Zakon Assassin's Creed


10 rzeczy, które warto wiedzieć o Assassin's Creed Unity

Nowy Asasyn, nowe realia, nowy sposób rozgrywki. Co warto wiedzieć o Assassin's Creed Unity?

1. Assassin's Creed Unity to ogrom innowacji

Assassin's Creed Unity zostało opracowane od zera, z myślą o nowej generacji konsol i najlepszych pecetach. Dyrektor kreatywny, Alex Amancio, powiedział:

Ponieważ jest to tytuł next-genowy, po raz pierwszy możemy wprowadzić bardzo duże zmiany w mechanice gry, jej strukturze i silniku. I to jest właśnie Unity. To nie jest po prostu nowa odsłona. To Assassin's Creed nowej generacji.
2. Zmiany w mechanice parkouru

Jedna z największych zmian to możliwość nawigowania po budynkach w dół. Poprzednio gracze wdrapywali się na budowle, biegali po dachach i znajdywali dogodne miejsca, z których można było wykonać skok wiary w siano i znaleźć się z powrotem na poziomie ulicy. Vincent Pontbriand, starszy producent, wyjaśnił:

Chcieliśmy uniknąć rozmieszczania siana w całym mieście i wykorzystywania skoku wiary przez cały czas. Kontrolowane schodzenie z budynków jest bardziej ekscytujące. Pozwala wam za każdym razem wykonywac inne czynności. To zwiększa także radość ze swobody i możliwości robienia tego, na co ma się ochotę.
Parkour

Swoboda ruchów się przyda – wszystkie budynki zostaną tym razem odtworzone w skali 1:1. Jeśli macie lęk wysokości, możecie się przerazić, gdy staniecie na szczycie Notre Dame i spojrzycie na miasto z góry. To tylko przedsmak tego, co was czeka. System nawigacji został zupełnie przeprojektowany. Asasyn będzie poruszał się po Paryżu w zupełnie inny sposób niż w poprzednich grach.

3. System skradania

System skradania również doczekał się wielu zmian – wrogowie będą zachowywać się inaczej, kiedy zauważą Asasyna, system przekradania się po Paryżu będzie inny - pojawi się możliwość kucania po naciśnięciu przycisku i krycia się za osłonami. Podczas skradania Arno zacznie poruszać się w inny sposób i będzie postrzegał inaczej otoczenie.

Skradanie

Dyskretne działanie będzie bardzo ważnym elementem rozgrywki, dzięki radykalnym zmianom w mechanice. Jak mówi Amancio: "Assassin's Creed to pierwsza gra wykorzystująca skrywanie się w tłumie. Jesteś Asasynem. Nie powinieneś być Rambo."

4. System walki

Jeśli mowa o Rambo i systemie walki, zespół postanowił cofnąć się do założeń, które przyczyniły się do sukcesu serii, ale zwiększyć poziom trudności i postawić przed graczem groźniejszych przeciwników. Jak mówi Pontbriand:

Zwiększyliśmy nieco poziom trudności walki. Asasyn jest nadal bardzo, bardzo silnym wojownikiem i może z łatwością pokonać pojedynczego strażnika lub grupę wrogów. Jednocześnie chcieliśmy sprawić, by walka była nieco bardziej realistyczna.
Bomba

Wrogowie są sprytniejsi i twardsi, ale Asasyn im nie ustępuje. Klikanie przycisku na oślep nie sprawdzi się w czasie walki z tłumem przeciwników. Sprytny Asasyn musi polegać na dyskretnym działaniu, planowaniu i wykorzystywaniu wszystkich narzędzi, jakie ma do dyspozycji, by poradzić sobie w niektórych sytuacjach. Pontbriand obiecuje, że walka sprawi więcej frajdy, ponieważ będzie wymagała stosowania odpowiedniej taktyki.

5. Struktura misji

Struktura misji uległa zmianom. Oznacza to, że misje nie będą już miały ustalonego przebiegu. W poprzednich częściach graczom wyznaczano konkretne cele. Jeśli nie udało się ich osiągnąć, trzeba było zaczynać od nowa – od początku misji bądź checkpointa. W Assassin's Creed Unity wprowadzono nowe rozwiązanie – Adaptive Mission Mechanic (AMM). Jak to działa? Powiedzmy, że śledzisz Templariusza – jeśli w poprzedniej części zostałbyś zauważony, misja zakończyłaby się niepowodzeniem. W Assassin's Creed Unity już nie ma czegoś takiego. Jak mówi Amancio:

Kierowaliśmy się inną filozofią. Nie chcieliśmy znów po prostu kazać śledzić jakiegoś człowieka. Może powinniśmy powiedzieć - domyślcie się, dokąd on zmierza. Wszystko zależy od gracza, w jaki sposób poradzi sobie z misją.
walka

Nowa struktura misji oznacza, że można śledzić cel, ale jeśli zostaniemy zauważeni, śledzenie zamieni się w pościg. Jeśli zgubimy podejrzanego, nasze kolejne zadanie będzie polegało na jego odnalezieniu. A co będzie, jeśli wybuchną zamieszki i cel zostanie zabity? Będzie można przeszukać jego ciało i – załóżmy – znaleźć list, z którego dowiemy się, dokąd się udać.

To tylko jeden z przykładów, jak działa AMM. Nie zawsze będzie to takie proste – nie zawsze da się zabić wszystkich i przeszukać ich ciała, ponieważ wiązałoby się to z ogromnymi zmianami w świecie gry. Jeśli ktoś zginie, może wrogowie podwoją straże w następnej misji. Zawsze istnieje jakieś ryzyko. Trzeba oszacować zyski i straty.

6. Arno

Każdy Asasyn dołączał do Bractwa w inny sposób. Jeśli chodzi o Arno Doriana, w jego misji chodzi o znalezienie odkupienia. Arno był świadkiem tragedii. Czuje się za nią odpowiedzialny. Czuje, że mógł jej zapobiec, ale tego nie zrobił. Bohater wyrusza zatem na poszukiwania Asasynów, mając nadzieję, że znajdzie sposób, by innych ludzi nie spotkało to samo zło, które dotknęło jego.

To tylko jedna warstwa fabularna. Amancio obiecuje, że historia Arno będzie wielopoziomowa – ale więcej szczegółów poznamy w przyszłości.

7. Paryż

Akcja Assassin's Creed Unity toczy się w Paryżu podczas rewolucji francuskiej – jednego z najbardziej krwawych, chaotycznych okresów w historii całego świata. Były to czasy poprzedzające nadejście ogromnych zmian.

Paryż

Jednak odłóżmy historię na bok. Paryż podczas rewolucji francuskiej był zatłoczonym, gwarnym miastem, cechującym się wspaniałą architekturą, zamieszkanym przez rozmaitych ludzi. W świecie gry znajdzie się wiele ugrupowań, które będą na siebie oddziaływać – i które gracz może wykorzystać dla własnych celów. W niektórych momentach na ekranie będzie nawet do 5000 NPC-ów, czyli bardzo dużo w porównaniu z poprzednimi częściami, gdzie pojawiało się ich zaledwie około 150.

W Assassin's Creed Unity będziemy mogli także wchodzić do wnętrz budynków w całym mieście. Niektóre z nich będą specjalnie zaprojektowane z myślą o bardziej złożonych misjach. Pontbriand podkreślił, że Paryż będzie można zwiedzać nie tylko z zewnątrz, ale też podziwiać wnętrza. Podziemia też się pojawią – gracze będą mogli eksplorować paryskie katakumby.

8. Walka ramię w ramię ze znajomymi

Prócz trybu single-player, w Assassin's Creed Unity będzie można zagrać w trybie współpracy i wraz ze znajomymi podjąć się fabularnych zadań w świecie gry. Każdą z takich misji będzie można przejść także solo.

Współpraca

Każda misja oferuje osobną opowieść, co oznacza, że twórcy wybierali rozmaite, ciekawe elementy rewolucji francuskiej i zbudowali wokół nich rozwinięty system misji. Każdą z misji można powtarzać wiele razy, na wiele sposobów, osiągając różne rezultaty w zależności od tego, ilu członków bractwa dołączyło i w czym się specjalizują.

W Unity nie będzie znanego z poprzednich części multiplayera z trybem rywalizacji.

