Zakon Assassin's Creed


Assassin's Creed III - solucja

Assassin's Creed III - solucja
Tyrania Króla Waszyngtona

Misje Morskie w Assassin's Creed III

W Assassin's Creed 3 twórcy wprowadzili nowość – sterowanie statkiem. Nie można zaprzeczyć, że jest to jeden z najbardziej udanych elementów gry. Poza kilkoma okazjami w innych zadaniach i wątku głównym, Connor przejmuje stery Aquili właśnie w misjach morskich. We wskaźniku DNA podzielone są one na dwie główne kategorie – Misje Morskie i Zlecenia Kaperskie. Różnicą między nimi jest to, że te pierwsze posiadają własny wątek fabularny i są złożone (składają się z wielu celów głównych i dodatkowych), a zleceń kaperskich jest znacznie więcej, ale ich budowa jest prostsza.

Przed przejściem do opisu misji, warto podać tu taktykę przydającą się do wykonania kilku celów dodatkowych. Wiele osób ma problem ze zniszczeniem fregaty poprzez strzał w ich skład prochu (słaby punkt). Jest to o wiele trudniejsze niż się wydaje – charakterystyczne kółko, w które celować trzeba z folgierzy pojawia się dopiero przy uszkodzeniu statku wroga powyżej ok. 80%. Próba zadania mu takich obrażeń często kończy się po prostu zniszczeniem statku armatami – a więc niezaliczonym celem dodatkowym. Rozwiązać ten problem można bardzo łatwo: z menu broni (R lub skrótu klawiszowego 3) wybrać należy kule łańcuchowe. Nie zniszczą one statku, a jedynie jego maszt, unieruchamiając fregatę. Potem należy spokojnie podpłynąć do niej od frontu, taranując dziób (nie burtę! Taranowanie burty bardzo często kończy się zatopieniem statku). Po jednym lub dwóch spokojnych zderzeniach skład prochu powinien się pojawić.

Screenshot

Zwykłe zadania

Pościg

  • Limit uszkodzeń statku kupieckiego: 50%
  • Limit uszkodzeń otrzymanych od fortu: 50%
  • Użyj miny, aby wyeliminować kanonierki

Pierwszą rzeczą, której wymaga od ciebie gra po przejęciu kontroli nad statkiem jest proste popłynięcie do punktu oznaczonego zielonym kolorem na mapie. Po obejrzeniu krótkiej animacji zaczyna się wyzwanie – By zdobyć pełną synchronizację nie można dopuścić do uszkodzenia naszego sojusznika bardziej niż do połowy. Najprostszym sposobem jest niszczyć małe statki za pomocą folgierzy (PPM). Druga fala przeciwników nie powinna być problemem, ponieważ składa się jedynie z trzech szkunerów. Odrobina wprawy w celowaniu i statek kupiecki nie otrzyma żadnych obrażeń. Po krótkiej cut-scence zniszcz miny blokujące drogę i ruszaj. Szybko zajmij się okrętem po prawej – jeśli go nie zatopisz, może on uszkodzić twojego sojusznika. Zaraz potem strzel w minę po lewej obok innego statku – dzięki temu zaliczysz trzeci dodatkowy cel. Płyń dalej oczyszczając drogę z min i wrogów, aż do kolejnej animacji. Gdy dotrzesz do fortu pamiętaj o dwóch rzeczach – Uszkodzić go można wyłącznie za pomocą kul armatnich, więc nawet się nie trudź z używaniem kartaczy. Drugą ważną rzeczą jest obserwowanie, gdzie strzela fort. Jeśli widzisz, że kule trafiają do morza przed tobą, zatrzymaj się i je przeczekaj. Po zniszczeniu wszystkich celów misja zostanie zaliczona.

Ratunek

  • Limit uszkodzeń od fal: 25%
  • Zniszcz fregaty, strzelając w ich słabe punkty: 0/2
  • Limit nietrafionych strzałów: 0/2

Po obejrzeniu scenki i udaniu się na maszt wróć do steru. Gdy przejmiesz kontrolę nad statkiem, udać się musisz do oddalonego o ponad 2km celu. Jedyną trudnością podczas tej części misji są fale – By ich unikać naciskać trzeba spację tuż przed tym jak uderzą w statek. Idealny moment sygnalizowany jest dzwonkiem. Gdy dotrzesz do statku kupieckiego rozpocznie się walka. Warto zwrócić tu uwagę na cel dodatkowy – Nie strzelaj, póki nie będziesz pewny trafienia. Spokojnie, statek kupiecki wytrzyma więcej niż się wydaje. Nie ma sensu się spieszyć. Po zatopieniu wszystkich wrogów ruszaj za Randolphem, znów unikając wysokich fal. Po pewnym czasie pojawią się dwie fregaty. By wykonać ostatni cel dodatkowy odsyłamy do taktyki opisanej powyżej.

Francuski udział

  • Limit uszkodzeń Belladonny: 50%
  • Zlikwiduj oficera w zadanym czasie: 1:00
  • Zatop więcej przeciwników niż Belladonna: 0/11

Gdy tylko animacja się zakończy, płyń za sojuszniczym okrętem. Po chwili pojawią się wrogie statki, jak również pierwsze dwa dodatkowe cele. Niech nie myli cię nazwa wyzwania "Zatop więcej przeciwników niż Belladonna". Nie trzeba się tak naprawdę ścigać, a jedynie pilnować by zniszczyć 11 wrogich jednostek ze wszystkich które się pojawią. Jeśli inwestowałeś w ulepszenia amunicji Aquili, teraz nadszedł czas użycia ognistych kul lub kartaczy. Po pokonaniu drugiej fali przeciwników oba cele dodatkowe powinny być już zaliczone. Gdy tylko pojawi się liniowiec wroga, postępuj zgodnie ze wskazówkami na ekranie – zniszcz jego maszt za pomocą kul łańcuchowych i dokonaj abordażu wpływając na wrogi statek. Ostatnim dodatkowym zadaniem jest zabicie oficera w minutę. Najprostszą na to metodą jest po prostu zastrzelenie go.

Screenshot

Kryjówka Biddle'a

  • Zabij tylko Biddle'a
  • Wyeliminuj liniowiec w zadanym czasie: 3:00
  • Zniszcz maszt Randolpha jedną salwą

Po przejęciu kontroli nad sterem płyń do oznaczonego na mapie miejsca. Po chwili pojawi się Randolph, za którym trzeba podążać. Nie jest to szczególnie wymagające. Zaledwie po minucie pościgu pojawią się wrogie liniowce, wraz z pierwszym celem dodatkowym. Do jego wykonania polecam ogniste kule – dwie celne salwy i statek wesoło tonie w morzu płomieni. Jednak nazwa może być myląca. Cel zostanie zaliczony dopiero po zniszczeniu obu jednostek przeciwnika. Teraz nadszedł czas na Randolpha. Zamiast go niszczyć, dokonać trzeba abordażu. Dlatego wybierz kule łańcuchowe i złam jego maszt. Uważaj jednak i nie strzelaj pochopnie – By zaliczyć misję na 100% musisz użyć tylko jednej salwy. Dlatego zbliż się maksymalnie do przeciwnika i dopiero będąc pewnym, że wszystkie kule trafią, wystrzel. Po dokonaniu abordażu zwróć uwagę na ostatni cel dodatkowy – Nikogo nie zabijaj goniąc za Biddlem. Podczas walki z Nichalosem użyj kombinacji E+Spacja – zwykła kontra nie podziała. Oczywiście możesz również użyć innych metod. Pod pokładem łatwo jest zabić przeciwnika za pomocą pistoletu. Niezależnie co wybierzesz, właśnie zakończyłeś wątek Bidddle'a.

Aquila

Ostatnim zadaniem Misji Morskich jest ulepszenie statku Connora, Aquili, w 100%. By to zrobić wystarczy... Dużo cierpliwości. Dlaczego? Ponieważ wszystkie ulepszenia okrętu są bardzo drogie. Nic tak nie pochłania funduszy asasyna jak szaleństwo morskich zakupów. Wszelakie dodatki do statku zakupić można w otwartej księdze obok nadzorcy portu w każdej lokacji dostępnej w grze.


Zlecenia Kaperskie

Jak wspomniano powyżej, zlecenia kaperskie są serią krótkich misji, niepowiązanych fabularnie. Właściwie każda z nich opiera się na tym samym – zniszczeniu wrogich statków na określonych warunkach. W związku z tym, wykonanie każdej z tych misji jest po prostu banalne. To, co może być jedynym wyzwaniem to cele dodatkowe – dlatego tylko je opiszę poniżej.

Henderson w opałach

  • Limit utraconego przez sojuszników zdrowia: 50%

Jest to jeden z celów, które naprawdę przysporzyć mogą problemów. Jedyna zawsze skuteczna taktyka to zniszczyć wroga zanim będzie miał szansę trafić sojusznika. Dlatego właśnie polecam używanie ognistych kul i szybkich zwrotów. Warto też trzymać się blisko wrogich okrętów, żeby zwrócić ich uwagę na siebie.

Brukując drogę

  • Zniszcz statki tratując je: 0/3

Dość proste zadanie. Wystarczy nie używać dział, a jedynie wpływać na wrogie jednostki, zatapiając je poprzez taranowanie. Wystarczy odrobina wprawy.

W środku nocy

  • Ogranicz uszkodzenia związane z otoczeniem: 25%

Wyjątkowo prosty cel. Spokojnie zwolnij, nie spiesz się, a nawet nie zahaczysz o skałę.

Niespokojne wody

  • Limit odniesionych obrażeń: 50%

Jedyna rada jaka jest tu potrzebna, to częste wykonywanie uników (Spacja przed atakiem wroga) i poruszanie się szybko – stanie w miejscu to stawanie się łatwym celem.

Screenshot

Atak na Prospectora

  • Zatop flotę w zadanym czasie: 1:30

Jedno z najtrudniejszych zadań wśród wszystkich zleceń kaperskich. Gdy tylko przejmiesz kontrolę nad statkiem i zobaczysz przeciwników daleko po prawej, postaraj się zniszczyć jak najwięcej małych statków za pomocą folgierzy. Nie skręcaj jednak w prawo – tuż po chwili po lewej pojawią się nowe, silniejsze statki wroga. Postaraj się zniszczyć je jak najszybciej, póki znajdują się w zwartej grupie. Przy odrobinie szczęścia i zmianie amunicji na silniejszą, powinno ci się udać zaliczyć ten cel dość szybko.

Jedyny w swoim rodzaju

  • Zatop fregatę

Bardzo prosta sprawa. Wystarczy skupić się na ostrzeliwaniu największego statku w okolicy.

Druzgocący upadek

  • Limit odniesionych uszkodzeń: 25%

To samo co powyżej.

Wołanie o pomoc

  • Limit utraconego przez sojuszników zdrowia: 75%

Nic do dodania.

Odszukaj okręt Somerset

  • Ogranicz uszkodzenia związane z otoczeniem: 25%

Dopóki skały nie uznają za stosowne zaatakować Aquili z wyskoku, cel ten nie jest żadnym kłopotem.

Wilki morskie

  • Wykonaj zlecenie z minimalnymi stratami wśród sojuszników: 0/4

Kolejne zadanie wymagające szczęścia lub kilku podejść. Gdy tylko przejmiesz kontrolę nad statkiem skręć w prawo – poruszanie się między sojuszniczymi okrętami blokuje możliwość ostrzelania okrętów wroga, gdyż twoje kule zniszczą statki, które masz chronić. Dlatego lepiej od razu ustawić się tak, by jedna burta Aquili skierowana była na otwarte morze. Dalej wszystko zależy od twoich umiejętności i szczęścia. Postaraj się jedynie nie zostawiać zbyt wielu sojuszników na pastwę przeciwnika daleko od siebie – dość szybko zostaną zniszczone.

Spotkanie w środku nocy

  • Ogranicz uszkodzenia związane z otoczeniem: 25%

Niestety, linia brzegowa pozostaje nudna i nieskłonna do utrudniania tego zadania poprzez szarżowanie na twój statek. Wystarczy spokojnie manewrować.

Olbrzym i sztorm

  • Zniszcz statki, strzelając w ich magazyny prochu: 0/3

Wyjątkowo frustrujące zadanie. Wymaga ono szczęścia i umiejętności. Polecam wykorzystanie taktyki, którą opisano na początku tego artykułu.

  • Autor: Cholbi
  • Data dodania: 28-11-2012
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Przeznaczenie bogów wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (13)

1. MrMarianos9208-12-2012, 21:35Witam mam pewien problem ukończyłem misje morskie i zabiłem Nicholasa Biddle'a ale przy portretach nie mam go skreślonego wiem że to nie zbyt istotne ale uważam że skoro go wykończyłem to powinien być skreślony jak reszta templariuszy.Czy to jest błąd? Czy ja jestem w błędzie? Prosze o odpowiedz.
2. Igor Auditore de Firenze520-12-2012, 17:49Hmmm... sam nie wiem. Biddle`a wykończyłem po wątku głównym więc sam nie wiem. Chyba jedyne co Ci mogę podpowiedzieć to: ukończ całą fabułę(chyba że już ukończyłeś) poniewarz na koniec gry Connorpali wszystkie zdjęcia templariuszy. A dostałeś na pamiątkę po nim lunetę?
3. Avika87507-01-2013, 16:43Ja mam problem z zadaniem dodatkowym w "Olbrzym i sztorm". Komu się udało?
4. Rogi2509-01-2013, 22:21wykonuje ratunek ale wszystkie pociski nawet łańcuchowe niszczą statki mam wszystko ulepszone co robić?
5. Drow129-01-2013, 17:53Avika87- mi się udało i faktycznie metoda podana powyżej sprawdza się w 100%. Ja tylko dodam od siebie, że lepiej taranować na pełnym żaglu, bo czasami mając połowiczny miałem za mały pęd i nic się nie działo. Trochę cierpliwości i dasz radę :)
6. norkex06-02-2013, 20:07nie mogę wejść na maszt, jak łapię się haka po wejściu na maszt na rufie to zjeżdżam na dół? Help
7. Pablo de La Rosa04-08-2013, 18:44Osobiście chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość powtarzania misji morskich, kiedy już przeszedłem całą fabułę i wszystkie misje. Czy można to gdzieś znaleźć? (xbox)
8. Morakam18-08-2013, 22:23A ja chciałem się zapytać czy idzie abordażować statki
9. DeadExit1019-08-2013, 11:41Tak, ale tylko w ustalonych przez twórców misjach. W AC III misje morskie były nowością więc nie są jakoś super rozbudowane, ale mimo to dają masę frajdy.
10. UndeadKing13-09-2013, 15:45Kurde jest jeszcze "olbrzym i sztorm". A ja myślałem, że po 2 trafieniach w składy będzie już bez problemu z maksowaniem. Tak czy siak wymyśliłem nową taktykę. 1 salwa i strzał z folgierza. O dziwo folgierz zadaje dużym statkom obrażenia, ale bardzo lekkie. Akurat, żeby ich nie zatopić.
@Drow Ale łatwo przeholować i rozwalić statek do końca.
11. UndeadKing13-09-2013, 15:46@Rogi2 Niemożliwe. U mnnie 1 salwa nie rozwala, a też mam maska. Zawsze można spróbować trafić tylko częścią.
12. UndeadKing16-09-2013, 18:20@ MrMarianos92 OPóźno, ale jest :) To właśnie ciekawe, ale portret Biddle'a nigdy nie jest skreślany, mimo, że na stole pojawia się trofeum po nim. Może dlatego, że jako jedyny nie jest zabijany w wątku głównym.
13. parówka25-01-2014, 14:54ja mam taki problem że mam wykupione wszystkie dodatki do Aquilli w porcie, a w statystychach mam napisane że ulepszenia statku wynoszą 2%...

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2019 zakon-ac.info • there is only ZAC
000
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#: