnie wchodzić do wnętrz, bez ekranów ładowania. Nie musieliśmy zatem tym razem tworzyć misji w taki sposób. Jednak mogę zapewnić, że mamy niespodzianki, o których nie mogę jeszcze mówić.


Czy powrócą konie?

Paryż to zbyt gęste miasto, ponadto konie raczej nie są potrzebne. Koń jest przydatny w podróży, by dostać się z punktu A do punktu B. Gracz powinien poruszać się po mieście wolniej i wykorzystywać nadarzające się okazje, wykonywać misje, zbierać skarby. Przemierzanie błyskawicznie miasta oznaczałoby przegapianie wielu okazji.


Czy możesz nam powiedzieć więcej o poruszaniu się po mieście i zmianach w parkourze?

System parkouru został całkowicie zmieniony, zarówno jeśli chodzi o oprogramowanie, jak i założenia. Uprzednio parkour składał się z dwóch współpracujących systemów, a przechodzenie między nimi nie było do końca płynne. Podczas wspinaczki wykorzystywana była pewna siatka. Mieliśmy też system free-runningu, w którym skakało się z obiektu na obiekt: z dachu na drążek, na belkę itd. Były to różne systemy, przechodzenie z jednego do drugiego zawsze wiązało się z pewnymi opóźnieniami. Chcieliśmy stworzyć nowy system parkouru jako jednolity system, w którym można swobodnie przechodzić od wspinaczki do swobodnego biegu. To daje graczowi więcej swobody; nowy system parkouru jest znacznie zabawniejszy.


Czy będą ulepszenia ukrytej broni?

Mamy unikatową, ukrytą broń. Pamiętacie zapewne ostrze z hakiem z Revelations. Osobiście jestem zwolennikiem tworzenia charakterystycznej broni powiązanej z ukrytym ostrzem - nie tworzenia nowej broni, lecz powiązanie jej z charakterystycznym dla asasynów wyposażeniem. Chcę także łączyć poszczególne filary gry (walkę, skryte działanie i nawigowanie). W przypadku ostrza z hakiem staraliśmy się połączyć nawigowanie z walką, co - jak sądzę - całkiem dobrze się udało. Tym razem ostrze fantoma łączy walkę ze skrytym działaniem. Można zatem użyć ukrytego ostrza jako broni dystansowej i zabić bądź zatruć kogoś. To daje więcej możliwości, jeśli chodzi o skryte działanie.


Dodane z Twittera:

  • Żaden z asasynów (np. Connor, Aveline) z poprzednich części nie wystąpi gościnnie w grze.
  • Wydarzenia w mieście będą często toczyć się bez udziału gracza. Miasto będzie wyglądało na bardziej żywe i mniej przewidywalne. Słowem - więcej chaosu.
  • W grze będzie kilka frakcji, z którymi można podjąć interakcję.
  • Arno kieruje się pewnymi osobistymi motywami. Będzie też pewien wątek miłosny.
  • Arno na początku jest samolubny, ale kiedy staje się silniejszy, zaczyna brać udział w walkach rewolucji francuskiej.
  • Arno jest sprytny, zabawny i bezpośredni.
  • Głos Arno mogliśmy usłyszeć już w Black Flag.

Inne:

  • Główny wątek fabularny wystarczy na 20 godzin zabawy.
  • Ukończenie gry na 100%, z wykonaniem wszystkich misji pobocznych i odkryciem wszystkich znajdziek zajmie około 100 godzin.
  • Między cut-scenkami a rozgrywką nie będzie ekranu ładowania.
  • Autor: Wega
  • Data dodania: 27-07-2014
Książka Assassin's Creed - oficjalna powieść filmu wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (61)

47. Blajd24-10-2014, 19:42@dominix01 jak nie wiadomo nic o ekipie jak pojawili się w black flag w rzeczywistości ;-)
@Miner dzięki za info. Ale mam nadzieje ze będzie nawiązanie do poprzednich części, bo jednak historia Desmoda trzymała mnie przy tej grze ;-) a teraz coraz mniej mi się zaczyna podobać, ale wiadomo niektórym będzie się to bardziej podobać ;-)
48. Erno128-10-2014, 14:13Ja uwielbiam assasin's creed jaka będzie następna częśżć po assasin's creed rogue
49. assassinek1607502-11-2014, 07:56Czasy teraźniejsze będą wyglądały jak w AC4BF czy będzie np. Obiekt 17
50. Maślak08-11-2014, 18:30Czy w grze trzeba będzie grać przez internet
51. ddfollow11-11-2014, 12:44Witam, ktoś wie czy jeśli kupię unity edition speciale we Francji to będą pl napisy w grze ?
52. Zekem112-11-2014, 20:34Ciekawi mnie jak będzie wyglądała optymalizacja, dzisiaj zamówiłem wersję pudełkową na PCta, mam nadzieję że pogram bez większych spadek fpsów
53. Rykalte14-11-2014, 14:07Jak sie nazywaja asasynie ktorzy pomagaja Arno?
54. Sliwa03-12-2014, 22:46Wszystkie części assassina będą wychodzić na PS3 i Xbox360.. 70% ludzi nie zmieni w przeciągu najbliższych paru lat tych konsol na konsole nowej generacji ;) pewnie wszystko bd na zasadzie że co rok bd wychodził nowy Asek na ps4/One a część z poprzedniego roku na konsole starej generacji :)
55. DarthDestruktor1004-12-2014, 09:01@Sliwa: Nie chcę cię martwić, ale na zachodzie spora część graczy MA już nowe konsole. A to raczej zachód jest głównym targetem.
56. bene12-12-2014, 11:16Jak dla mnie ta część jest do bani. z względu na sam Fakt jaki trzeba mieć Sprzęt.. żeby grać w unity niech się udławią. te osoby które kasę biorą za taką opcję gry
57. XTheMarcinX104-04-2015, 13:22ciekawę czy będzie jakiś ekstra boss nie do pokonania
58. DarthDestruktor1004-04-2015, 15:29@XTheMarcinX: NIE.
59. EzioAssassino322-04-2015, 09:43Jakie są inne imiona assaynow z trailera?
Pozdrawiam
60. DarthDestruktor1022-04-2015, 11:55@EzioAssassino: Nie mają imion.
61. Łycha Cormack626-04-2015, 15:37Za dwa miesiące kupuje ps4 i parę gier. Nie wiem czy kupić tę grę czy nie ponieważ chcę ją kupić jednak zniechęcają mnie te błędy jednak przekonują mnie te artykuły. Czy możecie mi doradzić bo jednak jestem fanem i mam wszystkie części. Więc proszę o poradę.

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
060
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza