Zakon Assassin's Creed


Assassin's Creed III - solucja

Assassin's Creed III - solucja
Tyrania Króla Waszyngtona

Podziemia Bostonu i Nowego Jorku

Podziemne sieci tuneli występują w grze Assassin's Creed 3 w Nowym Jorku i Bostonie. Zbudowane przez Wolnomularzy w celu szybkiego przemieszczania się po mieście, służą teraz Connorowi. Odkrycie wszystkich wejść do tuneli jest jednym z wymagań do ukończenia gry na 100%, jak również bardzo przydatne podczas wykonywania innych zadań. Na szczęście twórcy bardzo się postarali bardzo – zwiedzane podziemi miast nie jest nudne, jakby się mogło wydawać, wręcz przeciwnie. Na graczy czyhają mniejsze i większe wyzwania, których rozwiązanie nie zawsze jest proste.


Przeprawa

Przebywanie w tunelach ma tylko jeden cel – odblokować wszystkie wyjścia. Jednak zanim do nich dotrzemy, przejść trzeba spory kawał drogi. Pierwszym problemem, który napotkają gracze, jest naprawdę duży rozmiar podziemi, a co za tym idzie duża ilość ślepych uliczek. Mimo, że niektóre skrzyżowania są zupełnie nieoznaczone, twórcy nie zostawili graczy na pastwę losu. Istnieją trzy sposoby zorientowania się, którą drogą powinno się iść:

  • Szczury – Po niektórych rozgałęzieniach przebiegają szczury, zawsze w kierunku wyjścia. Wystarczy kierować się za nimi, by mieć pewność, że nie idziemy w ślepy zaułek.
  • Kamienne płyty – Masoni zostawili po sobie kilka kamiennych płyt z narysowanymi strzałkami. Dwie z nich zapalają się, gdy tylko rozświetlimy pomieszczenie latarnią na ścianie obok (E przy zgaszonej latarni), wskazując kierunki do dwóch najbliższych wyjść.
  • Strzałki na ścianie – Czasem na ścianie zauważyć można oderwane lub przekrzywione strzałki. By zobaczyć ich oryginalne położenie i kierunek w którym trzeba się udać, wystarczy użyć Wzroku Orła (V).

Jeśli chcecie zwiedzić wszystkie tunele, warto wybrać np. prawą ścianę i iść wzdłuż niej, jakby sunąc po niej ręką.

Poza skrzyżowaniami, w dotarciu do wyjść przeszkodzić mogą dość rozpoznawalne, duże pomieszczenia. W każdym z nich Connor wykonać musi jakąś czynność, by przejść dalej. Najczęściej jest to walka z dwoma-trzema przeciwnikami lub zamknięte od drugiej strony drzwi. Najważniejsze jest to, że przy wszystkich drzwiach znajduje się przejście na drugą stronę. Czasem jest ono nad, czasem pod a czasem obok zablokowanych wrót, lecz nigdy gracz nie zostanie zmuszony do szukania alternatywnej trasy – bo takowej nie ma. Po przejściu na drugą stronę otworzyć warto drzwi i zabrać latarnię, którą przed nimi zostawiliśmy, by nie biegać dalej po ciemku. Ostatnim elementem utrudniającym przechadzkę po tunelach są drewniane deski blokujące drogę – zawsze przy nich (czasem za nimi) znajdują się beczki prochu, które umieścić należy pod blokadą i z odległości zdetonować strzałem z pistoletu.

Jeśli jednak nie chcecie się męczyć lub chcecie po prostu jak najszybciej dostać do poszczególnych punktów szybkiej podróży, możecie zajrzeć do map tuneli.


Wejścia

Gdy już pokonamy wszelkie przeciwności podziemnej sieci i dotrzemy do danego wejścia, czeka nas jeszcze jedno wyzwanie – jedna z trzech przygotowanych przez twórców zagadek, służących otwarciu drzwi. Są to:

  • Zwykłe zamki – nic szczególnego. Gra tłumaczy podczas wykonywania wątku głównego jak otwierać zamknięte zamki. Nic nie może tutaj nikogo zaskoczyć.
  • Stalowe wrota – zamknięte są trzema – pięcioma obrotowymi kołami. Ich położenie zmienia się za pomocą dwóch kół, które możemy obracać zgodnie lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Otwarcie ich również nie jest sztuką – najlepszą na to metodą jest tak naprawdę losowe obracanie kół, póki drzwi się nie otworzą.
  • Magiczna Latarnia – zdecydowanie najciekawsza, lecz również najbardziej frustrująca zagadka. Dlaczego? Ponieważ wskazówki do każdej z sześciu latarni, w tłumaczeniu polskim, nie są w ogóle wskazówkami. Twórcy najprawdopodobniej zlecili tłumaczenie tych tekstów grupom, które nie miały pojęcia do czego służą zdania napisane wielkimi literami, dlatego z wielu z nich nie można nic zrozumieć. Dlatego też przedstawiamy poniżej listę wskazówek w angielskiej wersji dla tych, którzy sami chcą rozwiązać zagadki. W spoilerach znajdują się właściwe odpowiedzi.

Magiczna latarnia - rozwiązania

  1. W sprawach Boga i Religii – Crown Coffee House
    • UNDER ALL CIRCUMSTANCE – OBEY AND BALANCE THE MORAL LAW
    • THE GLOBE OVER
    • BE IT CHRISTIANITY OF THE WEST or BUDDHISM OF THE EAST
    Globus na górze, krzyż po lewej, Koło Dharmy po prawej, waga na dole
  2. W sprawach najwyższego zarządu cywilnego i podwładnych – South Commons
    • A MASON IS A PEACEABLE SUBJECT UNDER THE CIVIL POWERS
    • SO ANCIENT KINGS AND PRINCE FROM ON HIGH
    • WHOEVER FLOURISH'D WHEN THE SUN SETS IN TIME OF PEACE
    • HOWEVER HE MAY BE PITIED AS ANY UNHAPPY OR RIGHT MAN
    Korona na górze, kłos po lewej, człowiek witruwiański po prawej, symbol masonów na dole
  3. W sprawach lóż – Boston Gate
    • A LODGE IS A HIGHEST OF PLACE WHERE MASONS ASSEMBLE AND WORK
    • AND TO BE SUBJECT AND UNDER ITS BALANCED BY-LAWS AND THE GENERAL REGULATIONS
    • LODGE MUST BE GOOD, TRUE AND RIGHT MEN
    • NO WOMEN LEFT TO ENTER
    Symbol masonów na górze, symbol kobiety po lewej, symbol mężczyzny po prawej, waga na dole
  4. Mistrzowie, opiekunowie, czeladnicy i uczniowie – Trinity Church
    • BUT FOR HIS MERIT AS SEEN FROM ABOVE BY THE ALL-SEEING EYE
    • WAY PECULIAR TO THIS FRATERNITY AS DECREED BY THE DOUBLE HEADED EAGLE OF THE EAST
    • MORAL STANDARDS AND RIGHTS OF KINGS
    • WITH ALL MASONS UNDER THE VISION ON THE BROTHERHOOD
    Oko na górze, orzeł po lewej, korona po prawej, symbol masonów na dole
  5. W sprawach zarządzania podjętym rzemiosłem – St. Paul's Chapel
    • ALL MASONS SHALL WORK HONESTLY UNDER THE SUN
    • MASONS RECEIVING THEIR LAWFUL AND JUST WAGES RIGHTLY
    • FOR NO MAN CAN BE LEFT TO FINISH ANOTHER'S
    • NOR SHALL THEY TEACH LABOURERS AND UNACCEPTED MASONS AS THEY SHOULD SEE OVER AND TEACH A BROTHER OR FELLOW MASON
    Słońce na górze, symbol mężczyzny po lewej, symbol masonów po prawej, waga na dole
  6. W sprawach zachowania – North Dutch Church
    • NOR BEHAVE YOURSELF LUDICROUSLY OR AS A LOW JESTER WHILE THE LODGE IS ENGAGED IN WHAT IS SERIOUS AND SOLEMN
    • OF THE CATHOLIC RELIGION TO THE LEFT OF ALL NATIONS
    • THE FOUNDATION AND THE ETERNALLY CROWING CAP-STONE
    • PREVENT YOUR GOING TO LAW RIGHT – OR WRONG – WITH STRANGERS
    Oko na górze, krzyż po lewej, waga po prawej, błazen na dole
  • Autor: Cholbi
  • Data dodania: 27-11-2012
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Przeznaczenie bogów wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (28)

14. DareQ28-01-2013, 02:59a ja przechodząc pod zamkniętymi na zasuwę drzwiami wpadłem do pomieszczenia z którego nie mogę wyjść... jest też tam woda i pale po których można skakać ale nie potrafię się z tamtąd wydostać... POMOCY
15. Alexyfm8029-01-2013, 15:42zobacz tutaj w Solucji na mapy, zobaczysz, że jest wyjście po przeciwnej stronie po prawej. Jak dalej nie będziesz umiał to napisz to dokładniej wyjaśnie :)
16. Drow129-01-2013, 17:56DareQ- dodatkowo mylące jest to, że latarnia automatycznie pojawia się po drugiej stronie, przez co może Ci się wydawać, że wróciłeś do punktu wyjścia. Rozpoznajesz wejście/wyjście po tym, czy na dole są deski umożliwiające Ci się wspiąć z powrotem.
17. Alexyfm8029-01-2013, 21:13też mnie ta latarnia zmyliła xD
18. DareQ13-02-2013, 01:48Witam ponownie, dzięki za podpowiedzi. A teraz z innej beczki: co mam zrobić gdy nie mam widoku soczewek po "wejściu" do latarni? Oryginalny AC3 wszystkie patch'e na bieżąco z uplay...
19. DareQ13-02-2013, 02:14I jeszcze jedno: przy North Dutch Church jest brama i przejście po skałach, nie mogę sobie z tym poradzić...
20. kobayashi1223-02-2013, 20:14o co chodzi z tym pegazem taka mała statuetka niebieska
21. kobayashi1223-02-2013, 20:14w bostonie
22. janekkkkk25-02-2013, 16:07przy North Dutch Church są skały nie mogę wejść wchodzę na taka kamienną pułke skacze do przodu a dalej nie wiem jak dalej ma ktos filmik jak tam wejść albo napisze mi z góry dzięki !
23. jakekkkk26-02-2013, 20:42rozwiązałem zagadkę dzięki temu filmikowi myślę że pomogę w ten sposób trochę ludziom http://www.youtube.com/watch?v=60ki0_B--Os
24. AlTair22315-07-2013, 14:56Czy komuś się tak przytrafiło, że zapalił świeczkę, wziął beczkę z prochem do wysadzenia bramy i odwrócił się a beczka wybuchła a ekran stał się szary, a po za tym może się poruszać ?
25. Elbruzio103-11-2013, 22:21Dlaczego nie wyswietlaja sie spoilery ? Help !
26. Suspect9916-01-2014, 15:40Ja również nic nie wywnioskowałem z "podpowiedzi" ale zrobiłem to z zasady prawdopodobieństwa gdyż są tylko 24 kombinacje na ułożenie tych symboli więc maks tyle razy będę próbował :D
27. Taki05-08-2014, 16:36Jestem w podziemiach i mam drzwi i coś podobnego do projektoru, są tam jakieś obrazki które muszę ułożyć, w jaki sposób mam je ułożyć ?
28. Kazet518-11-2014, 11:57Fajna sprawa z tymi podziemiami i ciekawy sposób na odkrywanie punktów szybkiej podróży, które bywają przydatne. Co do wskazówek to są one bolączką już od Brotherhood :P

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2019 zakon-ac.info • there is only ZAC
000
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#: