Zakon Assassin's Creed


Connor w walce: myśliwy o zwierzęcej drapieżności

Nadchodząca odsłona serii Assassin's Creed wprowadza odświeżony system walki, unikalny dla nowego głównego bohatera - Connora. Zobaczyliśmy do tej pory, że protagonista w starciu z przeciwnikiem charakteryzuje się nieomal zwierzęcą zwinnością, sprawiając wrażenie drapieżnika wyspecjalizowanego w sztuce zabijania. Ze względu na dużą złożoność animacji ruchu bohatera, łatwo przeoczyć wszystkie szczegóły, którymi darzą nas twórcy gry. By łatwiej było zrozumieć co dokładnie dzieje się podczas walki, przyjrzyjmy się bliżej scenom przedstawiającym nowe chwyty Connora.


Ludzka tarcza

Connor używa przeciwnika, by zasłonić się przed ogniem muszkieterów

Wykorzystanie przeciwnika jako tarczy może okazać się szczególnie przydatne w walce z grupą brytyjskich muszkieterów. Przy tak dużej ilości wyposażonych w broń palną wrogów można śmiało powiedzieć, że manewr ten będzie bardzo popularny - bynajmniej nie tylko z powodu chęci nacieszenia wzroku animacjami.

Tomahawkiem razy dwa

Wyrafinowane combo w wykonaniu Connora

Dźgnięcie w kolano w celu wytrącenia z równowagi, przejazd sztyletem po twarzy i wykończenie tomahawkiem między żebra, czyli przepis na ragdollowy spektakl z udziałem ciała wroga.

Blok zza pleców

Zablokowanie ciosu w plecy i wyprowadzenie kontrataku sztyletem

Jedną z najbardziej użytecznych umiejętności Connora jest blokowanie ataku zza pleców, dostarczając okazji do wyprowadzenia kontry polegającej na radosnym wbiciu ostrza w szyję brytyjskiego żołnierza. Pokazuje to jak dużym wachlarzem ciosów będzie posługiwał się Connor - o wiele większym, niż miało to miejsce w poprzednich grach, a to wszystko dzięki wykorzystywaniu dwóch broni jednocześnie.

Unik, podcięcie i śmierć

Zwalenie wroga z nóg i poderznięcie gardła

Kolejnym ciekawym manewrem pozwalającym na kontratak jest obrót z wyskokiem po uniku i zwalenie celu z nóg po lądowaniu na jego łydkach, kończące się poderznięcie gardła. Widzimy tu płynność, z jaką Connor potrafi połączyć blok, skok i chwyt w jeden ciągły ruch, a także przykład bezbłędnego działania silnika gry.

Rzeźnia

Egzekucja poprzez wielokrotne ciosy tomahawkiem

Stara, sprawdzona kontra polegająca na zasypaniu wroga gradem ciosów. Spodoba się każdemu, komu w pamięć zapadł jeden z ataków Ezio polegający na zamianie klatki piersiowej celu w durszlak za pomocą szybkich, naprzemiennych dźgnięć dwoma ukrytymi ostrzami.

Gdy Connor spotyka Janosika

Walka Connora z góralem uzbrojonym w topór

Walka byłaby zbyt łatwa, gdyby zwykły kontratak pozwalał na poradzenie sobie z każdym przeciwnikiem. Dlatego i tym razem spotkamy jednostki, których pokonanie będzie od nas wymagało odrobiny sprytu - w tym przypadku jest to odziany w kilt i futrzaną czapkę góral, zdolny zablokować cios tomahawkiem z użyciem prostego chwytu i poprawić uderzeniem z główki. Na szczęście chwilę później zostaje przeciągnięty za fraki i oddzielony od własnej krtani.

Prawa fizyki w natarciu

Przyszpilenie przeciwnika do ziemi z użyciem muszkietowego bagnetu

Oprócz wymienionych wcześniej usprawnień, silnik gry pozwala na wykorzystywanie pędu podczas walki, dzięki czemu staje się jeszcze bardziej płynna. Jak widać na załączonym obrazku, ta obiecująca mechanika dostarcza wielu nowych, spektakularnych ujęć zabójstw. Świat gry usłano możliwymi do podniesienia obiektami, z których Connor będzie w stanie zrobić dobry (czytaj: śmiertelny) użytek - w tym przypadku jest to muszkiet z bagnetem. Warto także zauważyć, iż bohater nie wyrzuca tej broni po pierwszym zabójstwie i korzysta z niej również, by wyeliminować swój cel. Nie wiadomo jeszcze jak wiele takich przedmiotów znajdzie się w grze, ale spodziewajcie się, że używanie podniesionego ekwipunku będzie popularną taktyką podczas walki w dziczy.

Filmowość walk

Przeciwnik nadziewa się na widły po ciosie w brzuch

Scena ta, choć trwa trzy sekundy, zawiera wiele szczegółów. Po pierwsze widzimy tu, że - tak, jak w poprzednich grach - Connor będzie mógł używać elementów otoczenia do przeprowadzania cichych zabójstw. Dla przykładu, będziemy mogli ukryć się pomiędzy dwiema neutralnymi postaciami i z takiej pozycji wykonać atak, którego finałem będzie nadzianie wroga na stojące nieopodal widły. Po drugie, możemy podziwiać tryb kinowej kamery, któremu w Assassin's Creed III poświęcono odpowiednią porcję uwagi. Dzięki temu zabójstwa z ukrycia stają się jeszcze bardziej stylowe i namacalne, a zbliżenie na twarz przeciwnika na chwilę przed bliższym zapoznaniem go ze wspomnianymi widłami pozwala niemal na własnej skórze odczuć śmiertelność i szybkość ataków Connora.

Lé Parkour

Connor atakuje cel z parteru po przeturlaniu się do niego

Connor w walce ma o wiele więcej więcej swobody niż Ezio czy Altaïr. Do znanego już systemu ciosów z wyskoku oraz kontr uśmiercających przeciwników jednym uderzeniem dochodzi umiejętność turlania się, umożliwiająca wyprowadzanie ataków z ziemi i szybkie poruszanie się pomiędzy zdezorientowanymi celami.


Choć dane nam było zobaczyć jedynie kilkanaście minut gry, Connor prezentuje się niesamowicie, a jego unikatowy styl tylko dodaje smaku finezyjnym metodom egzekucji. Różnorodność, na jaką będzie pozwalał Assassin's Creed III z pewnością spodoba się fanom serii, a poprawnie przeprowadzona walka powinna zachwycić każdego płynnością i dopracowaniem.

  • Autor: rune
  • Data dodania: 10-08-2012
Książka Assassin's Creed - Ostatni Potomkowie - Grobowiec Chana wydawnictwa Insignis

Komentarze / pokaż wszystkie (87)

73. Dawidek111-06-2013, 13:20nie tylko procenty
74. Dawidek111-06-2013, 13:21czy ktoś wie że będzi assasin's creed 4 black flag
75. Kubi Brotherhood103-07-2013, 14:53Wole poprzedni system walki.
76. SzymSzyn105-07-2013, 15:53@dawidek1 wow ja to juz wiem od stycznia
77. Kruk03102-08-2013, 18:03Uwielbiam takie masowe egzekucje przeprowadzane przez Connora, szczególnie na Czerwonych Kubrakach.
78. TheEurol120-08-2013, 20:18Ja cały czas używam toporka
79. Al-Khabir25-08-2013, 12:22A jakieś filmiki? same zdjęcia nie dają satysfakcji, ja chcę widzieć jak Connor robi sieczke w filmiku :P. Zresztą wymyśliłem na poczekaniu fajny trik jak to pisałem...
Gdyby Asasyn zaatakował od tyłu przeciwnika (dajmy na to muszkietera) mógłby mu zrobić piercing przy pomocy ostrza w brzuszku. ale gdyby je wyjął i włożył do środka ładunek wybuchowy? Już to widze, rzucasz w grupke żywy zapalnik i patrzysz jak sie malują ściany i otoczenie ogólnie :D
80. Darth Destruktor25-08-2013, 12:51@up -serio sądzisz że zapalnik z tamtych czasów odpaliłby się wewnątrz człowieka, w którym pełno wilgoci?
Za dużo filmów.
81. szymek2315412-09-2013, 18:46 Robert de Sable Owszem, znajdujemy tam przedmiot I Cywilizacji który odbija część pocisków lecących w naszą stronę. Raz odbiłem całą salwę ^^
82. specAC12-09-2013, 23:03Szkoda tylko że connor jest takim suchym bohaterem.(Haythman to takie zerżnięcie z Ezio bo ma poczucie humoru i też romansuje)
83. DarthDestruktor1013-09-2013, 08:35@specAC - Nie wiem gdzie ty widzisz podobieństwo między Eziem a Haythamem. To całkowicie różne postacie. A że rzuci (o wiele rzadziej od Ezia) żartem, czy lubi kobiety ( tylko Ziio, gdzie tu kobieciarz?). Ja też mogę powiedzieć że Lex Luthor i Gandhi sa bardzo do siebie podobni, bo obaj są łysi.
84. Johnys115-10-2013, 18:27assassins creed 3 jest najlepszą częścią
85. creed 3127-11-2013, 15:10Umiem wykonać blok zza pleców :D
86. oryginalny nick21-03-2014, 10:34@Al-Khabir: ukryte ostrze jest zbyt wąskie, ale po kolei:
1. trzeba go złapać i unieruchomić
2. trzeba mu wyciąć " dziurkę w brzuszku " tak, by nie zginął
3. tak włożyć ładunek, by nie wypadł { czyt. nie wypłynął }
4. wrzucić do tłumu
nie lepiej go stuknąć tomhwakiem ? Zresztą jak chcesz go odpalić w człowieku? :}
87. Brodek411-01-2015, 00:33chyba największy update co do technik walki ;D

Dodaj komentarz

*Czy jesteś botem?
Składnia
ZnacznikPrzykład użyciaWynik
*pochylenie*Altair ma *różowego* kota.Altair ma różowego kota.
**pogrubienie**Altair **nie ma** kota.Altair nie ma kota.
~~spoiler~~Ojciec Altaira ~~Umar~~! :OOjciec Altaira Umar!
>cytat>requiescat in pacerequiescat in pace
© 2008 - 2017 zakon-ac.info • there is only ZAC
080
Patronat
Społeczność
Ładowanie...
Do góry
TOP5#19:
  1. FIFA Polonia
  2. Zakon Assassin's Creed
  3. Marvel Comics
  4. Markolf
  5. Need For Speed
wygraj płytę GIGABYTE dla gracza