9. Wybór własnego Asasyna

W Unity będzie można personalizować własnego Asasyna. Bohater ten będzie ewoluował przez całą rozgrywkę. Po ukończeniu misji gracze zdobędą punkty umiejętności, które będzie można wydać na konkretne zdolności. Zostaną one podzielone na trzy drzewka rozwoju: dyskretnego działania, walki i poruszania się. Tylko od gracza zależy, w co zainwestuje. Każdy Asasyn będzie mógł mieć inne wyposażenie, dzięki czemu rozgrywka będzie jeszcze bardziej zróżnicowana. Dzięki personalizacji, tryb single-player i co-op będą ściśle ze sobą połączone.

10. Współczesność

Oczywiście, nie zabraknie wątku we współczesności, ale Ubisoft nie chce jeszcze zdradzać szczegółów. Niemniej możemy się spodziewać, że będzie ona zasadniczo różnić się od tego, co widzieliśmy w poprzednich odsłonach. Już w Assassin's Creed IV: Black Flag wprowadzono olbrzymie zmiany – w Unity mają być one jeszcze większe.

  • Tłumaczenie: Wega
  • Data dodania: 10-06-2014
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (69)

55. assassinek1607502-11-2014, 07:42Jednak, że tryp CO-OP bardzo mi się podoba. Dla mnie to znakomity pomysł
56. Urso09-11-2014, 09:13Wiem, że jest trochę za późno, ale i tak napiszę. Czy w Assassin's Creed Unity na PC będą działały pady typowe do kompa, czy może tylko przewodowe do konsol? Dzięki za odpowiedź.
57. Zekem112-11-2014, 16:47Tęsknie ze wyborem ekwipunku jak w AC Brotherhood, proste koło, łatwe do ogarnięcia, wszystko widoczne...
58. Gość26-11-2014, 02:48Strasznie mnie wkurza brak ukrytego ostrza w bezpośredniej walce, tak na prawdę można by powiedzieć, że hidden blade jest w ekwipunku tylko teoretycznie, bo poza zabijaniem z ukrycia do niczego się nie przyda, bezsens, dosłownie cofnęli się do AC 1. A nawigowanie podczas parkouru jest gorsze niż w jakiejkolwiek wcześniejszej części, albo Arno jest dosłownie tak inteligentny, że sam decyduje gdzie i co chce robić, albo ubi spieprzył tą sprawę. Mam nadzieje, że 3 patch naprawi całą masę idiotycznych błędów, które doprowadzają ludzi do białej gorączki.
59. FenrirVanUlvenbor727-11-2014, 00:04Szkoda tylko że tyle błędów, poza tym gra super :) ale dłuższa by mogła być {>
60. OliPOL229-11-2014, 22:45Czekam na kolejną część, wybornie by było zagrać ponownie jako Arno w kolejnej odsłonie Assassin's Creed ;)
61. Acaelus Thorne509-12-2014, 18:25Nie podoba mi się to, że bohater od pierwszych chwil gry może wchodzić na budynki, robić skoki wiary itp. Takie zdolności powinne być odblokowywane po dołączeniu do Asasynów, a nie zaraz z marszu.
62. FenrirVanUlvenbor716-12-2014, 09:30Jest jedna rzecz w Unity która strasznie boli, mianowicie Arno skacząc na kogoś i powalając go w trakcie rozpoczętego konfliktu, zamiast przeciwnika od razu dobić ostrzem, to wyciąga miecz... wcześniej tak nie było, w trakcie konfliktu można było wbiec w ofiarę powalając ją i dobijając hmmm...
63. Jakub1865329-03-2015, 16:55szkoda że nie da się robić seri zabójstw ale jest fajny parkour
64. EzioAssassino327-04-2015, 13:46Fajnie poprawili parkour
Pozdrawiam
65. Domin520417-12-2015, 15:24Nowy poziom. Dobra robota
66. Arno789303-01-2016, 17:25Fajny system walki :)
67. PL-A1003-01-2016, 18:20@Arno789: W AC Syndicate lepszy ;)
68. AC.R518-01-2016, 21:42@PL-A: Lepszy bo łatwiejszy
69. Wyklęty830-01-2016, 13:53Widząc gameplay jest niezła różnica np. w parkouru.

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
080
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza