Zakon Assassin's Creed


O konstruowaniu świata Assassin's Creed IV: Black Flag

Artyści ze studia Ubisoft Montreal nie są nowicjuszami w dziedzinie otwartego świata, jednak Assassin's Creed IV: Black Flag znacząco podniesie poprzeczkę ich dotychczasowych osiągnięć. W grze ma się znaleźć spójny świat, usłany najróżniejszymi wyspami, gęstymi dżunglami czy świątyniami czekającymi na eksplorację. Nie mogło oczywiście zabraknąć miast pełnych ludzi - pozostawionych wraz z elementami krajobrazu jako cel dla Edwarda Kenwaya, a wraz z nim - gracza. W otoczeniu wizualnie atrakcyjnych lokacji i tworzących uczucie tajemniczości tropikalnych dżungli ciężko będzie odmówić pokusie zboczenia z wydeptanej ścieżki poszukiwaczy bogactw i reliktów.

Dżungle w AC4: Black Flag

Jeśli wierzyć słowom twórców, świat, w którym będzie toczyć się akcja jest jednym z najbardziej skomplikowanych, jakie do tej pory przyszło im tworzyć. W grze znajdą się trzy główne miasta posiadające unikalny i odrębny klimat. Oprócz tego udostępnione zostanie ponad 50 lokacji, których połączenie z tętniącymi życiem osadami okazało się nie lada problemem. Dla projektantów bardzo ważnym było, by gracze mogli odczuć płynność i spójność przedstawionego świata, a to wymagało poprawnego zaprogramowania ładowania i renderowania cyfrowej rzeczywistości - a także umożliwienia umieszczenia w niej żywych stworzeń. Havana, Kingston i Nassau będą ogromnymi lokacjami, twórcom zależy więc, by nie brakowało w nich życia.

Tak o pracach nad kolejną częścią mówi Jean Guesdon:

Chcemy, by gracze nie czuli się ograniczeni, by otaczający ich świat wyrażał wolność, jaka towarzyszy naszej pirackiej opowieści. Musimy jednocześnie uważać, by nie stworzyć uczucia pustki czy nudy. Właśnie dlatego wprowadziliśmy System Horyzontu - nieważne po jakich wodach będziesz żeglował, zawsze dostrzeżesz coś w swojej lunecie. W ten sposób każda chwila jest okazją do odkrycia czegoś nowego. Być może to twój sojusznik w potrzebie, może nowa, nieodkryta wyspa - albo wieloryb do złowienia. Świat Black Flag jest najbardziej różnorodnym do tej pory i chcieliśmy, by działo się w nim tyle, ile tylko możliwe. Nieprzewidywalność i zróżnicowanie zdarzeń sprawi, że będziecie chcieli go odkrywać.
Dynamika AC4

System Horyzontu przypomina więc coraz bardziej popularne w grach FPS rozwiązania, gdzie patrole wrogich jednostek potrafią dynamicznie pojawiać się i nadchodzić z najmniej oczekiwanych miejsc. Jednak jakkolwiek skomplikowany nie byłby świat gry, nie stanowiłby interesującego kąska bez odpowiednio zapro­jektowanej fabuły. Tak jak w poprzednich grach, i tutaj Ubisoft wspiera się ogromnymi ilościami materiałów źródłowych by stworzyć wiarygodną, spójną historię.

Zawsze, gdy zabieramy się za nowy okres historyczny, kieruje nami idea opowiadania historii epoki, nie istniejących w niej lokacji. Nie jest to zatem kolejna gra o piratach, ale o życiu na osiemnastowiecznych Karaibach, które niejako skupia się na piractwie - bo była to nieodzowna jego cześć w tym okresie. Zobaczycie więc imperia walczące o utrzymanie i kontrolę najważniejszych szlaków handlowych, kolonie i kwestie związane z niewolnictwem i skazane na banicję załogi korsarzy w pogoni za bogactwem, pozostawione własnemu losowi po tym, jak nie zgodziły się przyjąć pokoju utrechckiego.
Edward Kenway i Piraci z Ognistych Dachów

W samym sercu tej moralnie niejednoznacznej sytuacji znajdzie się nie kto inny, niż Edward Kenway. Ubisoft nie ukrywa, iż nie będzie on kolejnym grzecznym protagonistą ze sztampowej gry komputerowej - bardziej wpisuje się w obraz badassów znanych z Duke Nukem czy Bulletstorm.

Gdy przekopywaliśmy się przez materiał źródłowy uderzyło nas jak bardzo prawdziwi, osiemnastowieczni piraci różnili się od typowego ich archetypu występującego dziś w popkulturze. Edward będzie odpowiadał historycznemu obrazowi pirata Złotej Ery - jest kryminalistą o bardzo elastycznej moralności; dobrze prowadzącym się facetem ze skłonnością do bycia niesamowicie krnąbrnym. Jest zupełną odwrotnością portretu "dobrego pirata" ze współczesnych dzieł; sam fakt przyjaźnienia się z Czarnobrodym wiele zdradza na temat jego osobowości. Na dokładniejszy opis przyjdzie jednak pora innym razem.

Pozostaje mieć nadzieję, iż w miarę zbliżania się premiery gry, twórcy będą bardziej skłonni do wyjawiania nam tajemnic Assassin's Creed IV: Black Flag. Sądząc po dotychczasowych wypowiedziach i udostępnionych materiałach, gra ma szansę znacząco przebić poprzednią odsłonę, która spotkała się z przyjęciem mniej optymistycznym niż ją poprzedzające. Trzymając kciuki za ekipę twórców czekamy na kolejne informacje i zbliżające się targi E3.

  • Autor: rune
  • Data dodania: 24-05-2013
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (51)

37. assassin122328-08-2013, 19:35super ta część będzie najlepsza część AC. Świat największy jaki powstał penetracja tego świata będzie superowa. Nie,mogę się doczekać aż winią zagram. Czekam z niecierpliwością wszyscy fani serii będą na pewno zadowalani z tej części. Polecam każdemu fanowi
38. pluum19531-08-2013, 21:41Poczekaj, jak wyjdzie to wtedy będziemy oceniać :)
39. Ezio Auditore da Firenze90308-09-2013, 13:53Nie mogę się już doczekać tej gry
40. olad08-09-2013, 15:25Super że Ubisoft nie zrezygnował z AC
41. Cres57509-09-2013, 14:507 część w produkcji ;)
42. Smash_Lady102-10-2013, 20:20Cóż zapowiada się ciekawie. Jednak jedynka miała chyba najlepszą (moim zdaniem) aurę tajemniczości.Trailer gry nie wzbudza we mnie jakiś specjalnych emocji (zupełnie jak ten Brotherhood). Szczerze wolę doczekać aż Liberation wyjdzie na Xboxa. Ale to moje zdanie i proszę nie linczować publicznie.
43. ThePolishAssasin03-10-2013, 13:07I tak jest Epicka Dwójka ! Nic nie zastąpi łomotu dla włoskich palantów :) Pozdrawiam i czekam ! :3
44. zaier504-10-2013, 16:31Z każdym odcinkiem jest lepiej.
45. OMI2001417-10-2013, 18:04Nie mogę się doczekać premiery.
46. Karolus912522-10-2013, 16:01Według mnie b. dobrym pomysłem ubisoftu jest "udostępnienie'' podwodnego świata. Nie mogę się doczekać walki z rekinami :D
47. OMI2001427-10-2013, 12:44Ciekawe jest to iż Edward'' Nie będzie kolejnym grzecznym protagonistą.Co ma związek z erą piratów.
48. Grubby110-11-2013, 21:47ciekawe będzie nurkowanie do wraków
49. Szymon Auditore da Augustów726-11-2013, 15:02I jest ciekawe :D uwierz ^^
50. cierpool504-12-2013, 21:09Piszę już po premierze, lecz chciałbym zauważyć iż każda najnowsza część jest
"najlepsza". Pozdrowienia.
51. Marcin.F119-06-2014, 19:33Ta GRA WYMIATA.
;)

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
100
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza